de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben die praktische dingen ook echt beu ja! Loop nu gewoon in joggingbroeken en fleece vesten van me vriend:p Ziet er niet uit hahaha.

Was laatst met me mams even de stad in.. Zag echt zoveel leuke dingen gewoon! al die jurkjes met leuke laarsen eronder:D Dus kan echt niet wachten hihihi.

Het is hier verder wel stil hoor! Blijven steeds minder meiden over;) Wel logisch hahaha maar toch!

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Daar was ik nog weer even :D
    Net bij de vk was alles goed; hartje klonk goed, kind ligt helemaal ingedaald, de billen waren goed te voelen :)D die heeft ze van mij!) en mijn bloeddruk was ook goed. Wel weer 1 kilo aangekomen in de afgelopen week.... Volgens mij is het vocht, maar ik kan me er eigenlijk ook niet zo druk over maken...

Even gemeld dat ik toch wel pijntjes heb de laatste dagen, pijn in m'n bekken en pijn in m'n stuitje. Ze raadde aan om een voetreflexologe te raadplegen, die kan dmv massage van je voeten op bepaalde drukpunten de pijn wat verlichten. Misschien morgen maar eens bellen.

Verder laten ze me doorlopen tot dag ik 40 weken ben, pas daarna, met 41.3 ongeveer willen ze aan strippen gaan denken en pas met 42 weken aan inleiden....
    En toen zei ze; je kunt ook voetreflexologie gebruiken om de weeen op te wekken....

Dus wie weet maak ik nog wel een afspraak met die voetreflexologe en vraag ik haar om én die punten te behandelen die zorgen voor verlichting van de pijn in mijn bekken én dat ze best ook wel de weeen mag opwekken :D

Tsja, het wordt idd rustig hier.... Is er niet een andere plek waar we verder kunnen kletsen?

3. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

@Eveline,
    Gefeliciteerd met jullie dochter Femke.
    Wat een snelle bevalling zeg! Het zal jullie best overdonderd hebben. Gelukkig is alles goed gegaan!
    Hoe vindt Jelle het?
    Leuke combi van namen bij elkaar trouwens én echt een rijke lui's wens, een zoon en een dochter!
    Geniet lekker van de kraamtijd, dat zijn we hier ook aan het doen.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Popp: Mooi dat alles goed was:D
    Ik ga straks.. Ook even navragen..
    Maar eerst lekker eten bij de MAC:D hihihi. Had ik echt zo'n zin in.

Roos is ook stil zeg! Misschien ook wel al bezig..
    Misschien melden zich meer meiden die rond deze tijd of later zijn uitgerekend..

5. KirrieKip

KirrieKip Lid

2 nov 2010
    67
    0
    0
    Rhoon, omg. Rotterdam
    Hoi hoi!

Fijn dat jullie me welkom heten hier!

Nou ik ben juist blij dat het hier wat rustiger is, zit ook bij het andere novembertopic en dat valt gewoon niet bij te lezen!!! In één dag 35 pagina's erbij!!!

@Eveline: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!!! Wat een bizar verhaal zeg, ongelofelijk! Kreeg gewoon tranen in me ogen toen ik het las, wat moeten jullie overspoeld zijn met emoties! Respect!!!

Hier gelukkig een rustige nacht gehad dus eindelijk wel weer een beetje geslapen. Vandaag wel lekker bezig geweest: eerst naar de markt met manlief. Na een halfuurtje doodmoe, maar goed. Wel lekker om er even uit te zijn!
    's middags kwamen mijn ouders een bakkie doen, dus gelukkig niet weer heel de dag alleen thuis en ook nog even naar de winkels geweest. Wederom weer erg vermoeiend maar ben wel blij dat ik het gedaan heb want heb wel lekker even afleiding gehad. Na 2 weken lang binnen zitten is dat zeer welkom!!
    Wel veel pijn gehad met lopen, maar hoop eigenlijk alleen maar dat dat een goed teken is en misschien zorgt voor weeën?!!
    Zo en over die kleren gesproken: ik heb ook zooooooo'n zin in een nieuwe garderobe!!! Ik ben die zwangerschapskleding en joggingbroeken zó zat, ik draag ze al vanaf de 2e zwangerschapsmaand! Placenta ligt aan de voorkant dus kon al heel snel m'n eigen broeken niet meer aan...

