de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goeiemorgen lekkere kletskousen!!!!

Tamara, bedankt voor het compliment! Het was idd een hele mooie dag, 22 graden ofzo! Hadden we geluk mee!
    Wij nemen trouwens kaarsjes mee naar het ziekenhuis. Ik vroeg aan mijn zus hoe het licht daar was en toen zei ze al...erg fel!
    We hadden het op de yoga over kaarsjes enz en dacht, ik zet ze dan gewoon daar neer!
    Als ze meer licht nodig hebben tijdens de bevalling dan drukken ze het maar aan! haha!

Missy, kan me voorstellen dat het gek is dat je nu een kindje krijgt van 'normale' grootte en gewicht!
    En het zou wat zijn als deze geboren werd op de verjaardag van je man, haha! Dan doe je het echt knap!

Sanjor, haha, die echo's heb je mooi voor elkaar gekregen!
    Hebben ze bij de vk bij jou een echo-apparaat?!
    Ik zou er 12 km voor moeten rijden...

Vluchttas: Ik ben een heel eind...heb nog nie alle toiletspulletjes enz, want ik gebruik natuurlijk nu nog heel veel zelf, maar de belangrijkste dingen zitten er in!
    Vergeet het trouwboekje niet he, als je getrouwd bent?!
    (wij kunnen nl op het ziekenhuis het kindje aangeven, weet niet of dat bij jullie ook kan!)

Eliza, wel voorzichtig he?!?! Ik snap dat het onhandig sjouwt met al die tassen, maar doe niet teveel!!!!

Foto's...ik heb wel een buikfoto van 35 weken...

Bekijk bijlage 100477

Best een buik he?!?

Ik ga even de hond uitlaten!

Liefsssssssssss

2. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Pffff ik zit er ff helemaal doorheen.
    Mijn hele lijf doet zeer waardoor ook niks wil lukken wat zich vervolgens uit in janken!! mannetje is zo lief voor mij aan het zorgen maar door mijn slechte nachten heeft hij ook slecht nachten en daar wordt de sfeer niet echt gezelliger van...

@Eliza en Loesie: leuk idee om foto`s te plaatsen om onze buiken te vergelijken, zal 1 deze dagen een foto maken

3. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik heb er ook wel eentje van toen ik 35 weken was....

Die zal ik hieronder meesturen, iedereen om me heen roept dat mijn buik nu zo laag zit en dat het vast snel komen gaat. Schoonzusje denkt dat ik zelfs niet tot de inleiding met 38.5 week hoef te wachten. Hope so....

Bekijk bijlage 100604

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Even tussen het koken door reageren:p
    Ben de hele dag op stap geweest en ga zo ook weer naar een vriendin.. Lekker druk bezig dus:D

@Loesie: Jaa van die echo's is erg knap gedaan:p hahaha. Ik moet ervoor naar het ziekenhuis.. Ook zo'n 12 km.. Maar ziekenhuis is bij ons in de stad.. dus ga dan ook lekker shoppen;)
    Mooie foto! Ik zal binnenkort er ook 1 maken nog en plaatsen:D

@Roosviceetje: Wat jammer dat je je slecht voelt:( Hier ook niet helemaal top hoor.. Maar ja..

@Tamara: mooie foto! Hopen dat de beeb inderdaad eerder komt;) Zou wel lekker zijn!
    Bij ons mag ze donderdag al komen:D:D Jeej!

5. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    hoi hoi

Ik ben 2 november uitgerekend. weet niet wat het word mijn vriend wel. Wil graag thuis bevallen. Vind het wel spannend. Heb het huis al wel lekker helemaal schoon gemaak samen met mijn moeder. dus hetkan komen hihi. Kan nu echt niet wachten maar geduld he .......

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Jeetje wat is er alweer veel bijgekletst hier ;)

Ons kindje was vandaag geschat op 6 pond, en ze zei dat het ong. nog 150gr per week groeit. Dus ik ben benieuwd. Valt het toch nog wel mee bij wat ik hier lees. Ik had gedacht dat we een zwaar kind zouden krijgen!

Verder ben ik het ook erg zat, het liefst mag het na de 37 wkn wel komen van mij. We krijgen namelijk 1 nov de sleutel van ons nieuwe huis en ik hoop gewoon dat ik daar ook alweer wat zelf kan doen, heel lief al die mensen die komen helpen, maar ik kan niet tegen alleen kijken en niks doen ;)

De vluchttas staat nu net klaar, maar ik hoop natuurlijk dat ik hem niet nodig heb en dat alles goed gaat om thuis te bevallen. Hij ligt er in ieder geval goed voor en ligt al erg diep! dus ik ben benieuwd.

Hier een foto van mijn buik met 35 weken. Leuk om te vergelijken ;)

7. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gisterenavond toch wel even de hoop dat het begonnen was, veel harde buiken maar erbij ook menstruatiepijn en het kwam best wel regelmatig, op den duur toch in slaap gevallen, wel een paar keer wakker van de pijn maar nu weer helemaal over!!! Helaas was dochterlief al om 05.00 uur klaarwakker en wilde ze ook niet meer in bed blijven liggen bij ons.

