@ Sanjor; Kopstootjes......hihihih, ik zie der al helemaal liggen. Die moet wel op voetbal of een of andere contactsport!!!!!! Het was wel heftig, en ik sliep eindelijk, dus misschien heb ik er zelf meer van gemaakt dan het eigenlijk was??? Van het indalen heb ik niets gemerkt, tot mijn verloskundige ineens zei dat ze goed was ingedaald. Toen ik even later aangaf veel pijn te hebben in mijn been en vervolgens de plek aanwees. Gaf ze aan dat dit komt omdat ze flink was ingedaald en op een zenuw of spier ligt, die hierdoor bekneld is, waardoor die pijn... Tja ziekenhuistas; die staat al een tijdje klaar. Althans hij staat open in de slaapkamer, ieder keer gooi ik er weer wat in. Lijkt wel geen einde aan te komen. Vandaag weer bedacht dat ik voor mijn vriend ook maar een verschoningssetje mee moet hebben (bestaande uit schoon shirt, deospray en proefmonster van lekker luchtje). Stel je toch eens voor dat ie straks angstzweet krijgt, hihihihi. Ook kan ik maar niet slagen voor een pyama.....pff wordt er niet goed van.....heb er één om in te slapen mee, maar waar ga ik dan in bevallen? Of beval je nergens in......wil toch wel een klein beetje bedekt blijven......En hoe doe je dat eigenlijk.....???? Ik bedoel.....je ligt bijvoorbeeld te slapen, en je merkt dat het is begonnen, ga je dan in je pyama naar het ziekenhuis.....hihihih, zie het al voor me.....maar ja, om je nog helemaal om te kleden in en in je nette pak naar het ziekenhuis te moeten lijkt me ook zo overdreven. Pffff, niet dat ik denk dat het allemaal zo vlot zal verlopen, maar toch...... En ik vind het raar dat mijn bloeddruk blijft stijgen
Ha meiden kom ff ego: Vanmiddag moest ik om 13.45 naar de vk en daar bleek bij het hartje luisteren dat de kleine een hartslag had tussen 170 en 190. Dit vond de vk wel een beetje te hoog en vandaar dat ik doorgestuurd ben naar het ziekenhuis voor een ctg. Moeders was bij me om schoon te maken, dus zij is mee geweest! Bloeddruk was bij de vlos nog 124/80, maar toen ze hem later in het ziekenhuis opnamen was hij 140/100..maar gaf wel aan dat dat ws spanning was. Heb 3 kwartier aan de ctg gelegen, in het begin was de hartslag nog vrij hoog, maar na 10 minuten ging hij al tussen de 135/160 zitten...heel mooi dus... Mijn temperatuur werd nog opgemeten omdat het misschien kon zijn dat ik een infectie had waar het kindje op reageerde, maar die was mooi 37.4! Na de ctg, die er heel mooi uitzag, zei de klinisch vk, kreeg ik nog een echo. Ook die zag er prima uit. Kindje wordt nu geschat op 6 pond, dus bij de geboorte zo'n 7/7,5 pond! Had bij de vk al aangegeven dat het helemaal niet meer zo goed ging met mij, met de bekken en reuma enz. en zou met 40 weken een consult krijgen bij de gyn voor evt inleiden. Besprak dat later bij de klinisch vk en zij heeft me met 38.6 weken (dus over 2 weken) ingepland voor een afspraak. Dan gaan ze kijken of er al verweking is en of ze al iets kunnen doen of bekijken wanneer ze evt. verdere stappen gaan ondernemen in de zin van een veter oid! Ze willen me sowieso niet langer dan 40 weken laten lopen en dat is al wel een hele geruststelling!!! Nou, dit was m'n relaas! Ga nu even bankhangen, ben kapot door alle spanning en dat gedoe vanmiddag! SMAK __________________
@Sappie25: ik had ook van alles bij me voor tijdens de bevalling, zelfs een mooi tshirt gekocht maar na een paar uur had ik het overgrote deel van mijn outfit al uit en tijdens het laatste gedeelte alles uitgedaan...... Moet ook wel zeggen dat ik een ruggenprik had en daardoor hoge koorts kreeg, dus had het afwisselend snoeiheet en ijskoud. @Loesie1982: spannend meid voor je en supergoed dat je het aangegeven hebt bij je verloskundige! Ik las dat ook jij de 27e voor controle moet om te kijken of je ontsluiting hebt en/of een verweekte bbm, ik moet ook de 27e voor de laatste keer. (Eerst de 21e en hoop eigenlijk dat het dan al kan maar we zien het wel. ) Wel een fijn gevoel he dat ze je niet tot 42 weken laten lopen, ik zag mezelf echt niet meer lopen tot die termijn. Hoewel ik moet zeggen dat ik gisteren een redelijk goede dag heb gehad, zowaar gisterenmiddag een klein stukje door ons dorp heengelopen. Hoe gaat het met de rest van de dames? Alle dames die op 4 november zijn uitgerekend (en dat waren er geloof ik nogal wat): hoera 37 weken gehaald!!! Nu mogen jullie thuis bevallen indien mogelijk!!!!
