Hoi Meiden, Ik ben ook 7 november uitgerekend! Af en toe last van kriebels, maar wil toch graag dat ze even lekker blijft zitten..... Mijn bloeddruk is de laatste tijd veel te hoog en zit hierdoor al ruim 8 weken thuis. Sinds vorige week heb ik absolute bedrust.....En plots is mijn bloeddruk weer iets gezakt......YES.....(133/90) Ik weet al dat ze me niet "over tijd" laten lopen, maar echte afspraken zijn er nog niet gemaakt. Mijn kleine meid is wel ingedaald, en flink ook! Ze ligt op een spier die nu bekneld is, waardoor ik moeite heb om mijn rechterbeen goed te gebruiken.....Heel vervelend, vooral met aankleden, lopen en fietsen.. Mijn vriend is nu ook nerveus aan het worden, vooral over de rit naar het ziekenhuis. We wonen ruim een half uur bij het ziekenhuis vandaan waar ik wil bevallen, en dat is als er geen spits is.......Tijdens de spits doen we er zeker een uur over! Ik heb al afspraken gemaakt over de frequentie van de weeën, en we mogen tijdens de spits eerder langskomen......PFFF Verder maak ik me behoorlijk druk of ik alles wel goed geregeld heb; Heb ik alle spullen wel in huis, heb ik genoeg kleertjes, krijg ik het kamertje op tijd af.....enz, enz..... En dan nog die poetsdrang.....In combinatie met hoge bloeddruk en bedrust is dit dus niet te doen!!!! Overal zie ik van alles te doen......maar ik mag niets..... Loslaten.......maar soms is dat best moeilijk..... Groeten, Sappie
Hoi meiden! Hoe is het hier? Vandaag tegen me mannetje gezegt dat de beeb donderdag al mag komen Hahahaha hij krijgt er serieus telkens een knoop van in zijn buik Hij is nog zenuwachtiger dan ik Wel heel leuk hoor. Lekker betrokken Vandaag weer poetsdrang gehad.. Pff is wel vervelend als je telkens harde buiken hebt En heb toch nu maar een zeiltje om me matras gedaan.. You never know Hoe is het met jullie? Liefs!
@Sappie: Wat vervelend zeg van je hoge bloeddruk En dan inderdaad die combinatie als je van alles ziet wat je nog moet doen.. Maar het voordeel is dat ze je niet te lang laten doorlopen Voel je je verder wel goed?
Ik ben 6 november uitgerekend, heb gisteren mijn laatste werkdag gehad, dus verheug me op eerst nog wat verlof voordat die kleine wil komen. Ik heb al een zoontje van 2 jaar en 9 maanden, ik ben ook zo benieuwd wat voor grote broer hij wordt. Vorige keer ben ik thuis bevallen, dat wil ik nu ook weer gaan proberen, vond ik erg fijn.
Ik ben 12 november uitgerekend dus iets meer als een maandje nog Wij gaan ook in het ziekenhuis bevallen dat is hier verplicht omdat er geen verloskundige zijn die thuis bevallingen doen in de regio. Ook is het ziekenhuis hier zo'n 20 minuten vandaan rijden. En ook vind ik het behoorlijk spannend worden het is ons eerste kindje. Groetjes lilmomo
3 jaar geleden was ik op 4 november uitgerekend. Op 4 november is onze zoon ook geboren!! Succes Lady's
Ik kom me hier ook even melden. Officieel ben ik 1 november uitgerekend, maar ik wordt met 39.3 ingeleid ivm ernstige BI. Ik heb van de week een gesprek met de gyn gehad en die wil er gelukkig eerder als 41 wkn aan gaan beginnen. Mijn andere drie kids zijn ook gehaald, dus ik weet eigenlijk niet beter. Ik heb het meeste hier in huis wel klaar, maar er liggen toch nog wat opruimklusjes te wachten. Omdat ik niet meer zo snel ben doe ik elke dag een beetje, hopen dat ik op tijd klaar ben. Ben wel heel nieuwsgierig hoe de bevalling dit keer zal gaan en hoe de andere kids gaan reageren op de nieuwe baby.
@ Sanjor; Dat is dus ook nog een bijkomend probleem.....ik voel me redelijk goed.....wel erg moe en dus problemen met lopen, maar los daarvan heb ik totaal geen last van mijn bloeddruk. Ik weet wat de gevolgen kunnen zijn van een hoge bloeddruk, en hou me dus wel braaf aan de voorgeschreven rust. Moet er niet aan denken om straks met HELLP rond te lopen..... Ik ben zelf trouwens 5 november jarig, het zou toch een mooi verjaardagscadeautje zijn als mijn kleine meid op die dag zou komen!!
