Charlie80 :30 jaar - 1e kindje-uitgerekend op: 31-10-2010, bevallen van een dochter Nova op 01-11-2010 * Eliza78: 31 jaar - 4e kindje - uitgerekend op: 1-11-2010, bevallen van een dochter Carlijn op 01-11-2010 * Tiktaktoetje: . jaar - 1e kindje - uitgerekend op 02-11-2010 -bevallen van dochter Tessa op 25-10-2010 * EIisah: 25jaar - 1e kindje - uitgerekend op 4-11-2010, bevallen van een dochter Sophia op 03-11-2010 * Loesie1982: 27 jaar -1e kindje - uitgerekend op: 4-11-2010 bevallen van zoon Siem Jesse op 28-10-2010 * Sanjor: 24jaar - 1e kindje - uitgerekend op 4-11-2010, bevallen van een dochter Lisa angelina op 13-11-2010 * Roosviceetje: 22 jaar - 1e kindje - uitgerekend op: 4-11-2010 bevallen van zoon Mika Qas op 8-11-2010 * Tamara84: 26 jaar - 2e kindje - uitgerekend op: 6-11-2010, bevallen van een dochter Fay op 03-11-2010 * EvelineThijssen: 33 jaar -2e kindje - uitgerekend op: 6-11-2010, bevallen van een dochter Femke op 03-11-2010 * Sappie25: 31 jaar - 1e kindje - uitgerekend op : 07-11-2010 bavallen van dochter Mara op 29-10-2010 * Happygirl86: 24 jaar - 1e kindje - uitgerekend op: 07-11-2010 bevallen van een zoon Bart op 15-11-2010 * Kirriekip: 26 jaar - 1e kindje - uitgerekend op: 07-11-2010 bevallen van een dochter Zoe saronne op 11-11-2010 * Missy29: .. jaar -3e kindje - uitgerekend op: 8-11-2010 -bevallen van dochter Mayla op 25-10-2010! * Lilmomo: 22 jaar - 1e kindje - uitgerekend op: 12-11-2010 van een meisje * Poppedopje 29 jaar - 1e kindje - uitgerekend op: 17-11-2010 van een meisje
Leuk om de lijst weer eens te zien, en wat veel meiden!! BORSTVOEDING: dit is mijn 3de bv periode, maar ik voel me soms ook nog best onzeker. Gisteren ben ik wezen wegen bij het cb en ik vond eigenlijk ook dat ze niet zo heel hard gegroeid was in de tijd dat de kraamzorg weg was. Op de laatste dag in de kraamtijd woog ze 3990 en gisteren (6 dgn erna) woog ze op het buro 4090. 100gr gegroeid dus in die 6 dgn. Maar als ik terug ga rekenen vanaf haar laagste gewicht (3780) is ze toch in 12 dagen 310 gr gegroeid en dat is netjes zo'n 25 gr per dag. En verder doet ze het prima, dus ik hoef me eigenlijk helemaal geen zorgen te maken! DARMKRAMPJES: dat middeltje heet Infacol, het helpt echt prima en ik vind het makkelijker werken als de hele tijd een pink in het mondje stoppen.. POPPEDOPJE: ik hoop voor je dat je écht snel gaat bevallen. Het is wel erg frustrerend om bijna als enigste overgebleven te zijn... Wat trouwens grappig is, ik noem mijn dochtertje vaak Poppedop, gewoon zomaar als 'koosnaampje' ik weet niet hoe ik er op gekomen ben, waarschijnlijk toch onbewust overgenomen van jouw naam hier. RITME: ik heb best nog moeite met het nieuwe babyritme hoor. 't Is 'alweer' 4 jaar geleden dat ik zo'n kleintje had. Je moet echt de hele dag plannen om de voedingen en slaapjes heen. Vannacht dacht ik dat ze wakker was, haar uit de wieg gehaald, bleek ze helemaal niet wakker te zijn, maar gewoon allerlei geluiden te maken in haar slaap. Ik was klaarwakker en heb haar gewoon aangelegd. Ze had er helemaal geen zin in en moest van heeel ver komen. Gelukkig ging ze wel drinken, want ik had niet zo'n zin om haar terug te gaan leggen en na een uurtje wakker te worden om haar alsnog te gaan voeden. Vannochtend om kwart voor 8 toch maar weer wakker gemaakt voor de ochtendvoeding en nu slaapt ze nog steeds vanaf 8 uur Ik ga nu nog maar snel even wat was wegwerken, want die heeft zich een beetje opgestapeld...
Hallo meiden, Ik de zus van lilmomo, mo is gisteren opgenomen in het ziekenhuis wegens een te hoge bloeddruk. ze zal in de loop van de dag ingeleid worden middels een drankje die de baarmoedermond rijp maakt. Als er verder nog nieuws is zal ik het jullie laten horen groetjes.
Veel sterkte Lilmono! Als Lilmono is geweest, dan ben ik aan de beurt!! Nu afspraak bij de vk, eens horen hoe het er voor staat!
