de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik ga ook borstvoeding geven maar die keuze heb ik ook kunnen maken omdat ik zelf niet werk. Maar als ik zou werken zou ik ook gewoon flesvoeding geven wel zo handig en dan alleen in de kraamtijd borstvoeding. Dan hebben ze wel de belangrijkste tijd gehad.

@ sanjor: hier ook verkouden en heb heel de nacht lopen hoesten:mad: ben der echt niet blij mee en zeker omdat we niets er tegen mogen nemen:(

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Spannend hoor Sappie!!!!!! Ik had eigenlijk gedacht dat als je iets ontsluiting had ze je vliezen wel zouden breken, hebben ze destijds bij Isa ook gedaan maar had toen ineens 2-3 cm ontsluiting.

@Loesie1982: ik moet volgende week woensdag weer voor controle naar de gyn.... maar heb goede hoop dat het voor die tijd wel uit zichzelf begonnen is. Hoop doet leven, zullen we maar zeggen.
    En ik hoop gewoon dat ze jou wel een datum meegeven!

Wat betreft het kolven op je werk: vond ik ook een drama hoor. Ben doktersassistente op een huisartsenpraktijk en moest dus altijd om een artsenkamer vragen (lees: de huisarts uit zijn kamer gooien), de telefoon rinkelde gewoon door en spoedgevallen zijn er altijd he?!?! Nee, echt rustig zat ik dan niet. Thuis kolfde ik de beide flesjes in max. 10 minuten vol en op mijn werk was ik na 30 minuten nog niet op de helft. Ga dus ook afbouwen voordat ik weer moet werken.

Nou ik lees wel hoe het verloopt bij Sappie en Loesie, aan de andere meiden: wij zijn ook wel aan de beurt vinden jullie niet!!!! :D

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik wacht nog rustig even mijn tijd af, ik ben tenslotte de laatste... Maar voor Charlie wordt het ook wel tijd.... Hoe zou het daar zijn?

4. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    nou, wacht maar niet op mij, want deze moet eruit gejaagd worden denk...;)
    joh we zullen zien, volgens mn vriend komt ze vrijdag(hoe die daar toch weer bij komt??)

ik ga ook borstvoeding geven tot ik weer moet werken. zelfde verhaal als sanjor..(winkel etc) en vind het eigenlijk ook niks om tussen het werk door te gaan kolven. wil miss proberen om het zo te doen dat ik bijv sochtends en savonds nog kan. maar dan heb je weer kans dat het ophoud, maar we zien wel hoe het loopt.

nou sappie, hoop voor je dat het niet te lang duurt voor dat het op gang komt...succes.

heb gelukkig niet zo veel last van vragende mensen.. miss omdat ze weten hoe ik ben.. ik zeg gelijk dat ik dat niet wil..

hoe denken jullie dat jullie de kraamweek willen doen??
    ik heb eigenlijk geen zin om al allemaal visite in mn huis te hebben.. natuurlijk wel ouders en zussen en broers maar nog geen tantes en nichtjes enzo.. miss denk ik er straks anders over maar nu lijkt me dat nog helemaal niks. met borstvoeding en wennen aan het mama zijn..
    maar als ik dat tegen andere zeg dan zeggen ze ja dat kan echt niet en je wil iedereen je kind laten zien en daar heb je de kraamzorg voor:(:(...
    heb ook tegen mn schoonmoeder gezegd dat ik echt niet gelijk ga bellen als ze eruit is.. eerst even genieten en aan het idee wennen.. na een paar uur is ze de eerste.. als ik daar klaar voor ben..

nou vandaag ook niks bijzonders te doen.. we wachten maar weer verder..

