Jeetje Tamara.. Vindt het echt rot voor je!!! Maar als je bloeddruk zo hoog is dan kan je toch zwangerschapsvergiftiging krijgen?? Leef met je mee meis!! Dikke knuff ook van mij!!
Hey meiden, Tamara...jeetje wat kl*ten! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit! Ik moet er dus ook maar vanuit gaan dat ze nog niks doen, dan kan het alleen maar meevallen... Volgende week dus terug...weer een week verder en dan ook nog met krukken...ppfff...zal met lopen misschien iets helpen, maar andere dingen (douchen in/uit bed, naar de wc, verzitten op de bank) blijven ook gewoon zwaar! Bah bah bah! Knuffel voor jou! Borstvoeding: ik wil het wel als het wil...heb een borstverkleining gehad 9 jaar geleden en weet daarom niet of het nog lukt. We zien het wel. Heb me er al die tijd al op ingesteld dat het niet gaat lukken, dus wil het wel dan is het alleen maar mooi meegenomen! Scheren: benen gaat nog best goed, sta gewoon onder de douche, benen iets uit elkaar en dan kan ik het bukken nog wel even volhouden... Van onder scheren doe ik eigenlijk een beetje op de tast... Teennagels knippen: mijn mannetje doet dat de laatste weken voor me, maar vroeg afgelopen vrijdag ook of hij het wilde doen en toen drukte hij door terwijl er een stuk vel tussen het nagelschaartje zat! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Oh, zooooooooooooooooo zeer! Ik vertrouwde het daarna niet meer en heb het toen heel onhandig zelf maar gedaan, haha! Bevalling: ik baal ook wel een beetje van die vragen de hele tijd. Toen ik 30 weken was en ik dat zei, zeiden ze: oh, dan moet je nog wel eventjes...en nu ben ik bijna 39 weken en als ik het dan zeg is het ook: maar het kan ook zo nog 3 weken duren!:x Het is eigenlijk nooit goed... En dan die vragen: hou je het nog vol!? (nee, maar heb ik keus?!?!) En die belletjes en smsjes en vragen op hyves, haha! Ze horen het toch vanzelf wel! Ik ga echt niet op hyves zeggen: 3 cm ontsluiting, de weeën worden steeds zwaarder... volgende uur: 4 cm ontsluiting, ik puf heel wat af!!! Dat zou wat zijn! Eliza, dus jij bent ook wel een keer om 13.00 ingeleid...hhmmm...maar nu met het verhaal van Tamara in m'n achterhoofd geloof ik echt niet dat ze bij mij woensdag ook al iets gaan doen, tenzij er al ontsluiting is, maar dan moet je toch al wel wat voelen of niet?!!? Heb wel de hele dag door harde buiken, maar denk dat dat ook is omdat ik dan teveel doe... Sanjor, daarom hebben ze ook bloed geprikt bij Tamara. Daarin kun je zien of je zwangerschapsvergiftiging hebt. Aangezien dat allemaal goed was, heeft ze 'gewoon' een hoge bloeddruk en ws geen zwangerschapsvergiftiging! Hier vriendinnetjes op visite gehad! Erg gezellig! Morgen nog een collega met haar kindje van 3 weekjes! Lekker oefenen vast! Fijne avond! SMAK
Ow meiden, ik ben net pas terug uit het ziekenhuis! Ben helemaal hyper........Ik moest vanwege mijn bloeddruk afgelopen donderdag aan de medicijnen.....ze hebben toen gekeken of ik al ontsluiting had, wat niet het geval was....Dit gingen ze ieder twee dagen controleren (ook in het weekend!) Tot op de dag van vandaag geen ontsluiting, maar wat ik niet wist......en wat eigenlijk toch wel heel logisch is is dat ik vandaag dus niet naar de verloskundige moest, maar dus naar de gyn (een deurtje verder.....) Ik ben dus overgedragen...... Ik kreeg daar weer het hele programma, bloeddruk (en die was perfect! danzij de medicijnen 115/75) bloedonderzoek, reflelxonderzoek, echo, ctg, controle van vruchtwater, inwendig onderzoek, eiwit onderzoek, enz......Alle testen en uitslagen waren perfect, behalve de reflexen in mijn benen (veel te veel vocht!!!) dus ik dacht, mooi......naar huis! Maaaaaaaar wat de gyn toen zei; Morgenochtend, woensdag, moet ik me om 06.00 uur melden in het ziekenhuis omdat ze me gaan inleiden, juist omdat alle uitslagen nu zo goed zijn! "Nu oogsten, niet wachten tot de oogst verpietert" zei ze....... Ik krijg een vaginaal tablet om de 4 uur en constant CTG, en dan aankijken hoe het gaat lopen ben zo nerveus!!!! Nog voor het weekend heb ik mijn kindje in mijn armen!!!! Ik neem mijn laptop mee naar het ziekenhuis......dus als hij werkt (das nog de vraag met dat oude bakbeest, wat ik al heel lang niet heb gebruikt) kan ik jullie op de hoogte houden!
