Vandaag voor het eerst bij het CB geweest; ze is 700 gram gegroeid in een maand, nu 4100 gram! Lekker tantetje! Alles goed verder! Happiegirl; geen ervaring maar ik zit er wel aan te denken ook een cursus te volgen! Ben benieuwd!
Hoi meiden, Eliza; Ja klopt je had het al een keer gezegt idd.. Maar Lisa vindt het niks.. ze kan haar armen dan niet gebruiken.. dan wordt ze super onrustig.. Ik ga morgen naar het cb en wegen.. Kijken hoeveel ze gegroeid is.. Misschien dat ik de fv gewoon 1 keer probeer.. Kijken hoe ze erop reageerd.. Ze slaapt nu gewoon echt amper.. Lijkt me niet helemaal goed. Poppedopje; Ze is heel onrustig als ze wakker is.. Met haar armen zwaaien en beetjes trappelen.. Daar moet ze dan weer van spugen. En meestal begint ze dan ook te mekkeren en te huilen/schreeuwen.. Haar poep is trouwens heel af en toe groen. Meestal aan het einde van de dag/avond.. Lisa heeft trouwens haar handjes helemaal ontdekt Hihihi. Ligt de hele tijd te sabbelen op haar vuistje.. Zo schattig. Alleen hoop ik niet dat ze gaat duimen Over een uurtje weer voeden ongeveer en dan hopen dat we een goede nacht hebben. Ben echt kapot van afgelopen nacht. (maar 4 uurtjes slaap) En van vandaag.. wat een rotdag zeg. Crematie was erg verdrietig.. Met me hormonen schiet het dan helemaal niet op
Meiden; hier een trotse moeder! Ons poppetje is lekker gegroeid; 700 gram in 4 weken tijd, ze zat gisteren op 4100 gram en is inmiddels 53 cm (ze hadden haar niet gemeten bij de geboorte, dus weet niet hoeveel ze gegroeid is...)! Ons meisje doet het dus hartstikke goed Sanjor; heb je de fles nog geprobeerd? Lastig dat ze niet rustig is als ze wakker is, maar heb je enig idee waar het vandaan komt dat ze zo wakker en onrustig is? Edit; hoe lang blijven die zwangerschapshormonen en bijbehorende dementie? Ik had dit gisteren ook al gepost.....
lisa sabbelt al een uur nadat ze heeft gegeten op haar handjes.. Dat zou wel snel zijn voor de honger toch? Hmm wordt nu onzeker ervan.. Ga haar zo ff wegen op inloopspreekuur van cb.. Ze krijgt waarschijnlijk vanavond haar eerste flesje. Kijken hoe dat gaat. Over de hormonen kan ik niks vertellen, heb ze zelf ook nog veel hihi
hmmm, ja dat zou wel heel snel zijn! Tsja, of toch een teken dat ze niet voldoende binnen krijgt, dat zou ook kunnen verklaren waarom ze overdag zo onrustig is. Maar ik wil je niets aanpraten hoor... Ik zou vanavond gewoon eens een fles proberen, kijken hoe ze daar op reageert.... Sowieso wilde jij toch stoppen met bv als je weer gaat werken? Dan is het niet verkeerd om Lisa te laten wennen aan het drinken uit een fles, of dat nou fv of bv is....
@Sanjor, Ik wilde eigenlijk niets zeggen over dat handjes sabbelen, voel me dan al snel betweterig en dacht, ik wacht wel even af of Lisa goed gegroeid is. En je onzeker maken wilde ik ook niet.. Het schijnt dat hele jonge baby's inderdaad alleen op hun handjes sabbelen als ze honger hebben. Ze zijn nog niet zo ver ontwikkeld dat ze hun handjes al gericht in hun mondje kunnen stoppen om er lekker op te sabbelen. Het zijn toch meestal hongersignalen. Ik ben benieuwd of ze gegroeid is. Post anders je 'problemen' of vragen eens op het borstvoedingsforum. Ik heb daar heel veel aan gehad als ik het ook weer eens niet wist. Ook al is dit mijn derde bv periode, ik hou ook mijn onzekerheden hoor.
