@Eliza: Fay woog bij haar geboorte: 3485 gram en nu woog ze 4070 gram..... Blijkbaar is het inderdaad slagroom wat ze krijgt!!! @Charlie: ze ziet er op die foto echt ontzettend lang uit maar dat kan ook maar bedrog zijn. Hoelang was ze bij haar geboorte? Fijn weekend allemaal! Groetjes!
is niet gemeten toen maar de kraamhulp zei ongeveer 50 cm. maar ze is wel langer geworden hoor!! maar haar papa is bijna 2 meter dus ze zal geen kleintje worden..
@Charlie: Jaaa de patat was heerlijk! Wij eten eigenlijk altijd 1 keer per week patat.. Kan ik wel gebruiken Vervelend dat je tot zo laat in de weer met haar bent geweest.. Erg leuke foto trouwens Ik heb ook het idee dat Lisa bij ons echt niet 6 maanden in die bak kan liggen hoor hihihi. Ze was ook 50 cm bij de geboorte maar ze is best mollig.. Hier heeft Lisa van gisteravond half 12 weer tot 4 uur vanacht geslapen.. En daarna weer van 6 uur tot half 9.. Heerlijk! Is nu de tweede nacht achter elkaar.. Zou het aan de speen liggen hihihi?! Even een vraagje.. Bij Lisa komt er elke dag nog best veel prut uit haar naveltje.. Hebben jullie dat ook?
ff snel, wat moet weg!! Charlie, is dat de wikkelzak van Stokke?!?!? Die hebben wij namelijk ook! Kinderwagen ook van Stokke. Knuffel voor jullie en de kids, kom snel terug!
Ohh oke.. Hoe maakte je het schoon dan? Want het stinkt echt als hel Ik doe haar namelijk niet elke dag in bad.. daar droogt haar huidje zo van uit.. Was wel elke dag haar gezicht en billetjes.. Maar kan niet zo haar naveltje schoonmaken denk ik? In bad weekt het er altijd wel uit.. Vandaag heeft Lisa niet echt haar dagje volgens mij.. Ze wil niet echt lekker slapen.. Heeft toch weer last van krampjes. En soms gewoon drinken elke 2 uur! Hopen dat het niet doorzet vanacht..
Tis toch altijd maar een schattig. Isa was 54 cm en loopt nu nog steeds voor in haar groei qua lengte dan. Fay was "maar" 51 cm (en die zou volgens de groeiecho's langer worden dan haar zusje) en was vorige week 52 cm op het bureau en dat was weer net onder de middenlijn....
sanjor, ik doe der ook niet iedere dag in bad hoor, dan hangen de vellen erbij.. maar dan pak ik gewoon een washandje en was ik haar wat makkelijker. dan kan je het naveltje ook gewoon schoonmaken. het stinkt idd aardig ja!! maar is natuurlijk gewoon rottende huid.. bah bah! maar gaat vanzelf weer over.. gelukkig. tamara, ik ben wel benieuwd hoe ze gegroeid is hoor. volgende week naar het cb. dus ze kan nog ruim een week groeien. vind trouwens dat iedereen al vroeg geweest is als ik dat hier lees.. als ik moet is ze al 5 en halve week..maar zal wel goed zijn. nova heeft gister echt megaveel geslapen dus die zal vandaag wel flink wakker zijn!! vandaag nog kraamvisite en dan eten bij mn schoonouders. die zijn 35 jaar getrouwd. ze wilde eerst uiteten maar gevraagd of dat thuis kon, want straks gaat ze gillen midden in het restaurant en zit ik ook niet lekker te eten.. dus lekker chinezen!!! nou fijne dag nog!! xx
Hey meiden, Hier ook al 2 dagen/nachten dat Mika om de haverklap wil drinken slecht slaapt en in ene weer veel last van krampen heeft. zit afentoe echt met mijn handen in het haar, ik ben ook echt dood op. @charlie, wat een schatje. en ze komt idd erg lang over. Mijn man is 2.04m en ik ben ook geen kleintje 1.78 maar ik merk het nog niet bij mika hier is het naveltje helemaal schoon CB is hier vandeweek geweest voor een intake en wij moeten pas 23 dec op het CB verschijnen, dit is een afspraak bij de arts en dan 10 januari krijgt hij zijn eerste prikjes. Ik ga van de week wel ff langs om hem te wegen ben erg benieuwd. Meiden fijne zondag wij gaan zo ff lekker naar buiten. Liefs Roos
@Charlie: Bij Lisa is het prut gewoon een korstje geworden elke dag.. Als ik het dan los maak dan trek ik het al het ware los.. Weet niet of dat de bedoeling is Maar zal wel met de tijd weggaan.. @Roos: Balen meid dat de nachten weer zo rot zijn! Hier heeft Lisa gelukkig weer van 12.00 tot 04.00 uur geslapen.. Daarna kwam ze wel weer moeilijk in slaap.. Vandaag gaan we voor het eerst weer naar een verjaardag.. Ben benieuwd.. Is iets meer dan een uur rijden met de auto.. Is gelukkig wel de verjaardag van me vader dus hoef me geen zorgen te maken over het voeden van Lisa..