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Limono: Jij ook al verkouden:( Jeetje he! Bij mij blijft het normaal altijd lang hangen.. Gaat echt alles dicht zitten.. Me oren, holtes pff.. Nu ook lekker aan het niezen:p

Nog even over bv: Ik wil het ook bewust niet gaan kolven op werk hoor:) En de drama die daarbij komt maakt de keuze alleen maar makkelijker.. Dus gewoon lekker tijdens me verlof en dan over op de fles:)

Over de kraamweek: Ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin in mensen die direct op de stoep staan.. Ja me ouders en zusjes/broers mogen komen als ik ben bijgekomen van de bevalling (1 dag later? of paar uur later?) Ik zie het wel. Laat lekker alles op me af komen.

Maar de kraamverzorgster is toch niet alleen voor het kraambezoek? Ik neem aan dat ze ook van alles gaat leren over de baby;)

Net even zolder en de eerste verdieping gestofzuigd en gedweild.. Pff heb de nesteldrang weer te pakken;) Hoop dat dit de laatste keer is dat ik het boven hoef te doen;)

6. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    nou sanjor, vind ik ook hoor.. de kraamzorg is er voor mij en de baby maar een hoop mensen zeggen echt dat het zo makkelijk is met visite.. nou ze wachten maar!! hihihi..

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    He getsie, niet verkouden worden hoor! Ik werd maandag ook al met een snothoofd wakker en voel me nog steeds niet fit. M'n moeder is ook ziek en die wil me deze week niet zien, ze is bang dat ze me aansteekt....
    Misschien dat een lekker warm bad helpt?!

Ah, dus we hebben 2 babytjes op vrijdag de 29e... Nou dat is mooi, dat schiet lekker op! :D

Misschien moet je van tevoren even met je man/vriend bespreken hoe je de kraamweek wilt doen. Ik bedoel; dat hij een beetje de agenda in de gaten houdt en dat niet een paar uur na de bevalling het huis volzit als jij daar geen zin in hebt.
    Een vriendin van mij heeft trouwens de geboortekaartjes pas een paar dagen na de geboorte verstuurd (dus echt een dag of 5), zodat niet iedereen nog wist dat ze bevallen was... Daardoor had ze de eerste dagen echt alleen directe familie op bezoek.
    Zit wat in.... maar anders moet je toch proberen het bezoek wat uit te stellen.

De kraamzorg is hier volgens mij voor de verzorging van de baby, de verzorging van mij en de verzorging van het huis (in die zin, dat wat vies wordt door de verzorging van de baby/mij, daar zorgt ze voor). Dus dan zal de vaatwasser inruimen, was draaien en toilet schoonhouden daar ook bij horen. Maar ook het ontvangen van visite. Volgens mij moet je gewoon bespreekbaar maken wat je wel en niet wilt dat ze doet.

Ik heb net dé stof gevonden voor de kussens op de stoel die mannetje nog aan het verven is. De kussens die erbij zaten, moesten echt opnieuw bekleed worden. Dat wordt mijn project de komende dagen....

8. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hey allemaal,

Hier wordt het allemaal wel een beetje spannend hoor...
    Morgen moet ik om 9.15 bij de gyn zijn, ben zo benieuwd wat 'ie gaat zeggen... Of m'n baarmoedermond verstreken is en of ik misschien al wat ontsluiting heb.
    Natuurlijk hoop ik dat 'ie me gelijk naar de afdeling stuurt en dat ze mogen gaan beginnen. Maar het kan net zo goed nog dicht zitten of dat er niet gelijk plek is op de afdeling.
    Best moeilijk om niet te veel te hopen op morgen..;) Vrijdag zou ik ook nog goed vinden, maar als 'ie me nog een weekend thuis laat zijn wordt ik gek!!:$ Ik kan echt helemaal niets meer...

Ik heb alleen tegen m'n moeder en zus gezegd dat ik morgen naar de gyn moet.
    De rest weet wel dat ik in deze week een afspraak heb met de gyn, maar niet precies wanneer.
    Belt net m'n zus naar de zus van mijn man. En die zegt aan de telefoon: Spannend hè, dat ze morgen moet....
    M'n zus viel bijna van d'r stoel van verbazing... En m'n schoonzus maar beweren dat ik gezegd had tegen haar dat ik er morgen heen moet en dat ik dan ingeleid wordt.....
    Ik ben bijna geneigd om haar op te bellen om te vragen hoe ze aan die wijsheid komt. Ik wordt soms zo moe van al die bemoeizuchtige mensen!!

