de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Goedemorgen!

@Tamara: Zit er nog steeds doorheen:p Heb slecht geslapen vanacht. Viel om half 3 in slaap (lag er al 22.30 uur in!!) en heb geslapen tot 6 uur.. Daarna niet meer kunnen slapen..

De verkoudheid is doorgeslagen naar me oren.. Pff ene oor gaat dicht zitten..

Ons lieve meisje heeft nu volgens mij ook een hele lekkere zenuw gevonden waar ze op kan liggen.. Hahaha. Met lopen doet het zeer!! En zak telkens door me been..

Dus: Tijd om te komen:D

Ben benieuwd hoe het met de andere meiden is...
    Vandaag lekker een rust dagje..

Tamara veel plezier met de verjaardag van je man! Wel rustig aan doen hoor! Ja of niet:p Heel druk doen dat jullie kindje er nu wel uit wil;) hihihi

2. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @Sanjor: Probeer maar zo druk mogelijk te doen (gaat ook wel lukken met minimaal 8 kids in de leeftijd tussen 6 en 0) en dan maar hopen dat ze uit zichzelf komt voor de inleiding van morgen... :p

3. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    nou vandaag is de dag he!! dus ga ervanuit dat het zo gaat beginnen die weeen....(echt niet)
    Word gewoon een november kindje, al moet ik wel zeggen dat de krampen wel aardig aanwezig zijn de laatste dagen dus hoop dat er in ieder geval wat voorwerk gedaan word..
    maar er is nog kans toch?? miss vandaag? hoop hoop..
    heb aardig geslapen gelukkig. zo even douchen en bij ouders een bakkie doen en voor de rest lekker rustig aan!

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi meiden,

Was ik ook weer even!
    Bedankt voor alle felicitaties!
    Ik zal zo het bevallingsverhaal van een ander topic even kopieren.

Eerst even een foto van ons lieve mannetje Siem!

Bekijk bijlage 104791

De andere meiden die bevallen zijn, ook van harte!!!!!
    Heb al heel wat mooie foto's voorbij zien komen!

Meiden die nog moeten, zet hem op!!!!!!
    Ik hou jullie in de gaten!

Liefs

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Het verhaal is van gister.
    Inmiddels is Siem 10% van z'n geboortegewicht afgevallen en geef ik hem na elke bv 60cc kunstvoeding bij!

Bevalling ging als een gek!
    7.00 vliezen gebroken en tegen 10.00/10.30 begonnen de echte weeën. Na een uurtje had ik 4cm ontsluiting.
    Ik had alleen rugweeën, dus kon ze heel moeilijk wegpuffen.
    Ondertussen nog onder de douche geweest, maar ik hield het echt niet meer...
    Na een poosje kon ik het gewoon niet meer aan en vroeg om een ruggenprik. Dit kon wel, maar ik moest dan naar beneden en ze wisten niet hoe druk het was op ok, maar ze zou meteen bellen.
    Na een half uurtje merkte ik dat ik mee moest persen...De verpleegkundige vond dat raar, want ik zat ong. 1,5 uur geleden nog op 4 cm.
    Ze haalde voor de zekerheid de arts-ass er weer bij en ze ging even kijken...Toen zei ze: vergeet die ruggenprik maar, je hebt al 9cm!!!!

De laatste cm moest ik wegpuffen, en arts-ass ging weer even naar een andere kamer.
    Co-ass en verpleegkundige bleven bij me...na 10/15 min kon ik niet meer wegpuffen en ik moet heel zachtjes af en toe meepersen van verpleegkundige.
    Toen gingen ze kijken en hoorde ik ze tegen elkaar mompelen dat ze het hoofdje al zagen!
    Hoppa, meteen werd arts-ass er weer bij gehaald en mocht ik gaan persen...
    11 minuten later lag Siem op mijn buik!

Ze vroegen me later of ik zeker wist dat ik niet al een keer bevallen was, want dit was erg snel voor de 1e keer!!!!!

Siem en ik deden het allebei heel goed, dus we mochten donderdag tegen 18.30 lekker naar huis!

