de mama's, rond 4 november bevallen!

Discussie in 'De mama's' gestart door roosviceetje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.613
    1.065
    113
    Hier

het maakt mij ook niet uit hoor, maar ben wel benieuwd hoeveel lisa's er straks bij haar in de klas komen e zitten hihi.

wat vervelend he als je kindje loopt te spoken. wij mogen zeker niet klagen met onze kleine. als ze spookt is dat vaak tussen 19 uur en 23 uur en daarna slaapte ze 7 a 8 uur!!!!!

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

@ Roos en Sanor: Volgens mij zit er iets in de lucht... Carlijn is ook alweer 2 avonden in de weer. Aan het einde van de middag wordt ze wakker uit haar slaap en ze weigert te gaan slapen voor 12 uur 's nachts. En maar huilen en onrustig doen. Als ik haar een extra voeding geef gaat ze enorm spugen dus dat is ook geen optie. Een speentje wil ze niet en ze worstelt alleen maar in haar inbakerdoek. Hopelijk is dit maar tijdelijk...
    Gelukkig heeft ze daarna wel de hele nacht doorgeslapen en werd ze om 6 uur wakker voor een voeding om daarna weer lekker verder te tukken. Ze slaapt nu ook nog.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Goedemorgen meiden,

Ik zal maar even fluisteren, want ik heb heerlijk geslapen.... Senna lag om 20.30 op bed, had niet haar hele fles leeggedronken dus ik had verwacht dat ik er nog wel een keer uit zou moeten vannacht, maar uiteindelijk weer tot 6.45 doorgeslapen... Echt heel fijn! Het is dat wij vaak pas rond 23.30 naar bed gaan dat we zelf niet héle lange nachten maken, maar ik klaag echt niet.

Ik zie dat het bij jullie minder vlot verlopen is vannacht.... Wat balen zeg!
    Roos, hoe is het met Mika? Ik ben er echt helemaal niet van, maar zou het niet een ontwikkelingssprong kunnen zijn? Niet dat je daar wat aan hebt, maar dan weet je dat het tijdelijk is..... Of misschien zit er inderdaad iets in de lucht, of de zonsverduistering van deze ochtend.
    Vind het wel heel apart; het is hier wel een rare kleur licht hoor!

Charlie; wat een leuke foto van jouw zwangerschapsclub-baby's! Schelen de kindjes veel van elkaar, qua geboortedatum? Heb je verder nog contact met die meiden, of was dit eenmalig? Ik weet van sommige vriendinnen dat ze echt nog járenlang contact hebben met meiden van hun zwangerschapsclub...

Zo, wat zijn de plannen voor vandaag? Ik heb Senna nu net nog even in haar bed gelegd, zit zelf aan een bakkie koffie. ZO even de douche in, dan zal zij wel een fles willen en dan gaan we daarna even naar het winkelcentrum lopen om boodschappen te doen. Vanmiddag ga ik dan zelf pastasaus maken, dat moet zeker wel 2 uur pruttelen dus daar ben ik wel mee zoet.
    Ik ga even uit het raam kijken of ik de zon kan zien :D
    Fijne dag allemaal!!

4. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    wat rot dames, dat ze niet lekker willen slapen.hoop dat ze gauw weer een goed ritme krijgen.
    hier gelukkig wel. maar was ook heel druk gister met alle babys,

de eerste op de foto is 1 okt geboren en de laatste 30 nov. dit jongetje staat er alleen niet op want die had het rsvirus gehad en is daarom nog maar even weg gebleven. anders heb je straks nog 10 zieke babys. maar over een paar weekjes doen we het gewoon nog eens. we zien elkaar voorlopig nog iedere dinsdag met de nagym.

vandaag ook maar lekker naar het centrum lopen. de luiers bij de kruitvat zijn eindelijk weer eens in de aanbieding, dus even inslaan. ze draagt nu al nummer 3 luiers dus word steeds duurder hihi dus een aanbieding is altijd handig...

xxx

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    AANBIEDING LUIERS??!! WAAR:$:p Ik was gister in kruidvat maar heb niks gezien??! Ik haat die winkel ook dus waarschijnlijk te snel weer eruit. Je hebt daar echt een rijbewijs nodig voor je kinderwagen:x

Lisa heeft niet echt optimaal geslapen.. Ze ligt nu nog in bed te spoken.. :( Ze blijft maar met haar armen bewegen waardoor ze zichzelf wakker slaat.. Toch maar weer gaan proberen in te bakeren.. Alleen nadeel is dan dat ze haar slaapzak niet meer aan kan.. En is nogal koud op haar kamer..