@Sappie: ben benieuwd hoe het met je gaat...
    @Loesie: Jij moet toch ook morgen? Spannend!! Ik weet eigenlijk niet of je voelt of je ontsluiting hebt. Bij mijn vorige bevalling liep ik rond met 2/3 cm en dat had ik echt niet gevoeld.

Kraambezoek: Wij kiezen er bewust voor om iedereen, die een kaartje krijgt, in de kraamtijd te laten komen. Overdag heb ik dan hulp (van 8 tot 6)'s avonds is manlief thuis om koffie te schenken. Als er visite komt blijf ik ook lekker op bed, zodat ik niet het risico loop dat iedereen lekker in de woonkamer blijft hangen omdat ik toch de hele avond op de bank zit. Als de visite weg is kom ik gewoon uit bed om te eten en lekker even beneden te zijn met de andere kids.
    Van ons hoeven ze ook niet van te voren te bellen of ze kunnen komen. Anders weet ik precies hoe het gaat en zit ik de hele tijd aan de telefoon om te plannen wanneer iemand langs kan komen, om het verlanglijstje door te geven en in het kort te vertellen hoe het allemaal gegaan is. Dat is voor het bezoek wat er op dat moment zit ook niet echt leuk en gastvrij.
    Ik geef overdag de kraamzorg gewoon instructies dat ik niet wil dat ze al te lang blijven en 's avonds let m'n man daar wel op.
    In het ziekenhuis wil ik ook niet gelijk m'n hele familie en vriendenkring. Als eerste komen de kinderen natuurlijk kennis maken met de baby en verder alleen de opa's en oma's en mijn eigen zus, de rest komt daarna wel.
    Je moet soms best sterk in je schoenen staan in de kraamtijd en dat valt niet altijd mee als je zelf ook nog last hebt van je hormonen. Het is dus altijd handig om de kraamzorg of je man in te schakelen als je zelf merkt dat het je te veel wordt en je het moeilijk vindt om dat te zeggen.
    Ik wil deze kraamtijd echt dat de baby bij mij blijft en niet van hand tot hand gaat, zoals bij de andere drie. Ik hoop dat het gaat lukken, want sommige mensen zijn zo opdringerig......

Nou, ga de spullen klaar leggen voor m'n tas voor morgen. Ik neem alles voor de zekerheid maar mee, want bij de laatste bevalling moest ik om 11 uur ook opeens blijven terwijl ik op die vrijdag alleen nog maar voor een extra controle ging omdat ik de maandag er op ingeleid zou worden.
    Maar, het was toen zo rustig in de verloskamers dat ze er toen voor het weekend maar aan begonnen zijn....

Als jullie morgenochtend niets meer van me horen hebben ze me daar gehouden en ben ik aan 't bevallen.
    Ik neem geen laptop mee, want volgens mij hebben ze daar geen verbinding.

9. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ach Eliza78 wat hoop ik voor je dat je morgen mag blijven in het ziekenhuis en dat je dan snel jullie kindje in je armen houdt....

10. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Weer een kleine update vanuit het ziekenhuis;

Eigenlijk niet veel nieuws te melden, heb om half 1 mijn tweede pil ingebracht gekregen en er was geen verandering in de ontsluiting. Wel konden ze al bij het hoofdje en hebben het gevoeld (ze is verloskundige en co-assistent). Voel me eigenlijk prima, heb heel licht in de verte een zeurtje.....maar of het van de pil is of van de inwendige onderzoeken durf ik niet te zeggen.....

