hoi meiden even een kort berichtje want ben echt op en wil mijn bed in. Ben weer thuis , alles is goed met de kleine en ik zal morgen even het gehele verslag posten en alles bijlezen en reageren.. Slaap lekker en tot morgen xxx Liefs Roos
Goeie morgen, Ik kan het allemaal niet meer bijhouden hier Nog geen nieuwe baby's gespot? Dat houd ik natuurlijk wel in de gaten, hier nog niks. @ roosviseetje: Gelukkig dat alles wel goed is met de baby en hoop dat je er niet te lang meer op hoeft te wachten, wordt toch vervelend als je je uitgerekende datum voorbij bent hè, zoiets houd je toch in je achterhoofd. Ik ben zondag uitgerekend maar denk niet datie er dan al is We zullen wel zien! Sterkte vandaag allemaal en misschien worden er vandaag nog baby's geboren ik zal vanavond weer even kijken.
Hoi meiden. @Roos: Mooi dat alles goed was. Ben benieuwd naar je verhaal.. Hier nog geen baby nee.. En me oren zitten nog steeds dicht Pfff gestoord wordt ik ervan.. Ben wel trouw aan de neusspray.. Hopen dat het vandaag toch wel gaat werken die spray. Hebben jullie vandaag nog plannen? Ik ga gewoon weer lekker bankhangen en proberen uit te zieken..
Goedemorgen meiden! Hier alles nog rustig, geen baby, wel veel slijm... Mannetje is vandaag een dagje vrij dus wij gaan met z'n tweetjes beetje keuvelen vandaag. Houd jullie wel in de gaten hoor! X
Hoi meiden, en weer een dag dichter bij onze beebjes.... Zo moeten we het maar zien toch? Hier ook weinig verandering, nog steeds krampjes en steken en harde buiken enzo, maar ik kijk er niet meer van op. Is elke dag hetzelfde liedje vanaf een uur of 7 's avonds. Merk wel dat ik erg veel honger/trek heb de afgelopen dagen! Maar ik kan gelukkig wel zeggen dat ik weer best goed heb geslapen, ik hoop dat dat zo blijft tot aan de bevalling. @Roosviceetje: blij dat alles goed is, ben benieuwd naar de uitgebreide reportage! Ga nu lekker met een koppie thee op de bank 'WIJ jonge ouders" lezen, was weer een higlight van de dag dat ik die gister binnen kreeg! Kusss
Hoi meiden! @Kirriekip: Heb dat ook echt elke avond die harde buiken enz.. Maar nu ook sinds een paar dagen overdag Maar in de avond voel ik me beroerder.. Ik had gisteravond trouwens ook echt zo'n honger! Weet ook niet waar dat vandaan kwam.. Nu juist weer misselijk.. Mijn highlight van de dag is dat me moeder straks even medicijnen komt brengen voor de verkoudheid hihihi. Erg he!! Zit al vanaf dinsdag binnen.. Had woensdag alleen een uitstapje naar de vk.. Ik zit trouwens nu echt te twijfelen na het nieuws van deze week of ik wel thuis wil bevallen.. Wat gaan jullie allemaal doen? XX
Hoi allemaal, Even een update van mij.... Ben op 3 november om 15.15 uur de trotste moeder geworden van een dochtertje Fay.... Nadat ik op maandag en dinsdag gel had gehad, had ik woensdag 3 cm ontsluiting en konden mijn vliezen gebroken worden (08.00 uur). Ivm mijn bekkeninstabiliteit heb ik al vrij snel een ruggenprik gekregen en na 5 uur (om 13.00 uur) had ik 5-6 cm ontsluiting (dus dat vorderde goed, bij Isa was ik na 5 uur weeen nog geen centimeter verder), om 14.00 uur kreeg ik langzaamaan het gevoel alsof ik moest poepen maar het leek me sterk dat ik in één uur tijd 5 cm verder was maar tja het gevoel bleef toch boven de ruggenprik uitkomen. Om 15.00 uur toch maar op het belletje gedrukt zodat ze even kwamen kijken. De verloskundige zag het hoofdje al voor de uitgang liggen, belde snel om een verpleegkundige, trok één handschoen aan en na 3 persweeen werd onze dochter geboren, wel hebben ze me moeten inknippen omdat ze de navelstreng om haar nekje had en ze bij de 3e perswee geboren moest worden. Ze woog 3485 gram en is 51 cm lang. Donderdagochtend zijn we trouwens thuisgekomen uit het ziekenhuis. Binnenkort stuur ik nog even een fotootje.... hoop snel ook babynieuws van jullie te horen.