Sappie, ik krijg tranen in mijn ogen!!!! Wat geweldig meid en wat super dat ze er zo over denken! (zouden ze bij Tamara ook moeten doen!!!) Wat een gek idee he, dat je over een paar dagen een kindje in je armen hebt! Ik hoop ook zooooooooooooooooooo dat ze dit bij mij gaan zeggen morgen en dat ik donderdag terug mag komen! Hoop dat de laptop werkt en dat je ons op de hoogte kan houden! ZET HEM OP MEID!!!! Liefs!
Hier ook weer een VK-bezoekje gehad, en ik heb ook nog ruim vruchtwater. Maar ja, dat zeiden ze toen bij Jelle ook; 'Genoeg vruchtwater, die zit nog wel goed voorlopig!'. En die kwam met 37+5. Er zijn gelukkig nog niet echt mensen die continu controleren of ik niet al aan het bevallen ben. Tamara, wat balen dat ze nog niet konden inleiden! Oe Sappie, voor jou wordt het morgen dus! (Nouja, of overmorgen misschien dat je echt bevalt). Spannend, succes!
Sappie!! Wat spannend!!! Ik wil nu ook wel hoor Echt super veel succes morgen en ik duim voor je dat alles helemaal vlot gaat lopen @Loesie/Tamara: Owww vandaar dat ze dus bloed prikken.. Ik had geen idee waarom al dat bloedprikken Nou meiden morgen weer een spannende dag dus Morgen mag ik ook weer naar de vk. Maar das routine
Hoe kunnen ze dat zien dan hoeveel vruchtwater je hebt? Voelen ze dat of maken ze bij jou een echo? Bij mijn vk kunnen ze helaas geen echo maken
@Sappie: Spannend!!!!! Heel veel succes morgen, ik weet precies hoe je je nu voelt. Wel slapen hè, vannacht, dan ben je morgen lekker uitgerust. Ik hoop voor je dat de tabletten goed z'n werk gaan doen en dat de bevalling doorzet.
Sappie; succes morgen! Hopelijk loopt het allemaal lekker vlot en heb jij je kindje morgen al in je armen! Vwb vruchtwater; weet er echt het fijne niet van... Vrijdag in het zh zagen ze op de echo dat ik nog voldoende had en vandaag kon de vk het voelen. Volgens mij door te voelen hoeveel ruimte het kindje nog heeft... Maar als het verder niet heel veel zegt, dan maar gewoon afwachten... Meiden, ik ga weer vroeg naar bed, lees morgen weer even bij, ben nog steeds niet helemaal fit dus vandaar niet zo veel meegeschreven vandaag... Weltrusten alvast!
@tamara: jeetje, wat rot voor je! Hopelijk gaat het allemaal snel gebeuren voor je! Ik leef met je mee. @sappie: wat een mooi nieuws! Hopelijk kan je een beetje slapen straks om goed uit gerust je kindje op de wereld te zetten! Zet m op! (goed idee trouwens van je laptop mee naar t ziekenhuis, hebben ze daar draadloos internet?) Borstvoeding wil ik wel geven, dus ik hoop dat het lukt. Lijkt mij zo speciaal...! Alle andere meiden: sterkte nog even. ik heb morgen weer eenm afspraak in t ziekenhuis. De afspraak om in te leiden staat nog steeds voor dinsdag, nog 6 daagjes dus.. Benieuwd wat de gyn morgen te zeggen heeft!
