@charlie: ik geef Fay ook de fles met borstvoeding erin, oftewel ik kolf ook. Ik vind het een uitkomst hoor maar vooral omdat ze me anders tepelkloven bezorgd. Heb het met Isa ook gedaan en ik het het grote voordeel dat ik in totaal 10 minuten moet kolven voor 150-200 ml melk (5 minuten per borst want heb een enkelzijdig systeem gekocht). Tja ik begreep dat ze maximaal 8 voedingen mogen van 100 ml omdat ik precies weet wat erin gaat. Bij borstvoeding (via de borst) weet je dat natuurlijk niet. Ga het donderdag ook even bespreken want dit is voor haar ook vervelend.
Hey meiden, Tamara, vervelend dat Isa zo jaloers is, maar ergens wel logisch. Hopelijk gaat het snel over. Sanjor, pffff 20 min laten huilen zou ik ook niet kunnen hoor, ik laat Mika vaak wel ff piepen maar als hij echt gaat brullen pak ik hem op. Ik weet ook niet of die venkel werkt. Charlie,ik kolf ook tussen de voedingen door, moet er nog een beetje een ritme in vinden aangezien Mika soms al na 2 uur komt voor de voeding en dan heb ik dus lege borsten alle gekolfde melk (ongeveer 100cc) na een dag kolfen geeft papa s`avonds dan de melk met de fles, dit gaat goed heb niet het idee dat Mika verschil voelt tussen speen of tepel, ik heb dan wel een speciale speen(tepelspeen). Ik zat er gister avond even helemaal doorheen ben tot 03.00 uur wakker geweest, voeden en bezig die kleine te troosten en om 05.00 uur kwam hij weer voor de voeding, ik denk dat we in de regeldagen zitten. Overdag valt Mika na de voeding meteen in slaap en ligt hij heerlijk in zijn wiegje te slapen, maar s`avonds wil hij gewoon niet in zijn bed slapen en komt hij veel vaker voor de voeding. Dan hebben we ook nog eens spruw. Pfff weet het ff niet meer. Morgen komt er iemand van het CB, ben benieuwd wat ze ons te vertellen hebben.
Net even wezen wegen op het cb en mevrouwtje was in 1 week 240gr gegroeid!! Jullie begrijpen wel dat ik best wel trots was dat ze het zo goed doet op de mamamelk. Dat geeft me dan ook weer extra energie om lekker door te gaan met de borstvoeding. Soms denk ik ook wel eens, ik stop ermee, want ik voel me soms best moe, heb last van spruw en kloven (die nu gelukkig bijna weg zijn)... Ik heb nu even geen tijd om op iedereen te reageren, want alle kids zijn nu thuis, incl een vriendinnetje van de oudste, volle bak dus!
Ha meiden, Iedereen is lekker druk met de kleintjes zo te lezen! Ben benieuwd wanneer Poppedopje bij ons aan komt sluiten! Het is wel rustig rond haar!!! Wat fijn dat lilmomo weer naar huis mag! lekker genieten van haar meiske! Sanjor, ze zeggen ook steeds wat anders he?! De vrouw bij ons van het cb zei dat ik moest doen waar ik me goed bij voelde en ze kon zich heel goed voorstellen dat we Siem niet konden laten huilen. Nu kan ik dat wel als ik merk dat hij huilt omdat hij moe is. Je hoort dat aan de pauzes tussendoor, omdat hij even in slaap valt...Maar ik laat hem niet echt overstuur worden hoor!!!! Tamara, wat vervelend dat jullie oudste zo jaloers is...hoe reageer je daar nou het beste op...sterkte! Kolven/fles: De borstvoeding liep hier heel snel terug, vooral toen Siem in het ziekenhuils lag. Ben toen alleen flesvoeding gaan geven. Het is erg zoeken met verschillende flessen en flesspenen. Siem drinkt nl. erg gulzig en heeft daarna veel zuigbehoefte! Nu hebben we de dentalspeen van kruidvat. Mannetje heeft hem vanmiddag geprobeerd en het ging redelijk goed. We hebben ook al johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar daar kreeg Siem hele dunne poepluiers van en erg veel kramp. Dus nu maar weer zonder...ppff... Wij mogen hier max 720cc geven... Het is aantal kg x 150/180cc... Siem was 3.9kg, dus 4x150/180= tussen de 600 en 720cc... Dus 800cc is wel erg veel...tenzij jullie kindje zwaarder is natuurlijk! Roos, wat vervelend dat het 's nachts niet zo lekker loopt met Mika. Daar kun je echt gebroken van zijn he?! We herkennen het denk ik allemaal! Hoop dat er snel verbetering in komt!!!! Sterkte! Eliza, fijn