Jaaaa!!!! 37 weken nu!! Echt een mijlpaal!! We mogen nu thuis bevallen en dus mag de beeb komen Ben er helemaal klaar mee met zwanger zijn.. Maar wil nog wel wat dingetjes doen voordat de kleine komt.. @Loesie: Wat een heftig verhaal zeg! Das even schrikken!! Wel erggg fijn dat je niet langer dan 40 wkn hoeft door te lopen!
Loesie, spannende dag zeg, maar wel fijn dat je nu uitzicht hebt op niet al te lang meer door hoeven lopen! Gefeliciteerd inderdaad voor alle 4 nov dames. Ik mag nog 2 dagen volhouden, dan ben ik ook zover Bij m'n eerste bevalling heb ik helemaal niks aangehad, heb eerst ook lang onder de douche gezeten en ben daarna dus zo op bed gaan liggen. Maar wil nu wel een hempje aandoen, al is het alleen maar voor de eerste foto's, dat dat snoezige babykoppie niet tussen een stel prominent aanwezige borsten op de foto staat
hallo, ik ben 8 november uitgerekend van onze eerste. En t is een jongetje. Vind het nu ook allemaal wel erg spannend worden. Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen.
hey meiden, Nou met mij gaat het nog steeds niet lekker. Zo te horen was het gister een vk,gyn,zh dagje, ik moest gister ook naar de vk en twijfelde nog of ik zou gaan omdat ik nog steeds beroerd ben, maar vond het ook wel belangrijk om te gaan en dat is maar goed ook. Toen de vk naar het hartje ging luisteren had die kleine een hartslag van 195 hij zakte iets terug naar 180 rekening houdende dat het met mijn ziek zijn te maken heeft wilde mijn vk toch dat ik een ctg ging laten maken, gelukkig was mijn man al eerder van zijn werk weggegaan zodat hij met mee kon. Aangekomen in het ziekenhuis, moest ik eerst nog bloedprikken. Heb ruim een half uur aan de ctg gelegen en gelukkig zag alles er goed uit. Bij de gyn nog even besproken wat dit nou had kunnen zijn, die zei dat het waarschijnlijk met mijn fikse griep te maken heeft. Wat ik heel fijn vond is dat ze nog even voorstelde om naar hem te kijken en alles zag er goed uit nog eens dubbele bevestiging gekregen dat we echt een jongen krijgen. @ano: welkom meid praat gezellig mee, leuk dat je een jongen krijg de meiden zijn hier in de meerderheid. @Loesie: jij hebt ook een spannende dag gehad dus gister. gelukkig bij jou ook alles goed en wat fijn dat ze je niet door laten lopen tot 40 weken. Liefs Roos
@Roosviceetje: ook al een te hoge hartslag van de baby!!!! Wat een toeval dan dat Loesie1982 ook gisteren daarmee in het ziekenhuis is geweest. Wel fijn om te horen dat alles goed gaat daarbinnen bij de kleine man en dat het weer iets rustiger is. Voel je je alweer wat beter of ben je nog flink ziek????? Veel beterschap in ieder geval!!
Hey Tamara, Idd wat een toeval was een lekker dagje gister NOT!! maar gelukkig is alles goed. Ik ben nog steeds beroerd zit ook niet echt verbetering in. Ik zei vandeweek wel nou vanaf donderdag mag die kleine komen maar wil nu wel dat hij nog even wacht wil eerst aansterken. Hoe is het met jou? Liefs Roos
Ja, het rotte is dat je eigenlijk niks tegen een griep kunt doen he?!?!? Paracetamolletje tegen de koorts en wat babyneusspray maar veel verder mag je helaas niet gaan nu. Hier alles rustig tenminste de kleine beweegt goed maar ik bedoel geen weeen of iets dergelijks. Ben er eigenlijk wel een klein beetje klaar mee, niet rot bedoelt hoor, zwanger zijn is leuk maar ook reuze vermoeiend met mijn bekkeninstabiliteit. Hoop dat ze uit zichzelf komt één dezer dagen.... En als ze dan toch blijft zitten dan maar tot na volgend weekend, dan kan ik nog mee naar Berlijn in de rolstoel....
nou ik ken het gevoel hoor dat klaar ermee zijn zwanger zijn is leuk maar ook ontzettend zwaar, en zeker in jou geval met je BI. Ik hoop voor je dat ze uitzichzelf komt en dat je naar Berlijn kan. Heb jij al voorweeen gehad?
