de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee hoor, die horen niet altijd te komen; bij Jelle heb ik ze ook gewoon binnen gehouden.
    Maar het was nu ook meer een kwestie van de stress eruit janken; m'n vriend zit al sinds 5 maanden half thuis van z'n werk, heeft 2 dagen voor de geboorte van Femke te horen gekregen dat ze hem eigenlijk gewoon de deur uit gaan gooien, en kreeg een uur nadat Femke geboren was een aangetekende brief dat ie in de tussentijd ook niet op zijn werk gewenst is.
    Al dat geklooi op zijn werk zorgt ervoor dat Sander al maanden niet goed slaapt, paar uurtjes per nacht... en dat werd nu met het recente nieuws en een pasgeboren baby (lekkere timing hè?) natuurlijk ook alleen maar erger.
    De hele combi van factoren brak mij even een beetje op gisteren, vandaar.

Gewoon lekker genieten Charlie, vooral niet gaan janken als je er geen zin in hebt :)
    (Maar vooral gewoon wel even doen als je er wel behoefte aan hebt)

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    We gaan misschien even boodschappen doen.. Ipv van morgen..
    En anders lekker saampjes op de bank film kijken:)
    Komt wel goed.
    Stel me eigenlijk er niet op in dat het gaat lukken.. Dan kan het alleen maar meevallen:)

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier nog niks hoor! ;) maar ik ben niet zoveel thuis dus ik lees meestal alleen 's ochtends even, maar dan zijn het ook meteen weer mega veel pagina's haha! is moeilijk om bij te blijven zo.

@ Sanjor, ik ben echt benieuwd hoe je het strippen ervaart, als het er maandag niet is ben ik ook aan de beurt, dus ben benieuwd!

@ Kirriekip: Gefeliciteerd met jullie dochter!!! We waren op dezelfde dag uitgerekend ;) maar jij heb je mooie dochter al in je armen, ik hoop dat ik ook niet te lang meer hoef te wachten.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Haiii meiden!

Nou het viel echt zoooooo mee!!! 100000%!:D
    Deed echt totaal geen pijn gelukkig. (Ik stel me altijd in op het ergste:p)

Maar goede nieuws is ook: Ik heb al 1 cm ontsluiting..:D En de baarmoedermond is al iets verweekt:D Joeppie!

Sorry maar ben echt blij:p

Ga nu ff onder de douche op aanraden van de vk en dan kijken of ik me goed voel om ff nog boodschapjes te halen:)

@Happygirl: Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo meevalt! Ik heb het echt zeer positief ervaren:)

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @sanjor: fijn om te horen dat het meeviel en de eerste centimeter is een feit nu op naar de volgende 9!!!!!

@eveline: wat een kl*te situatie!!!!! Hopelijk lukt het allemaal een beetje en komt het nog goed met het werk van je vriend.

6. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @kirriekip: van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!! Mooie naam trouwens! Geniet maar lekker van je kersverse gezinnetje! :D

7. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Mooi zo sanjor nu idd nog wachten op die andere 9 maar dat komt vast wel helemaal goed:D

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0

ooohhh, eind is in zicht! Fijn voor je meis! :)

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Weet iemand hier van de dames het volgende:

Ik ben gestript en de vk zag al dat er wat bloed aan haar vingers zat.. Nu heb ik een inlegkruisje in.. Maar het is geen helder bloed.. Meer bruinachtig met sliertjes erin.. Maar bruinbloed is toch oud bloed??! Wil hiervoor nog niet bellen want ik voel de kleine gewoon goed. Merk wel dat er iets bezig is. Maar geen weeen ofzo.:) Hoop dat iemand het weet.. Anders open ik wel een topic..

Kuss

10. grietje 77

grietje 77 Bekend lid

7 feb 2010
    857
    273
    63
    Vrouw
    Geen idee meid, ik heb al enkele dagen wat bruinverlies en stel me er ook vragen bij. Morgen mag ik op controle dus zal het eens navragen. (ik heb dacht ik vorige week mijn slijmprop al verloren en bij de laatste controle-3 weken geleden- was m'n baarmoedermond al verweekt). Ben jij de prop al verloren? Anders kan het dat wel zijn.

Super dat je al 1 cm hebt, nu kan het eindelijk beginnen meid, hoop zo voor jou dat je niet te lang meer hoeft te wachten!

11. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
  12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hmmm nee, Sanjor, geloof niet dat ik daar meer van weet... Vind het wel reuzespannend voor jullie!!
    Kuss

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Grietje, voor jou ook spannend zeg!

En happygirl, hopen dat het bij jou toch ook dit weekend gaat beginnen!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sanjor, toen ze bij mij ging kijken hoever ik was, had ik ook bruinig bloed, dus ook niet helderrood...
    Zou dus wel normaal zijn. Heb er eigenlijk niet over nagedacht!