dat jullie meisje zo goed gegroeid is! Kan me voorstellen dat je dat een boost geeft!!!! Siem is erg verkouden en kreunt daarom veel in slaap. Ik slaap daardoor heel slecht. (hij slaapt bij ons op de kamer in wiegje) Vannacht tot 3.00 wakker geweest (Siem sliep wel) na de fles ben ik op de logeerkamer gaan liggen en heb heerlijk to 8.00 geslapen. (mannetje heeft om 7.30 de fles gegeven) We hebben nu toch maar besloten om Siem ook 's nachts (proberen het soms al overdag) in z'n eigen bedje te laten slapen, op zijn eigen kamertje... Hij slaapt toch wel, het is in de kamer naast ons, dus we horen hem wel, maar ik kan dan toch beter slapen! (denk ik, want heb ook het idee dat ik steeds ga kijken!) Zijn er meiden waar de kindjes 's nachts gewoon op de eigen kamer slapen en hoe gaat dat?!?! Ik ga even het wiegje opmaken!!! Mocht het niet lukken op z'n eigen kamertje, dan is die tenminste klaar! Fijne avond! SMAK
Hey meiden, Wou jullie even snel laten weten dat ik sinds gisteren thuis ben en dat het ondanks de zware week het fantastisch gaat met onze kleine meid Ik babbel snel weer wat bij maar heb op het moment niet zo heel veel zin om met me laptop op schoot te zitten Hoe gaat het met poppedopje? We wachten Groetjes Lil-momo
Pfoeh Tamara, dat klinkt wel heftig. Misschien is Isa nog aan de jonge kant om echt te begrijpen dat ze nu wat minder aandacht krijgt? Jelle heeft er in ieder geval helemaal geen problemen mee, valt me echt mee. (Meteen antwoord dus op jouw vraag Charlie... Jelle is niet jaloers nee. Gewoon gezonde interesse; af en toe even vasthouden of een kusje geven, sussen als ze huilt, of vragen 'Waar is Femke nou?'. En Tamara, ik snap dat je niet vrolijk werd van continu aanleggen, maar alles afkolven en met de fles geven, dat kost toch ook dubbel zoveel tijd, lijkt me wel vermoeiend. Gaat het kolven wel goed? Eliza, dat is echt flink gegroeid ja! Ik ben vandaag ook gaan wegen. Geboortegewicht was 2720, anderhalve week geleden 2810, vandaag 2975 gram.
Hi meiden! Ik lig wakker... Want vreemd bed, vreemde omgeving en ineens een klein frummeltje naast me! Ik schrijf en lees morgen bij, maar wilde toch vast even laten weten dat ik vandaag mama ben geworden! Het was zwaar, heftig, en uiteindelijk een keizersnee geworden... Lig nu dus in het ziekenhuis met ons meisje naast me... Ga proberen wat te slapen! X
POP!!!! VAN HARTE GEFELICITEERD MEID, zo te lezen heb je het onwijs zwaar gehad, probeer lekker te slapen, doe rustig aan hoe heet de kleine meid? JEEEEEEEE we zijn allemaal mama nu.
AAAAAAAAAAAAAAH, KIPPENVEL!!!!! LIEVE POP, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE MEISJE!!! Rust goed uit en geniet van dit wondertje! Ben benieuwd naar de naam!!! WOW, WE ZIJN ECHT ALLEMAAL MAMA! Ik zal, als iedereen dit zo'n beetje gelezen heeft, een berichtje doen aan de moderators dat we verplaatst mogen worden naar onderdeel: de mama's! Wat klinkt dat stoer! Siem heeft vannacht in z'n eigen bedje geslapen. Ging erg goed, manlief heeft hem de laatste voeding gedaan tegen 23.45, daarna in bedje gelegd, heeft hij geslapen tot 3.45! Toen 85cc gedronken en weer in bedje gelegd. Hij heeft nog wel eventjes geslapen, maar hij is zo verkouden dat hij steeds wakker wordt. Ben toen maar naar beneden gegaan rond 6.30! Hij begon weer te zoeken, had vast spijt dat hij z'n fles van 120cc niet leeg had gedronken...dus nog even 60cc bij gegeven en nu ligt hij lekker in de kinderwagen... Hij slaapt nog niet, maar ligt heerlijk rond te kijken! Het is zo'n poppie! Fijne dag meiden! Liefs
Poppedopje: GEFELICITEERD!!!! Rust maar lekker uit, wij wachten rustig af op meer nieuws van jou kant. We zijn nu allemaal MAMA!
pop!!!! Jeeee gefeliciteerd!!!!! Ben heel benieuwd naar je verhaal en de naam.. Maar nu eerst herstellen en genieten hoor!! Hier een kutnacht gehad. Lisa was wakker van 18:00-03:00 uur.. En maar mekkeren eb huilen.. Pfff. En nu niet wakker te krijgen voor haar voeding. Joepie we zijn allemaal mama!!!!!