Vlindermoeder; ben ook benieuwd hoeveel Lisa's er straks zijn hahaha. Ach het maakt ook helemaal niks uit:D Ben blij dat vriendinnen van me niet die naam hebben gekozen;)

Ik ga even kijken want hoor Lisa weer...

6. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    sanjor, de actie ging vandaag in... dus inslaan maar!!!

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Zoo! Ben ben ik blij dat ik gisteren niks heb gehaald:p
    Ga even kijken op hun site wat de aanbieding is:D

Ze gaan zo snel he die luiers!

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Weet iemand ook of die aanbieding geld voor maat 2? Ik ben daar niet echt handig in:p

9. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    wat ik begreep is het alle normale pakken,dus geen voordeel, en dan 2 plus 1 gratis. dus ook #2.

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    hoe zit het met de kwaliteit van de kruidvatluiers? Ik gebruik nu pampers, die zijn wel behoorlijk aan de prijs maar naar mijn idee ook het beste...

SVB - Kinderbijslag - Kindernamen top 20
    Hier kun je zien wat de populairste namen (t/m 3e kwartaal) van 2010 waren. Ach, zelfs als je een top 10 naam gekozen hebt, weet je nog niet of je kind met veel kinderen met dezelfde naam in aanraking gaat komen....

Ik ga zo de pastasaus maar eens maken.... We zijn net thuis van onze wandeling, heerlijk buiten! Lekker zonnetje, wel fris, maar droog, en Senna lag heerlijk te slapen in de wagen. Nu nog steeds, ga haar zo maar even nog haar bedje in doen.

11. Vollutto

@poppedop:
    Ik heb voor Carlijn de kruidvatluiers en die zijn echt goed. Heb hiervoor ook pampers gehad, maar daar was de pasvorm minder goed bij Carlijn. Bij elke poepluier liep het echt bij d'r beentjes er uit. Bij de kruidvatluiers is dat minder, dat elastiek is misschien iets 'strakker'. Het absorberend vermogen is volgens mij praktisch hetzelfde, dus ik neem liever kruidvat luiers en de prijs is ook nog gunstiger. :)

De namen van mijn twee oudste dochters staan trouwens op nr 16 en 17 van de top 20. Carlijn staat er niet in en mijn zoontjes naam ook niet.

Ik ben wel benieuwd naar je pastasaus, ik hou ook wel van kokkerellen, receptje misschien? ;)

12. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ach de meningen verschillen erg over luiers denk ik. Ik zweer bij pampers, van alles geprobeert (ook kruidvat) maar daar lekte onze beide dames gewoon doorheen....

Bij etos nu trouwens de pampers ook in de aanbieding he!?!? 4 normale pakken voor 30 euro of 3 reuzepakken voor 30 euro. Gisteren even de reuzepakken voor Isa gekocht, zo weer 170 stuks in huis.... Die kan weer even poepen en plassen.... hoewel ze het eigenlijk op het potje moet proberen natuurlijk maar daar heeft ze niet altijd zin in!

Onze kleine slaapt altijd zo goed in het begin van de avond, gisteren ook weer.... om 16.45 uur voeding gehad en toen kwam ze pas weer om 00.30 uur! Daarna om 04.15 uur en toen vanmorgen om 08.00 uur.... Nu slaapt ze ook nog steeds in haar maxicosi...

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Zag inderdaad de aanbieding van de etos (pampers), maar ook die van de Kruidvat...misschien moet ik het gewoon maar eens proberen! Beide winkels zitten hier in het centrum, dus voor mij zou het echt niet uitmaken....
    Ik twijfel bij de pampers, hoe lang zitten ze bij jullie in maatje 2? Senna heeft echt wel 4 tot 5 weken in maat 1 gezeten, we zijn net overgestapt naar maat 2. Ik heb nu nog 1 vol pak, doe daar een week mee ongeveer. Weet niet hoeveel 2 ik moet halen of dat ik ook al 3 zal halen....

Eliza; het is eigenlijk heel simpel (maar dat is de Italiaanse keuken natuurlijk vaak!); voor ongeveer 8 personen:
    - 2 uien
    - winterpeen (of peen julienne, dus al voorgesneden)
    - 3 stengels bleekselderij
    - 300 gram half om half gehakt
    - 2 (varkens)saucijzen
    - 150 ml witte wijn
    - 2 flessen passata (= tomatensaus, bijv. sugocasa)
    - laurierblad
    - 5 jeneverbessen
    - pan met dikke bodem, dus juspan o.i.d.