Goedemorgen allemaal, Fay wordt deze week alweer 1 maand oud!!! Wat gaat dat dan hard he?!?!?! @sanjor: is het goed gegaan in de auto met jullie kleine meid? De onze vinden het allebei heerlijk om in de auto rondgereden te worden. Slapen allebei binnen no-time. Trouwens afgelopen donderdag weer naar de huisarts geweest en bleek weer een ontsteking van de knipwond te hebben en een vaginale schimmelinfectie. Fijn he??!?!? Ze hebben nu weer een kuur gestart en een kweek genomen om te kijken om welke bacterie het gaat. Van de week krijg ik daar de uitslag van. Tis weer heerlijk weekend geweest, knap daar zo van op om even samen de meiden te kunnen verzorgen en de oudste bezig te houden. En even een uurtje langer te blijven liggen natuurlijk. Sinds Fay kunstvoeding krijgt 's avonds slaapt ze wel beter... meestal het eerste gedeelte van de nacht blijft ze 5,5 - 6 uur weg en de voeding erna komt ze na een uur of 4 weer. De rest van de dag krijgt ze nog steeds borstvoeding (130 ml) en daar lijkt ze ook beter verzadigd op te zijn als de 100 ml die ze eerst krijgt. Er wordt er één wakker hier dus die ga ik zo voeden. Groetjes!
hoi meiden, @ tamara; ja het ging goed! Ze heeft de hele tijd in de auto geslapen.. Is alleen wel een hele volksverhuizing hihi. We hadden de wandelwagenbak ook mee zodat ze daar in kon slapen... Hier: lisa heeft gisteravond en vanacht ook 6 uur achter elkaar geslapen!!! Resultaat: overvolle pijnlijke borsten met erg veel melk.. Spoot alle kanten op! Heb nu 2 keer dezelfde borst aangeboden die zo vol was.. Alleen nu is de andere weer erg vol.. Lijkt wel alsof ik teveel melk heb...hebben jullie tips? Hoe is het met de andere meiden? Iedereen druk met de kindjes en het herstellen?
Ik heb wel eens begrepen dat je de melk eruit moet masseren als je teveel melk hebt (doordat ze langer slaapt) zodat ze gewoon goed kunnen drinken anders verslikken ze zich.... Maar weet natuurlijk niet of dit bij jou ook zo is, dit zei de kraamverzorgster tegen mij bij Fay....
Meiden...knuffel vanaf deze kant... Kom snel weer meekletsen, maar Siem heeft heerlijke regeldagen, dus veel wakker, veel drinken, veel krampjes enz! En daar komt nog bij dat manlief ziek ik, koorts enz, dus die mag ik er ook bij verzorgen! haha! Geen tijd dussssssssssssss... SMAK
Teveel melk: Klopt inderdaad dat je teveel melk kan hebben als ze wat langer tussen de voedingen laten zitten. Meestal regelt dat zich zelf wel als ze wat vaker langer wegblijven. Als je er last van blijft houden kan je er voor kiezen om 1 keer per dag ze goed leeg te kolven, je reset ze dan als het ware. Je moet dat niet vaker per dag doen want dan blijf je extra melk aanmaken. Ik had er rond de 2e week enorm last van, het heeft een paar dagen geduurd en toen was het gelukkig over. Ik kolfde ze ook 1 keer per dag helemaal leeg.
Olaaaaa meiden @Tamara, jeetje fay alweer bijna een maand, wat gaat de tijd hard. als ik het goed begrijp geef jij Fay naast de borstvoeding ook kunstvoeding? mag ik vragen waarom? ik heb zo`n klein pakketje in huis voor het geval de borstvoeding niet wilde lukken maar zit nu al 2 avonden te piekeren of ik voor mika een fles zou maken (voor de nacht) zodat hij misschien eeder inslaapt het was vannacht weer 4 uur voordat hij sliep het lijkt wel alsof ik s`avonds minder melk heb. Maar hij redhet wel 5 uur zonder voeding want om 09.00 uur werd hij pas wakker vanmorgen. Mag (is het verstandig) je zomaar combineren (fles/borst) of gaat dat in overleg met HA of CB? @Sanjor, je kan idd kolfen 1x per dag. ik heb ook wel s`morgens na 5a6 uur niet gevoed te hebben erg volle borsten. @Loessie, meid je hebt het er maar druk mee fijn he die regeldagen pfff sterkte met je mannetje KNUFFEL Hier, gaat het weer wat beter met mij in ieder geval. Mika heeft nog steeds dat hij s`avonds veel meer wil drinken en dus ook niet wil slapen (hazenslaapjes) het was vannacht weer 04.00 dat hij echt ging slapen. Ik krijg zo visite dus ga mij even aankleden (loop nog in huispak) Ciao Roos