Voorweeen genoeg, zelfs wel een paar keer 's avonds het gevoel gehad van misschien gaat het wel beginnen maar stopt na een uur of wat weer uit zichzelf helaas....
Jeetje Roosviceetje! (rijmt) Bij jouw beeb ook al een te hoge hartslag Ik voelde de beeb gister een stuk minder.. Dacht dat het dan wel eens kon beginnen.. Ik gaf dat vol trots aan bij de vk.. zegt ze dat is niet goed hoor! Zegt ze ik kan je wel doorsturen naar het ziekehuis voor een ctg.. Ik schrikken natuurlijk.. Maar gaf wel aan dat ik de beeb wel voelde maar gewoon een stuk minder.. Moest ik bellen als ik de beeb tussen 18.00-20.00 minder dan 5 keer zou voelen.. anders moest ik alnog naar het ziekenhuis.. Gelukkig luisterde de beeb naar mij en heeft lekker bewogen Was wel even schrikken.. Had ik totaal niet zien aankomen
Ik moet morgen naar de verloskundige (in het ziekenhuis). Moet bloeddruk meten, bloedprikken, urine inleveren (eiwitten) en krijg ook de uitslag van mijn eventuele blaasontsteking.....(geen klachten maar wel slecht uit kunnen plassen) Zal ook gelijk even navragen of ze kunnen luisteren naar het hartje, want ook bij mij zit er veeel minder beweging in dan andere dagen, en dat is al 3 dagen zo...... Ik voel haar wel, maar heel anders en minder.....Kom wel aan de tien bewegingen per dag. Ik heb wel vaker hiervoor aan het ctg gelegen, dus maak me er niet zo druk meer om.... Maar of een of andere reden neem ik morgen ook maar gelijk mijn ziekenhuistas mee, over mijn bloeddruk twijfel ik namelijk wel.....
Hey meiden, Ben er snel weer uitgebreider, maar ga zo slapen! Moest wel een beetje lachen hier, wat een bezoekjes her en der! Gelukkig is het met iedereen goed en met alle beebjes ook! Voorweeën...hoe voelt dat?!?! Heb nl al wel sinds gister een samentrekkend gevoel onderin. En dan een half uurtje om de zoveel tijd en dan stopt het weer even...en dan 's middags nog een keer, ook maar een poosje en dan zakt het weer af... Zouden dat de voorweeën zijn? Sappie, misschien is de kleine wel ingedaald...dan schijn je haar ook minder te voelen. En de volgende keer sneller bellen hoor, dan kom je maar een keer extra, maar nu geen risico's meer nemen! Roos, we hadden dus hetzelfde...goh, ook al zo'n hoge hartslag! Gelukkig was bij jou ook alles goed! Hier vandaag het hemeltje gestreken en achter het wiegje geplaatst op de standaard...zoooooooooooooooo mooi staat het, ben helemaal verliefd! Dat daar straks ons hummeltje in ligt...heerlijk! Houden jullie de kleine eerst ook op de kamer?! En doen jullie dan eerst de overdagslaapjes ook bij jullie of dan wel in het ledikantje op eigen kamer?!? Ik denk dat ik het kindje tijdens de kraamtijd en misschien iets langer bij ons op de kamer hou overdag. En als er dan iets meer ritme in komt en ik weer op de been ben, we hem/haar overdag in het ledikantje laten slapen op eigen kamertje! We zullen zien of het werkt en hoe het uitpakt! Ik heb net een beker warme melk gehad...kijken of het echt een beetje werkt en ik wat beter kan slapen! Tot snel! Liefs Loesie
@ Loesie; Mijn kleintje is al een aantal weken ingedaald, en mijn verloskundige geeft ook aan dat ze daardoor minder ruimte heeft. Bij minder dan 10 bewegingen moet ik gelijk langskomen. Voorlopig haal ik die nog wel, en hikken doet ze ook zeker drie keer per dag......arm meisje..... Ik moet al tien weken iedere week naar het ziekenhuis, maar de laatste weken gaat het steeds slechter met mijn bloeddruk....vandaar dat ik me een beetje druk maak....Aan de andere kant weet ik hierdoor ook zeker dat ik niet over tijd loop..... Dus het komt nu wel heeel dichtbij...... Wij hebben besloten om ons kleintje niet op de kamer te laten slapen, hoe praktisch dit ook kan zijn. Haar kamer is maar een paar meter bij ons vandaan en ik slaap van nature heel licht. Ik heb een lekker hoekje voor ons gemaakt voor de voedingen. Ik heb bij mijn zus gezien hoe het ook kan uitpakken....haar kleintje (inmiddels 4) slaapt nog steeds bij hun op de kamer.....Haar oudste heeft dit ook gedaan tot hij 3 was. Warme melk.....ik hoop voor je dat het de truc is! Hier in ieder geval niet.....
