Speentje is hier ook nog steeds een beetje uitproberen. Bibi speen ging best aardig, maar ik probeerde net de difrax combi weer eens, en die lijkt ze nu ook fijn te vinden. Gisterenavond na de laatste voeding, en vanochtend heeft ze weer bij ons op bed gelegen, en vanmiddag en nu ook weer beneden en constant vasthouden omdat ze telkens weer begint te huilen door krampjes.
moeilijk is dar he die krampjes.. Geef je haar er iets tegen? Ik knuffel lisa ook vaak in slaap als ze last heeft.. Soms ben ik echt uren bezig.. Ben benieuwd hoe deze nacht gaat met speen hihihi..
even ego.. lisa heeft van half 12 tot net 4 uur geslapen! Zoo weet gewoon niet wat me overkomt! Lijkt wel alsof ik voor een week nu geslapen heb hihi. Nu hopen dat ze zo lekker doorslaapt als ik haar weer in haar bedje leg.. Fijne nacht!!! Kusss
Hé Sanjor, jij bent er ook één om 's nachts hier even een berichtje te posten... Maar wel lekker dat ze zo goed geslapen heeft, daar kun je echt van opknappen! Hier meldde ze zich al om kwart voor 4 en was daarna van plan om lekker wakker te gaan blijven, niet zo'n goed idee dus. Na wat protest heeft ze het toch opgegeven, ze ligt nu nog te pitten.
Hahaha ja.. Meestal als ze heeft gedronken hou ik haar nog rechtop en dan zit ik even op me mobiel te internetten Maar ze heeft gewoon weer doorgeslapen na haar voeding vanacht tot kwart voor 8 net Alleen lijkt het nu dat ze niet echt in slaap kan komen.. Maar beter nu dan in de nacht Ben helemaal opgeknapt even! Volgens mij hebben de andere meiden het topic nog niet gevonden?... Vervelend dat ze bij jou niet wilde doorslapen... Hoop dat het eenmalig was
hier heeft ze vannacht ook heerlijk doorgeslapen maar voor dat ze sliep om half 12 moest ik er eerst een tijdje laten huilen.. en oohh wat word ik daar verdrietig van.. weet wel dat het goed is dat ze het leren maar mn hart breekt. de krampjes gaan wel redelijk nu. helpt toch wel iets dat infacol. ze ligt nu lekker te slapen dus even snel douchen voor ze weer wakker word.. xx
Ik geef ook infacol, maar weet eigenlijk niet of het wel helpt; de krampjes (of in ieder geval het huilen) is nu erger dan toen ik met de infacol begon. Gisterenavond heb ik d'r maar weer bij me in bed gelegd na de laatste voeding, in haar eigen ledikant was het weer huilen. Toen om 12 uur slapend in haar eigen bed gelegd, dat ging een uurtje goed en toen werd ze weer wakker. Half 3 in ons bed gevoed, om 4 uur weer naar haar eigen bedje gelegd, maar 10 minuten later toch maar weer teruggehaald omdat mevrouw weer aan het huilen sloeg, en 2 keer speentje geven ook niet hielp. Die verliest ze namelijk nog elke keer. Vanochtend om half 7 na de voeding is ze eindelijk wel in haar eigen bedje gaan slapen, en daar ligt ze nu nog in; ze wordt nu net wakker volgens mij. Wel jammer dat om 8 uur Jelle wakker werd, en ik er weer uit moest om hem naar het KDV te brengen (kwartier met de auto).