SMAK

15. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    sanjor, komt het niet van de slijmprop af??? en miss ook omdat ze heeft zitten wroeten daar!! maar denk niet dat het veel kwaad kan.

nou meissie lag lekker te slapen in het gemeentehuis.. nu weer even thuis om te voeden en dan weer naar de feestlocatie.
    mn vriendin is 26 weken zwanger maar de jurk stond prachtig!

eveline, dat is idd rot ja. dan komen de tranen wel. moet ook wel zeggen dat ik af en toe wel een beetje emo ben hoor. maar nog geen huilbui. maar heb gelukkig ook geen reden.
    succes ermee. hoop dat het snel weer goed komt.

nou ik en nova gaan weer feesten bij papa!!!
    xx

16. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden

Hier mijn bevallingsverhaal

Vanaf zaterdag 6 november 07.00 uur begon ik krampjes te krijgen in mijn onderbuik.
    Had een afspraak op het ziekenhuis voor een ctg omdat er twijfel was of ik vruchtwater verloor dit was niet het geval, wel had ik om de 6 min met regelmaat harde buiken/voorweeen. Dit heeft de hele dag aangehouden
    Ben rond 23.00 uur maar proberen te gaan slapen maar helaas dit lukte niet.
    Om 03.00 uur de vk gebeld weeen kwamen om de 4,2,3 min wisselend de vk was er best snel en voelde pas een vingertopje ontsluiting pffff heb de hele nacht niet kunnen slapen en de weeen kwamen inmiddels erg onregelmatig.

Om 08.00 uur nog even telefonische contact gehad met de vk en haar collega zou rond 11.00 uur contact met ons opnemen, om 12.15 uur was ze er en heeft ze mij gestript (woooooow) ik had wel 2 cm ontsluiting daarna (even rekenen was inmiddels al 17 uur op) en was kapot zo kon ik niet gaan bevallen, dus naar het ziekenhuis voor een cocktail :D pethedine prik zodat ik even 3a4 uurtjes kon slapen om op krachten te komen.

Toen was het 19.00 uur en duurde het even voor dat de weeen kwamen, toen de weeen er eenmaal waren voelde ze wel een stuk heftiger.
    Om 20,00 uur kwam mijn vk om te kijken hoeveel cm ik had en dit was inmiddels 3cm (woooooow)vervolgens tot 22.30 staan puffen en jeeeeeeeee:D toen 4cm ontsluiting ging wel goed dus maar voor de vk nog niet snel genoeg, zouden het een uurtje aan kijken anders vliezen breken en overdragen aan het ziekenhuis.

Om 00.00 uur zijn mijn vliezen gebroken door de vk (pfff best bizar gevoel), mede omdat het toch best lang duurde allemaal heb ik een remifentanil infuus gekregen wat een wondermiddel!!! :)
    om 03.30 uur kreeg ik persdrang en had ik 9 cm ontsluiting :) moest dus nog ff wachten en ooo wat had ik het toen zwaar zeg wilde zo graag persen op bed had ik het best moeilijk met persen dus stelde de vk voor om het op de baarkruk te doen en toen al heel snel had ik Mika in mijn armen WAUW

Ik heb de baarkruk wel als heel positief ervaren heerlijk in de armen van mijn man dan heb je wel het gevoel dat je het echt samen heb gedaan.

Nu 5 dagen later (wat gaat de tijd snel) gaat het echt ontzettend goed. Mika was na 2 dagen wel 10% van zijn geboortegewicht afgevallen (van 3790gr naar 3460 gr) maar dronk wel goed nu is hij in 1`dag 140 gram aangekomen en weegt nu 3600gr
    jeetje wat ben ik trots

Een nadeeltje voor mij is, is dat ik een blaasontsteking heb en aan de antibiotica moet maar ach dat overleven wel ook wel weer

Meiden ik ga nog even genieten van mijn 2 laatste kraamdagen

Voor de meiden die nog moeten bevallen kom op zet hem op jullie kunnen het

Voor de meiden die na mij bevallen zijn nog van harte gefeliciteerd en geniet ervan

Tot snel
    Dikke kusss Roos

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    meiden.... Even snel via mn telefoon.. Maar heb de eerste weeen ontdekt.. Hopen dat ze doorzetten en niet zoals bij kirriekip weer stoppen.. Pff wat een rotgevoel zeg! Maar ga lekker tv proberen te kijken., hoe is het met jullie?? Kussss

18. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    You Go girl!! Tis je gegund! Lekker in bed gaan liggen straks, ben zo benieuwd! Succes meis!

19. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ow meid spannend!!!!! Houd ons op de hoogte!!!!! :D

20. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    En Sanjor? Al enig resultaat? Ben benieuwd!!

Sorry dat ik hier telkens "stoor" maar ik vind dit zo'n spannend, emotioneel en mooi topic.. Ik ben nu "pas" 35 weken dus nog een paar weekjes en ik mag ook!

Ben niet echt angstig gelukkig (tenminste, nog niet!!) maar heb ik gewoon veel zin in..ben zo benieuwd naar onze meid! Kan niet wachten! :)

Deel Deze Pagina