@poppedopje; Ik ga haar vanavond voor het eerst fv geven Ben benieuwd.. heb net bij kruidvat gehaald; Nestle NAN HA voeding.. Dus ben benieuwd.. Ik wilde idd alleen tijdens me verlof bv geven.. Maar omdat het zo goed gaat wilde ik het 6 maanden gaan doen.. Wil ik ook nog steeds hoor. Alleen als die nacht fles met gewone voeding goed werkt hou ik die erin. Ik heb me slaap echt zo hard nodig.. Dan heeft Lisa ook weer een vrolijke mama @Eliza; Ik ben net bij het cb geweest en ze woog 4540 (uit me hoofd) dus ze is goed gegroeid.. Ze groeit ook goed via de curve.. Dus kan niet zijn dat ze te weinig binnen krijgt volgens de vrouw van het cb.. Heb ook me vraag even bij borstvoeding neer gezet Die vrouw zei trouwens dat ik haar echt moest laten huilen 20 min omdat ze zo slecht slaapt. Ze moet leren om in slaap te vallen.. Nou dat ben ik nu aan het doen maar is niet zo makkelijk. Ze heeft net ff hard gehuild.. 10 min ofzow.. en nu hoor ik haar soms geluidjes maken en kreunen/protesteren.. Is dit een goed advies van het cb?
@Sanjor, Fijn dat ze goed gegroeid is! Dat geeft je in ieder geval de zekerheid dat ze genoeg binnen krijgt. Dan ga je je alleen wel afvragen waarom ze zoveel huilt en weinig slaapt hè... Ik vind het een beetje een raar advies van het cb om Lisa 20 minuten te laten huilen. Dan raakt ze misschien alleen maar meer overstuur. Ik vind ze ook nog wel erg klein om te laten 'leren' om zelf in slaap te vallen. Nog even over het inbakeren: Carlijn vond het de 1e keren ook niets. Ze wapperde ook constant met haar armen en hield zich daardoor wakker of maakte zich wakker na een hazeslaapje. Op zich is het logisch dat ze boos worden als je ze inbakert, want ze voelen toch dat er iets verandert is. De drang tot wapperen hebben ze natuurlijk nog wel even en dat moet onderbroken worden en dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ik heb toch stug doorgezet en ze heeft zich er aan overgegeven. Dat doe ik liever als haar 20 minuten in slaap laten huilen. Welke doek of methode heb je gebruikt voor Lisa? Ik heb een pacco doek en die werkt perfect. Over het bv forum: ik bedoel dit forum: Borstvoedingsforum.nl :: Bekijk onderwerp - Algemene Borstvoedingsvragen Daar zitten meestal meer experts als hier op het forum, je krijgt ook adviezen van lactatiekundigen.
Ohh hihi ik dacht hier op het forum Maar heb op borstvoedingsformun.nl ook me verhaal geplaatst.. Bedankt Over het inbakeren.. Misschien moet ik het toch maar gaan proberen en doorzetten. Ik ben in dat opzicht echt te overbezorgt en wil dat ze het helemaal goed heeft Maar ja dat gaat niet. Ze moet er dan idd denk ik even aan wennen.. Edit: Ik heb een gewone doek gebruikt. Die vrouw van het CB heeft dat gedaan en Lisa raakte helemaal in paniek.. dus niet met een echte inbakermethode dus. Waar kan je die dingen kopen eigenlijk? Trouwens ik heb haar laten huilen en het is nu iets van 20 min al stil Heb haar dus niet 20 min laten huilen hoor! Ze heeft totaal denk ik amper 5 min gehuild en de rest lopen mekkeren.. Durf gewoon niet te gaan kijken, bang dat ik haar wakker maak
@Sanjor, Ik heb de Pacco inbakerdoek via het forum van iemand overgenomen. Nieuw zijn ze 50 euro en dat vindt ik een behoorlijke prijs als je nog niet weet of het iets is voor je kindje. Misschien een oproep plaatsen bij te koop gevraagd? Op marktplaats staan ze ook vaak, meestal betaal je rond de 25-30 euro. Carlijn ligt nu alweer vanaf kwart over 3 heerlijk te slapen. Op het bv forum zijn ze nogal anti inbakeren, maar als je ten einde raad bent zou ik het gewoon gaan proberen. Wel even erg in houden dat ze genoeg voedingen binnen krijgt omdat ze waarschijnlijk meer en langer gaat slapen. Ik zit nu op de 6 voedingen per etmaal en daar groeit ze prima op. Ik zag je vraag staan op het bv-forum, ik hoop dat je wat antwoorden krijgt waar je wat mee kan. Ik hoop dat Lisa even lekker slaapt, is voor jou ook wel goed!