@Eliza; Wat is ze goed gegroeid!! Geeft je een goed gevoel idd! Wij gaan morgenochtend wegen. Ben benieuwd! Over CB: Ik Heb haar nu wel meer in haar bedje.. Maar laat haar overdag echt niet zo lang huilen hoor! Max 5 min.. In de avond en nacht wel wat langer.. Anders blijf ik aan de gang. @Loesie: Hier slaapt Lisa wel in haar eigen bedje maar bij ons op de kamer.. Omdat ze gewoon in de avond en nacht niet wil slapen en blijft huilen op een gegeven moment.. We willen het met een paar weken gaan afbouwen en haar dan wel op haar eigen kamertje leggen.. En wat vervelend dat Siem zo verkouden is! Zo zielig om te horen lijkt me.. @Lilmono: Fijn meis dat het zo goed gaat! Lekker rusten nu hoor en ervan genieten! Gisteren voor het eerst tussen de voedingen door naar de stad geweest.. Was toch best vermoeiend Moest nog kleine kleertjes en rompertjes bijkopen. Iedereen komt hier met grote maten aanzetten.. Even nog een vraagje.. Ben best onzeker.. Overdag maak ik Lisa wakker als ze langer dan 3-4 uur slaapt.. Om haar voeding te geven.. Moet ik dat gewoon doen of moet ik wachten tot ze zelf wakker wordt en ernaar vraagt? Wat doen jullie? Nou volgens mij ben ik weer bij XXX
Poppedop!!! gefeliciteerd.. nou we hebben het allemaal gehad!! niet meer aan denken aan die bevallingen.. Nova heeft heerlijk geslapen vannacht. half 8 savonds viel ze in slaap en om half 12 gevoed. sliep ze door tot 4.15 en toen werd ze om 8 uur weer wakker en nu ligt ze weer heerlijk te slapen..naja weet niet wat ik meemaak!! maar denk dat ze nu wel wakker gaat worden. ze zal wel honger hebben. sanjor, ik wacht tot ze zelf wakker word maar ze slaapt over het algemeen niet langer als 4 en half uur.meestal minder. maar ga der niet wakker maken. als ze honger heeft gaat ze vanzelf piepen. nova heeft nog niet in der kamer geslapen, ze ligt in de wieg bij ons op de kamer. maar binnekort maar wel proberen hoor. het scheelt dat ik niet wakker word van ieder kreuntje. als je dat hebt dan leg je ze sneller op een andere kamer denk. vind het wel makkelijk met de borstvoeding. heb geprobeerd te kolven maar moet zeggen er komt nog niet veel uit... maar blijf gewoon af en toe proberen. nou hoop dat het droog blijft, dan kunnen we nog even wandelen.. daar word ze zo lekker rustig van.. xx
Hey meiden, Bij ons op de kamer sliep Siem ook in een wiegje hoor, maar vannacht heeft hij voor het eerst op zijn eigen kamertje in het ledikantje geslapen! Ging erg goed moet ik zeggen. Alleen na de nachtvoeding was hij zo verkouden dat hij niet meer goed in slaap kon komen...elke keer maar eventjes! En op een gegeven moment werd hij boos, dus ben er om 6.30 maar uitgegaan en heb lekker met hem beneden gezeten. Tegen 7.30 in de kinderwagen gelegd en hij heeft daar een uur wakker in gelegen, een beetje rondkijken! Tegen 8.30 viel hij in slaap tot 10.45 en toen is hij met mannetje onder de douche geweest! Morgen naar het cb, toch maar even vragen of ze zijn neusje uit kunnen zuigen ofzo, want je hoort gewoon dat er veel slijm vast zit! Heb zelf wel zo'n neuspeertje, maar krijg het nog niet goed voor elkaar! charlie, bij mij kwam er met kolven in het begin ook niet veel uit hoor! Gewoon dom vol blijven houden, dan gaat het vanzelf wel lopen, als het goed is!!! Sanjor, ik maak Siem wakker als hij na 4/4,5 uur nog niet zelf komt. Anders komt hij niet aan zijn hoeveelheid cc! Doe het niet strak na 4 uur, maar wel zo om en nabij! Eerder maak ik hem niet wakker! Sanjor, bij mij zeiden ze bij het cb juist dat je na de voeding nog even lekker moet knuffelen en contact zoeken! Zodra ze de eerste tekenen van moeheid vertonen (gapen/wegkijken/met de ogen draaien) dan moet je ze wegleggen... Soms doe ik dat en valt hij uiteindelijk in slaap, maar soms ligt hij zo lekker op mijn buik en valt dan in slaap en dan leg ik hem slapend weg...En ook weleens in de kinderwagen, lekker bij ons benenden. Boeiend hoor, je moet lekker genieten van je kleintje! Ze hebben 9 maand bij je in de buik gezeten en dan moet je ze nu steeds wegleggen!!! Ik wilde het eerst ook TE goed doen en me aan die regels houden, maar iedereen verklaarde me voor gek... Nu doe ik het lekker zoals wij (Siem, mannetje en ik) het prettig vinden! Laat ze maar kletsen! Zo'n kleintje kun je echt nog niet verwennen! Ik ga even wat eten! Fijne dag! Liefs
