Jeetje Roos... Ik zou toch echt je moedergevoel volgen hoor! Heb ik toen ook gedaan met die spruw van Lisa.. Op die medicijnen reageerde ze heel raar.. De hap zei dat het niet door die medicijnen kon komen en ik moest gewoon doorgaan.. Nou de volgende dag mooi gestopt en binnen no time waren die klachten over.. Dus volg je gevoel meis! Ja was vroeg op zp idd.. Ik kijk altijd op me mobieltje als Lisa niet in slaap kan komen na haar voeding.. Zit ik een beetje te surfen op internet hihi. Tamara; Zou wat zijn als je zwanger bent hihihi. Ik ben gelukkig niet misselijk.. En als dat zou zijn kan ik niet zwanger zijn want we hebben nog niks gedaan hahaha. Ik vloei nog steeds! Lisa heeft vanacht best goed geslapen. Van half 12 tot 04.00 uur en van 05.00 tot 09.00 uur Heb ik gewoon me 8 uurtjes slaap gehad Ik wilde vandaag de stad in maar het is echt rot weer! Zag op buienradar dat het veel gaat regenen.. Dus blijf denk ik lekker binnen.
Roos, Femke heeft inderdaad ook maar eens in de 2-3 dagen een poepluier, maar die heeft daar volgens mij gewoon geen last van. Als het bij jullie eerst anders was, en ze heeft er ook duidelijk moeite mee, dan is dat toch een heel ander verhaal. Voor jou is het dan duidelijk omdat je de verandering ziet. Zo'n arts ziet maar een kleine momentopname, die zou wat dat betreft meer naar jouw gevoel moeten luisteren! Ik merk hier nog weinig van dat rotweer, het kijkt wel wat grauw, maar het zou toch ook zo gaan sneeuwen dacht ik? Nog niks hoor hier. Ik wil morgen de stad nog even in. Een jurkje ruilen bij de Hema (ik had 2 keer hetzelfde jurkje gekregen, wel 1x maatje 56 van collega's en 1x maatje 62 van mijn zus, maar heb dan toch liever iets anders. En ik heb vorige week voor mezelf een truitje gekocht, zag ik thuis dat er een gaatje in zat... ook even terug dus. Ik wil ook nog een armbandje gaan kopen voor Femke, zo'n zilveren met haar naam erin gegraveerd; ik heb die vroeger zelf ook eentje van mijn ouders gekregen. En een bedeltje met Femke's naam erop aan mijn eigen bedelarmband laten maken. Femke doet het echt supergoed, ze begint echt een eigen ritme te krijgen nu, en op de avond na (maar ach, met 6 weken mag ze 's avonds best wat spoken) ben ik erg blij met dat ritme! Vannacht heeft ze, net als gisteren, geslapen van 0:00 tot bijna 8:00!!
@Evelien, ik vind ook dat de arts naar mijn gevoel moet luisteren, mijn kind komt niet uit een boekje... Wat lekker trouwens dat Femke al van 00.00 tot 08.00 uur slaapt. ik teken ervoor. Hier is het ook rot weer, ik denk dat ik zo maar ff naar mijn moeder ga. Gister trouwens Mika ook nog gewogen hij weegt nu 5190 gram hij is sinds zijn geboorte 1410 gram aangekomen.
@roos: wel fijn dat hij in ieder geval nu goed geslapen heeft! Hopelijk blijft het vandaag een rustige dag qua darmkrampjes. @sanjor: in theorie zou het kunnen dat ik weer zwanger ben, tenminste we hebben alweer onveilig gevreeen toen Fay 2,5 week was dus.... Ga er niet vanuit hoor, ben nu weer aan de pil gegaan. Maar zou toch wat zijn... Volgens manlief is ons gezin compleet. Ga Fay zo nog een keertje wegen op het bureau op advies van de kinderarts maar aan haar bolle wangetjes te zien gaat het prima. Fay komt trouwens nog steeds elke 3 a 4 uur voor een voeding en soms al na 2,5 uur. Is dat bij meer van jullie kindjes ook!?!?