Zoo die zijn wel duur ja! Trouwens Lisa is volgens mij alweer wakker. Is ook 3 uur geleden dat ze heeft gegeten.. Weet alleen niet of ze nu slaapt en geluiden maakt of dat ze gewoon echt al wakker is en om haar heen kijkt Dus laat mannetje zo maar even kijken. Die is ondertussen thuis gekomen
Even een kort berichtje, want met de telefoon, maar ik laat Senna ook af en toe gewoon even huilen. Geen 20 minuten hoor, maar ik kijk het soms wel 5 à 10 minuten aan... De kraamzorg zei ook dat sommige kindjes het nodig hebben om even te huilen voor ze in slaap vallen. En zeker als het eigenlijk geen honger kan zijn, omdat het te kort geleden is, dan moet je toch misschien af en toe proberen haar even te laten huilen... Ja, dat doet zeer aan je moederhart, maar het is het proberen waard!!
goedemorgen dames, bijna kerst.. al zin in?? ga alle twee de dagen ergens anders heen dus moet echt gaan verhuizen. wat er allemaal maar niet mee moet voor zo'n dag.. maarja, vanaf nu kan je voorlopig niet meer zo de deur uitlopen.. en tegen de tijd dat het weer makkelijk gaat ben je miss al met de volgende bezig. hihihi. hier is nova zo verkouden.. ze loopt maar te snotteren en te hoesten en niezen.. zielig hoor. ga toch maar een neusspraytje halen. dan raakt ze hopelijk der snotneusje een beetje kwijt. gelukkig heeft ze geen hoge temp. dat hou ik maar goed in de gaten. straks een verjaardag van het zoontje van vrienden. word alweer 1 jaar oud. gaat zo snel. nova is ook alweer bijna 2 maanden, maar moet zeggen dat ik niet meer weet dat ze er niet was.. wat went dat snel he?? heb me er helemaal van overtuigd: ga na de feestdagen ECHT wat aan de kilos doen.. word nu walgelijk van mezelf. hoop dat het gaat lukken. trouwens, wie van jullie was voor de zwangerschap gestopt met roken? ik ben gestopt toen ik net wist dat ik zwanger was (bijna 4 wkn) en heb sindsdien echt geen behoefte meer gehad. al was ik heel bang dat ik na de bevalling weer overstag zou gaan maar gelukkig gaat het super goed!! beter, want rookte al 14 jaar. bah. maarja dat heeft me toen ook wat extra kilos gekost!! maar dat komt goed!!! sanjor, heeft het geholpen, de fles? of wilde ze het niet? hoop voor je dat je even lekker bijgeslapen hebt.. fijne dag. xxx (hoop dat het sneeuwvrij blijft vandaag)
gister fotos genomen van alle kleinkinderen van mijn kant voor een kado voor opa en oma. de oudste is alweer 12!!.
Goedemorgen meiden! Als eerste; gisteren is mijn laptop binnengekomen!! JEEEEEEEEH!!! Dus ik zit prinsesheerlijk vanuit bed te internetten, met een normaal toetsenbord, ik ben helemaal in mijn nopjes En dan nog iets waar ik heel vrolijk van ben; Senna heeft van 20.00 tot 02.00 tot 8.00 geslapen.... Mama is helemaal uitgerust, heerlijk!! Charlie; zielig dat Nova nog zo verkouden is! Ik zou als ik jou was ook voor de zekerheid een neusspray halen, je weet maar nooit en straks zit je met Kerst zonder en dan is er natuurlijk geen winkel open.... Hopelijk is ze er snel vanaf! Kerst vieren we hier 3 dagen.... het begint vrijdag al, maar dan mogen we gewoon aanschuiven. We vieren het bij m'n ouders, die op loopafstand wonen, dus dat wordt niet een enorme verhuizing. Dan op 1e kerstdag naar mijn zus, dan moeten we een uurtje met de auto, dus in elk geval de kinderwagenbak wel mee zodat Senna daar ook kan slapen. En dan 2e kerstdag bij ons thuis met vrienden. Allemaal heel gezellig, maar ik zit meer met het probleem dat we voor de 1e en 2e kerstdag wel nog dingen klaar moeten maken waar ik boodschappen voor moet doen. En dat lukt niet zo goed met die sneeuw, ik zie er zo tegenop om met de wagen naar buiten te gaan.... En mijn auto staat ook al weken stil, met een dik pak sneeuw erop, dus dat is ook niet echt een optie... @ stoppen met roken.... Ja, ik ben gestopt, toen ik 5 weken zwanger was.... heb m'n hele zwangerschap niet gerookt! Heel trots op. Maar toen ik uit het ziekenhuis thuis kwam, en besloten had om geen borstvoeding te gaan geven, heb ik die vrijdagavond een glas wijn genomen en een sigaret opgestoken.... Eigenlijk heel stom, want sindsdien rook ik gewoon weer.... Mijn man was niet gestopt tijdens de zwangerschap, dus sigaretten waren gewoon in huis.... Hij heeft wel een poging gedaan om te stoppen en wil dat nog steeds graag, dus nu hebben we afgesproken om toch echt per 1 januari weer te stoppen.... Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ik het stoppen met roken heb volgehouden tijdens mijn zwangerschap, maar dat ik in mijn hoofd nooit gestopt ben, en dat die verslaving dus na 9 maanden niet weg was. Het was echt een kwestie van de rit uitzitten.... Wat een leuke foto Charlie! Gezellig zo, allemaal mooie kleertjes aan, dat zullen opa en oma een mooi cadeau vinden! Sanjor; heb je de fles geprobeerd? Meiden, fijne dag! Ik hoop dat er geen sneeuw meer komt en dat het heel hard gaat dooien zodat ik morgen mijn boodschappen kan doen!