@Sappie: Klinkt bij jou ook al zo spannend!! Heel veel succes en hopen dat je gewoon weer naar huis mag! Of dat het begonnen is @Loesie: Ik denk dat het inderdaad voorween zijn.. Wij weten nog niet precies waar we ons meisje laten slapen.. Heb geen wiegje omdat ik haar eigenlijk gewoon direct op haar slaapkamer in het ledikantje wil laten slapen.. MAARR de kraamhulp gaf aan dat ze de eerste week bij ons op de kamer moet.. Dus nu twijfels.. We zien het wel.. Ik moet de klamboe ook nog strijken.. Alleen heb al gelezen hier dat het een rot werk is.. Dus ligt nog steeds te wachten @Hier: Voel me erg raar vanavond.. Veel harde buiken.. Doen soms pijn.. duizelig.. moe... en vieze smaak in me mond.. Zal dit weer gerommel zijn?? PFF Wordt er ook zenuwachtig van Vanmiddag naar de stad geweest met de bus.. Was gewoon bang dat me vliezen zouden breken Hahaha (is iets wat ik niet zo in het openbaar wil meemaken en helemaal niet alleen)
Dat heeft een vriendin van ons dus ook!! Daarom wil ik ons meisje direct op haar eigen kamer leggen.. (ook naast onze slaapkamer..) Maar ja die kraamhulp..PPFF
Hallo dames, Ik vind het een beetje vreemd dat de kraamzorg zegt dat de pasgeboren baby op je eigen slaapkamer MOET. Vindt het logisch dat ze het aanraden als je borstvoeding wil geven maar MOETEN vind ik altijd een erg naar woord! Isa heeft de eerste paar weken 's nachts bij ons op de kamer gelegen in een wiegje dat we van een bazin van mij geleend hadden, ze sliep meteen haar middagslaapje al in haar eigen ledikantje op haar kamer. De ging trouwens vrij snel alweer naar haar eigen kamertje 's nachts want ik persoonlijk werd wakker van elk geluidje (manlief niet hoor) en sliep dan weer slecht in want moest haar in mijn ogen toch weer zo voeden.... Kreeg borstvoeding via de fles, dus eerst kolven en dan geven.... @Loesie1982: wat je omschrijft klinkt inderdaad als voorweeen, het voordeel hiervan is dat ze zeggen dat ze wel je bbm weker maken en dan heb je toch weer een kleine voorsprong. Of dit echt zo is weet ik natuurlijk niet. Zelf gisterenmiddag en gisterenavond heel de tijd met "rugweeen" om de 10 minuten gezeten, niet zo erg dat ik niet kon praten maar wel zo gevoelig dat liggen en zitten niet kon. Bewegen ging nog het beste. Maar rond 21.00 uur was het weer helemaal over en toen toch een redelijk goede nacht gehad. Alleen toen ik even wakker was vannacht voelde ik de kleine niet, dus maakte me ongerust. Manlief zei nog: "ze slaapt gewoon". Dus na een poosje porren van mij in mijn buik voelde ik het eerste schopje, hoera en algauw was ze klaarwakker en heeft ze vrolijk liggen spelen. @Sappie: succes vandaag bij de gyn! Hopelijk mag je weer lekker naar huis na de controle! Anders kan het nog wel even duren voordat je je kleintje in je armen hebt of zouden ze dan meteen gaan inleiden? Groetjes, Tamara
Hoi hoi Hier ook volgens mij last van voorweeen hele tijd ongesteldheids gevoel in mijn onderbuik en af en toe hardebuiken. Ik voel de klein ook minder hard. maar voel het wel gelukkig. vind ook een beetje raar dat de kraamzorg dat verplicht. Als het aan mij ligt wil ik het gewoon in de eigen slaap kamertje laten slapen. Heb trouwens het gevoel dat het niet lang meer duurt de bevalling want we hebben een hond en die is schijnzwanger sinds gister achter gekomen omdat ze melk produceerd. Wel heel zielig. Kan er wel om huilen als ik dat zie arm beesje