Hey meiden, Jeetje bijna alle beebjes zijn er......IEDEREEN VAN HARTE MET JULLIE WONDERTJES!!!! Heb een hele tijd niets kunnen posten.....na 4 dagen ziekenhuis (na de keizersnede....niet eens de inleiding meegeteld.....) zijn we weer thuis....We hebben veel meegemaakt in het ziekenhuis. Mijn kleine meisje was ontroostbaar. Overdag kon ze redelijk slapen, maar 's nachts begonnen de huilbuien. Op een gegeven moment wisten de verpleegkundige ook niet meer wat ze met haar moesten..... Zoals ik al eerder schreef ging het niet helemaal lekker met het geven van borstvoeding.......Dit werd alleen maar erger, bovendien had mijn meisje veeel, heeeeel veeel last van darmkrampjes......en huilde alleen maar! Omdat ik al vrij snel mobiel was, en ik zelf niet meer kon slapen mocht ik naar huis met Mara. Maar hier begon de ellende eigenlijk pas......overdag was er kraamzorg, 's nachts natuurlijk niet.....en in de nacht waren de krampjes het ergst....in het ziekenhuis heb ik ruim 5 dagen niet geslapen.....thuis dus ook niet......ik zat er helemaal doorheen. Uiteindelijk, om een heeeeeel lang verhaal kort(er) te maken; Mara heeft infacnol en dit werkt heel goed voor haar. Ze heeft nog steeds krampjes....maar kan ze prima opvangen.... Ook ben ik gestopt met borstvoeding, het bleek dat ik niet voldoende voeding gaf om haar gersut te stellen en aan te sterken. Mara wa al 9% afgevallen en was erg mager. Haar bloedsuikerspiegel was zo laag dat ze eigenlijk alleen maar sliep. Omdat ik niet tot rust kwam is mijn bloeddruk nu weer ernstig hoog en moet weer op volledige rust. Het goede nieuws is; toen ik gestopt was met bv is alles 100% omgeslagen. Mara is weer op haar geboortegewicht en slaapt, op de voedingen na, de hele nacht keurig netjes door . Ook ben ikzelf weer wat bijgekomen en kan nu eindelijk wat genieten. Wel merk ik dat ik veel achterstand heb wat betreft verzorging en omgang met Mara. Ik heb veel dagen niets kunnen doen, en kan nu ook niet veel doen, lang staan voor het badje is dus al niets..... Gelukkig is mijn vriend nog een extra week thuis, en heb ik langere kraamzorg. Ik doe haar in het badje, al het voorwerk en nawerk pakken zijn nu voor me op. Op een afstandje zit ik mee te kijken hoe het allemaal moet..... Allemaal heel heftig geweest dus, moest het even van me afschrijven .
Jeetje Sappie! Wat heftig zeg! Wel mooi dat het nu wel goed gaat en beter met jou. Bijna alle babys geboren ja Nog maar een paar meiden.. Ik heb echt serieus het idee dat me meisje aan het bouncen is in me buik!! Pfff Alles steekt uit hihihi. Alleen niet zo'n prettig gevoel..
Hoi meiden, @Sappie en Tamara: jullie heb ik eigenlijk nog helemaal niet gesproken, maar natuurlijk allebei van harte gefeliciteerd met jullie dochters! Hoop meisje-mama's hier trouwens! Bij mij is het erg onrustig in m'n buik vandaag, voel veel samentrekkingen en de beeb is errug druk... Vanmiddag was het een uur lang met regelmaat (om de 7 á 8 minuten) maar echt pijnlijk was het niet, ik kon het goed handelen. Moest nog wat boodschapjes halen dus de deur uit gegaan toen en eigenlijk niet veel meer gevoeld (afleiding?). Eenmaal weer moe thuis en neerploffend op de bank, kreeg ik het weer. Maar begin me sterk af te vragen of dat niet gewoon komt doordat ik me er dan bewuster van ben ofzo... Erg veel harde buiken ook, geen fijn gevoel want heb echt het idee dat beeb het te krap vindt worden binnen. Ben ook zo benieuwd hoe groot ze is, vk schatte dr op 6,5 á 7 pond maar zou het zo graag écht precies willen weten! Het is in ieder geval wel voor het eerst dat ik dit soort krampen en harde buiken overdag heb, meestal begint het pas 's avonds namelijk. Misschien een goed teken, who knows? @Sanjor: Ik twijfel ook nog steeds erg over thuisbevalling of niet. De insteek is thuis, maar als je dan hoort wat er allemaal mis kan gaan ga je toch twijfelen. Maar aan de andere kant vind ik die verhalen over wat er allemaal mis kan gaan met een ruggeprik ook niks, dus ja het blijft moeilijk. Ik