@Sappie wauw wat een goed nieuws meid, spannend jij weet gewoon ongeveer wanneer je je kindje in je armen heb.. @Tamara, Balen meid dikke knuffel van mij Meiden ik ga maar eens proberen te slapen... Tot morgen Liefs Roos
Goedemorgen allemaal, Wow Sappie: spannend hoor dat ze je vandaag gaan inleiden, jammer dat je nog geen ontsluiting had maar dat kan vannacht ineens gekomen zijn en dan zouden ze je vliezen kunnen breken en heb je die voorsprong alvast weer. Hou ons op de hoogte!!! Hier vannacht geen bijzonderheden geweest, heb eigenlijk best aardig geslapen ondanks dat het draaien super zeer doet. Hoop voor jou Loesie dat ze jou wel een datum meegeven om je in te leiden..... misschien dat een huilbui toch nog iets helpt. Op de een of andere manier ben ik dat gisteren vergeten in alle stress.... Ik wil ook graag borstvoeding geven maar als het niet lukt is het jammer hoor. Bij Isa lukte het drinken aan de borst niet omdat ik 48 uur een infuus heb gehad waardoor ze niet mocht, ze vond het daarna wel best en ik had geloof ik ook vrij platte tepels????? Heb wel 4 maanden volledig borstvoeding via de fles gegeven, dus eerst kolven en daarna geven maar dat ga ik nu niet doen met nog een kleintje rondlopen. En ach, ze worden ook wel groot met poedermelk hoor! Bij mij kijken ze inderdaad altijd met de echo of ik nog voldoende vruchtwater heb maar volgens mij kunnen ze het ook met hun handen voelen hoor. Volgens manlief komt de baby uit zichzelf op 29 oktober dus laten we dat maar gaan proberen dan!!!! @Sappie en Loesie: houden jullie ons op de hoogte (indien mogelijk natuurlijk) van hoe het verloopt in het ziekenhuis? Sappie ik hoop dat je snel jullie kindje in je armen hebt en Loesie ik hoop voor jou dat je vandaag gewoon een datum meekrijgt!!!!! Ik duim voor jullie. Dikke kus, Tamara
Goedemorgen meiden! Hier een slechte nacht gehad en al vroeg wakker omdat manlief het snoozen niet kon laten.... Kom niet meer in slaap want word misselijk van het liggen in bed. Heb alleen ook geen zin om eruit te gaan... Tamara; beetje bijgekomen na gisteren? 29 oktober is al heel snel, hoop dat je man gelijk heeft! Sappie, ik duim voor je, ben benieuwd! Loesie; hopelijk voor jou ook meer duidelijkheid vandaag! Hier weet ik nog steeds niet of ik bv wil gaan geven... Mijn gevoel zegt van niet... Mijn verstand zegt van wel, net als mijn man en de rest van borstvoedinglievend Nederland Maar ik doe het eigenlijk het liefste gewoon niet... Heb nu met mezelf afgesproken dat ik er verder ook niet over ga piekeren; ik beslis gewoon pas na de bevalling! Ik heb flesjes en flesvoeding in huis, dus we kunnen alle kanten op! Zo, en nu ga ik nog even heel chagrijnig liggen zijn in mijn bed! Maar het goede nieuws; ik heb de 37 weken gered!!
@Poppedopje: als JIJ het geven van borstvoeding niet ziet zitten dan doe je het toch niet!!!!!! Je moet er wel volledig achterstaan hoor. Mijn beste vriendinnetje heeft 4 kids en heeft ze geen van allen borstvoeding gegeven, ze zag dit gewoon echt niet zitten en is nog steeds helemaal tevreden met haar beslissing. Bovendien borstvoedend Nederland hoeft jou kindje de borst niet te geven en je man/vriend ook niet, dat moet jij toch echt zelf doen!!!!