Ben zo blij met mijn internet en vermaak me dan ook prima! Mijn vriend is hier op het hoekje bezig (in de bouwput) als er verandering komt in de situatie dan is hij hier letterlijk binnen 10 minuten!!!! Voor hem is het beter dat hij wat afleiding heeft, en niet hier zit te wachten op tot nu toe niets......wel mag hij vanaaf bij me blijven slapen indien nodig! Ook fijn om te weten.....Over een ongeveer een uurtje zit zijn werk er weer op en komthij lekker bij me :D

Ik hoop wel dat de pillen snel gaan werken, en dat he niet zolang gaat duren. Ik ben al voorgelicht dat het kan varieeren van 4 uur tot 4 dagen :$.

Lees gelukkig veel positieve verhalen op internet.....en zolang er geen pijn is, is het wachten alleen maar een bijzaak.....

Ben net uitgenodigd om mee te doen aan een onderzoek. Het gaat om een medicijn dat gebruikt wodt bij zuurstofgebrek tijdens de bevalling. Het medicijn wordt bij mij toegedoend en komt zo via de placenta bij de baby binnen voor de geboorte. Ze hopen hiermee eventuele hersenbeschadigingen te voorkomen, die nu vaak optreden bij zuurstofgebrek.

Ze zeggen dat de enige tot nu toe bekende bijwerkingen jeuk en roodheid bij het kindje is, en verder geen nadelige gevolgen heeft. Ook vermelden ze er duidelijk bij dat er bij echte moeilijkheden altijd wordt overgegaan tot keizersnede en niet gewacht wordt op resultaten van het medicijn. Wat zouden jullie doen?

Ik heb van dichtbij meegemaakt dat een collega zĂł snel is bevallen dat er inderdaad zuurstof tekort is ontstaan, waardoor nu onzeker is hoe haar zoontje zich zal ontwikkelen, hij heeft een hersenbeschadiging maar hoe dit zich precies gaat uitten is nog niet bekend (wel in het motoriek, waarschijnlijk met lopen).

Nou ga maar weer eens verder in mijn boekjes....Als het mannentje er straks is misscien wel eve een blokje om......

Tot de volgende update!

11. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @Sappie: fijn om te horen dat het nog goed met je gaat!!!!
    Over die vraag van het onderzoek: weet niet of ik het zou doen maar ik neig naar niet (kan niet echt omschrijven waarom niet maar vindt van die medicatie waarover nog niet veel bekend is toch een beetje eng. Het is toch je kindje waarop ze de medicatie "testen".
    Succes en we horen het wel weer he?!!?!

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

MORGEN IS HET ZOVER!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D:D:D

Ben net terug...
    vk was duidelijk, zei: als er nog geen begin is en alles nog dicht zit, ze niet met veters enz in de weer wilde gaan, omdat dat kon uitlopen op een keizersnee. Aangezien er geen levensbedreigende situatie was, zouden ze me dan nog even doorlaten lopen...

hhmm...logisch, balen, maar logisch...
    Ging er niet vanuit dat ik al verweking of ontsluiting zou hebben, omdat ik die krampjes niet echt je van het vond...

Toen ging ze toucheren en voelde ze al vrij snel het hoofdje, beeb was dus helemaal ingedaald!
    Ging ze verder voelen...was al heel wat gewend, dus kon me mooi ontspannen, deed dus helemaal geen pijn.
    Zegt ze ineens: goh, de bmm is al mooi verweekt en je hebt ook al 2 cm ontsluiting! WAT!?!?!?:$:$:$

Ze zou even overleggen met de gyn, maar ze hoopte dat het van het weekend zelf zou komen en zo niet, dat ik maandag ingeleid zou worden...nou prima, dan heb ik wat om naar toe te leven!

Dus zij weg, komt ze terug, zegt ze...nou de gyn denkt er anders over...dus ik denk f*ck, die wil me langer laten lopen...
    zegt ze ineens: die wil je morgen al inleiden!!!!!!:D:D:D
    Dus wij helemaal verbaasd!!!!
    Was dus ws omdat mijn bloeddruk weer vrij hoog was en wel veel vocht vast hielt...

