de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Tiktaktoetje.. Je hond schijnzwanger?! Das zielig! Verliest ze alleeen maar melk of heeft ze ook last van andere dingen?

@kraamzorg.. Tsja ik vond het ook apart dat de kleine bij ons moest slapen.. Maar misschien dat ik iemand heb die daar niet zo moeilijk over doet straks.. En anders doe ik lekker wat ik zelf wil en denk dat goed is voor de kleine.. :D

2. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    @sanjor: Ze is heel rustig. Niet echt haar zelf heel zielig. En veel aandacht vragen. maar ja moet hard zijn want anders moedig ik het ook nog aan en dat moet natuurlijk ook niet.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    AAh echt zielig ja!
    Nu ik er zo over nadenk.. Ik heb 2 dwergpapagaaitjes.. En die leggen ook eitjes.. (allebei vrouwtjes dus komt niks uit:p) Maar die zitten nu ook al 3 keer zo lang op hun eitjes dan normaal...:(
    Misschien heeft het ook wel met me zwangerschap te maken?

4. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Zo.....controle zit er weer op! En natuurlijk had ik weer het pretpakket.....:x

Eerst bloeddruk, ja hoor, te hoog......(135/90), vervolgens plasje doen........ja hoor......spoortje eiwit.......en toen bloed prikken........vervolgens weer het hele vragenlijstje doorgenomen wat zoal mijn klachten zijn; GEEN

Uitslag van mijn bloed net gekregen; alles in orde.....ook mijn vermeende blaasontsteking is niet meer.....

En dus zit ik weer thuis, nog steeds met verplichte bedrust......
    Maar ja, beter als deze in het ziekenhuis uitzitten ;)

Vannacht heb ik bijna een uur lang buikkrampen gehad :$ er zat totaal geen regelmaat in, maar het was best heftig.....Het gevoel van een flinke buikgriep gecombineerd met heftige menstruatiepijn. Als het even weg trok, was het ook goed weg.....en dan kwam het weer.....dan weer 7 minuten, dan weer 5 minuten, dan weer 13 minuten......

Hier trouwens ook een huisdier van slag! Mijn kat is een echt buitenbeest, maar wil de afgelopen twee dagen alleen nog maar binnen zijn en kruipt gelijk bij me op schoot :(
    Zou hij iets voelen???

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Sappie: Blij dat je weer thuis bent meis!
    Maar klinkt niet helemaal lekker allemaal.. Lekker rusten (is makkelijker gezegt dan gedaan.. )

Wat vervelend van die krampen.. Voorweeen?? Als dat zo is dan zijn die krampen niet voor niets:p

Ja die huisdieren.. Heel apart.. Van honden en katten snap ik het wel.. Maar van me vogels??!! (dwergpapagaaien zijn wel anders dan gewone vogels.. net minimensjes:p maar toch!)

6. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    @Sappie: fijn dat je weer thuis bent!!!!! Heb nog wel even aan je gedacht voordat ik ging rusten vanmiddag..... maar gelukkig viel het allemaal mee en mag je lekker thuisblijven, dat is toch altijd weer een stuk beter als hele dagen in het ziekenhuis moeten bivakeren.

Gek dat al die huisdieren zulk ander gedrag vertonen....

Verder bij iedereen alles nog rustig? Vraag me stiekem wel af wie van ons de eerste gaat zijn om te bevallen... :D

7. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    hier nog rustig.. maar ben het wel heel erg zat..
    en over de thuiszorg, dat kunnen ze jou echt niet verplichten hoor... ik doe het wel omdat ik borstvoeding ga geven en dat me wel heel makkelijk lijkt, maar als jij het niet wil hebben ze toch echt pech.. ze blijven heus niet slapen om het te controleren!!! hihihi.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben het echt zoooo zat!!:(
    Hele dag al super moe.. Zware benen.. Harde buiken met alles wat ik doe.. Net naar de supermarkt gelopen.. Was ook geen goed idee pfff.

Zo das eruit;) Lekker op tijd naar bed en hopen dat ik me morgen beter voel..

9. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hier nog een berichtje van een mama die het heeeeel erg zat is....
    Ik was echt niet vooruit te branden vandaag. M'n hele strijk staat er nog en die ga ik nu echt niet meer wegwerken.
    Had een heleboel op het programma staan, maar er is niet veel van gekomen.
    Morgen weer een dag.
    Zit nu lekker op m'n bed geïnstalleerd en kom er de rest van de avond gewoon niet meer van af.
    Ik heb nog niet echt last van rommelingen. Af en toe wat harde buiken, maar daar houdt het dan wel mee op.
    Volgende week heerlijk vakantie, hoef ik niet meer om half 9 bij school te staan.
    Hopelijk valt het weer een beetje mee, want drie kids de hele dag binnen schiet ook niet echt op. En zeker niet met een 'gehumeurde' mama er bij.
    Fijne avond allemaal verder!

10. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    Kom op damens laatste lootjes zijn het zwaarst. ( zeg de grootste zeur haha)

11. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ach de bekende laatste loodjes wegen echt het zwaarst!!!

Maar voor de meeste van ons duurt het maximaal nog 5 weekjes, ik weet het het klinkt lang maar op die 42 weken is het een schijntje....

Ik vind het ook lang duren horen, volgens manlief gaat het van het weekend gebeuren. Ik geloof er alleen nix van!

