de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Tiktaktoetje, wat een mooie muurschildering!! Echt helemaal mijn smaak.
    Ik zal morgen ook wat foto'tjes van de babykamer en m'n megabuik maken.

Ben vanmiddag nog aan een leuke hoes voor het aankleedkussen begonnen. Ik heb wel zo'n saaie witte, maar zag in de winkels van die leuke met ruitjes en stippen. Alleen de prijzen vond ik niet zo leuk, gewoon vanaf 25/30 euro....
    Tja, dan kruip ik zelf wel even achter de naaimachine. Die geruite hoeslakentjes voor het ledikantje zijn ook zo aan de prijs terwijl je er qua stof nog geen 10 euro voor kwijt bent. Die heb ik dus ook geknipt klaar liggen.

Hier is verder alles nog rustig in de buik. Moet morgen voor de laatste keer naar de vk, wel een vreemd idee hoor. Volgende week wordt ik, als het goed is, al ingeleid, ben benieuwd of ik de eerste ben die bevalt of dat er iemand anders me voor is.

Bandgevoel: ik zou even de vk bellen of ze je bloeddruk op willen meten, vaak krijg je een bandgevoel als je bloeddruk hoger wordt. Ik heb dat bij alle drie de kids aan het einde van de zwangerschap gehad. Altijd even na laten kijken!

2. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Zeker even langs gaan met dat bandgevoel...... Inderdaad even je bloeddruk na laten kijken! Niet twijfelen gewoon gaan!

Leuke kamertjes allemaal!!!! En vooral veel crea-bea's onder ons.......Die muurschilderingen :$ Knap werk!

Ik wil nog veel dingen regelen voor het kamertje. Zo moet er nog een vloerkleedje komen. Lukt het me maar niet om te slagen met mijn lamp (is dus mislukt afgelopen weekend....) En die omslagen voor de mandjes en dekbedje zijn nog in de maak.

Verder wil ik graag een naamtrein op de kast.....maar vind de treinen die ik tot nu toe kan vinden te bont-gekleurd of te saai hout.....die moet ik dus ook zelf "pimpen".

Ook mijn kussen voor mijn schommelstoel is nog in de maak en wil nog een leuk hobbelpaardje ofzo....Ow ja, verder ben ik nog op zoek naar leuke accesoires voor op het vensterbank......Maar ook daar kan ik niet goed voor slagen.....hoewel ik vandaag wel iets leuks heb gezien met kunstbloemen en windlichten......

Verder is het "gerommel" hier helemaal verdwenen :x Sterker nog, het lijkt wel of ik me weer helemaal top begin te voelen. Kan steeds meer, het slapen lijkt ook weer te lukken (nog wel veel plassen, maar liggen is beter!) Kan meer doen zonder uitgeput te zijn, en dan die stomme bloeddruk die (gelukkig!!!!!!) gezakt is.

Eigenlijk mag ik dus niet klagen.......!!!!

Misschien, als ik me morgen nog zo voel, ik weer even flink aan het opruimen sla......Moet nog zoveel gebeuren......

Donderdag mag ik weer fijn naar het ziekenhuis.....(ja ik heb er een abbo erop.....;)) Maar ja, dit is ook geen gewone zwangerschap, ik ben dus heel blij dat ik in het ziekenhuis bij de verlos en gyn loop..... En eindelijk ook een ziekenhuis waar ik me heel prettig bij voel, al is het wel ver weg.....

3. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
  4. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
  5. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
  6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Het was nog niet helemaal af toen ik die foto's maakte:D
    Maar nu hebben we ook mooi hemeltje enzo

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden!

Weer leuke kamers!
    @Sappie: Fijn dat je je weer goed voelt.. Maar toch ook weer niet:p hihihi.

@Hier: De vk is net langsgeweest omdat ik onze meid heel weinig heb gevoeld en ik constant een ongi pijn heb..
    Ze ging luisteren naar het hartje.. Was te hoog.. Maar dat kon er ook mee te maken hebben dat ze de hik had.. Dus moet 20.00 uur naar het ziekenhuis voor een ctg.. (Helemaal geen zin in.. maar ja)

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Haaaaaaaai,

Erg mooie foto's!!!!
    Die met dat beertje, dat was altijd mijn lievelingsbeertje, vind dat zo'n schattig ding! Als ik kaartjes krijg is het van één vriendin altijd dat beertje, omdat ze weet dat ik hem zo lief vind!

Sappie, jeetje, alles helemaal over! Da's ook nie leuk! Wel natuurlijk de bloeddruk beter enz, maar niet dat het rommelen gestopt is! Mag wel doorzetten he?!
    Jij ook nog een naamtreintje, haha...zei dat net hier ook al!
    Maar ik vind die ongeverfde wel mooi.
    Hier moet trouwens ook nog een lamp komen, kunnen ook geen mooie vinden.
    Tenminste niet één die voor allebei kan!

Lilmomo, ook mooi kamertje! Zie dat jij na 5 IUI's zwanger bent geraakt! Super hoor, je hebt het ook niet cadeau gekregen dus!
    Veel meisjes hier zeg, de jongens zijn echt in de minderheid!
    Misschien kan ik dat gemiddelde nog wat omhoog halen!

Sanjor, las je andere topic, wel de vk bellen hoor, als je het niet vertrouwd. Daar zijn ze voor, hadden ze maar een vak moeten kiezen als ze niet gebeld wilden worden!
    Hoop dat je een goeie beslissing gaat nemen!

Eliza, lekker creatief ben je!!!
    Idd gek idee dat je morgen voor het laatst naar de vk moet.
    Maar misschien ik ook wel bedenk ik me net.