Pfff..... ben zo blij als onze kleine meid er is!

Jullie nog ergens last van?

Kusss

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Kirriekip: Ja bij dat topic is het druk he!! Heb een hele tijd geleden geprobeerd mee te lezen en te praten maar was echt niet bij te houden.. Zeker als je er midden in komt..

Jij hebt een lekker druk dagje gehad:D Ik heb echt helemaal niks gedaan. Heb ik ook helemaal geen behoefte meer aan eerlijk gezegt..

Ik heb ook al sinds 10 weken zwanger, positiebroeken aan.. Ben ze nu echt wel zat! Ze zitten echt te strak bah! Heb me net weer in 1 gehezen omdat we de deur uit moeten naar de vk.. Maar anders idd alleen maar jogging broeken:p

7. KirrieKip

KirrieKip Lid

2 nov 2010
    67
    0
    0
    Rhoon, omg. Rotterdam
    Haha ja inderdaad, klinkt bekend!!!
    Op een gegeven moment, geloof net voor m'n verlof, zaten m'n zwangerschapsbroeken ook niet lekker meer en toen heb ik echt lopen twijfelen of ik er nog 1 zou kopen in een maat groter...
    Had echt zoiets van ja, het is nog maar 6 weken... Maar toch maar gedaan (waren in de aanbieding bij H&M) en die broek draag ik nu inderdaad alleen nog maar als we de deur uit moeten of als ik visite krijg ofzo! Op een gegeven moment krijg ik er gewoon echt een harde buik van, terwijl die niet eens echt strak zit maar het is gewoon die band eromheen denk ik....
    Zelfde geldt trouwens ook voor m'n bh: zodra het kan gaattie uit!!!

Maar hoe is het met jou, heb je al het idee dat het er aan zit te komen? Aangezien jij nog net iets verder bent dan ik...

Kusss

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ohhh ja die bh! Die heb ik ook nooit meer aan.. Zelfs geen voedingsbh's.. Bij mij gaat het echt knellen en wordt me huid bovenop me buik gewoon doof.. Niet erg prettig..

Hier gaat het niet zo.. Al 2 weken last van gerommel.. elke dag weer nieuwe kwalen erbij.. En ben nu ook super verkouden en me oren zitten potdicht:( Hahaha dus vanavond bij de vk zeuren en kijken of ze wat gaan doen. Ben het uber zat!:p

9. KirrieKip

KirrieKip Lid

2 nov 2010
    67
    0
    0
    Rhoon, omg. Rotterdam
    Ja nou ja bij mij precies hetzelfde verhaal in principe...
    Inderdaad ook al gerommel sinds een week of 2, had eerlijk gezegd nooit gedacht dat ik zolang door zou blijven lopen, had echt verwacht dat ik eerder zou bevallen. Nu ook verkouden en daar geef ik m'n dikke buik de schuld van want daardoor kunnen geen van mn jassen meer dicht en aangezien we een hond hebben die ik uit moet laten loop ik dus in weer en wind met me jas open! Dus ben blij als die ook weer eens dicht kan...

Ben benieuwd wat ze zeggen bij de vk, ik moet volgende week donderdag maar hoop natuurlijk dat het dan niet meer nodig is en ik gewoon al lekker bevallen ben!

Ga nu even een film kijken, gaat over een aanstaande moeder in de ghetto. Vriendlief heb avonddienst dus heerlijk alleen lekker ongeneerd janken! Kom daarna nog wel ff buurten...

Kusss

10. Nou meiden, ik hoop dat jullie nu ook snel aan het bevallen gaan, en dan liefst natuurlijk net zo vlot als ik :p
    (Maar misschien liever MET verloskundige erbij ;) )

Kirriekip, lekker dat je vandaag nog wel wat afleiding hebt gehad. Tja, ik had het er gisteren ook over dat de dagen dus wat saai zijn, maar vandaag was hier een stuk minder saai ;)

Verder even geen zin om uitgebreid te reageren dames... morgen weer..

11. KirrieKip

KirrieKip Lid

2 nov 2010
    67
    0
    0
    Rhoon, omg. Rotterdam
    @Eveline: ik vind het überhaupt al bizar dat je reageert, je bent vandaag moeder geworden!!! Zonder verloskundige!!!

