de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Goedemorgen!

@Tamara: Wat fijn dat ze zo goed heeft geslapen! En dat Isa ook weer aan het opknappen is:D Geeft de burger weer moed;)

@Charlie; Die hechtingen lossen toch vanzelf op?? Tenminste wel bij mij als het goed is;) Heb het nog niet gezien (ben een bange poepert daarin:p) Hopelijk kunnen ze het dan wel weghalen zodat alles weer normaal is down under;)

@Eliza: Jij hebt zeker een rotmiddag en avond achter de rug!! Die dagen heeft Lisa ook wel eens.. Maar meestal blijft het bij 1 dag en de dag erna is ze weer lekker rustig.

Hier: Volgens mij heeft Lisa spruw.. Heb net de ha gebeld en die schrijft metteen wat voor.. Terwijl ik het niet zeker weet.. Heb gezegt dat ik het eerst wil laten nakijken voordat ik haar iets geef terwijl ze het niet heeft.. Dus laat het morgenochtend even nakijken bij het cb..
    Haar tongetje is wit.. en ze drinkt sinds gisteren max 10 aan elke borst.. terwijl dat eerst 15-20 min aan elke borst was.. Ook is ze erg onrustig.. en me tepels branden.. Dus ben benieuwd..

Even ego:D Lisa wordt nu al voor de 3de nacht op rij maar 1 keer wakker voor eten:D En dan laat ze er vaak ook 5 uur tussen de voedingen zitten (soms meer):D Echt hemels!!!

Het ziet er buiten erg koud uit dus blijf vandaag lekker binnen..
    Charlie; Ik ben echt als de dood dat als ik ga wandelen dat Lisa het bere koud krijgt!! Waarschijnlijk onterecht hihihi.. maar toch!

2. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    sanjor, ik dacht ook dat ze vanzelf weg gingen maar de vk zei dat eigenlijk iedereen ze laat weghalen en dat is dus gedaan na 9 dagen maar die ene zijn ze dus vergeten.....
    ben toch ook nog niet buiten geweest maar miss vanmiddag even.

eliza, gefeliciteerd!! wat gaat zo'n maand snel he!!

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Oww oke.. Bij mij hebben ze niks gezegt dat ik iets weg moest laten halen.. :( Wel kon ik het uiteinde (knoopje) laten weghalen als dat veel pijn deed.. Maar daar heb ik amper last van gehad..

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Hoi meiden,

wat hebben jullie veel gekletst zeg.... :D
    ben wel weer bijgelezen, maar dat geheugen van mij... ik lijk wel een zeef! Ik heb begrepen dat het met alle mama's en kindjes wel goed gaat, gelukkig maar!
    Over dingen als borstvoeding kan ik niet meepraten. Ik heb gekozen voor flesvoeding en Senna doet het er heel goed op!
    Ze woog 3400 gram bij geboorte maar de kraamhulp denkt dat ze lichter had moeten zijn; ik heb zoveel medicatie en extra vocht toegediend gekregen tijdens mijn bevalling en dat is ook bij de baby terecht gekomen. Ze is dus eigenlijk tijdens de laatste dag een beetje opgeblazen van al het vocht... Ze woog dan ook al 2 dagen na de geboorte bijna 10% minder, 3140 gram, en is inmiddels gegroeid naar 3320 vandaag. Dus we zijn alweer bijna op het geboortegewicht.
    Heb me wel een dag of wat 'schuldig' gevoeld over het geven van flesvoeding, niet omdat ik het zelf zo graag had gewild, maar om wat anderen ervan vinden. Stom natuurlijk.... maar echt iedereen vraagt ernaar, en ook Senna was steeds duidelijk op zoek naar mijn tepel. En als je dan ook nog borsten hebt als Pamela Anderson, dan voelde ik me wel rot hoor....

Mijn bevalling was erg zwaar.... Ben op maandagmiddag begonnen met weeen wegpuffen en uiteindelijk is op dinsdagmiddag (24 uur later dus) de knoop doorgehakt dat het een keizersnede zou worden.. Ik was wel blij dat ik al in het ziekenhuis was, maar moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een klein trauma heb opgelopen van hoe het gegaan is. Niet dat ze in het ziekenhuis niet vriendelijk of meelevend waren, maar ik had er gewoon nooit rekening mee gehouden dat het zo zou gaan... Toen eenmaal besloten was dat het een keizersnee zou worden, ben ik in een kwartier klaar gemaakt voor de OK. Ik heb nog nooit een operatie gehad, dus wist niet wat me overkwam; ineens 8 man aan je bed, spuiten en infuzen overal, en dan ineens een kind naast je hoofd dat ook meteen weer weggehaald wordt.... En dan het herstel; ik dacht de eerste dag dat ik nooit meer zou lopen... Nu 'huppel' ik weer rond, gaat allemaal een stuk beter. Gelukkig heb ik nog tot en met morgen kraamhulp, dat heb ik echt nog wel nodig, want de hele dag met je kind in de weer is echt te zwaar voor mij (al zou ik niets liever willen, maar het gaat gewoon echt nog niet).
    Ben dan ook al dik een week niet buiten geweest, wel heel raar! En nu durf ik niet goed, het is hier nog zo glad op straat en als ik uitglij, dan kan ik mezelf echt niet opvangen....