Alles gaat goed hier, alleen de borstvoeding komt niet goed op gang, was te verwachten aangezien ik een borstverkleining heb gehad.
    Vannacht heeft Siem veel gehuild en was alleen stil als hij lekker bij me lag! Gebroken nacht dus!
    Vandaag weer heel onrustig en hij krijgt ws veel te weinig binnen. Geboortegewicht was 3655 gram en vanmorgen 3370.
    Hij valt teveel af en daarom gaan we bijvoeden.

Verloskundige (tevens lactatiekundige) wilde vandaag/vannacht nog afwachten, maar ons mannetje was zo van streek dat de kraamverzorgster me op het hart heeft gedrukt dat ik m'n gevoel moest volgen...en ze heeft mij en mannetje gelijk geleerd hoe we moesten vingervoeden. haha!
    Het is erg fijn om iemand te hebben die niet telkens doordramt over borstvoeding.

Heb vandaag wel wat traantjes gelaten, omdat ik me zo schuldig voelde. Dat mannetje lag daar maar te huilen en wilde hem zo graag helpen...maar heb alles gedaan, leg heel veel aan en kolf ook nog na en meer kan ik niet doen.

Hij heeft tegen 16.00 10cc bij gekregen na de borst en hij slaapt nu al vanaf 16.15...en dat is echt lang!!!! Zo tevreden is hij.
    Vanavond de laatste voeding mogen we 30cc bij geven!
    Ben benieuwd!

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Tamara: Jeetje he! Lekker druk dus;) Moet er zelf echt niet aan denken nu.. Maar hoop voor je dat het effect heeft:p

@Charlie: Lijkt me echt raar dat je nu op de uitgerekende datum zit.. Ik vindt het al raar dat ik officieel in me laatste week zit.. Hoop echt voor je dat het niet te lang gaat duren meis!

@Loesie: Wat een plaatje zeg! En als ik je verhaal zo lees ben ik weer wat gerustgesteld;) Lijkt me een perfecte bevalling.. Behalve dan de rugweeen..
    Hoop voor je dat je mannetje nu genoeg voeding krijgt.. Lijkt me zelf zo moeilijk! Ben ook echt bang dat het ons gaat gebeuren..

Vindt het wel errruugg stil vanaf de kant van poppedopje.. Joehoee waar ben je:p Nog niet aan het bevallen toch!

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hi meiden!!
    Ik ben niet aan het bevallen! Leef even in m'n eigen wereldje... Nesteldrang is hier ook toegeslagen en de keuken is bijna helemaal schoon, kastjes uitgeruimd, weggegooid wat weg kon, soppie er doorheen...
    Volgens mijn man ga ik bevallen zodra het huis schoon is en ik moet zeggen dat het heel raar voelt nu ik ineens alles af wil hebben... Verder wel last van krampjes, maar niet heel ernstig..

Ik lees mee hoor, maar voel me gewoon zo vreemd... Net alsof ik van buiten mezelf naar de wereld kijk...

8. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @loesie: wow wat een prachtig ventje!!!!!! :D

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Owww jeee! Nesteldrang:p Wie had dat gedacht bij jou:$ hihihi
    Je zit dus gewoon stiekem mee te lezen;) hihihi. Nou maar goed ook want ik was al bang dat je aan het voorkruipen was;)

10. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    hey meiden,

Hier echt een !@#$%%^&%$#$%^&*())(*&^%$ nacht gehad ben dat K*t maagzuur zo zat...

@Tamara, alvast gefeliciteerd met je man, lekker druk dagje dus sterkte

@Loesie, wat een schatje!!! zo te lezen idd een prima bevalling op de rugweeen na. Hopelijk gaat het snel goed met de voeding en dat je mannetje niet teveel blijft afvallen. geniet maar lekker

@Charlie jeetje vandaag 40 weken zwanger, ben benieuwd wanneer het gaat beginnen

@Sanjor, jij ook al een rot nacht gehad, vervelend van je oren ik herken het meid heb dat ook allemaal gehad..

@Pop, herken heel goed hoe je je voelt, en die nesteldrang is idd misschien wel ergens goed voor. ik heb ook vaak het idee dat die kleine gewoon zit te wachten tot ik helemaal rust in mijn lijf heb...