Nou net film gekeken, hysterisch zitten janken en blijf een beetje in die mood hangen... Echt weer even zo'n bui dat ik het allemaal niet meer weet en bang ben dat ik het allemaal niet kan... En dat ik niet weet wat me te wachten staat..
    Heb ook een beetje het gevoel dat ik aan m'n lot wordt overgelaten, iedereen loopt maar van nou succes meid en het komt vast wel goed en straks heb je je kleintje in je armen...maar ik heb dit nog nooit gedaan, ik vind het eng!
    Maar goed, dat heeft denk ik elke vrouw die voor het eerst moeder wordt... En als het goed is hoef ik het niet helemaal alleen te doen zoals Eveline en dat is uiteindelijk ook goed gegaan!

Sorry voor dit emo-bericht...

Kusss

12. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hey dames,

Hier in 't kort mijn bevallingsverhaal voor de geïnteresseerden.
    Om 8 uur mocht ik me melden op de verloskamer.
    Nadat we geïnstalleerd waren kwam de verpleegkundige het infuus prikken. Helaas lukte dat na 4 keer prikken niet. Toen de anesthesist arriveerde voor de ruggenprik heeft hij gelijk geprobeerd nog 2 pogingen gedaan en zat het infuus eindelijk goed.
    Daarna was het tijd voor de ruggenprik. De hele verloskamer stond vol met verpleegkundigen, stagiaires, gynaecoloog, anesthesist en assistent.
    Gelukkig ging het prikken in 1 keer goed en heb ik er vrij weinig van gevoeld.
    Daarna werden mijn vliezen gebroken en het infuus aangesloten.

Al heel snel voelde ik dat de ruggenprik ging werken en gingen mijn benen tintelen. Regelmatig werd er met een ijscompres getest hoe ver de verdoving naar beneden en naar boven ging.
    Dat verliep allemaal prima.
    Op de monitor zagen we ook dat er langzamerhand wat weeen kwamen, maar die voelde ik natuurlijk helemaal niet.

Na zo'n 2 uur kreeg ik een beetje een benauwd gevoel op mijn borst. Ik begon heel erg te trillen en te klappertanden en voelde me heel naar worden.
    De ruggenprik bleek veel te hoog te zijn gegaan en de verdoving zat al boven mijn borsten.
    Dat was dus helemaal de bedoeling niet!
    Het infuus met de weeenopwekkers werd dus gelijk uitgezet en ook de ruggenprik moest op 0.
    Langzamerhand kwam ik weer tot rust en zakte de verdoving van de prik weer tot onder mijn borsten.
    Het infuus werd heel langzaam weer opgestart en we begonnen weer opnieuw.

De ontsluiting vorderde heel langzaam. Gemiddeld met zo'n cm per uur. Op zich prima, maar ik werd best wel ongeduldig. Ik voelde werkelijk helemaal niets en doordat ik verlamd was vanaf mijn tenen tot mijn navel kon ik alleen maar in 1 houding op bed liggen...

Op een gegeven moment kwam er wat schot in de zaak en had ik rond 4 uur 's middags zo'n 6 cm ontsluiting.
    De baby reageerde prima op de weeenopwekkers en de ruggenprik dus er werd besloten om het infuus gewoon op een lage stand te laten staan en niet hoger te zetten.

Rond 6 uur 's avonds had ik bijna volledige ontsluiting en kwamen ze me vertellen dat ze de baby zo ver mogelijk wilden laten indalen zodat ik zo kort mogelijk zou moeten persen.
    De ruggenprik zou aanblijven staan, dus het persen zou ik volledig op eigen kracht moeten doen, zonder het gevoel te hebben dat er persweeen zouden komen.

Om kwart voor 8 's avonds mocht ik mee gaan persen terwijl ik geen weeen voelde.
    Dat was echt heel bizar, het ging voor mijn gevoel ook helemaal niet en ik perste alleen maar op mijn gezicht ipv goed naar beneden.
    Gelukkig werd ik goed begeleid en op een gegeven moment stond het hoofdje. Heel vreemd om dat helemaal niet te voelen.
    De perswee erna werd Carlijn heel rustig geboren, zonder dat er een knip gezet moest worden.
    Later bleek ik toch een klein beetje uitgescheurd te zijn, maar dat viel echt heel erg mee.