Ik moet nu echt op zoek naar een laptop, dat is toch het handigste (heb er nu 1 te leen), dan kan ik weer gezellig meekletsen vanuit mijn bed!

Meisjes, ik hoop door weer regelmatig mee te lezen en te schrijven ook weer op jullie te kunnen reageren. Toch gezellig, alle moedertjes bij elkaar.

Oh, nog 1 ding wat betreft spruw; je moet ook eens kijken of ze in het gehemelte witte puntjes hebben. En witte uitslag op de tong, dat zijn eigenlijk de kenmerken die het duidelijkste zichtbaar zijn....
    Fijne avond voor allemaal,
    Kus!

5. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wat een doffe ellende vandaag en gisteren zeg!

Kreeg gisteren de uitslag van de wondkweek die is genomen en was helemaal foute boel dus moet daar een sterke antibiotica voor nemen en alsof dat allemaal nog niet erg genoeg is ben ik zojuist terug van de huisarts en heb ik ook nog een borstontsteking! :(

Voel me dan ook zeer belabbert met 2 ontstekingen in mijn lichaam. En moest de kleine Fay ook nog wegbrengen naar mijn moeder (Isa gaat daar altijd heen op donderdag) omdat ik gewoon te ziek ben om voor haar te zorgen....

Vanavond eigenlijk sinterklaasviering op mijn werk maar of ik daaraan deel zal kunnen nemen is maar de vraag.

6. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

@Tamara,
    Wat rot allemaal voor je!!!
    Ik hoop echt voor je dat je snel op mag knappen zeg.
    Een dikke knuffel voor je, kruip maar lekker in je bed en probeer je er maar aan over te geven, hoe moeilijk het ook is.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Goedemorgen dames!

Tamara; wat een ellende zeg!! Je zult je wel ontzettend belabberd voelen.... Echt naar, leef met je mee!
    Ik zou die sinterklaasviering toch maar even overslaan, denk dat het toch beter is voor je herstel. Lastig, want het zal vast leuk zijn, maar toch maar even aan jezelf denken!

Hier alles okee, vandaag laatste dag kraamhulp, helaas... Zal haar missen, maar vind het ook wel leuk om het nu echt zelf te gaan doen!
    Senna doet het weer super, gisteravond om 23.00 een fles, vannacht om 3.00 en vanochtend om 8.30 uur.... Wat een luxe, heb dan ook heerlijk geslapen!
    We zouden vandaag naar buiten mogen, maar er is hier een dik pak sneeuw weer gevallen en ik denk dat ik dan toch maar binnen blijf. Ben vanuit m'n bed Sinterklaascadeautjes aan het regelen, dus ben heel nuttig bezig :D
    Fijne dag allemaal,
    X

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden.

Tamara; Wat balen zeg!! Van 1 ontsteking kan je al heel ziek zijn:( En dan heb je er gewoon 2!! Beterschap meis!

Poppedopje; Je moet je echt niet schuldig voelen hoor dat je flesvoeding geeft!! Als Lisa om de 2 uur aan de borst wilt dan twijfel ik soms ook hoor of ik er maar niet mee moet stoppen. Voel me dan net een koe! (maar stop niet omdat het zo goed gaat en dat natuurlijk geen reden is om te stoppen;))

Ik zou als ik jou was ook niet naar buiten gaan.. Is koud!! En glad!! Brrrr

Geniet nog van je laatste dagje kraamhulp! Ik weet nog dat ik het echt super erg vond dat ze wegging... Ook best eng. Nu kon je niet meer zo makkelijk ergens op terugvallen wat betreft je kindje.. Maar moet zeggen dat het na die week allemaal heel goed is gegaan:D En dan ik er echt van geniet!!

Hier; Ben net naar het cb geweest.. Ze is weer gegroeid.. nu 3960 gram:D trotse mama hier:D
    Lisa dronk de laatste dagen toch wat minder lang aan de borst dus was bang dat ze niet zou zijn aangekomen.. Maar gelukkig wel..