Ha dames, We zijn verhuisd zie ik!!!!! We staan nu onder DE MAMA'S!!! Wat klinkt dat goed!!!!!! Over laten huilen: Ik laat hier alleen huilen als ik weet dat het van moeheid is! Siem heeft het af en toe nodig om zichzelf in slaap te huilen en je hoort dat gewoon heel goed, omdat hij dan af en toe stopt en dan een beetje moppert...dan weer gaat huilen, dan weer mopperen, pauze enz...totdat hij uiteindelijk in slaap valt! Speentje is hier ook drama! Heel leuk als hij hem heeft, maar als hij onrustig is, krijgt hij hem nauwelijks te pakken en als hij hem dan kwijt is, dan is het ook misse boel! Maar nu weten we ongeveer wanneer het speentje er weer uitkan en als we dat dan doen, vlak voordat hij hem kwijt raakt is het goed. Ik denk ook dat hij eerder huilt omdat er een ding in z'n wang ligt te prikken, dan dat hij het speentje terug wil! Als Siem echt overstuur is, dan haal ik hem eruit. Ze zeggen dat een kindje dat overstuur is toch niet in slaap valt en dan sneller in slaap valt als hij eerst weer rustig is. En ik vind het gewoon niet nodig om hem te laten liggen als hij echt overstuur is... Dat zegt mijn gevoel en ze zeggen dat je dat altijd moet volgen! Eveline, wat balen dat Femke vannacht zo aan het spoken was! En dan heb je ook nog een kleintje erbij lopen, waarvan het allemaal ook gewoon doorgaat. Hopelijk kun je vandaag nog een beetje bijslapen! Heb hier ook wel het idee dat infacol helpt! Gelukkig maar, want vindt krampjes zo zielig! Charlie, je zegt dat laten huilen beter is, maar wie zegt dat dan?! Als jij dat vervelend vind dan moet je je kleintje er gewoon lekker uithalen en troosten! Ik weet wel dat er allerlei dingen zijn waar je je 'aan moet houden' maar je voelt zelf toch het beste... Het is jouw kindje en jij/jullie zijn de baas erover (stom gezegd dan) dus als jij het anders wil, moet je dat echt zelf weten hoor. Laat je niet wat aanpraten... Kijk, als je het wel wilt, omdat dat volgens je gevoel 'moet' dan moet je dat natuurlijk doen. Maar laat je niet iets vertellen door anderen! Tamara kon het topic idd niet vinden, had een privebericht van haar, dus hopelijk komt ze nu snel buurten! Hier slaapt Siem ook nog niet echt door. Hij krijgt rond 0.00 de laatste fles en komt dan tegen 3.30/4.00 weer...op zich mogen we niet klagen, maar dan vindt hij het moeilijk om weer in slaap te komen. We zullen zien wanneer dat beter gaat worden. Nu doen we het om de beurt! Na het weekend moet mannetje weer aan het werk, dus dan zullen de nachtvoedingen op mijn schouders terecht komen! Maar dat vind ik nie erg! Ik ga even wat doen, over een half uurtje krijg ik een collegaatje op kraamvisite! Tot snel! Liefs
loesje, het is niet dat ze overstuur is hoor want dan haal ik der er wel uit maar net zoals je zelf al zegt, dan huilen ze en mopperen ze en dan miepen ze weer een beetje totdat ze in slaap valt. want ze heeft het al goed door hoor, als ik huil dan pakt ze me op.. kaasie!!! ja en dat is niet de bedoeling natuurlijk.. als ze moe is moet ze gewoon gaan slapen. maar toch als ze huilt spelen de hormonen op he...en dan voelt het alsof ik een verschrikkelijke moeder ben. hihihi.
vandaag trouwens kdv gebeld en 19 jan is der eerste dag.... kan me niet voorstellen dat ik der straks ergens vreemd achter laat!! poeh wat lijkt me dat eng. maar dat went vast ook wel. is een goed kdv dus dat is al een zorg minder. gaan jullie weer veel werken?? ik ga 30 uur werken over de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen verdeeld. ik werk 3 middagen en 2 hele dagen en de andere week een middag minder. ze gaat 1 dag kdv en 1 dag is papa vrij en 1 dag naar oma en 1 dag naar schoonoma. het lijkt veel maar ik werk meestal vanaf 1 uur en mn vriend werkt van snachts tot een uur of 2 smiddags dus is ze soms maar een uur of 2 bij oma. dus we wisselen elkaar bijna af. maar toch lijkt het me veel hoor 5 dagen... maar ja, de hypotheek moet betaald worden he!!
GEVONDEN!!!!! (met wat hulp van Loesie, anders had ik nog 10 uur moeten zoeken waarschijnlijk, ben niet zo handig met internet enzo...) Gisteren wezen wegen en voor de eerste controle naar het CB geweest en ze was in 9 dagen tijd 505 gram aangekomen dus mijn borstvoeding doet het goed zeg maar.... Verder is ze ook weer helemaal goedgekeurd dus dat is altijd fijn, wel gaf de CB-arts aan dat ik Fay best wel 's avonds kunstvoeding kon geven omdat ze zo hongerig is en 's nachts ook elke 2 uur voor een voeding komt. Gisterenavond om 19.00 uur gegeven en wat denk je: ze kwam pas om 01.30 uur dus voel me alsof ik een enorme tijd heb kunnen slapen. Heerlijk! Ik geef trouwens ook infacol tegen de darmkrampjes en het lijkt wel goed te helpen hoor, doe het nu ook een beetje preventief moet ik bekennen. Fay start op 21 februari op hetzelfde kdv als Isa, heb haar ingeschreven toen ik 5 weken zwanger was geloof ik en ze kon nog niet op tijd starten maar overbrug deze 5 weken met wat hulp van familie en vrienden. Ik werkte voor Isa 38 uur per week en na haar geboorte ben ik 24 uur gaan werken, dat blijf ik nu ook doen. Beide gaan op maandag naar het kdv, op woensdag naar de moeder van mijn man en op donderdag naar mijn moeder.... Fay ligt nog heerlijk te slapen in haar maxicosi, heb net even de kolf van mijn schoonzus gehaald zodat de geleende van de thuiszorg weggebracht kan worden. Isa ligt lekker op bed, zit helemaal onder de waterpokken zo zielig.... Groetjes, Tamara
Tamara, zo op de foto is dat inderdaad wel te zien, dat ze flink aangekomen is. Heel verschil als ik dan mijn ukkie er langs zie, terwijl die toch ook goed groeit.
