de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hey meiden,

Hier even wat drukke dagen achter de rug Mika is erg onrustig en wil overdag eigenlijk alleen maar op mama slapen. Hij slaapt nu wel al 2 nachten van 01.00 tot 07.00 uur.
    Ben sinds vandaag ook alles aan het kolfen want heb steeds het idee dat hij te weinig binnen krijg.

@Tamara, balen dat je 2 ontstekingen heb, maar wel fijn dat het iets beter gaat.

@Pop, leuk om wat van je te horen.

@Lilmomo, wat een schatje zeg. het is zeker druk de eerste weken

Over de spruw ik heb vorige week ook nystatine gekregen en had het idee dat het eingelijk erger geworden was, dus woensdag gebeld maar aangezien Mika geen blaasjes en geen pin bij drinken heeft willen ze het even aankijken. Ik moest trouwens wel dat spul op mijn tepels druppelen en deed ook een beetje op mijn zoogkompres.

Sanjor en aangezien jij ook last heb van je tepels zou ik het wel op je tepels smeren.

Fijne avond

X Roos

2. Lilmomo, gaaf mutsje!!
    En nu al meer kilo's kwijt dan er bij kwamen, wauwie. Nouja, ik ben ze ook bijna kwijt, nog 2 zag ik geloof ik van de week.

3. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Even snel:
    Als je last hebt van spruw kan je beter miconazolcrème op je tepels smeren. Dat kan je gewoon zonder recept bij de apotheek kopen. Dat werkt beter als die nystatine en is ook niet zo plakkerig.
    Je mag het gewoon na elke voeding heel dun op de tepel smeren en hoeft het er niet af te halen voor de volgende voeding.

4. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @Roos: wat lekker dat Mika al van 01.00 tot 07.00 uur slaapt! Lijkt me ook fantastisch alleen drinkt onze kleine sinds gisteren nog maar 30 cc per keer dus dan komt ze zeker na 3 uurtjes weer.

@Sanjor en poppedopje: het boodschappenmandje van onze kinderwagen zit ook zo raar, er kunnen inderdaad heel weinig boodschappen in als de wandelwagenbak erop zit (bugaboo) maar dat probleem is hier verholpen als het stoeltje erop zit....

@Hier: ik denk erover om te stoppen met de borstvoeding, sinds de borstontsteking loopt mijn linkerborst helemaal niet goed meer met kolven en hij blijft zeer pijnlijk. Ik ben normaal niet echt het type dat meteen opgeeft maar het lijkt wel alsof ik er geestelijk al helemaal aan toe ben om ermee te stoppen..... Dan mag ze natuurlijk eerst nog wel twee lades van de vriezer (die gevuld zijn met ijsblokjes) opmaken.
    Vindt het wel moeilijk, vooral omdat Isa 4 maanden volledig borstvoeding heeft gehad en ik ze allebei net zo'n goede start wil geven. Terwijl ik altijd om het hardste roep dat flesvoeding ook hartstikke goed is voor je kindje! Moeilijk, moeilijk, moeilijk... :(

5. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    tamara, snap wel dat je het moeilijk vind maar als het je tegen gaat staan is het ook niet goed. en je hebt zo'n rot ontsteking.. ik mankeer niks en heb al zoiets van, moet ik nog lang?? (ik ga stoppen als ik weer ga werken.) het is toch best wat werk en je moet het toch zelf doen. en joh, de weekjes dat ze gekregen heeft zijn al mooi meegenomen!! je moet het lekker zelf beslissen en je niet schuldig voelen! ik heb ook alleen de fles gehad en ik ben er groot mee geworden hoor hahaha!! (te groot nu.)

vandaag weer kraamvisite dus nu even snel boodschappen doen..

xxxx

6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ons meiske heeft ook spruw gehad de eerste week door dik meconium houdens vruchtwater wat ze had ingeslikt en kreeg daarvoor Daktarin, na 1 dag was het weg.

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden!

@Roos; Ik meer het nu ook op me tepels.. Wat een troep is het zeg! Plakt aan alle kanten:(

@Eliza; Ik moet eerst die kuur afmaken die ik heb gekregen voor de spruw.. Als het dan nog niet over is zal ik even naar de apotheek gaan:) Maar heb wel het idee dat het werkt.. Is al een stuk minder wit op haar tong.

@Tamara; Ik snap ook heel goed hoor dat je wilt stoppen.. Als het zoveel pijn doet al helemaal! Ik zou me niet schuldig voelen en gewoon lekker over gaan op fv.. En denk ook niet dat je productie erop vooruit gaat als je er zelf niet helemaal achter staat en je niet kan ontspannen tijdens het voeden?