hou het maar gewoon op thuis en mocht ik er op het moment supreme anders over gaan denken, dan kunnen we toch altijd nog naar het ziekenhuis... Trouwens ook echt megamoe vandaag en zin in niks of niemand... Moeders stuurde een sms of ik wilde dat ze kwam koken maar ik heb het afgeslagen... Had in principe heerlijk geweest want m'n vriend heeft de avond en dan heb ik nooit zin om voor mezelf te koken, maar ik had gewoon geen zin in mensen om me heen, erg he! Me eigen ouders! Maar ik kan het gewoon ff niet hebben nou... Sooo bericht is weer langer als gepland, en nog ego ook... Sorry dames, maar goed we zijn nu allemaal op het punt dat je ook ego mag zijn hoor vind ik! Dikke kusss
Kirriekip; in het ziekenhuis bevallen betekent niet direct dat je een ruggeprik krijgt.... Dat lees ik in jouw post... In het ziekenhuis kun je ook zonder pijnbestrijding bevallen en ze zetten al helemaal niet zomaar een ruggeprik! Er zijn dan nog andere manieren van medicatie... Ik ga wel naar het zh toe. En dan juist omdat ik het niet zie zitten om tijdens een bevalling verplaatst te moeten worden. Tuurlijk lijkt een thuisbevalling me prachtig, maar de garantie dat je thuis kunt blijven, die heb je natuurlijk niet. En daarom ga ik dan liever van tevoren maar naar het zh toe.
oooooooooooooooooo heb ik het hele verhaal getypt inclusief op iedereen gereageerd ben ik alles weer kwijt :x:x:x
He pop, nee zo bedoel ik het ook niet, maar tot nu toe zou (medische) pijnbestrijding voor mij de enige rede zijn om alsnog te besluiten naar het ziekenhuis te gaan. Is er een medische indicatie dan is het natuurlijk een heel ander verhaal, dan heb je weinig te willen. Maar zowel pethidine als een ruggeprik staan mij allebei niet erg aan en dus hebben wij besloten om dan (te proberen) thuis te bevallen, omdat wij allebei een erge hekel aan ziekenhuizen hebben en zeer gesteld zijn op onze privacy. Ik ben overigens niet bang voor het ziekenhuis ofzo hoor, begrijp me niet verkeerd want als het nodig is dan gaan we natuurlijk gelijk. Maar als het enigszins kan, lijkt een thuisbevalling in m'n eigen omgeving me heerlijk... Gewoon kunnen doen en laten wat ik wil, wanneer ik het wil en niet afhankelijk zijn van de planning en beslissingen van anderen. Dat als ik wil douchen, ik gewoon ga douchen enzovoorts.. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat toen ik vorig weekend dacht dat het echt was begonnen, ik toch ineens een soort paniekaanval kreeg van 'oh als het allemaal maar goed gaat thuis, zullen we toch maar naar...? Dus ja... ben er zelf nog steeds niet helemaal uit... Kusss
@Kirriekip; je moet doen waar jij je goed bij voelt, dat is het beste voor de bevalling! Ik kan me heel goed wat je zegt over waarom je thuis wilt bevallen, zo denk ik er ook over. Echt de enige reden om naar het zh te gaan is (voor mij dan) dat ik niet tijdens de bevalling alsnog naar het zh zou moeten (heb dan ook beelden voor me met het hoofdje er al uit... )... Maar mijn vk zei ook dat als je bevalling begint, dus de eerste weeën wegpuffend, dat je ook dan nog naar het zh kunt gaan. @Roos, dat is balen!! Doe maar rustig aan hoor, belangrijkste is dat het met jou goed gaat!
Ja daarom, en mijn verloskundige zei zelfs dat je tot 6 á 7 cm ontsluiting sowieso thuis blijft omdat ze de ontsluitingsfase het liefst zo lang mogelijk thuis plaats willen laten vinden omdat deze het langste duurt en je er weinig aan hebt als je dan al in het ziekenhuis bent. Dus dat stelde ons ook wel gerust... Mijn vriendin heeft dat inderdaad wel gehad ja, met volledige ontsluiting toch nog naar het ziekenhuis omdat de weeën stopten.. De haartjes waren al te zien! Maar het viel mee in de auto zei ze, op dat moment wil je maar één ding en dat is je kind eruit! Ik hou gewoon alle opties open, ik denk dat dat voor mezelf het beste is. Alles staat klaar voor een thuisbevalling en de vluchttas staat in de gang voor als we toch naar het ziekenhuis gaan... No stress! Tenminste, dat neem ik me voor... Kusss