Lisa heeft dus wel spruw.. Maar nog niet zo heel erg. Heb medicijnen gehad voor haar en mij.. Dus gaan we daarmee aan de slag!
    Als de spruw weg is ga ik beginnen met kolfen.. Alvast iets opbouwen.. En ook zodat ik binnekort even een avondje weg kan met vriendinnen:D

9. Vollutto

Zo weer even terug hier, tijdens het typen van mijn vorige berichtje kwam dochterlief voor haar voeding, dus gaan we nu maar weer verder.

@Poppedopje: Heel begrijpelijk dat je behoorlijk van slag bent geweest (en waarschijnlijk soms nog wel) van je bevalling. Natuurlijk ga je niet uit van een keizersnede en als dat dan toch gebeurt is het logisch dat het je tegenvalt. Probeer er maar zoveel mogelijk over te praten dan kan je het waarschijnlijk het beste een plekje geven.
    En over de flesvoeding, je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor! Van de fles worden ze ook groot en je kiest wat voor jezelf het beste voelt toch? Het is zo jammer dat fv bijna als 'zonde' wordt gezien... Ik heb mijn oudste ook de fles gegeven, gewoon omdat ik te weinig energie had na mijn (horror) bevalling. Ik had alle energie nodig om op te knappen. Die stak ik toen liever in mezelf, waardoor ik ook beter mijn dochtertje kon verzorgen, ipv dat ik een oververmoeide moeder was die persé bv wilde geven.

@Sanjor: Lekker dat Lisa weer gegroeid is! Soms best lastig dat je niet kan zien wat ze binnen krijgen hè. Dat heb ik ook hoor, terwijl het toch mijn 3e bv-periode is.
    S6 met kolven straks, het is wel lekker om een voorraadje te hebben. Ik kolf nu regelmatig een flesje, zodat ze er alvast aan kan wennen. Ze drinkt trouwens de fles prima. (ik heb avent flessen en die hebben ze bij mij goed gedronken icm borst)

Hier: na de 'dramadag' van eergisteren was Carlijn gisteren erg rustig. Alleen gisteravond een lekker drinkavondje op de bank. Maar.... vannacht helemaal doorgeslapen van 11 uur tot half 7 vannochtend!!!
    Nu heeft ze alweer 2 voedingen achter de kiezen, is lekker in de emmer geweest en ligt nu weer te slapen.

Fijne dag allemaal!

10. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @Eliza: wow, jullie kleine meid heeft al een nacht doorgeslapen. Daar is Fay absoluut nog niet aan toe maar zal wel goedkomen.

Hier ligt ook een behoorlijk pak sneeuw, woon in het midden van het land en daar zou de sneeuw het heftigste zijn....

@Poppedopje: ik begrijp goed dat je geen borstvoeding wilde geven hoor na je bevalling die niet zonder slag of stoot is gegaan. Kinderen worden ook groot op kunstvoeding hoor!!!!

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Eliza; Ik heb vertrouwen in het borstvoeden! gelukkig.. Ik voed op verzoek dus dan zal ze zeker genoeg binnen krijgen.. en als ze dan weer gegroeid is dan weten we het helemaal zeker:D Maar idd je weet nooit hoeveel ze binnen krijgen.. Bij mij kan ze soms ook wel een tijdje lekker sabbelen:p

Ik heb een borstkolf van avent ook.. Die spenen lijken op de tepel zag ik. Dus helemaal goed:D Ben benieuwd hoe het gaat..
    Eerst even haar spruw afwachten..

Enne wat heeft Carlijn lang geslapen!!! Wow!!!
    Ik ben al blij dat ik er maar 1 keer uit hoef in de nacht maar bij jou is het helemaal heerlijk! Hopelijk zet het door:D

Ga alvast wat aan het eten doen.. Krijg zo schoonzusje te eten..

Fijne avond meiden!

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Wow onze Fay is alweer 1 maand oud!!!!! Wat gaat de tijd dan toch snel!

Hier gaat alles alweer een klein stukje beter, de koorts is weg (zal wel door de antibiotica komen) en kan nu mijn borst weer kolven zonder door de grond te gaan van de pijn. Dus we zijn aan de beterende hand, wel gaan Fay en Isa vandaag nog extra naar oma om mij de tijd te geven om beter te worden.

Gisterenavond toch nog even naar de sinterklaasviering op mijn werk geweest maar dat was toch een beetje te veel van het goede, wat ik zelf ook wel wist maar ben toch een tikkeltje eigenwijs van nature. Bovendien lag er een behoorlijk pak sneeuw en moet ik altijd al 25 minuten rijden met de auto naar mijn werk.