@tiktaktoetje: welkom! Zal wel moeilijk zijn dat je vriend wel weet wat het wordt en jij niet..... zou wel behoorlijk bang zijn dat ik me versprak als ik degene was die het wel wist.

@roosviceetje: hopelijk voel je je alweer wat beter?????

8. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
  9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Goedemorgen meiden!

@Tamara: Owww wat spannend!!! Zou toch wat zijn al er nu al iets ging gebeuren bij 1 van ons:D

@Tiktaktoetje: Welkom:D Wilde jij het geslacht bewust niet weten van jullie kindje? Voel je je verder nog lekker fit?

@Happygirl: Nu nog hopen dat het geschatte gewicht klopt;) Lees zoveel verhalen dat ze er vaak naast zitten. Ik hoop het niet want ons kindje is ook geschat op 6 pond:D

@Limono: Mooie foto!:D

@hier: heb eindelijk lekker kunnen slapen.. Naja lekker.. Hoefde er maar 3 keer uit om te plassen. Heb weer wat slaap ingehaald.. Ben 10 uur opgestaan:p hihihi. ERGGG!!:p
    Vandaag naar de verloskundige om 18.00 uur.. Ben benieuwd of ze nu helemaal is ingedaald.. En vragen of ze mn HB wil prikken want ben best duizelig af en toe:(

10. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    @tamara84: Valt mee hoor. hij heeft al 17 weken zijn mond gehouden. Ik doe mijn best ook niet om er achterte komen want wil dat het een verrassing is voor mij. Dus gaat echt heel goed hihi

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen allen,

Tik (noem je ff zo, zo'n lange naam, haha!)
    Welkom hier! Mijn mannetje wilde het ook eerst wel weten en dan ik niet, maar ik vond dat niet zo leuk.
    Ben ook te zwak dan denk ik, want in zo'n zwak moment wil ik het toch weten en ga ik zeuren en krijg ik later spijt, haha!
    Dus we hebben het maar zo gelaten!

Mooie foto's zag ik verder hier! Super!

Tamara, ow, wat spannend zeg!!!! Had het van jou door mogen zetten?! Of heb je nog niet alles klaar en wil je liever nog even wachten! Kan me voorstellen dat het wel rot is als het weer stopt...dan wil je volgens mij ook dat het hummeltje geboren wordt!

Gek idee he, dat het gewoon elk moment kan gebeuren...ik ben daar nog helemaal niet mee bezig eigenlijk.
    Vriendje zegt stellig dat het met 38.3 weken geboren wordt, maar heb hem toch maar even gewaarschuwd dat het nog veel langer kan duren.
    Al hoop ik het toch niet, want zelfs lopen begint hier steeds moeilijker te worden.
    En lopen zonder pijn lukt helemaal niet meer!

Sanjor, fijn dat je lekker geslapen hebt! Doorslapen lukt hier ook nie meer hoor, moet er ook steeds uit om te plassen!
    Lekker toch dat je tot 10.00 bent blijven liggen, je hoeft toch helemaal niets!!! lekker van genieten, nu kan het nog, haha!
    Dus jij mag vanavond weer! Goed dat je gaat vragen of ze je hb kunnen prikken, duizelig zijn is ook niks!

Ik mag vanmiddag weer, om 13.45. Ben ook benieuwd of die buikpijn die ik zondag had, indalingsweeën zijn geweest. Zo'n rotgevoel vind ik dat als ze gaan voelen of het hoofdje al vast ligt!

Happygirl, jij bent het dus ook zat. Wat heftig dat je 1 november de sleutel krijgt, dus dan moeten jullie alles nog doen?!?!
    Wel genieten van de kraamtijd hoor, als dat lukt en niet te snel alles zelf willen doen. Kan me voorstellen dat je het kijken alleen niks vindt, maar je moet wel om jezelf denken!

Ik ga even de hond uitlaten...
    Dat moet gewoon gebeuren, maar dan kom ik er nog een keertje uit!

Fijne dag!
    Liefs

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @Loesie1982: ja wat mij betreft mag ze komen maar voor als nog is alles weer rustig.
    We kunnen het helaas toch niet versnellen he?!?!?
    Er zullen er onder ons wel meer zijn van wie hij of zij komen mag....

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Jaaa dat voelen of de beeb al vast ligt is inderdaad niet echt prettig nee:( Ben dan bang dat de beeb weer terug schiet hahahahaha.

De beeb is vandaag wel opvallend stil.. Normaal schopt ze erop los.. Misschien een voorteken:p
    Als ze het nog maar uithoudt tot morgen!!

14. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Zo, even snel tussen de opruimwerkzaamheden door (last van nesteldrang ofzo?? ;))

Hier is de beeb al netjes ingedaald. Voor m'n ribben is het heerlijk, maar m'n blaas heeft het zwaar te verduren momenteel. Heb de hele tijd het gevoel dat ik naar de wc moet, zit ik er eindelijk zijn het maar een paar druppels..... ;)

Vanavond gaat m'n man het bed op klossen zetten. Probeer dat altijd een hele tijd uit te stellen. Ik ben zelf niet zo groot en heb dan echt het gevoel dat ik op m'n bed moet klimmen. Met bekkenklachten is het ook niet zo'n lekker gevoel.