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    hahaha ja echt die laatste zijn het zwaarst!!
    Dacht gisteren bijna dat het begonnen was.. Had enorme buikpijn om de zoveel min.. Was alleen thuis dus raakte beetje in paniek:p

Ik onder de douche.. Ging het niet weg.. Ben toen maar op bed gaan lioggen en toen zakte het gelukkig weg.. (naja gelukkig??:p)
    En nu nergens last meer van..

Gaan jullie vandaag nog wat (leuks als dat kan) doen?

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,

Haha, we zitten allemaal even in een dipje volgens mij!
    Maar het is idd zwaar de laatste weken, al vind ik ze nog wel heel snel gaan!

Sappie, fijn dat je weer naar huis toe mocht.
    Bedrust is ook kl*ten, maar toch beter dan in het ziekenhuis.
    Nog krampen gehad verder?!

Sanjor, klinkt spannend hoor! Het is ook zo'n gek idee dat het gewoon elk moment kan gebeuren!
    Kan me voorstellen dat je dan even in paniek raakt als het niet weggaat en je bent ook nog alleen!
    Gelukkig is alles goed gekomen!
    Ik heb vanmiddag een begrafenis van onze buurman (87 jaar) dus niet echt leuk...
    En mijn ouders zijn er...helpen schoonmaken en nog wat dingetjes ophangen!

Eliza, jullie hebben dus aankomende week vakantie!? Hier nog een week later geloof ik. Wel zwaar dat je dan ook nog 3 kindjes thuis hebt lopen. Lukt dat wel!?

Sanjor, je moet niks hoor...als jij het niet wilt, kindje op de kamer, dan doe je dat gewoon niet...klaar...assertief zijn, dat heb ik wel geleerd van mijn zus!
    Als blijkt dat ik er heel slecht van slaap, want ik slaap ook licht, dan gaat ons beebje ook gewoon naar het eigen kamertje.
    Wat ze ook zeggen...

Zo, ik zal ook maar eens wat nuttigs gaan doen...

Fijne dag allemaal!
    Liefs

14. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh
    heb vandaag een vrijgezellenfeest...
    normaal leuk natuurlijk, maar nu... bah.. zie er echt tegenop. gelukkig geen gekke dingen doen maar zal wel gebroken zijn vanavond...
    nou 38 weken.. over 4 weken is ze er.. kom nou!!!!!! hihihihi, wat kunnen wij zeuren...

15. tiktaktoetje

tiktaktoetje Actief lid

24 mrt 2009
    170
    0
    0
    Heb trouwens veel last van zo'n ongesteldheidsgevoel. en veel harde buiken. jullie?

Gister was de kleine heeeel druk in mijn buik dat was lang geleden dat het zo druk beizg was.

16. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Bij mij was de kleine gisteren ook echt mega druk! Zag gewoon weer me buik golven:D

En inderdaad ook veel harde buiken en krampjes/steken..

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    He, verdorie, verkeerde knop ingedrukt...

Ik heb soms echt het gevoel dat mijn vliezen zo kunnen breken, stom he?!?!
    Maar dan voel ik zo'n druk onderin mijn buik en dan draait die kleine er ook nog tegenaan en dan denk ik: oh, daar gaan ze!!!
    Maar dat zal vast wel niet!

De kleine is vandaag ook weer erg druk, gister niet zo, maar hij/zij haalt het weer helemaal in!

Charlie, kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt om naar dat vrijgezellenfeest te gaan! Doe je wel rustig aan?!!?

Ik ga ff bankhangen!

Liefs

18. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ik heb net als Loesie1982 vaak het gevoel dat mijn vliezen op knappen staan, alleen is het nog niet gebeurt. Zo'n vreselijke druk van onderen en dan duwt ze er nog eens even tegenaan en moet ook om de 10 minuten plassen.....

We wachten maar "rustig" af he dames! ;)

19. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    hey meiden,

Zo te lezen is het bij ons allemaal wel aan het rommelen... spannend hoor. wie zal de 1ste zijn?

Hier inmiddels toch aan de antibiotica en gelukkig het slaat aan voel mij nog steeds niet fit maar gelukkig vanacht doorgeslapen..:D hopelijk knap ik snel op want moet nog best wat doen in huis (heb wel hulp van moeders en mannetje) en ach het is toch wel fijn om fit te zijn als je moet bevallen.

Hier komt de kleine ook eerst bij ons op de kamer (ik heb zo`n schatige wieg) maar sanjor als je dat niet wilt dan hoeft dat niet hoor..

Ik lig lekker op de bank want echt fut heb ik nog niet

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden!

Vandaag nog wat kleertjes gekocht.. Had niet zo super veel in huis.. En wil eigenlijk niet de gok wagen dat ik veel krijg in de kraamtijd..

Wat betreft de vliezen.. Heb dat gevoel niet.. gelukkig of helaas:p Moet wel erg vaak naar de wc. Ligt de kleine lekker op me blaas..

@roosviceetje: Blij dat je toch antibiotica hebt gekregen. Dan knap je vast en zeker snel op en kan je nog ff wat doen in huis:D

Maandag wordt voor mij ook een lekker doe dagje.. Nog even de vogelkooi schoonmaken (duurt nu denk ik wel 2 uur:() en wat kleertjes wassen en strijken..
    Verder hou ik het lekker rustig volgende week:)

Deel Deze Pagina