Heb nl morgen ook een afspraak en volgende week woensdag heb ik de afspraak in het ziekenhuis ivm inleiding...weet nog niet wat ze gaan doen en of ik meteen moet blijven ofzo, maar kan zomaar zijn dat ik dan over een aantal dagen terug moet komen en dat ik dus niet meer naar de vk hoef! Goh...
    Maar eerst morgen maar weer op controle.
    Hoop dat onze jogging foetus een beetje rustiger is geworden.
    Ik voel hem/haar vandaag wel weer heel veel, dus misschien is de hartslag ook wel weer hoog...we zullen zien!

Fijne avond meiden!

SMAK

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ah Sanjor, goed dat je gebeld hebt!!!!!
    En snap dat je geen zin hebt om naar het ziekenhuis te gaan, maar het is echt beter hoor! Dan weet je iig zeker dat er niks aan de hand is en kun je lekker gaan slapen vanavond.
    Anders blijf je misschien ongerust!

Laat je nog even weten hoe het was?! Succes!
    Liefs

10. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    s6 sanjor straks.

11. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Ow Sanjor, veel succes straks!!! Spannend....:$

12. Jeetje, wat een meidenkamertjes allemaal, zijn er hier ook nog meiden die een jongen krijgen, of gewoon net zoals ik het nog niet weten?
    Mooie muurschilderingen, die Tinkerbell en het beertje... ik heb ook wel muurschilderingen gemaakt in de babykamer en bij Jelle op z'n slaapkamer, maar dat zijn maar simpele kleurplaatafbeeldingen.

Zijn jullie ook zo snel weer weg bij de verloskundige? Ik ben er krap 10 minuutjes binnen geweest, even kletsen, meten, wegen, voelen, luisteren... en klaar weer. Ben dus weer goedgekeurd voor de komende week.

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Eveline, wij weten het ook niet!

Ben ook heel snel weg bij de vk! Ik moest alleen de vorige keer naar het ziekenhuis voor ctg, vanwege hoge hartslag van de beeb, maar verder ben ik altijd zo weg!

14. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Mooie muurschilderingen idd :D echt leuk!

Wij zijn ook altijd zo buiten bij de VK, morgen weer een controle, maar stelt niet zoveel voor.

Wij krijgen een jongetje :D:D dus niet alleen maar meidenkamers hier hoor! ik zal eens kijken of ik een foto heb.

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    en het ledikantje, eigenlijk heel simpel en zou voor alle 2 de geslachten kunnen, maar ik mag weer opnieuw beginnen met een babykamer, want hij zal hier hooguit 4 weken slapen en dan gaan we toch echt verhuizen! :D dus dat vind ik ook weer erg leuk om een nieuw kamertje te maken

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden wat een prachtkamertjes!!!!!
    en een boel roze! hier komt een knul dus als het goed is een groen blauw kamertje met de meubeltjes die ok bij snoetekind hebben gestaan zal ff kijken of ik een foto kan opdoepen.....

sanjoor succes meid! klinkt spannend

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    Bekijk bijlage 102229

het is een kleine kamer dus vanuit 1 persepctief..... zitten aqua blauwe gordijnen voor het raam en zo ook hoes van aankleedkussen....

18. EIisah

EIisah Lid

18 apr 2010
    99
    0
    0
    Jeugdhulpverlener/kindercoach
    En Sanjor? Hoe is het gegaan?

@ de rest: wie van jullie worden er ingeleid en met welke reden als ik vragen mag?;)

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden...

Nou ben eindelijk thuis..
    Ik moest eigenlijk een half uur aan de ctg maar werdt 1 uur!
    Eerste half uur was de hartslag nog te wisselvallig maar daarna was het gelukkig stabiel..
    Toen nog een extra echo.. Kwam uit dat ik net voldoende vruchtwater heb.. Moet dus goed de bewegingen van de beeb in de gaten houden en als het weer minder is direct bellen dan gaan ze naar het vruchtwater kijken weer..
    Ze vonden me buik ook erg strak??!

Maar ben dus weer goedgekeurd en lekker thuis.. En weer wachten dus:)

Ik ben ook altijd snel weer thuis van de vk hoor:) Meestal 15 min...

En weer mooie kamers meiden!!

20. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik wordt volgende week donderdag of vrijdag ingeleid ivm ernstige BI.
    Mijn andere 3 kinderen zijn ook geboren dmv een ingeleide bevalling. De oudste twee bij resp 42 wkn en 42 wkn en 2 dgn, de jongste rond de 40 wkn.
    Van de gyn hoef ik nou niet meer door te 'lopen' tot 41 weken, omdat het mijn 4de bevalling wordt en mijn lichaam op zich goed reageert op inleiden.

Bij mijn tweede bevalling zat alles nog helemaal dicht met 42.2, maar ben ik toch gelijk gaan bevallen toen ik gel heb gekregen. Mijn laatste bevalling heeft vanaf de 1e serieuze weeen (dmv infuus) maar 35 min geduurd.
    Ik ben nu dus heel benieuwd hoe het volgende week donderdag zal gaan.

Ik mag gelukkig naar mijn eigen gyn en hoef niet naar de afdeling waar eerst allerlei arts-assistenten gaan voelen en kijken of ik ontsluiting heb.
    De gyn kijkt gewoon op het spreekuur en belt dan naar de afdeling dat ik er aan kom en dat het infuus er aan mag. Scheelt weer een hoop geregel en heen en weer gepraat.

Jij wordt toch ook waarschijnlijk ingeleid? Vindt je het spannend?

Deel Deze Pagina