Al met al was dit mijn langste bevalling, maar wel volledig pijnvrij vanaf de eerste wee! En dat was ook de bedoeling ivm de BI.

Het gaat nu allemaal best goed, ik heb nog wel veel bekkenklachten, maar Carlijn doet het prima. De bv komt goed op gang, ik heb alleen al heel erg last van kloven. Morgen komt er een lactatiekundige kijken, want ik het het idee dat het door de drinktechniek van Carlijn komt dat ik zoveel pijn heb.
    Verder rust ik lekker uit op bed en laat me heerlijk vertroetelen door de kraamzorg.

Langzamerhand zal ik hier ook weer wat mee gaan lezen, succes voor de dams die nog moeten bevallen, en voor de dames met baby: geniet er maar lekker van!

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi Dames!

@Kirriekip: Ik heb soms ook die momenten dat je denkt hoe in godsnaam ga ik het redden/doen?! Maar het zal wel goedkomen:) Ben zelf heel bang dat ik de pijn niet aankan..

@Eliza: Jeetje meid wat een lange bevalling! En helemaal zonder pijn.. Lijkt me dat dit niet zo bij iedereen gedaan wordt?!
    Ook wel erg eng van die ruggeprik die te hoog kwam.. Maar gelukkig is alles helemaal goed gegaan:D

@Eveline: Ben het met Kirriekip eens.. Meid ga lekker van je gezinnetje genieten:D Hahaha Gek Mens:p

Ben net naar de verloskundige geweest.. Ze zag dat ik het zwaar heb.. Maar ze gaan pas wat doen na 41 weken..
    Ik moet na het weekend wel met 41 weken en afspraak maken voor een ctg en echo (alweer) zodat ze kunnen kijken of het kindje het nog naar haar zin heeft. Dit doen ze standaard zei ze.
    En als alles dan goed is dan gaan ze strippen..

Dus voor mij nog min een week wachten als ze zelf niet eerder komt.. Heb er een hard hoofd in..

Morgen zijn we wel uitgerekend:D

Straks vroeg slapen want ben echt kapot.. (van niks eigenlijk:p)

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Even snel...
    Sanjor; misschien voetreflexologie proberen? Het kan de weeën opwekken en anders heb je een fijne voetmassage!

Weltrusten voor straks!

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik las het bij jouw stukje ja.. Maar kan er niet tegen als iemand aan me voeten zit:p Zelfs vriendlief mag er niet aanzitten.. Heb een fobie ofzow;)

Maar zal toch even op internet kijken morgen wat ik kan vinden... en hoe duur het is:p

16. KirrieKip

KirrieKip Lid

2 nov 2010
    67
    0
    0
    Rhoon, omg. Rotterdam
    Poeh wat een bevallingsverhaal!
    Met die ruggeprik! Erg eng lijkt me dat, maar onvermijdelijk met BI neem ik aan...

Ik twijfel nog heel erg... Ik wil in principe graag thuis bevallen, dus zonder pijnbestrijding, maar ik begin steeds meer te geloven dat ik dat nu gewoon nog niet kan zeggen en pas op het moment zelf kan beslissen wat ik wil.. Gelukkig heeft de verloskundige aangegeven dat dit ook kan, dat ik zelfs met 6 á 7 cm ontsluiting nog kan beslissen om alsnog naar het ziekenhuis te gaan.
    Dus dat is op zich wel fijn.

Ben zo benieuwd wanneer het gaat gebeuren... voel me nu niet echt lekker, zeurderige ongi-krampen, harde buiken en krijg echt ineens een moe-attack. Ga zo maar naar bed denk ik, hopen dat ik goed slaap. Voelt in ieder geval alsof ik dágen niet geslapen heb dus het zal wel lukken denk ik...