Bij mij komt Lisa ook om de 3 uur.. Soms zelfs 2 uur?! Maar soms ook om de 4 uur als ze lekker ligt te slapen.. In de nacht komt ze maar 1 keer gelukkig. Ze ligt nu ook weer te huilen en wild te trappen met haar beentjes en te zwaaien met haar armpjes.. Ik weet dan echt niet of het door de kramp komt (doet ze namelijk al vanaf haar voeding van 12.00 uur. Had haar nog aangelegd maar ze wilde niet meer drinken) of dat ze alweer honger heeft. Pff lijkt me niet normaal toch?! Zo gaat het meestal de hele dag door Met af en toe een goede dag..
Ik heb vandaag Femke ook weer gewogen, 3165, dus maar 50 gram aangekomen in 9 dagen. Vanaf haar geboorte is ze 445 gram aangekomen in die 6 weken, niet erg veel dus.
Dat is inderdaad niet zo veel, vinden ze het wel voldoende op het bureau? Fay woog net 4615 gram, bij geboorte 3485 gram dus ruim 1100 gram erbij.... Was ook alweer 130 gram gegroeid vanaf maandag dus ze doet het weer helemaal prima....
Eveline; das niet zo veel toch? Ik moet ook nog wegen.. Zou afgelopen dinsdag gaan.. maar kwam wat tussen en wilde vandaag gaan maar lisa was laat wakker en ik dus ook Dus volgende week weer een nieuwe ronde en nieuwe kansen Ben wel benieuwd wat ze nu weegt..
Ze twijfelden wel even wat te doen. Volgende week moet ik nog eens komen wegen, en als ze dan nog steeds zo weinig gegroeid is wordt er misschien wel actie ondernomen. Maar wat dan, vraag ik me nu af...
@Roos, wat rot dat je je niet begrepen voelde bij de HAP. Alsof je voor niets midden in de nacht daar naar toe komt. En van je HA is het best slordig dat hij niet gelijk tegen je gezegd heeft dat bij bv de poep wel eens wat langer weg kan blijven. Hopelijk is Mika snel van z'n buikklachten af en anders zou ik er gewoon op staan om er eens echt goed naar te laten kijken. @Tamara, moet wel lachen om je post over misselijkheid, dat zou toch wat zijn.... Ben je Cerazette gaan slikken? Ik heb het gisteren ook opgehaald, ik hoop niet dat m'n bv er van gaat terug lopen. Dat hoor je wel eens. Ik heb het bij de andere niet gehad, maar je weet maar nooit. Lekker dat Fay weer zo goed groeit, geeft voor jezelf ook wat meer rust. @Sanjor: Lisa kan ook lekker onrustig zijn lees ik. Carlijn is dat ook al een paar avonden. Niets is goed, zelfs op schoot zitten niet. Als ik haar elke keer aanleg drinkt ze wel, maar spuugt het met dezelfde vaart weer uit. Ik heb via het forum een inbakerdoek overgenomen. Als 't goed is heb ik die morgen hopelijk wordt ze dan wat rustiger. @Eveline: 50 gr in 9 dgn is wel erg weinig hoor.... Hoeveel kolf je ongeveer, dan weet je wat Femke in ieder geval minimaal drinkt per voeding. Meestal drinken ze meer. Je bakerde haar toch ook in 's nachts? Dan slaapt ze zeker door? Misschien kan je haar beter een keertje wakker maken 's nachts. Door het inbakeren mis je eigenlijk de hongersignalen van een jonge baby (op de handjes soppen, smakken) Op zich is inbakeren niet slecht, maar als ze minder groeien is het natuurlijk niet de bedoeling dat je hongersignalen mist en ze hierdoor eigenlijk een voeding overslaan. Misschien helpt het ook wel om ze voor en na elk slaapmoment aan te leggen. Hier: Carlijn heeft haar eerste paar uurtjes zonder papa en mama achter de rug, gisteravond. Volgens mij vond ze het net zo leuk als mama (niet dus...) want ze heeft de hele tijd gemopperd en gehuild. Toen ik thuis kwam heb ik d'r gelijk drinken gegeven, maar toen huilde ze even vrolijk verder.... Echt blij leek ze dus niet toen ze mij zag. Voorlopig past papa maar op als we weg moeten, ze is gewoon echt niet makkelijk 's avonds en dan vindt ik het geen prettig idee om ze bij iemand anders achter te laten. Als ze hele avonden heerlijk lag te slapen zou dat anders zijn. Maar wie weet.... als ik haar ga inbakeren lukt dat misschien wel. Nou dames, allemaal een gezellig avond. Mijn mannetje is lekker Grieks eten aan 't halen, dan hoef ik een keertje niet te koken. (normaal gaan we vaak uit eten met m'n verjaardag, maar dat doen we nu maar even niet)