Goedemorgen dames! @sappie en loesie: Heel veel sterkte/succes vandaag We hopen op nieuwe baby's!! Hier ook nog helemaal niks.. Heb in de avond wel telkens harde buiken maar zet helaas niet door.. Pff het omdraaien tijdens het slapen doet hier ook echt pijn.. Niet door BI maar me hele ribbenkast en buik doen dan pijn.. Maar ja.. Ben vanochtend snotverkouden wakker geworden.. Niet erg fijn.. @Poppedopje: Gefeliciteerd met de 37 weken Jeejj!! Enne wat Tamara ook zegt: Als jij geen bv wilt geven dan moet je dat echt niet doen hoor!! Gewoon bij je eigen gevoel blijven. Ik wil ook alleen maar bv geven tijdens me verlof.. Als ik ga werken dan wil ik overgestapt zijn op gewoon fv. Heb geen zin om op werk te lopen stuntelen met dat kolfapparaat (wij hebben er niet eens plaats voor) Nou meiden weer een nieuwe dag nieuwe kansen Ben heel benieuwd!
Hier kunnen ze ook geen echo maken, heb alleen met 9 weken en met 20 weken een echo gehad in het zkhs. De VK voelt blijkbaar dat er nog ruim vruchtwater om het kindje heen zit. Geen idee hoe ze het verschil voelt tussen vruchtwater en mijn buikvet Ik wil wel borstvoeding gaan geven, bij Jelle is me dat 2,5 maand gelukt, maar nu hou ik het liefst wat langer vol. Ik heb ook vrij vlakke tepels, dat maakt het wel iets lastiger. En Jelle was toen bij 37 weken en 5 dagen geboren, had de kracht nog niet echt om goed te gaan drinken, dat duurde een week. Ik hoop dat het deze keer wat beter gaat. Maar Sanjor, jij zegt dat er op je werk geen ruimte is om te kolven... weet je wel dat je baas verplicht is een ruimte (en tijd) beschikbaar te stellen voor het kolven?
Goedemorgen meiden, Hoe zou het met Sappie zijn?!?!!? Ben errug benieuwd!!!!! Sanjor, wat balen dat je verkouden begint te worden! Hopelijk zet het niet door en zakt het snel weer af! Erg he, dat liggen in bed?! Pop, gefeliciteerd met je 37 weken! Word je misselijk van het liggen ja?! Kan me voorstellen dat je daar chagerijnig van wordt! Over de borstvoeding...ik word er soms zo moe van hoe dat verheerlijkt wordt hier in Nederland! Tuurlijk is het goed en goedkoop en zitten er veel goede stoffen in, maar het moet ook nog lukken en je moet het ook nog willen! Dus trek je niks aan van iedereen, doe waar jij je goed bij voelt! En laat je geen schuldgevoel aanpraten door de kraamverzorgster of weet ik veel wie, jij beslist dat!!!! Tamara, balen dat er vannacht nog niks gebeurt is! Kan dat gerommel van de gyn helpen ja?! Hoop voor je dat het snel op gang komt. Wanneer moest je precies terug komen volgende week?! Moest wel lachen om je zinnetje dat je in door de stress vergeten bent te gaan huilen, hihi! Ik ga m'n best doen vanmiddag! Zou iig al heel blij zijn als ik een datum kreeg ja, dan kan ik ergens naartoe leven. Maar ik hoop natuurlijk dat ik of mag blijven of morgen terug mag komen. Maar ik ga er absoluut niet vanuit! Roos, heb je een beetje kunnen slapen vannacht?! Hier, krijg zo m'n collegaatje op bezoek met haar bijna 4 weken oude zoontje! Lekker vast kroelen met hem en dan op naar een kindje voor mezelf, haha! Fijne dag meiden, als ik toch moet blijven en ik kan jullie niet 'bereiken' ik schrijf mee bij het kopje vruchtbaarheidsbehandelingen en dan Klingel in het babyrinth. Ik heb daar een paar buddy's die mijn 06 hebben en dan sms ik naar hen en zetten zij het in het babyrinth! Liefs!