Hoi meiden, Even snel want Lisa heeft honger Heb de fles nog niet geprobeerd.. Waren gisteravond naar vrienden en pas om half 12 thuis.. Toen had ik geen zin om het nog uit te gaan proberen.. Mannetje wilde slapen want hij moest er om 06.00 uur weer uit. Dus vanavond als het goed is in alle rust proberen Ga zo naar het mamacafe.. Daar is ook een lactatiedeskundige. Dus ben benieuwd. Ik heb nooit gerookt.. dus kan ik niet over mee kletsen
Hoii! @Poppedopje; Mamacafe hebben ze in verschillende grote steden.. Moet je maar ff googlen Is gewoon in een cafe/lunchroom en dan komen allemaal mama's bijeen.. Kan je kletsen. En er is een lactatiedeskundige die je allemaal vragen kan stellen. Is gratis Eindelijk je laptop binnen Wat voor 1 heb je gekocht?? @Charlie; Leuke foto! Iedereen zo netjes gekleed Met kerst doen we niet zoveel. 1ste kerstdag naar de vader van mn vriend en 2de kerstdag lekker thuis met zn 3tjes Met oud en nieuw gaan we naar vrienden @Eliza; Heb gisteren samen met een vriendin Lisa ik gebakerd met een fleece kleed. Had haar daarvoor net eten geven (de eerste keer zonder infacol omdat ik dat vergeten was) maar ze was aan het huilen en probeerde zich eruit te wurmen.. Weet dus niet of het door de krampen kwam of dat ze het echt niet leuk vond.. Ze heeft er wel zo 1 uur bijgelegen.. Trouwens die lactatiedeskundige gaf aan dat ik teveel melk heb waardoor Lisa veel voormelk krijgt. Daar kunnen de krampjes ook van komen en het onrustig zijn.. Ga nu proberen om op vaste tijden te voeden. Dus min 3 uur en max 4 uur ertussen..en in blokken voeden. Zodat me borsten niet teveel melk aanmaken en hopelijk wat minder gespannen zijn. Ze zei dat het bij sommige kindjes kan werken.. Nu deed ik het al een beetje. Maar vandaag echt min 3 uur en het gaat tot nu toe wel goed. Ze zeurt niet om eten. Heb ook een beetje geleerd welk huiltje is voor honger enz.. Dus een heel stuk zelfverzekerd vandaag bij het mamaccafe Hihihi
Goedemorgen meiden! Hier weer een uitgeruste moeder Senna heeft weer van 21.00 tot 01.00 tot 07.30 geslapen! Heerlijk zeg, hopelijk heeft ze het nu goed door en kunnen we straks naar on-onderbroken nachten toe.... Maar ik ga er voorlopig even vanuit dat het toeval is en dat ze vast wel weer gaat komen in de nacht.... Sanjor; misschien moet Lisa er even aan wennen dat ze ingebakerd wordt? Ik zou het trouwens niet met een fleecekleed proberen, maar bijvoorbeeld met een hydrofielluier of een katoenen lakentje. En misschien dat de combinatie van voeden op gezette tijden en inbakeren haar wel rustig maakt? Je zou er een beetje mee moeten proberen, kijken wat wel werkt. Ik las trouwens in een ander topic over een moeder wiens kindje de hele dag door bij haar wilde zijn en dat kindje ging steeds huilen zodra het weggelegd werd. Dat lijkt me toch wat zeg... Zijn jullie kindjes ook zo? Hier is Senna echt prima tevreden als ik haar na een voeding terug leg in haar bedje, zelfs als ze dan wakker is.... Tussen de voedingen door heb ik dan eigenlijk de tijd aan mezelf, als ze echt wakker is dan houd ik haar wel wat langer uit bed, maar meestal gaat ze na de fles gewoon haar bed weer in. Hoe gaat dat bij jullie? Ik ga me vandaag toch echt naar buiten wagen! Er is hier vannacht geen sneeuw bijgevallen en het dooit lichtjes.... En ik wil echt m'n kerstboodschappen halen, dus ik ga het gewoon maar proberen straks! Alles wat ik niet kan halen, ik ga met de wandelwagen, dat haalt m'n man dan vanmiddag. Jullie nog plannen voor vandaag? Fijne dag, liefs!