eliza: gefeliciteerd met je verjaardag!! jammer dat ze savonds niet zo makkelijk bij andere kan blijven maar dat komt vast vanzelf.. sanjor: wat rot dat ze zich zo de hele dag voelt... huilt ze dan ook de hele tijd? roos: als jij denkt dat er wat is moet je gewoon blijven zeuren!! jij maakt het de hele tijd mee en hun niet... tamara: na 2,5 week al!!??? hier nog niks hoor maar moet eens mn best gaan doen.. miss toch een beetje een griepje, dat je daar niet lekker van bent?? eveline: idd niet veel gegroeid maar als ze het maar in de gaten houden toch? de een zal harder groeien als de ander. die van mij is net een mega hamster.. we noemen der al kruimel(hamster van nils holgerson) hier: Nova slaapt snachts gelukkig heerlijk. we gaan om half 11 slapen en om 4 uur komt ze weer en dan pas om half 9. en dan slaapt ze meestal nog een paar uurtjes door.. en overdag huilt ze gelukkig bijna niet. alleen als ze honger heeft. vandaag zijn we leiden even ingeweest maar wat een kl*te weer. bij hema een feestjurkje gekocht voor nova(van de reclame).. schattig!! en voor mezelf een lange sportieve jurk bij c en a. ik moet trouwens echt afvallen na de feestdagen.. ppfff wil mn oude maat weer terug! en bij de vk geweest dus mn kraamperiode is voorbij! nou ik ga voeden want ze gilt weer lekker.. xxx
Vanochtend kolfde ik 75 ml uit 1 borst. Verder heb ik eigenlijk alleen nog maar meteen of vlak na een voeding gekolfd, en nog niet heel vaak. Maar heb dan zo'n 50 ml. Ja, ze slaapt nu ingebakerd door van 0:00 tot 8:00. Maar toen we nog niet inbakerden sliep ze gewoon niet in 's avonds, in haar eigen bed. Maar ingebakerd of niet, als ze honger heeft zal ze toch wel beginnen te huilen? Gefeliciteerd met je verjaardag Eliza! Charlie, dat feestjurkje van de Hema heeft Femke van een stel collega's van me gekregen als kraamcadeautje. Is alleen wel maatje 86, dus zal voor kerst volgend jaar zijn denk ik
Het schijnt dat, als ze huilen van de honger, je eigenlijk al te 'laat' hebt gereageerd op de hongersignalen. In hun slaap gaan ze meestal eerst met de armpjes bewegen, handjes gaan open en dicht, als de handjes in de buurt van het mondje komen worden ze wakkerder, worden ze onrustig en gaan ze smakken. Als hierop niet gereageerd wordt door mama gaan ze pas huilen. Als ze ingebakerd zijn kunnen ze natuurlijk hun handjes niet bewegen en zullen ze minder snel zichzelf wakker maken. De slaap schijnt dan ook dieper te zijn. Ik kom zelf niet aan die wijsheid hoor maar als ik vragen heb over mijn bv stel ik die meestal op het borstvoedingsforum en daar heb ik dat regelmatig gelezen. Daar lezen ook heel veel lactatiekundigen mee en die geven vaak een goed advies. Misschien moet je daar eens wat lezen als je vragen hebt.
eliza gefeliciteerd!!! Enne wat klink je wijs hihihi. Maar het is idd waar wat je zegt. Lisa begint ook te bewegen met haar armpjes en dan sabbelen op haar handjes.. Ik ben er altijd voordat ze gaat huilen.. Ik ga lisa voeden en dan naar bed! Hopen op een goede nacht! Truste meiden
Femke ligt gewoon op haar eigen kamertje (in onze kamer is niet echt extra plek voor een wieg ofzo), en erg gehorig is het ook niet bij ons. Dus smakken en sabbelen hoor ik echt niet. Pas als ze begint te mopperen word ik wakker van d'r. Maar het borstvoedingsforum is wel een goed idee... daar heb ik al wel eens willen kijken, maar nog niet gedaan tot nu toe.
hoor je het ool niet met een babyfoon? Ik ben zelf ook wel bang dat als ze op haar eigen kamer ligt dat ik haar niet hoor... Hier is lisa aan het spoken.. Pff. Heb net 2 uurtjes geslapen.. Nu net eten gegeven en hopen dat ze zo makkelijk weer gaat slapen.. Ze heeft echt moeite met inslapen.. Nou ga weer een ppging wagen..