Hey hadden ze dan geen antibiotica die in combi kan met bv ik heb een blaasontsteking en ik heb een kuur voor 5 dagen gehad die kon in combi met bv. Balen dat je er zo`n last van heb
Hey hadden ze dan geen antibiotica die in combi kan met bv ik heb een blaasontsteking en ik heb een kuur voor 5 dagen gehad die kon in combi met bv. Balen dat je er zo`n last van heb
Jawel de kuur mag ook in combinatie met bv alleen is de smaak zo vies (voor haar en mezelf ook moet ik zeggen) dat ze de fles met de borstvoeding dan niet neemt. Had al wel een behoorlijke voorraad in de vriezer met borstvoeding maar niet voldoende voor 7 dagen... En inderdaad kunnen de meeste kuren tegen blaasontsteking wel bij borstvoeding maar deze kuur tegen een wondinfectie dus niet.... :x
@happygirl: gefeliciteerd met jullie zoon Bart!!!!! Geniet er maar lekker van! @Lilmomo: vervelend dat je in het ziekenhuis ligt ivm een te hoge bloeddruk, maar elk nadeel heeft ook weer een voordeel: je houdt vandaag/morgen jullie kindje in je armen!!!! Veel sterkte en we horen wel wat het geworden is.... Overigens bij Isa ook gehad bij zelfde termijn als jij en was na enkele dagen alweer goed opgeknapt hoor! Hopelijk bij jou hetzelfde!
Hoi lieve meiden! @Lilmono: Heeel veel succes meis! En idd wat Tamara zegt: Je hebt haar snel in je handen nu! @Poppedopje: Is idd niet erg levendig hier meer das het nadeel van de laatste zijn. Hoop dat je toch wel snel gaat bevallen hoor! Bij mij begon het in de avond. Dus hoop voor jou ook!! @hier: Ik blijk blaasontsteking te hebben.. Nu dus aan de antibiotica Lisa heeft vandaag de halve dag moeilijk gehad en gehuild door die rot krampjes.. Ik kijk het nog even aan.. Ze moet er helaas doorheen. Nu sinds 15.30 uur heeft ze heerlijk 2 uur geslapen. Net gevoed en nu weer een tukkie. Zonder kramp Heerlijk!! Ik moet wel zeggen dat ik echt doodmoe ben! Die nachten maken het zoo zwaar. En al dat bezoek en tijd voor bv waar je omheen moet plannen. Best moeilijk. Vandaag heeft Lisa trouwens haar hoortest gehad. Was helemaal super! En hielprikje.. (ze huilde niet eens) Nou ik ga weer wat rust pakken nu het kan. Poppedopje: Hou je goed in de gaten hoor!!! Duim voor je! KUSS
even een korte update. De baarmoedermond is nog steeds niet helemaal verweekt :x Dus vanaadg nog de hele dag aan die vieze drankjes en aan de ctg. Als er nog niks verbeterd is er morgen een rustdag en dan gaan ze zaterdag pas weer verder maar we hopen dat we snel ander nieuws krijgen Groetjes de zus van Mo
Vervelend!!!!! Hopelijk werkt het vandaag dan wel en dan hup lekker bevallen! Kunnen ze de baarmoedermond niet week maken met gel? Of werkt dit hetzelfde als de drankjes (waar ik persoonlijk nog nooit van gehoord heb, in het ziekenhuis waar ik bevallen ben doen ze altijd gel of een veter....) Wens haar maar succes van me!
Erg hè? Ik kom ook helemaal nergens meer toe heb ik het idee, zeker niet lezen en posten op zw.pagina. En dan is m'n vriend zelfs nog gewoon thuis. Ik ben zelf nog maar 4 keer buiten de deur geweest na de bevalling, voor een boodschap en vandaag Jelle van de PSZ gehaald... Eliza meid, hoe krijg je het allemaal voor elkaar met 4 kids... pfff, ik vind 2 al genoeg Happygirl, gefeliciteerd!! Vervelend hè, die krampjes... en vooral 's nachts ook. En dat bezoek, dat begint nu pas echt goed op gang te komen hier, gezellig maar soms wel vermoeiend ja. Lilmomo... zaterdag pas weer verder, jakkes, dat duurt toch nog wel lang. Hopelijk vordert het toch nog sneller! Poppedopje, voor jou duim ik ook voor een snelle bevalling zeer binnenkort Anders blijf je toch maar heel eenzaam achter hier
@Pop, jou meisje zit ook nog wel lekker warm in je buik dus... hopelijk wil ze toch wel snel een keer naar buiten komen.. @Sanjor, vervelend he die krampjes wat voel je je dan machteloos. Hier heeft Mika er inmiddels al een paar dagen geen last meer van. @lilmomo, Jeetje meid is die kleine er nog niet. Zet hem op. En wat fijn dat je zus ons op de hoogte houd @Hier, 2 drama nachten gehad. Mika is een ontzettend tevreden mannetje die overdag na de voeding meteen in slaap valt (soms best wel saai ) nu is hij al 2 avonden vanaf 20.00 uur klaar wakker , en begint dan rond 00.00 uur te huilen (vaak ontroosbaar) tot een uur of 03.00 (volgende voeding) en wil dan niet meer in zijn bed slapen, dus dan bij papa op de borst (wat hij heel naar vind omdat je toch niet echt slaap) is dit gewoon een fase waardoor we heen moeten of is er iets aan te doen. zelf zat ik te denken om hem misschien s`avonds in de tummy te doen omdat hij daar zo relax van wordt wat vinden jullie? Dikke kusss Roos
Oja Happygirl gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Bart. hoe gaat het inmiddels met jullie? Liefs Roos
Wij willen vanavond ook Femke in de tummytub doen, om haar wat lekker slaperig te maken. De kraamzorg had dat ook als suggestie gegeven, dus wij gaan het ook proberen.