de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Loes, ik tel met je mee hoor! Gelukkig is het ziekenhuis goed aan te reizen, maar natuurlijk heb je hem het liefst bij je! Het is echt maandag voor je het weet!

Charlie, best spannend die bruiloft, heb je een fijne oppas kunnen regelen?

Sanjor, hoe was het bij de vk? Hier wordt St. Maarten trouwens niet gevierd, heb er wel eens van gehoord, maar in deze regio is het niet echt bekend.

Kirrie, zijn ze al zo regelmatig dat je de vk kunt bellen?

Hier alles nog steeds rustig, het wordt saai zo! Wel een beweeglijk kindje, wat pijntjes, maar dit kan nooit echt al wat te betekenen hebben...

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @ poppedopje, wees blij dat jullie geen st maarten hebben. Heb geen zin in dat gejengel nu.. Hahaha. Ik moet nog naar de vk. Pas half 9.. Kirriekip, hoe staat het ervoor? Heb je de vk al kunnen bellen? Kussss

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meidennn!

Nou terug van de vk...
    Alles was goed.. Was de laatste keer.. Wel raar.
    Als alles goed is morgen dan komt de vk vrijdag strippen.. en als dat niet werkt dan doen ze het maandag nog een keer.. En als laatste redmiddel wordt ik ingeleid daarna..

Dus ben benieuwd. Wel raar dat ik nu weet dat ze vrijdag iets gaan doen daar:p

Hoe is het met de meiden hier?

KUSS

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nou Sanjor, hopelijk is alles goed dan morgen! Ik ga m'n bedje in, weltrusten!

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier ff snel berichtje, vandaag ook bij VK geweest, wordt maandag gestript als het er nog niet is. ben zo benieuwd hoe dat is.

Nog geen baby's verder?

6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Happie en sanjor: Hopelijk heeft het strippen voor jullie dan effect, m'n vk zei dat inleiden namelijk geen pretje is. Me duimpjes draaien voor jullie

Hier is alles nog steeds rustig

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Happy: Jij ook strippen:D Ik vrijdag en als dat niet werkt maandag nog een keer.. Ben echt benieuwd of het gaat werken..

@Lilmono: Bij jou dus weer helemaal gestopt:( Das balen...

Nou meiden ik neem het voorbeeld van Poppedopje en ga ook richting bed.

Fijne avond en een nuttige nacht allemaal;)

8. KirrieKip

KirrieKip Lid

2 nov 2010
    67
    0
    0
    Rhoon, omg. Rotterdam
    Weeën zetten goed door, verlos is om kwart voor 9 geweest, had toen 3 cm ontsluiting...

Morgen papa en mama!!!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    KirrieKip, ondanks dat ik je niet ken haha, heeeel veel succes meid en nog heel even en je hebt je ukkie eindelijk!

10. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Oww kirrie wat goed om je te horen:D Hopelijk duurt het niet te lang meer voor je :D

Hier weer een druk maddameke in me buik dus gaat hem niet worden denk ik

11. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ow meid wat spannend!!!!!! Zet hem op he!??!! We horen het wel als de kleine geboren is. :D

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Wat betreft inleiden: ben nu 2 x ingeleid en vindt het persoonlijk wel meevallen hoor. Je weet in ieder geval dat het op gaat schieten, de weeen vind ik overigens wel lastig op te vangen maar of dit lastiger is dan normaal weet ik natuurlijk niet en bovendien bij een inleiding lig je toch in het ziekenhuis dus als het echt niet meer gaat kunnen ze je altijd pijnstilling geven!

@Eveline: gisterenochtend is de kraamzorg voor het laatst geweest en manlief is gewoon aan het werk. Morgen is de eerste dag dat Isa en Fay allebei thuis (en de kraamzorg weg) zijn maar dan heeft manlief wel een vrije dag genomen. Tis wel pittig, weet je wat ik het moeilijkste vind nu: dat je niet precies weet waarom ze huilt.... en wat eraan te doen dus maar dat zal wel weer snel komen.

@sanjor en happy: zet hem op meiden, bevallen voor de dag dat ze zouden strippen is natuurlijk makkelijker en 11.11.2010 is een mooie datum.....