@sanjor: meid dat is de tweede nacht achter elkaar al dat je zo "vroeg" een berichtje post. Zeg eens tegen die kleine meid dat ze mama lekker laat slapen! @charlie: tja, na 2,5 week alweer..... Moest me er ook wel even toe zetten zeg maar hoor, was weer bang voor de pijn enzo maar helemaal geen last gehad! En ik heb dat jurkje van de Hema ook!!!! Voor Fay de paarse met een knalroze romper eronder met lange mouwen (vindt zo'n bolero'tje voor zo'n kleintje nix handig) en voor Isa de knalroze met de paarse romper... @eliza: nee, ben aan de microgynon gegaan. Daar zou de borstvoeding inderdaad van teruglopen maar vanochtend heb ik toch voor het laatst gekolft als het goed is. Na mijn borstontsteking lukte het kolven niet meer (kwam veel te weinig per keer uit) dus advies was om dan maar rustig af te bouwen. En heel vaak kolven lukt hier niet zo goed met een kleine meid van 18 maanden erbij. Heb trouwens wel over de Cerazette nagedacht maar bij Isa aantal maanden geprobeert en was dan zo'n beetje 4 weken van de volle maand ongesteld dus was niet echt een optie. @eveline: gaf je borst of kunstvoeding? stel dat je borstvoeding geeft, zou er dan wel voldoende bouwstoffen in zitten? Anders zou overstappen op kunstvoeding misschien een optie zijn? Weet ook niet hoe je tegenover kunstvoeding staat natuurlijk.....
wat een bagger sneeuwweer!!! nou moet ik weer de hele dag binnen blijven... en ik wilde lekker gaan wandelen met Nova. JAKKIE BAH!!!!!! gaat echt als een gek hier. eveline: dat schiet lekker op, maat 86.. valt mij ook op dat ik echt dingen gekregen heb die ze echt eind volgend jaar pas aankan. hoop alleen dat het dan nog bij het seizoen past. en iedereen komt ook met de opmerking: ja je zal al wel genoeg kleine maatjes gehad hebben.. nee dus.. hahaha.. (moet zeggen dat ik dat vroeger dus ook zei...gebeurt ook niet meer nu.) maar ze heeft genoeg hoor. sanjor: is ze nog lekker gaan slapen? of heb je een nachtje wakker gelegen?? hier word ik ook al wakker voor dat ze gaat huilen maar ze maakt ook wel heel veel geluid als ze wakker probeert te worden. lijkt wel een varkentje dat in het wiegje ligt.. nou hoop dat het nog gaat stoppen met sneeuwen dan kan ik er nog even uit.. fijne dag dames xxx
Tamara; Ja ze is gelukkig wel weer gaan slapen.. Maar ook maar voor 3 uurtjes. Normaal slaapt ze 5 uur achter elkaar in de nacht.. Maar goed.. Ben lekker met haar in bed blijven liggen tot 10 uur Charlie; Hier begint het ook te sneeuwen.. Wil ook zo graag de deur uit! Ben sinds dinsdag niet meer weg geweest.. Alleen verwachten ze in het westen veel sneeuw.. En dan is het niks met een kinderwagen Pff hopen dat het dus meevalt en straks over is. Anders ga ik gewoon bikkelend door de sneeuw hihi. Moet toch wat boodschapjes hebben uit de stad.. Sinds een paar dagen lacht Lisa volgens mij echt bewust naar me Zooo schattig!! Kan dat al op die leeftijd? (zeg ja)
@sanjor: JA, ze lacht naar jou! Kan prima met deze leeftijd! Fay lacht inmiddels ook naar ons, eerste lachje was trouwens voor papa... Tja, meisjes en hun papa he!?! @hier: hier ligt echt een enorm pak sneeuw! Ga er maar niet op uit vandaag, had nog wel wat nodig uit de stad (dichtsbijzijnde winkels op ruim 7 km) maar ga maar niet weg met dit pokkeweer in de auto...