@Hier; Gister een onrustige dag gehad.. Lisa was weer vanaf begin van de middag tot 12 uur s'nachts wakker met af en toen een hazenslaapje van een half uur:( Maaarr ze heeft wel geslapen vanaf 12 uur vanacht tot 06 uur vanochtend en van 07 uur tot 10 uur!!:D Dus dat maakt het weer helemaal goed! Heb echt even kunnen bijtanken weer.

Moet het eigenlijk niet hardop zeggen maar ze slaapt nu al bijna 1 week op 1 nachtvoeding:D Lucky me:p

Hier sneeuwt het weer als een gek.. Pff mannetje wilde boodschappen gaan doen maar alles is weer wit.. Bah!

8. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    zo goedemorgen dames..

wat ben ik blij dat het is gaan dooien!! wat een weer gister. nu kunnen we weer veilig over straat met de kleintjes.
    merken jullie ook dat je veel rustiger rijd nu er zo'n klein droppie achterin zit?? kijk 3 keer extra voor ik een straat indraai.. ja, je word echt zorgelijk.;) wat het moederschap al niet met je doet.

hier vannacht super geslapen. ze ging 5 en half uur door. heerlijk!
    had eigenlijk een feestje gisteravond maar wilde haar nog niet bij iemand achterlaten.. mn moeder woont vlakbij en wilde echt wel een paar uurtjes oppassen maar ik ben er nog niet aantoe;).. ben een mietje! ben wel al zelf weg geweest maar dan is ze bij papa en das toch anders.
    maar heb over 2 weken een verjaardag en dan gaat ze toch echt hoor!! denk ik....:p.

sinds ik hier die spruw verhalen lees ben ik erg goed aan het opletten.. hoop dat nova er geen last van krijgt.. hopelijk gaat het met jullie en de kleintjes snel weer goed.

ik heb de stokke kinderwagen en daar zit ook zo'n rot tasje onder waar je niet bijkomt.... niet handig. maar ben voor de rest wel heel tevreden hoor. je gaat er alleen niet van uit dat je sneeuwbanden nodig heb voor je kinderwagen!!;) maar als het goed is kunnen we komende week weer lekker wandelen.

vanmiddag op visite bij een vriendin. ff lekker de deur uit. dat binnen zitten word je ook gek van.

fijne dag allemaal! xxx

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

Charlie; heerlijk he dat de sneeuw weer aan het smelten is:D Hier heeft het vanacht geregend.. Nu is het wel zo'n drap zooi:( Maar blijf lekker binnen vandaag..
    Ik snap het wel hoor dat je Nova nog niet bij je moeder achterlaat... Ik vindt het al moeilijk om haar bij haar vader achter te laten:p hahaha. Ze gaat altijd huilen bij hem en ze is dan super onrustig..

Hier is de spruw al een stuk minder.. Alleen ze kan niet tegen de medicijnen.. Ze heeft sinds ik het gebruik allemaal rode plekjes en pukkels in haar gezicht.. Geen koorts gelukkig.. Had gisteren de HA post gebeld of ik moest stoppen ermee.. Maar zeggen ze doodleuk dat het daar niet van komt! Pff.. Ik geef het nu nog wel want die spruw moet ook weg.. maar als ze echt koorts krijgt en onrustig wordt dan bel ik weer en vraag ik naar wat anders..

Hebben jullie hier meer ervaring mee?

10. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @sanjor: kan het geen "borstvoedinguitslag" zijn??!!? Fay heeft ook een soort rode kleine bultjes op beide wangetjes en dat komt volgens mij van de borstvoeding....

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Toen ik in het ziekenhuis lag, gaf het vrouwtje naast mij ook borstvoeding. Haar kindje had ook rode pukkeltjes en toen zei de verpleegster ook dat het van de borstvoeding kwam...

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Meiden, ik vermoed dat er bij mijn man een koortslip aan zit te komen; het blaasje lijkt zich op zijn lip te vormen. Het is niet de eerste keer dat hij dit heeft, hij heeft ze al jaren met enige regelmaat en ook tijdens mijn zwangerschap.
    Nu heeft de vk daar destijds wel wat over gezegd, dat dit gevaarlijk is, maar ik weet niet meer precies hoe en wat... Dus op Google gezocht en ik maak mezelf nu doodongerust... Hij heeft Senna vandaag gewoon opgepakt, gevoed, verschoond, geknuffeld enz.... Wie van jullie weet meer?!
    Mijn man moet vanaf nu in elk geval goed zijn handen wassen en ik denk dat ik de verzorging maar even op me moet nemen... De blaas is zich nog aan het vormen, er komt nog geen vocht uit. Hou ons meisje goed in de gaten, maar ben wel een beetje bang nu...
    Kan iemand mij meer vertellen of gerust stellen?

13. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    poppedop, een koorstlip is idd gevaarlijk maar dat is als het vocht eruit komt dus als dat nog niet zo is dan is er als het goed is niks aan de hand. maar nu moet hij echt goed zn handen wassen en niet meer knuffelen maar hij mag nog wel de luier verschonen hoor!! als je toch twijfelt, dan bel je toch de verloskundige op, die kan ook zeggen waar je op moet letten bij de kleine. had er ook eentje vlak voor de bevalling. was blij dat hij een dag van tevoren weg was.. ik let er ook heel goed op en smeer nu al preventief met zinkzalf en koorstlipcreme.
    xx

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden,

@tamara en poppedopje: De dokter belt mij vandaag in de middag terug.. Maar het zou idd kunnen van de borstvoeding.. Is ze dan allergies voor de melk of heeft ze gewoon een gevoelige huid?

Over koortslip: Heb geen idee.. Heb het nooit.. Maar had wel gehoord dat als het open was dat het dan besmettelijk is.. Maar heb er geen verstand van..

Hier: Lisa heeft weer erg goed geslapen:D Van 23.00-05.00 uur en van 06.00-09.00 uur.. Nu ligt ze weer te pitten;) Hihihi
    Zo even naar de c1000.. Ze hebben allemaal aanbiedingen voor 1 euro:D Dus even inslaan die handel!

15. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Nee, dan is ze niet allergisch voor je melk maar heeft ze inderdaad een iets gevoelige huid. Overigens hebben veel baby's wel eens wat pukkeltjes van de borstvoeding....

16. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ben zaterdag en zojuist met Fay bij de huisarts geweest omdat ze zo'n nare zeehondenhoest heeft.... Konden geen longonsteking of iets dergelijk constateren.

Ben zelf doktersassistente en toch maak je je bij je eigen kindje veel meer zorgen. ;)

Overigens morgen weer terug en als ze dan niet opgeknapt is moeten ze naar de kinderarts omdat ze weinig plast, koorts heeft, weinig drinkt (lees 30 cc of minder) en daarbij ook nog is gaan spugen sinds vandaag.....
    Gelukkig is ze niet suf en speelt ze ook nog wel in de box, verder slaapt ze wel veel.

17. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0

jemig, wat rot!! hoop dat het niks ernstigs is en dat het snel weer over is!!

18. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh jee, wat ontzettend vervelend! Houdt haar maar goed in de gaten!! En sterkte, hopelijk knapt ze snel weer op!!

Hier heeft de koortslip nog steeds niet doorgezet... We nemen alle hygiëneregels streng in acht... Morgen komt het cb voor de intake, zal het hen ook nog maar even vragen! En ga toch de vk maar even bellen...

19. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    En, wat zei de dokter?!
    Hoop dat je weer zo'n lekkere nacht hebt! Hier heeft madame om half 6 een fles gehad en ze slaapt nog steeds! Hopelijk redt ze het nog een half uur, slaapt ze dan tot een uur of 3 en dan pas in de ochtend weer!
    Morgen blijf ik lekker de hele dag in en rond m'n bed, heb wel zin in een relaxed dagje met wat extra slaap :D

20. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

#1380 Vollutto, 7 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2010
    @Tamara, wat naar dat Fay zich echt niet lekker voelt, hopelijk valt het mee, beterschap! Hoe gaat het met jezelf?
    @Poppedopje, dat is wel even schrikken een koortslip. Gelukkig heeft het niet doorgezet. Mijn schoonmoeder heeft er ook heel vaak last van en ik let er altijd gelijk op als ik ze zie. Veel mensen weten echt niet dat het zo gevaarlijk is bij een kleine baby...
    @Sanjor, Carlijn heeft hier ook regelmatig pukkeltjes van de BV. Het schijnt dat je als moeder via de BV toch ook wel wat hormonen door geeft. Daar kunnen ze dan pukkeltjes van krijgen.

Hier: een druk weekendje achter de rug met sinterklaas. Carlijn heeft overal door heen gepit!
    Ik heb gisteren een fluconazol kuur gehaald bij de dokter voor de schimmelinfectie. Hopelijk gaat dit werken en ben ik er eindelijk van af. Bij mijn 2 andere kids heb ik het bijna 6 mnd lang gehad en heb ik toen ook moeten stoppen met de BV. Hopelijk nu niet...
    Carlijn doet het prima, ze heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen en meldde zich pas om half 6. Vanmiddag naar het cb, ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Het geeft me altijd zo'n trots gevoel als ik hoor hoe goed ze het doet op mamamelk!
    Sinds een paar daagjes lacht ze ook heel schattig als ik tegen haar praat, echt zo lief.....
    Het is gewoon een heerlijk moppie!

Deel Deze Pagina