@sanjor: wat vervelend dat de kleine Lisa spruw heeft maar geloof dat het met medicatie snel alweer beter moet gaan! Ik heb trouwens een kolf van Medela (te leen via schoonzusje) en die werken ook prima. Het is even zoeken naar de slag van het kolven maar ik vind het toch ook wel fijn dat manlief nu de flesjes even kan geven nu ik ziekjes ben.....

Fijne dag allemaal! ;)

13. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hey hey meiden,

Ik heb nog niet bij gelezen maar ben jullie zeker niet vergeten. En wou dan ook even zeggen dat ik aan jullie denk ;)
    Heb het alleen druk met de kleine pruts bezoek etc.......

Ze zit nu op 6 voedingen van 90 cc dus doet aardig haar best :D
    Heb der eindelijk in der eigen bedje gekregen vannacht want dat wilde ze eerst absoluut niet en ja ouders he:p vond het zo zielig dat ze aan het huilen was maar heb maar even door de zure appel moeten bijten.

Ze slaapt meestal van 22 tot 2 en van 2 tot 6 dus moet er 1 keertje uit maar dat vind ik geen probleem en hoop dat ze dan ook vanzelf binnekort de nacht over gaat slaan ;)

Hier nog een kleine foto van onze pruts

Groetjes Lilmomo en Hailey;)

14. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Wie is trouwens de zwangerschapskilo's kwijt??
    Ik was 16 kilo aangekomen en heb der nu al 17 af.......
    Is toch wel snel :S

15. Vollutto

@Tamara: fijn dat je weer een beetje opknapt! Lekker dat je je meiden nog even naar oma kan brengen, dan heb jij nog een dagje lekker de tijd om nog wat meer op te knappen! Fay is ook alweer een maand, gaat snel hè...
    @lilmomo: schattige foto van Hailey, lief dat mutsje! Lekker dat ze het zo goed doet en 'maar' 1 keer komt per nacht. 't Is wel zielig hè, als ze zo huilen, dan neem je ze toch het liefste bij je, maar voor je nachtrust is dat niet echt goed.
    Bij mij zijn de zwangerschapskilo's er op een halve kilo na ook af. Bij jou al lekker snel zeg! En al 1 kg extra er af!

Hier: Carlijn ging vannacht dus echt niet weer doorslapen.... ze had gisteren ook 'maar' 6 voedingen op en ik redde het niet om er 1 extra te geven gisteravond. Ik voed haar op verzoek, dus om haar elke keer wakker te gaan maken wil ik ook niet.
    Omdat ze vaak de avonden zo onrustig was sliep ze in de kinderwagen beneden. Gisteravond maar weer op onze kamer geprobeerd in haar eigen wiegje.
    Nou, daar moest ik wel aan wennen. Ik heb vannacht wel 3 keer naast m'n bed gestaan omdat ik dacht dat ze wakker was voor een voeding. Ze maakte zulke rare geluiden... Ik weet niet of ik d'r nog lang bij ons laat slapen, ik word er erg onrustig van. Bij die andere drie nooit gehad, die sliepen tot 4 maanden bij ons..
    Nou ja, we zien wel.
    Ga straks maar even wat boodschappen doen, de kasten beginnen aardig leeg te worden. Door de kou ben ik echt een paar dagen alleen maar snel naar school geweest en verder niet.

De spruw is hier ook nog steeds niet over. Bij Carlijn zie ik zelf niets, maar bij mij voel ik het des te meer. Aan de linkerkant heb ik een behoorlijke kloof die echt niet dicht wil. Ik word er een beetje moedeloos van.... Vandaag maar kolven aan die kant, hopen dat hij dan dicht gaat.

Fijne dag allemaal!

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Tamara; fijn dat het weer een stuk beter gaat! Enne wel eigenwijs ja;) Hihihi. Maar zo ben ik ook:p

Lilmono: Wat een schatje:D Fijn dat ze het zo goed doet! Bij mij slaapt Lisa ook best goed in de nacht.. Ze wordt ook maar 1 keer wakker gelukkig. En snap dat je het druk hebt! Doe lekker rustig aan. Straks heb je weer meer tijd;)

Eliza: Jeetje die spruw duurt bij jullie ook best lang... Hopelijk gaat het bij ons snel over.. Welke medicijnen heb je gekregen?
    Hier zei de ha dat ik een gel zou krijgen maar de apotheek heeft Nystatine gegeven.. Ik moet dat in haar mondje spuiten.. Ze zei helemaal niet dat ik het ook op me tepels moest smeren?? Lekker tegenstrijdig weer met de ha..
    Laat je haar helemaal alleen beneden in de nacht? Of heb je de babyfoon erbij? Ik zou dat echt niet kunnen:p Lisa vindt het soms nog best lastig om in haar eigen bedje in slaap te vallen.. En als ze dan bij mij in slaapt valt en ik haar in bedje leg dan wordt ze weer klaarwakker:p Dus ben altijd wel even met haar bezig met speentje geven enz..