Ik ben nu momenteel allemaal lijstjes aan 't afwerken. Allemaal kleine dingen die ik nog wil doen.
    Volgende week is het herfstvakantie en dan heb ik ze alle drie de hele week thuis, ik ga er maar van uit dat ik dan niet veel doe.
    De week erna wordt ik ingeleid.

15. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    bij mij is ze al een maandje ingedaald (idd heel onprettig gevoel als de vk dat doet) maar mn ribben moeten het nog steeds ontgelden... lang meisje denk,(zie je, toch een supermodel in de maak hahaha). en plassen doe ik al veel voordat ik echt wist dat ik zwanger was. kom maar gezellig bij ons kijken, ben echt veels te benieuwd. maar zie het nog niet gebeuren... afwachten maar.

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Eliza: Oww die nesteldrang ja! Hahaha.
    Ik ga vandaag echt even helemaal niks doen qua opruimen enz..
    Ben lekker aan het tutten en rommelen..

@Charlie: Hihihi een supermodel:D Daar gaan we toch vanuit!!

17. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hier ook nergenst behoefte aan.
    Ben niets anders dan moe moe en nog eens moe.
    Snachts slecht slapen door veel plassen en niet je draai kunnen vinden.

Vraag me af wanneer komt dat nesteldrang dan eens :p het is nodig:D

18. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Hier ook veel last van nesteldrang, maar vanwege verplichte (bed)rust mag ik niet veel doen.....:x

"Gelukkig" helpt de natuur me een handje.....ben ook erg moe, en mijn kleintje is heel erg ingedaald waardoor bewegen ook niet meer heel fijn is.

Ow, en kon ik maar eens lekker een nachtje doorslapen.....;) Inderdaad constant wakker omdat ik moet plassen, en ik lig gewoon niet meer lekker op mijn zij (buikslapen is al een tijdje niet meer mogelijk, en van rugslapen wordt ik niet lekker.....sterretjes enzo....)

Ik ben vannacht wakker geworden van de pijn in mijn buik. Mijn kleintje was me aan het schoppen, en niet zo'n beetje ook! Maaaar ze schopte aan de onderkant, terwijl sinds vier weken eindelijk niet meer in een stuit lag.....owjee.....ze zal toch niet teruggedraaid zijn?

Of kunnen het voorweeën geweest zijn? ;)

Sowiezo is ze de laatste twee dagen opvallend rustig....mmmm

En dan nog dat andere kwaaltje......; sinds twee dagen heb ik ineens last van lekkende borsten :) Gelukkig had ik al zoogcompressen in huis.....

Ben benieuwd vrijdag bij de verloskundige. De laatste keer was mijn bloeddruk ietsje gezakt naar 130/85. Eigenlijk best netjes dus....Maar gezien mijn start 120/60 en de laatste weken constant 135/95 moet ik toch rustig aan blijven doen. Ook ben ik heel benieuwd naar de echo....ik hoop dat ze toch goed ligt en niet weer in een stuit....Ik heb een vrij grote gekantelde baarmoeder en ook nog eens veel vruchtwater, dus de kans dat ze nog ging draaien was wel aanwezig....PFFFFF Omdat mijn placenta ook nog eens aan de voorzijde ligt kan ik zelf ook niet goed meer voelen hoe ze nu ligt.....voel alleen der kont :p

19. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    Misschien een domme vraag maar hoe voelt indalen, want ik merk wel dat k meer lucht heb.
    En ik moet ook heel veel plassen maar kan niet echt zeggen want o het is ingedaald.

Hier ook geen last van nesteldrag denk ik. (huisje is van de week helemaal schoongemaakt) Heb alleen al klaar....:D
    Ja behalve me tas voor het ziekenhuis als ik er wel heen zou moeten.
    Maar dat zeg ik al een week van die moet ik even inpakken maar blijft er bij. Want ik wet van mezelf als ik hem inpak en ik hoef niet naar het zkh dan pak ik hem volgens mij nooit meer uit ;).

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Sappie: Ik hoop niet voor je dat ze weer is terug gedraaid:( Zou wat zijn!!
    Misschien voorweeen? Die heb ik alleen als krampen ervaren..
    Ik heb soms ook pijn aan de onderkant van me buik.. ze kan misschien ook gewoon kopstootjes geven of met haar handen drukken??
    Oww en lekkende borsten BAH!! Heb er niks anders op te zeggen:p

@Tiktaktoetje: Bij mij voelde het indalen als ongesteldheidskrampjes en steekjes.. Maar niet zo erg last van gehad hoor.. De vk zal het toch wel nakijken? Bij mij doet ze dat al de afgelopen 3 weken.. Kijken of ze is ingedaald...

De tas is hier ook nog steeds niet ingepakt.. Heb wel de eerste spulletjes verzameld..

Deel Deze Pagina