Truste dames,

Kusss

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik wil ook thuis bevallen maar weet het nu ook ff niet meer:p
    Ook door het nieuws van vandaag:(

Ben benieuwd of het bij je gaat doorzetten meis.
    Ik ben vandaag ook echt zooo moe:( Maar ben bang als ik nu al ga slapen ik echt achterlijk vroeg wakker wordt.. Kan ook helemaal niet lekker meer liggen..:x

Maar denk dat ik me er toch aan ga toegeven.
    Dus dames welteruste en misschien morgen weer meer babynieuws:D

18. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    he dames, ben weer een beetje bijgelezen..

eveline, ben jaloers op je bevalling!!;) van harte gefeliciteerd!!

hier mijn verhaal..
    zondagavond ging ik om 11 uur naar bed met wat krampjes die al meerdere dagen had dus verwachte er niks van.
    2 uur later schoot ik wakker en was de ellende begonnen;).
    de weeen kwamen om de 5 min en duurde gelijk 1.5 min. maar was nog op te vangen. na een uur kwamen ze ineens om de 2 min dus half 5 vk gebeld. kom eraan zegt ze. en toen viel de stroom uit in het halve dorp!!!!!:$. nou ik kreeg het aan mn hart! dus ze komt 10 min later aan en moest voelen bij kaarslicht.. heb ik weer. romantisch.
    nou 4 cm. ging dus met 1 cm per uur. ze ging weer en kwam om 8 uur weer. dus ik wilde even onder de douche want werd wel heel zwaar dat puffen.. ja mooi niet... koud water natuurlijk..
    gelukkig na 2 uur schoot de stroom weer aan en kon ik alsnog..
    nou toen 6 cm om 8 uur. de kraamzorg gebeld en die zou gelijk iemand sturen. deze heeft me echt super geholpen! gemaseerd en alles! echt top. mn vriend was ook helemaal geweldig. had ik niet zo verwacht.:)
    en toen vanaf een uur of half 10 werd het echt te zwaar.. maar met goeie hulp ze allemaal weg gepuft op een enkel auwtje en shitje na..;) waar ik vervolgens ook gelijk mn excuus weer voor aanbood.. waar je aan denk op zo,n moment. nou toen was het 8 a 9 cm en werden mn vliezen gebroken. toen vond ik het niet meer leuk maar mocht ik op de wc zittend langzaam een beetje meeduwen.
    10 over 11 was het 10 cm en mocht ik gaan persen. dus ik dacht, ik ben er bijna kom op!!! maar na een uur persen op zowel bed als baarkruk zat er maar geen vooruitgang in.. was helemaal kapot..
    toen zegt de vk, nou miss toch maar naar het ziekenhuis voor de vacuumpomp want ze schiet elke keer terug!!:$ en je mag niet te lang persen!! nou toen kwam de oermens in me naarboven!!:D:D
    heb me een uur lang kinds geperst en toen was ze er om 13.09 uur..
    gelukkig maar een kleine hechting maar ik was kapot!! ik wilde echt niet meer naar het ziekenhuis!!
    jaa en dan is ze er en dan..... maar ben het nog niet vergeten hoor zoals ze wel eens zeggen:). maar eerlijk , viel me best een beetje tegen..maar het resultaat mag er zijn!!!!!

en nu ben ik alles aan het leren.. de borstvoeding gaat goed al moet ik er erg aan wennen.. en bij ieder kikje kijk ik wat er is...;);)
    de zorgen zijn er hoor!!!
    nou ik ga eten geven en naar bed voor 2a3 uur....
    :D:D

19. KirrieKip

KirrieKip Lid

2 nov 2010
    67
    0
    0
    Rhoon, omg. Rotterdam
    Oh hel meiden ik voel me echt beroerd... Hondsmoe en wil slapen maar ben ineens zooo misselijk en harde buik die haast uit elkaar knalt... Is dit het dan? Heb maar een warme kersenpitkussen op me buikkie maar het voelt echt verschrikkelijk gespannen..
    Ook rare steekjes of zoiets echt in me doos, net of er iets uit gaat vallen ofzo... En boeren!! Niet normaal....
    Klinkt iemand dit bekend in de oren?

Kussss

20. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    @Kirrikip: hoop dat je nog een beetje heb kunnen slapen.

Heb sinds gisteren avond ook om de 5-6 minuten last gehad van harde buiten en sinds die ook gewoon buikkrampen.
    Dacht dat ik moest kakken :$ maar kreeg zulke steken in me doos dat ik gelijk weer van de plee was.
    Heb heel de nacht op de bank liggen vertoeven beneden en was ook contineu wakker. Ook door erg branderige maagzuur.

Vandaag maar kijken hoe het gaat anders ff bellen naar de vk

Groetjes lilmomo

Deel Deze Pagina