Mannetje is helemaal emotioneel, die heeft al heel wat traantjes gelaten, haha...ik kan er nog met de kop nie bij...

Moet me om 6.30 melden, dan krijg ik eerst een ctg, en dan om 7.00 gaan ze m'n vliezen breken en dan ga ik aan het infuus met het hormoon die de bevalling opwekt! SPANNEND!!!

Nou...jullie zien me vast nog wel vandaag, ga lekker laptoppen, tv kijken, boekje lezen en rustig aan doen!

SMAK!!!

13. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ach Loesie wat ben ik blij voor je!!!!!! :D

Morgen houd je jullie kindje in je armen, wat een geweldig gevoel moet het zijn!

Je laat het ons wel weten zeker als het geboren is en je weer thuis bent...

Dikke knuffel Tamara

14. Vollutto

Oooooh Loesie, wat een opluchting voor je!!!
    Ben echt blij voor je, hopen dat het voor mij ook zo afloopt!
    Probeer nog een nachtje 'lekker' te slapen dan heb je genoeg energie voor morgen.

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wat een goed nieuws!! En wat ongelooflijk spannend, volgens mij kun jij maar lastig slapen vannacht....
    Super! Hopelijk volgen er meer dames snel!

Ik ben maar aan de frambozenbladthee gegaan, onder het mom baadt het niet dan schaadt het ook niet! :D

16. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0

Wat moet dit doen dan?!?!?!

17. Vollutto

Ik heb wel eens gehoord dat het de bevalling kan 'inzetten' of dat de ontsluiting sneller kan verlopen.
    Ik heb bij alle drie mijn andere kids tijdens de kraamtijd vrouwenmantelthee/capsules moeten gebruiken omdat mijn baarmoeder niet snel genoeg zakte. Hierdoor ging de baarmoeder beter samentrekken.
    Misschien werkt dit ook wel om de bevalling op gang te helpen. Tijdens de kraamtijd werkte het in ieder geval wel.
    Wie weet.......

18. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Frambozenbladthee zou zorgen voor een vlotte bevalling en spoedig herstel, vrouwenmantelthee vooral voor spoedig herstel na de bevalling.
    Ben nu met m'n telefoon aan het internetten, niet heel handig, maar je moet maar een Googlen en volgens mij was er ook laatst een topic over...
    Overigens heeft mijn vk er niet over gezegd dat het echt bewezen is dat het werkt, maar baadt het niet, dan schaadt het niet...

19. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    nou nou er word heel wat bevallen deze week!!!! jullie hebben allemaal haast!! hahaha. en gelijk ook.. kan ook niet wachten..
    succes dames!!!

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Owwww meiden:D:D:D
    Gaat hier hard zeg nu!!

@Sappie: Blij te horen dat het goed gaat.. Was vanmiddag dus hopen dat het nog steeds goed gaat! En dat je snel je kindje in je armen hebt:D

@Eliza: Hoop echt voor je dat je morgen mag blijven meid!!

@Loesie: Kreeg tranen in me ogen van je bericht!! Ongelooflijk!!! Heel veel succes morgen en jij hebt je kindje ook al snel in je armen dus!

Even een tweede scherm erbij genomen want kan niet zoveel onthouden:p

Frambozenthee had ik gelezen ja.. Ga het niet meer nemen.. Ben morgen al 39 weken.. Heb me ingesteld dat ik overtijd ga lopen;) Voel me nog prima eigenlijk..

Vandaag naar de vk geweest.. Had toch maar even gezegt dat ik me zorgen maakte over het vruchtwater en of ze kon voelen..
    Zei ze ik maak ook een afspraak voor je dan kunnen ze het ook bekijken.. Dus morgen om 10.00 uur weer een echo en ctg..

Verschil is: Ik blijf niet;) Morgen zijn er gewoon 3 dames in het ziekenhuis:D

Deel Deze Pagina