Jeetje het is pas 13.44 uur heb het idee dat het al veel later is ( is het natuurlijk ook)

Meiden fijne dag

Liefs

11. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @eliza: ik wilde je nog even veel succes wensen morgen met de inleiding, weet dat het al 3x eerder zo bij je is gegaan maar het blijft elke keer toch weer spannend!!!

@alle anderen: het ziekenhuis heeft geen internetverbinding via WIFI maar wel een computer op de afdeling dus zal proberen jullie op de hoogte te houden morgen. Hopelijk heb ik morgen "gewoon" iets ontsluiting en kunnen ze mijn vliezen breken, anders wordt het misschien net zo'n lang proces als bij Sappie en zie daar eerlijk gezegd wel tegenop (ook aangezien we nog een dochtertje hebben waarvoor gezorgd moet worden).
    Succes allemaal met de bevalling in ieder geval, mocht ik jullie niet meer spreken....

12. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

@Tamara,
    Bedankt voor je 'succes-wensen'.
    Ik wens jou ook heeel veel succes! Zie je er tegenop? Ik hoop voor je dat je ontsluiting hebt, ga maar niet teveel van het verhaal van Sappie uit hoor....
    Mijn 2de dochter is ook alleen op 1x gel geboren en die bevalling duurde maar net 5 uurtjes, het kan dus ook goed gaan. Niet gelijk van het slechtste uit gaan hoor.;)

Ik ben heel benieuwd hoe het deze vierde keer zal geen, geen 1 bevalling is hetzelfde.
    Ik krijg nu gelijk een ruggenprik en daar ben ik best een beetje zenuwachtig voor. Maar ja... ik heb geen andere keuze.
    Mijn gyn wil absoluut zo weinig mogelijk risico lopen wbt pijn in combinatie met mijn BI.
    Ik zou ook niet weten hoe ik de weeen zou moeten doorstaan met mijn bekkenklachten. Ik kan me niet eens op mijn rug draaien als ze me zouden willen toucheren oid.
    Ik ben benieuwd hoe snel het deze keer gaat. Ik heb alles al gehad, van 12 uur tot 35 minuten.

Vanavond komen mijn schoonouders nog even. Ik heb daar helemaal geeeeeen zin in. Ik zie ze hier bijna nooit en dan willen ze nu persé een bakkie komen doen omdat ik morgen ga bevallen. Alsof ik een bezienswaardigheid ben...
    M'n man heeft al 'ja' gezegd en ik wil niet dat 'ie nu weer gaat bellen om te zeggen dat ik het niet wil....

Eigenlijk hoop ik dat ik morgenavond weer lekker thuis ben, maar dat weet ik natuurlijk niet.
    Zo snel ik de mogelijkheid heb om online te komen zal ik me hier melden!

13. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    @Tamara en Eliza, heel veel succes morgen, ik wacht met smart op de foto`s van jullie kleintjes;)

Hoe is het eignelijk met de rest van de dames het is hier zo rustig...

Happiegirl, lilmomo, EIisah meiden waar zijn jullie heb al een paar dagen niet mogen lezen van jullie..

Lilmomo hoe is het met je blaasontsteking??

Hier een ontzettende BLEH :x dag dus ga maar weer gauw mijn bed in

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ohhh meiden! Wordt helemaal zenuwachtig van jullie!

Tamara en Eliza heel veel succes morgen!:D Ik weet zeker dat alles goed gaat!!

Hier de hele dag af en toe harde buiken.. Heb echt een gejaagd gevoel door me hele lijf.. pff. Kan me draai niet vinden..
    En weet je wat ik nu echt zoooo graag wil?? Geroosterd broodje met filet american:D Whaaaaa. Nog even geduld dus:p

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ja idd happygirl Limono heb ik echt al een tijdje niet gezien...

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier een berichtje, ik lees wel regelmatig maar er wordt zoveel gekletst dat ik het allemaal niet bij kan houden :S !

@ Sappie: gefeliciteerd met je dochter Mara! Op dezelfde dag uitgerekend als ik, maar jij hebt je meisje al in je armen

Verder heb ik wel last van harde buiken, maar weinig gerommel oid. Ik denk dat het nog wel een tijdje duurt bij mij, maar we zullen zien.