@Tamara, geef jij slagroom oid? Ik was al trots op mijn 240 gr.... Hoeveel weegt ze nu? Leuke foto's trouwens een heel schattig pietje! Ik ben nu al een aardig tijdje gestopt met Infacol en de darmkrampjes zijn hier over, maar 't was wel een perfect middeltje. Hier is iedereen nu onder zeil (kindjes nr 2 en 3 zijn vrij op vrijdag en doen meestal een dutje 's middags. Nummertje 2 moet zwemmen van 5 tot half 7 en moet echt even een tukkie doen anders red ze het niet.) Carlijn slaapt ook dus ik ga ook maar eens even m'n ogen dicht doen. Gisteravond was ik echt helemaal total-loss. Ik ging even op de bank liggen om half 8, maar werd om half 10 pas wakker. Weg avond.... best jammer, ik had nog aardig wat willen doen. Ik ga vanaf 1 januari 1 dag per week thuis werken, Carlijn kan dus lekker bij mij blijven, de andere kids eten die dag op school, dus ik kan lekker werken van half 9 tot 3. Ik werk trouwens voor de zaak van mijn man, ik doe de administratie (factureren, offerte's maken etc) Ik heb wel buitenshuis gewerkt totdat nummertje 3 geboren werd, maar toen ben ik er mee gestopt.
Hoi meiden! Vandaag voor het eerst met de maxi cosi op stap Ging zowaar goed met in de auto instaleren Ik ga in februari weer werken.. Werkte 34 uur maar nu 32 uur.. En dan altijd van woensdag tot en met zaterdag. Hoeft Lisa maar 3 dagen naar de opvang.. Zaterdag wordt het papa dag hihihi. @Tamara; wat een leuke foto's! Enn zooo jij hebt echt slagroom hihi. Ik ben ook trots op me 255 maar in vergelijking met jou is dat niks @Eliza; Klinkt behoorlijk heftig bij jou met al die kids! Phoe.. Ik ben al met 1 helemaal van slag hihihi. Merk echt wel dat ik alles om haar heen moet plannen.. En jij hebt er 4!! Mannetje is nu samen met me zusje patat aan het halen.. Heerlijk. Me zusje blijft slapen vanacht.. Vindt ze helemaal het einde hihi. Ze is 12 en helemaal trots op haar nichtje Nou ga nog even wat doen hier.. Zo wordt ons kleine monstertje wakker voor haar volgende voeding...
sanjor, heeft de patat gesmaakt?? hier gister ook lekker een patatje met een frikandelletje gegeten.... jammmm! niet goed voor mn buikrolletje maar ja... komt ook wel weer goed. vannacht tot half 2 met nova in de weer geweest. maar na een flesje viel ze toch in slaap. is echt een hongerlap!. vandaag weinig in de planning..vriend is naar de voetbal. wil eigenlijk wel een keer winkelen.... heb ik al maanden niet fatsoenlijk gedaan.. en das heel wat voor mij. ben shopverslaafd!!. maar ja als je binnen 3 uur weer thuis moet zijn.. schiet niet echt op..en alles duurt al langer als die kleine meegaat.. niet te lang wachten want anders is alles weg in de uitverkoop. fijne dag xxx
Hey dames, Heerlijk, weekend!! Gisteravond had Carlijn echt een drinkavondje, kwam om half 7, half 9 en half 11. Op zich niet erg, want ik zat toch de hele avond heerlijk op de bank te hangen. Resultaat: ze bleef tot 5 uur vannacht weg, na de laatste voeding van half 11 Vannochtend werd ze pas weer wakker om 8 uur, dronk zich weer lekker vol en sliep toen weer verder tot half 12. @Charlie: lekker hè, om weer eens te gaan winkelen! Wel even lastig met plannen tussen de voedingen door. Ik ben toen Carlijn 10 dagen was ook echt even voor mezelf wezen winkelen. Ik kon gelijk weer m'n gewone kleding aan, maar was daar eigenlijk best wel op uit gekeken. Even wat nieuwe dingen gehaald dus. Ik wacht nog even totdat het echt goed uitverkoop is en dan wil ik voor Carlijn even lekker gaan inslaan. Ik ga het wel allemaal online bestellen, dan hoef ik de deur niet uit. Passen doe je toch niet in de winkel bij een zo'n kleine baby en van de meeste merken weet ik onderhand wel hoe het valt. Ga nog even een strijkje wegwerken, fijn weekend allemaal!
Hier nog een foto van Nova.. ze past straks echt niet meer in de wagenbak!! de 6 maanden haalt ze echt niet als ze zo blijft groeien...