Wij hoeven fay niet wakker te maken voor een voeding, die komt wel uit zichzelf na 2,5 uur ofzo.... Tis ook zo'n hongerlap. Morgen wegen op het CB maar als ze dan weer niet voldoende is aangekomen ga ik over op flesvoeding. Vandaag heeft ze een beetje een offday, wil niet in haar bedje slapen en spuugt veel. Isa heeft sinds gisteren de waterpokken dus we treffen het wel. Met de jaloersigheid van Isa gaat het een stuk beter, lijkt wel alsof ze nou realiseert dat Fay er toch echt bijhoort vanaf nu. Ik vroeg me af he?!?! Zijn jullie alweer op je oude gewicht? Ik nog lang niet, was ook weer 30 kilo aangekomen. Nog 11 te gaan.... Nog van harte poppedopje!!! Hoe heet de kleine meid?!?!!? @Loesie: Fay slaapt ook wel eens even in de box hoor of in haar maxicosi (dat vindt ze zelf heerlijk, in de auto en daarna lekker doorslapen aldaar).... Je moet gewoon doen wat jullie prettig vinden! Ik vind het laten doorhuilen, wat ze nu ook doet, ook vreselijk moeilijk en kan het ook niet echt laten om haar er dan uit te halen.
Poppedopje, gefeliciteerd!! Tamara, heeft Isa de waterpokken flink te pakken? Bij Jelle is het toen bij 7-8 plekjes gebleven. Lekkere timing ja... Ik heb gisteren toevallig weer voor het eerst op de weegschaal gestaan. Was nu minder aangekomen dan vorige keer, 13 kilo. Daarvan moeten er nu nog 3 af. Valt me best mee dus.
Wakker maken voor voeding: Ik doe het niet, maar soms laat ze er wel een erg lange tijd tussen zitten. Maar vaak komt ze dan de voeding er na gewoon wat eerder. Meestal zit ik op 6 of 7 voedingen per 24 uur Slapen in eigen kamer: Carlijn haar wiegje staat op onze kamer, maar ze slaapt er erg weinig in. 's Avonds is ze vaak erg onrustig en valt dan vaak na de laatste voeding beneden in de kinderwagen in slaap. Daar laat ik haar dan gewoon lekker in liggen. Ik laat de deuren open staan zodat ik haar prima kan horen als ze komt voor haar nachtvoeding. Vaak slaapt ze daarna wel weer in haar wieg op onze kamer verder. Als ze veel huilt en onrustig is vindt ik het niet zo prettig als ze bij ons op de kamer ligt. Ik ga haar dan toch eerder pakken waardoor ze erg onrustig wordt. Kilo's: nog 1 kg te gaan en ik ben weer op m'n oude gewicht. Ik was deze keer niet zo heel veel aangekomen in vergelijking met mijn 1e drie zwangerschappen. Toen was het 3x rond de 20kg nu was het nog niet eens 10 kg. Ik ben blij dat het er alweer bijna af is, nu nog in vorm komen. Jaloersheid: mijn jongste van vier is op zich niet jaloers op zijn zusje, maar hij weet zich nog niet echt goed raad met de situatie. Is erg dwars, luistert slecht en probeert me enorm uit. Best vermoeiend soms.... Nou, madammetje meld zich weer voor een voeding!
Ik was 20 kilo aangekomen.. En moet nu nog 3 kilo en ben dan weer op gewicht.. Echt snel gegaan Het is inderdaad alleen weer in vorm komen.. Me buik is nu ook alweer bijna plat.. Alleen errrggg veel vel We hebben toch maar Infacol gehaald.. Ze heeft net een voeding gehad en gaan het bij de volgende voeding voor het eerst gebruiken.. Ben benieuwd. @roos: Volgens mij schreef je eerder dat je een speen had in de vorm van een tepel? Waar kan je die kopen? Mannetje heeft gekeken bij de Etos voor die speen maar hij zag alleen vanaf 6 maanden..