De verhalen hier gaan soms zo snel dat ik ze niet meer volg, maar ik blijf het lezen hoor ;) en jullie horen het zeker zodra ons ventje er is.

Morgen krijgen we de sleutel van ons huis en gaan we klussen, dus zal ik minder meelezen.

Fijne avond nog allemaal!

17. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hihi don't worry lees elke dag wel mee hoor;)
    maar doe het ff op het gemakje.
    morgen naar de huisarts bellen voor de uitslag van me urine.
    en heb nog steeds veel steken in me doos maar dat is de kleine die loopt te drukken volgens mij

18. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Hallo dames,

Nou ben natuurlijk vroeg wakker, want tja vandaag kan wel eens de dag zijn dat ik weer moeder wordt.... brrr.... heb het er koud en warm van tegelijk! Terwijl ik toch als een inleiding heb meegemaakt lijkt het wel alsof het allemaal de eerste keer is en kan ik elk moment in huilen uitbarsten.... Maar laten we open dat alles goed gaat.

@Happygirl: wow, de sleutel van je nieuwe woning en nog "even" klussen terwijl je 39 weken zwanger bent. Jij durft wel!!! Heb bewondering voor je!

@Sanjor en Roos: hoop voor jullie dat de slechtere dagen achter de rug zijn en dat jullie allebei snel jullie kleintje in je armen mogen sluiten, wordt wel tijd toch!?!?! Wie weet zijn jullie Eliza en mij wel te snel af :p.

@Loesie: bedacht me gisteren ineens dat jou bevalling wel supersnel is gegaan zeg!!!!! Jammer van die rugweeen maar wel fijn dat hij lekker vlot te wereld is gekomen. En als de bv niet lukt dan worden ze ook groot op flesvoeding hoor! Zou me daar niet te druk over maken..

@Alle anderen: veel succes met de geboorte van de kleintjes, zodra ik mogelijkheid heb om iets van me te laten weten dan horen jullie het!!!

Groetjes, Tamara

19. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Goedemorgen meiden!!

Spannende dag vandaag voor Tamara en Eliza... Heel veel succes voor jullie allebei en laat ons snel horen hoe het allemaal met jullie gaat en gegaan is!
    Verder hoop ik dat de rest van de dames ook deze week hun kindje in de armen mogen sluiten, het is immers jullie week!!

Hier gaat het wel okee, redelijk geslapen, heb de laatste dagen veel pijn(tjes).... Gisteravond ook maar 2 paracetamol genomen voor het slapengaan, had zo'n zeurderige branderige pijn in m'n bekken en schaamstreek. Het is dan zo'n teleurstelling als je 's morgens wakker wordt en er is niets gebeurd... maar dat zullen jullie vast herkennen!

Dames, fijne dag, ik ben wel wat op pad vandaag maar lees wel mee hoor!!

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi lieve meiden!

@Tamara en Eliza: Nog een keertje heel veel succes vandaag!! Zal aan jullie denken en voor jullie duimen dat alles lekker vlot gaat:)

@Limono: ben benieuwd naar de uitslag van de urine test..
    Bij mij loopt ze ook echt te drukken naar beneden.. En lekker tegen me blaas aan.. pfff. Gisteren dacht ik echt dat ze er zo zou uit floepen:p hihihi

@Happygirl: Jeetje meis nu nog klussen??!! Bah! Maar vindt het wel erg knap dat je het zo nog even gaat doen;)

@Poppedopje: Ja he! Zo'n teleurstelling als je dan wakker wordt en er is niks gebeurd. Heb ik zowat elke ochtend:p hihihi.

Maar goed. Hier wel redelijk geslapen. Kon alleen niet in slaap komen.. Vriendje ook niet:p Maar uiteindelijk wel.. Om 06.00 uur wakker van de pijn in me ribben (was even weg maar had te vroeg gejuicht:p)

Vandaag heeeeel misschien de schommelstoel schilderen.. Kijken hoe ik me voel;)

Deel Deze Pagina