@loes: hopelijk mag je kleine man in ieder geval maandag weer gezond en wel mee naar huis en kunnen jullie eindelijk echt gaan genieten met zijn 3-tjes.

xxx Tamara

13. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @Kirriekip: ow geweldig!!! spannend hoor... dus vandaag papa en mama :D ben zo benieuwd!

Hoop dat alles goed mag gaan en ik ga meteen kijken vnv als ik weer thuis ben! Succes

Hier nog niks, ze denken allemaal 12-11-10 omdat wij getrouwd zijn op 10-09-08 en dat is zo'n zelfde aflopende datum haha! Nou dat hopen we dan maar.

@ Sanjor, vrijdag al strippen, ik ben benieuwd wat ze dan doen en of het helpt... ik hoop het zo!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden...

jeetje, lig hier helemaal in een deuk...zie net dat kirriekip, kirriekip heet en ik noemde haar laatst krielkip, hihihi!
    Sorry meid!!!
    Maar iig heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes/sterkte enz enz! Misschien ben je nu al wel mama of iig een heel eind!!!!
    De 1e 5cm gaan het langzaamst zeiden ze, dus daar had je er al 3 van gehad...ws is jullie kindje er dus al! Super zeg! ben benieuwd!

Sanjor, raar idee, laatste keer vk! Maar het moet er toch een keer van komen hoor, want het wordt tijd voor jullie beebje!
    Ik sta al klaar met m'n touw om jullie deze kant op te sleuren!
    Het is hier zooooooooooooooooooooooooooooo leuk, haha!

Happygirl, ook voor jou spannend dus!!!! Hou jullie in de gaten!

Poppedopje, lief dat je met me meetelt! Nog 4 nachtjes, hoera!!!

Tamara, kan me voorstellen dat het best pittig is! Ik vind dat straks al met één, kun je nagaan wat jij met 2 hebt!
    Ik vond inleiden ook best meevallen! Ken ook niet anders, dus weet niet beter, maar ik vond het niet erg ofzo!

Mannetje had 2 weken vrij genomen als de kraamzorg weg was...die was afgelopen vrijdag voor het laatst. Nu baalden wij een beetje dat mannetje vrij was en Siem in het ziekenhuis lag, konden we nog geen 2 weken samen genieten, maar maar een krap weekje. Nu heeft hij op het werk kunnen regelen dat hij deze week zorgverlof heeft en daarna nog 2 weken vakantie.
    Dus als Siem thuis komt, dan heeft hij nog 2 weekjes...lekker he?!

Met Siem zelf gaat het ook steeds beter. Hij drinkt hartstikke goed en zat gister weer op z'n geboortegewicht! Dus het gaat de goede kant op. Ook is zijn infuusslangetje eraf, hij heeft alleen nog een naaldje in z'n arm met een klein slangetje, zodat ze daar 4x per dag de antibiotica door kunnen spuiten.
    Maar we kunnen nu lekker met hem wandelen enz!
    Maandag mag hij naar huis en moet dan, ze proberen over 2 weken, voor controle naar de uroloog om toch nog wat onderzoekjes te doen.
    Tot die tijd krijgt hij onderhoudsantibiotica. Die kunnen wij geven via een spuitje (zonder naald, haha) in z'n mond. Een drankje dus. Dit moet voorkomen dat, mocht hij klepjes in z'n urinebuis hebben, hij opnieuw een infectie krijgt.

Die klepjes zorgen er nl voor dat er urine blijft staan in de urineweg. Hij kan dan niet alles goed uitplassen en er loopt een deel terug. Daardoor ontstaat die infectie dus.
    De 1e echo's waren allemaal goed, maar die klepjes kon je niet altijd zien op een echo, dus vandaar de aanvullende onderzoeken!
    We zijn benieuwd...mochten het klepjes zijn, dan zijn er verschillende manieren om dat op te lossen, maar dat horen we nog!

En domme pech kan ook altijd nog...we moeten het even afwachten!

Nou, wij gaan zo weer naar het ziekenhuis! tot snel!

Liefs Loesie

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden!!

Wauw Kirriekip (krielkip:p hihihi) Ben echt super blij voor je dat het EINDELIJK nu echt begonnen is. Waarschijnlijk al afgelopen:D
    Ben super super super benieuwd! Ga de hele dag via telefoontje alles hier in de gaten houden:p

Nou 11-11-2010 gaat hem denk ik niet worden meer hoor:p Lijkt me ook niet zo'n goed idee met al die zingende kids straks voor de deur. Zit ik een wee weg te puffen hoor ik allemaal kids zingen hihihi.