Oh ja de kilo's: Volgens mij is het er bij mij ook bijna af.. was 20 kg aangekomen.. Zal straks even op de weegschaal staan. Ik heb nog wel wat spekjes rond me middel waardoor ik me oude broeken nog niet pas helaas.. Ik vraag me af wanneer ik weer wat aan me buikspieren mag doen..;)

Vanochtend Lisa eten gegeven.. Leg ik haar op me buik voel ik nattigheid.. Heeft ze een spuitluier gekregen waar je U tegen zegt!! Zat helemaal in haar nek!! BAHHH!! Dus direct maar in badje gedaan.. En nu ligt ze lekker in bed maar wil niet echt slapen volgens mij.. Dus heb weer een hele dag achter de rug lijkt het:p

17. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @lilmomo: wat een leuke foto van de kleine meid! En over die zwangerschapskilo's.... was er 29 aangekomen (schaam, schaam :$) en er zijn er nu 18 af..... Als ik dadelijk weer naar de sportschool ga, en dat was eigenlijk al de bedoeling maar toen werd ik ziek, dan zijn ze er zo weer af, was bij Isa nog meer aangekomen en die zijn er ook allemaal weer afgegaan....

@sanjor: volgens mij kun je meteen met de schuine buikspieren beginnen na je bevalling (staan tenminste in de folder die ik heb meegekregen van het ziekenhuis na de bevalling als oefeningen voor meteen na de bevalling) en na 6 weken mag je voorzichtig beginnen met trainen van je rechte buikspieren maar alleen als je voelt dat je buikspieren weer gesloten zijn. Dat kun je voelen door op de rug te gaan liggen en dan een normale sit-up te doen en je hand te leggen op de plaats van je rechte buikspieren. Als je dan je hand er nog tussen kan krijgen is het te vroeg en zijn je buikspieren nog niet genezen....
    En fijn he die spuitluiers!?!?!? Bah bah...

@Eliza: wij hadden Fay ook in de wieg naast ons bed staan in het begin maar werd knettergek van elk geluidje wat er uit haar mondje kwam... Stond bij elk kikje naast haar bed en dat was niet echt goed voor haar nachtrust en ook niet voor die van mij natuurlijk.
    Fay ligt dus eigenlijk alweer vanaf anderhalve week ofzo op haar eigen kamertje en dat bevalt prima.

18. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    lilmono, wat een schattig mutsje!! een echte diva al!!
    druk he, zo die eerste weken.. krijg nu ook pas een beetje tijd voor andere dingen.. een beetje wel te verstaan!!!

sanjor, ik baal ook van die spekjes op mn buik!! wil er ook zo snel mogelijk wat aan doen maar heb gelukkig geen tijgerprintje gekregen.. daar was ik wel bang voor!
    ik heb nog 3 kilo te gaan maar heb mn figuur nog niet terug hoor!!! maar daar heb je 9 mnd voor toch?? ik hoop minder!

tamara, fijn dat je je wat beter voelt.. je krijgt ook alles tegelijk!!

eliza, hier slaapt nova wel naast me maar ben zo uitgeput dat ik wel lekker slaap hoor!

hier is het gelukkig gestopt met sneeuwen, bah vind er geen bal aan!!

19. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    even korte hulpvraag; Sanjor; die boodschappenmand onder de kinderwagen, zit die bij jou ook zo raar hoog? Als je de kinderwagenbak erop hebt staan, kun je eigenlijk alleen aan de voorkant goed je boodschappen erin doen, via de achterkant heb je zo weinig ruimte?! Of doe ik iets verkeerd....

Wil wel uitgebreid reageren, maar ons meisje ligt te huilen.... volgens mij vermoeidheid, zichzelf in slaap aan het huilen, maar toch ga ik even kijken....
    kus!

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    ja bij ons zit hij ook hoog.. Ik doe ook alles via de voorkant erin.. Als je straks dat zitgedeelte erop hebt kan je er volgens mij wel makkelijker bij.. Ik ga ook ff liggen.. Lisa slaapt eindelijk! Afwachtem voor hoelang..

Deel Deze Pagina