@Sappie: Gelukkig hou je je koest Een vriendin van me heeft het HELLP syndroom ook.. Ze heeft er nu nog last van.. Is 4 maanden na de bevalling! En zou inderdaad een leuk verjaardagscadeau zijn Ik hoop stiekem dat mijn meisje toch eerder komt hoor! Ben het eigenlijk wel zat nu.. Maar als ik aan de bevalling denk krijg ik toch wel wat zenuwen Is ook me eerste dus weet totaal niet wat me te wachten staat.. Ik had laatst dat ik echt zo duizelig werdt uit het niets! Viel bijna flauw. Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik drink ook nu echt mega veel (geen suiker daar is al op getest) en soms lig ik op de bank en wordt ik me toch een partij moe!! Zo raar allemaal.. Ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben?
vandaag mag mijn meisje komen.. ben vreselijk benieuwd!! maar kan ook nog 5 weken duren.... ik wil graag thuis bevallen maar woon echt hoogstens 5 min bij 2 ziekenhuizen vandaan dus daar hoef ik me gelukkig niet druk over te maken. want zou ook de kriebels krijgen als het een uur kan duren!! hebben jullie wel al een gevoel over wanneer het komt? ik denk zelf niet dat ik 2 weken over tijd ga..(hou er wel rekening mee hoor) gewoon een gevoel dat ze best op tijd komt.. raar eigenlijk.. gaat nu ook wel een beetje rommelen van binnen, ook al zegt dat natuurlijk niks maar maakt het wel weer wat spannender.. KAN NIET WACHTEN!!!
@charlie80, oww spannend, je hebt in ieder geval de 37 weken gehaald, dus idd hopelijk thuis bevallen. Je loopt precies 1 week voor op mij, ik ben nu 36wkn, dus hij moet nog ff een weekje blijven zitten. Ik had ook vanaf begin van de zwangerschap het idee dat ik een week overtijd zou gaan, maar begin nu steeds meer het gevoel te krijgen dat het eerder komt :S maar ja dat is nu afwachten! Het is idd erg spannend en ik kan ook niet wachten! Is het jullie eerste kindje?
@happygirl: is idd de eerste. ppffff ben het zo zat dat opgezwollen zwanger zijn!!! ben net een vocht bom.. kan voor mn gevoel niet wachten om te gaan sporten en weer een beetje in vorm te komen. straks denk ik er waarschijnlijk anders over en wil ik alleen bij de kleine zijn.... maar voel me echt lelijk. maar zo denkt iedereen er denk wel een beetje over... en iedereen maar zeggen, ohhh wat ben je mooi zwanger!!!.. ja ga jij effe lopen sjouwen voor me met al dat vocht en extra vet!! hihihi. hormonen!!!
Wel een beetje een magische grens hè, die 37 weken.... De eerste is bij mij gehaald met 42 wkn, de tweede met 42.2 en de derde rond de 40 wkn (weet ik niet helemaal precies meer omdat de uitgerekende datum niet echt klopte) Nu weet ik in ieder geval dat ik rond 39.3 zal bevallen, maar toch is die 37 weken wel een magische grens. Ben net bij de vk geweest en de beeb lag al ingedaald! Was helemaal verbaasd, want dat is me bij de andere drie nog nooit gebeurd. Wie weet, hoef ik helemaal niet te wachten tot 39.3 en komt deze vanzelf. Over moe en duizelig: heb ik ook last van, m'n HB is niet zo heel hoog, dus daar kan het ook door komen. Je bloedvaten hebben het natuurlijk ook wat zwaarder als normaal, dus dan zie je ook eerder sterretjes. En dat zware lijf kost natuurlijk ook een hele hoop energie dus dan ben je eerder moe. Hoeveel kg zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik 'maar' zo'n 8 kg, voor mijn doen weinig want bij de andere drie was het zo rond de 18 tot 20 kg...
@Eliza78: maar 8 kilo, dat is toch keurig????? Ik zou er trots op zijn! Bij mijn eerste dochter kwam ik ruim 35 kilo aan..... en het is er ook allemaal weer afgegaan, hoewel ik daarna meteen zwanger was. Nu zit ik op 25 kilo dus ik doe het nog "rustig" dit keer. Ik zag dat ze jou ook gaan inleiden ivm BI, mijn bevalling gaan ze inleiden met 38 1/2 week dus het einde is langzaamaan inzicht. Isa kwam pas na inleiden (ivm zw.vergiftiging) met 40+5 dus ben wel blij dat ze me zolang niet laten lopen. Moet ook wel zeggen dat ik aan de gyn heb gevraagd of ze me tijdig kunnen inleiden.