@Eveline: Ik wist niet eens dat ze het konden voelen Moet er vanmiddag heen dus ga het gewoon vragen.. En aangeven dat ik me er toch wel zorgen over maak.. De beeb is wat minder beweeglijk.. Haal dacht ik wel de 7-10 keer hoor.. Maar soms begint ze pas aan het einde van de middag lekker te bewegen.. Over bv: Ik weet dat ze daar ruimte en tijd voor vrij moeten maken.. Maar werk in een winkel en daar is gewoon echt geen plaats.. Ja in het magazijn of op toilet.. En kan het wel gaan aankaarten maar weet nu al dat er ernorm gezeur en gezeik van gaat komen. Heb ook helemaal geen zin om te kolven op het werk.. Dus vindt het wel best zo Loesie: Wat leuk dat je collega komt De verkoudheid is helaas al doorgezet Voelde het gisteren wel al.. Maar ja je kan en mag niks nemen.. Ga misschien vandaag wel even stomen.. Hopen dat het helpt En weg is voordat ik ga bevallen Loop ik daar te persen met een snottebel uit me neus hahaha
Loesie; veel plezier met kroelen en veel succes vandaag! En we weten je te vinden hoor Sanjor, bij mij is ze soms ook de hele ochtend heel rustig en dan 's middags komen er armen en benen bijna uitpuilen. Maar geef het inderdaad aan, gewoon vragen of de baby het nog naar haar zin heeft. Maar wat Eveline ook zegt, zij had bij Jelle nog genoeg vruchtwater en die kwam ook al met 37,5 week. Dus het zegt dan ook weer niet veel.... Dat kolven lijkt mij helemaal niets. Bij ons hebben ze wel een aparte ruimte, maar om daar dan een paar keer per dag te gaan zitten, tussen je werk door, nee dat is niets voor mij. Maar als jij het graag zou willen, dan kun je er inderdaad om vragen want ze zijn het verplicht! En dan maar gezeur en gezeik, ze zijn het gewoon verplicht dus jammer voor ze! (eigenlijk, als ik steeds zo mijn eigen schrijfsels lees, dan ben ik al lang erover uit dat ik geen borstvoeding wil geven. Alleen omdat 'iedereen' vind dat het moet, probeer ik me ertoe te zetten om het ook maar te gaan doen....)
Hey meiden, Zoals beloofd hierbij een update vanuit het ziekenhuis. Vamorgen zijn we om 7.00 uur aangekomen in het ziekenhuis. Eerst een ctg gehad van een uur, hierna inwendig onderzoek; joepie, er was inderdaad al iets ontsluiting, waardoor er meer kans is dat het vaginaal tablet sneller werkt en de weeën ook sneller komen Heb er niet eens iets van gemerkt!!!! Om 8.00 uur het ik mijn eerste tablet gekregen, ik moest een dik half uur doodstil op mijn rug blijven liggen. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar op mijn rug liggen is op dit moment niet echt helemaal mijn ding Helaas was het ctg niet mogelijk op mijn zij.....mijn kleintje had er vandaag geen zin in.....Dus maar volgehouden op mijn rug, af en toe flink last van sterrentjes, maar we hebben het overleefd! Nu lekker losgekoppeld van alle apparaten, ik voel niets anders dan anders......dus ik mag me vrij bewegen door het ziekenhuis. Maar ik heb gekozen voor de optie slapen, hihihih, nu het nog kan, straks heb ik misschien wel zoveel pijn dat het niet meer lukt...... Dus ben even een uurtje in slaap gevallen, nu weer lekker wakker en even bezig op de laptop om iedereen weer bij te kletsen...... Om 11.30 krijg ik weer een ctg en inwendig onderzoek, en dan om 12.00 uur weer een pil ingebracht..... Ben benieuwd hoor, hoe lang het allemaal gaat duren......enne ik hou jullie op de hoogte!!!!