Voel me nu gewoon alsof ik niet meer zwanger ben.. Vanochtend oh ja me buik:p Alleen met douchen en aankleden wordt je er weer fijn aan herinnerd;) Kan me sokken nu echt amper nog aan krijgen. Laat staat zo me schoenen..

Ik ga toch proberen thuis te bevallen. Had het gister met de vk erover.. De vk heeft veel medische hulpmiddelen en als het moet dan ben ik zo in het ziekenhuis. De ambulance is hier met 10 min.. Die rijdt over de busbaan dus geen verkeer wat kan ophouden enz.. (jaja wij hebben speciale busbanen:p)
    Dus dat klonk zo goed allemaal.. Dus dacht ik probeer het toch.

Jeetje weer een heel verhaal.. ga eten en dan naar de stad:) Daarna extra ctg en echo. Ben benieuwd:)

16. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Wat spannend hier!

Ik ben morgen uitgerekend!
    Hoop stiekem ook dan te gaan bevallen is toch
    wel een hele mooie datum 12-11-10

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Jaaa het is hier super spannend:D
    12-11-10 is een mooie datum;) Dan ben je ook uitgrekend;):p
    Voel je je verder goed?

18. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    nou nou, wat een spanning!! ik ben benieuwd of ze er al is....
    en sanjor, is wel fijn hoor, thuis bevallen. ben je gelijk lekker thuis en hoef je niet gelijk de auto in enzo.. maar je moet er idd wel achter staan. hier ook het idee gehad dat de ambulance er binnen 5 min kon zijn dus dat was wel geruststellend. nou ik hoop dat het strippen helpt!!

poppedop, ik heb geen oppas nodig want nova gaat gezellig met me mee naar de bruiloft..
    naja het gemeente huis en dan nog even naar de receptie maar blijf niet lang hoor!! en de kerk sla ik maar over. straks zet ze het op een gillen.. staat een beetje lullig..

loes, wat fijn dat het goed met em gaat.. straks is ie weer lekker thuis en weet je niet beter!!!

nou ik hoop dat de storm een beetje meegaat vallen want moet nog wel even wat boodschapjes doen... hier merk ik nog niks..

er word er hier eentje wakker dus ga der maar weer even knuffelen...

xx

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Charlie: Ja de vk had me helemaal overtuigd.. Ze zei zelfs dat ze de baby zuurstof konden geven als dat nodig was... En ze kunnen alle eerste hulp bieden zegt ze.. En ben zo in het ziekenhuis idd:)

Hier waait het wel al hard hoor. De hele ochtend. Maar zit vlakbij het Ijsselmeer en direct aan het Gooimeer..

Succes met de boodschapjes;) Ga nu ook weg.. Helaas moet ik:p

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hoi Meiden!

Wat een spanning hier, maar wat is het ook rustig zeg! Zit iedereen lekker te cocoonen? :D
    Ik heb vannacht gelukkig weer redelijk geslapen. Werd wel wakker met een hoofd vol snot en helemaal in de war door een hele vreemde droom die ik heb gehad... Ik droom de laatste tijd zó levensecht en vaak ook zo vreemd, dat ik 's ochtends soms helemaal ontdaan ben....
    Net even naar buiten geweest, bah wat is het hier vies weer! Storm en regen... getsie! Ik zou graag vanmiddag thuisblijven, maar moet om 2 uur nog bij de vk zijn. Zal wel binnen 5 minuten weer buiten staan...

Sanjor; hoe was het bij jou met je echo en ctg?
    Fijn dat je nu rust hebt over je beslissing om thuis te bevallen. Je moet echt doen waar jij je prettig bij voelt!

Charlie; ja, dat kan natuurlijk ook, had helemaal niet bedacht dat je Nova natuurlijk gewoon mee kunt nemen! Was het nou vandaag? Want dan hebben ze niet echt mooi weer, helaas...

Ik ga denk ik maar een filmmarathon houden op de bank; SATC 2 is gisteren bezorgd, had ik nog niet gezien, dus ga eerst deel 1 nog een keer kijken en dan deel 2 erin :D :D :D Kopje thee erbij, gordijnen dicht, fleecedekentje erbij....komt goed!

Deel Deze Pagina