Hoi meiden Die 37 weken is idd een magische grens Ik zit ook echt af te tellen tot donderdag.. ben ik eindelijk ook 37 weken en mag ik thuis bevallen Ik was in het begin 7 kilo afgevallen .. Toen dat er weer bij gekomen en vanaf me startgewicht 11 kilo aangekomen.. Dus vanaf me startgewicht 11 kilo maar officieel 11+7 kilo.. Snappen jullie het nog hahaha @Happygirl: Is ook mijn eerste! Dus zoo spannend!!
ben nu een kilo of 15 aangekomen, maar ging toen ik vocht vast ging houden in een keer heeeel hard.. daar baalde ik eerst van maar vocht gaat er sneller af als vet dus maar niet zeuren... hoop dat het niet gehaald moet worden met 42 weken...das me grootste angst.. maar ja wat moet dat moet he!! als ze maar niet blijft zitten.hihihi.
Hey meiden, Hier zo'n kg of 15 op dit moment...valt me nog hard mee! Jullie hadden het over het inleiden ivm bekkeninstabiliteit, mag ik vragen hoe dat precies voelt?! Ik zit nl al vanaf week 19 in de ziektewet, omdat ik heel veel bekkenklachten had, maar de fysio heeft het nooit echt bij naam genoemd. (ga er wel 2x in de week naartoe) Nu heb ik gisterochtend veel buikpijn gehad en als ik het zo nalees dan denk ik dat het indalingsweeën geweest zijn. Nu word ik vanmorgen wakker en wil ik uit bed en heb de hele ochtend al zo'n last van mijn bekken...Nog erger dan normaal... Lijkt wel of ze uit elkaar worden getrokken! Kan nauwelijks lopen en als ik het doe doet het ontzettend veel pijn... Is dat iets om te bespreken met de vk?! Heb ook reuma, dus zouden ze iets voor me kunnen doen qua inleiden?! Tamara, wat spannend zeg, dat je gewoon weet wanneer het gaat gebeuren! Ben je er helemaal aan toe?! Eliza, 8kg is nie veel zeg! En niks anders gedaan dan de vorige keren?! Charlie, ik geniet er nog wel van hoor! Tuurlijk is het weleens zwaar en helemaal met de pijn, maar dat gedraai enz in m'n buik, heerlijk! En ook pronken met m'n buik natuurlijk. Heb er 2 jaar over gedaan om zwanger te raken,dus pronken zal ik, haha! Maar ben wel nieuwsgierig naar ons hummeltje... En natuurlijk ben ik er ook wel weer aan toe zo langzamerhand om wat meer te kunnen zonder dat alles moeite kost! Weten jullie wat ik nog het ergst vind!? Douchen! Ik vind het heerlijk om eronder te staan, maar dat afdrogen, jezus, wat een kriem! Heb altijd harde buiken tegen de tijd dat ik klaar ben, haha! Sanjor, was je misselijk dan?! Omdat je dus eerst zoveel bent afgevallen?! Fijn dat je nu 'gewoon' aankomt! Zullen we trouwens een lijstje maken?! Dan kunnen we precies zien wie wanneer uitgerekend is en hoeveelste kind enz... Ik zal een opzetje maken, kun je gewoon qouten, dan de 'qoute' tekentjes weghalen en je eigen naam enz erbij zetten! Fijne dag! Liefs
@charlie: Hihihi ik mag het hopen dat ze niet blijft zitten Maar gelukkig weet je 100% zeker dat dat niet gaat gebeuren Ik ben best bang wanneer het begin is.. Wanneer ik me vriend moet bellen.. en of het wel het begin is en niet vals alarm.. Weet totaal niet wat ik moet verwachten..
*MEIDEN DIE BEGIN NOVEMBER UITGEREKEND ZIJN* Loesie1982: 27 jaar -1e kindje - uitgerekend op: 4-10-2010 van een: ??????
@Loesie: Ik zou het zeker wel aangeven hoor bij de vk.. Ook omdat je reuma hebt.. (vriend heeft het ook gehad en weet hoeveel pijn je daarvan kan hebben) Ik was de eerste 20 weken erg misselijk ja.. Veel overgeven enz.. Dus vandaar.. Van dat lijstje is goed idee Alleen kijken of het lukt om mezelf erbij te zetten Ben een oen in dat soort dingen