Eerst de groenten héél fijn snijden. Alle groenten met een beetje olie in de pan, bakken tot ze glazig zien. Dan het vlees erbij; de gehakt gooi je er beetje voor beetje bij, de saucijzen haal je uit hun 'velletje' en gooi je er ook in stukjes bij. Dan het vlees mee gaar bakken. Als het vlees gaar is, blus je alles af met de witten wijn. Dit even aan de kook brengen (zolang als je wilt, maar ik doe altijd tot het net aan de kook is). Dan de 2 flessen tomatensaus erbij, laurierblad, jeneverbesen en 2 uur laten pruttelen. In de gaten houden of het niet te dik wordt, in dat geval een beetje water erbij.
    Je kunt natuurlijk ook nog zelf de tomatensaus maken, maar dat vind ik altijd een beetje te veel gedoe! In Italie gebruiken ze ook kant-en-klare tomatensaus :D Je moet maar eens googlen op ragu bolognese, dan kom je op dit soort recepten!

Heerlijk Tamara, dat ze bij jou ook zo lekker slaapt! Nog niet in 1 keer door dus? Jij was ook overgegaan op fv toch? Misschien kijken of je haar toch wat later op de dag dan 16.45 kan geven, zodat ze wat langer gaat slapen?

Meiden, ik moet nu echt even roeren :D

14. Vollutto

@Poppedopje, bedankt, zal het vannavond eens uitgebreid doorlezen.

Ga nu even naar het cb met Carlijn om te wegen. Heb het idee dat mijn bv wat aan het teruglopen is. Probeer Carlijn wel vaker aan te leggen, maar dan gaat ze weer enorm spugen. Heb aan 1 kant ook een kloof die niet dicht wil, volgens mij leg ik haar niet helemaal goed aan aan die kant. Even kijken of ik een afspraak kan maken met de lactatiekundige.

Ga nu snel weg!

15. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    hoi meiden,

Hier is het nog steeds hommeles, papa was vannacht om 02.00 uur terug van buiten Mika sliep en was na een kwartier weer wakker, ben uiteindelijk maar met hem gaan douchen (hij von het heerlijk) en om half 4 is hij op het aankleedkussen tussen ons in slaap gevallen. 06.30 uur weer wakker en vervolgens om 09.30. vanaf dat moment niet echt meer geslapen en hij ligt nu weer heel onrustig in zijn bedje maar hij krijst iig niet, hij zal toch een keer zo moe zijn dat hij gewoon 4 uurtjes gaat slapen. Misschien hangt er wat in de lucht of is het een sprongetje ik heb geen idee maar ja wat doe je eraan helemaal niks, je moet veel geduld hebben..

Wij gebruiken ook pampers (wel tevreden maar best aan de prijs) maar denk er ook over om over te stappen op het kruitvat, het enige wat mij tegen houd is dat ik een hele gevoelige huid heb en ik ben zo bang dat als ik overstap hij luieruitslag of irritatie krijgt.

Ik heb trouwens gister een voordeelpak zwitsaldoekjes gekocht bij de kruitvat 12 pakken voor 19 euro

Die pastasaus lijkt mij ook best lekker, ik ben ook van plan vandaag te gaan kokkerellen (spinazietaart) ik hoop dat Mika het daar ook mee eens is.

16. Ik lees dat er veel 'spokende spookjes' zijn... hier nog zo-een gisterenavond. De hele avond onrustig, om 22:00 ben ik maar met haar samen naar bed gegaan, toen viel ze wel langs me in slaap. Maar toen m'n vriend om 0:00 thuiskwam en we haar in d'r eigen bedje wilden leggen was ze weer wakker, en wilde toen nog nog wat eten. Om 5:45 was ze weer wakker, maar vanaf 6:30 weer geslapen tot ongeveer 10:00.

Roos, Mika is echt wel flink bezig zo te horen, hopelijk heb je het komende nacht wat rustiger.

Jelle heeft de waterpokken nu.. ook niet handig.

Maar goed, Femke roept, ik ben er weer vandoor!

17. Vollutto

@Roos: 'k heb het wel met je te doen hoor, je moet wel helemaal versleten zijn nu. Zou het niet helpen als je Mika in zou bakeren? (kom ik weer met mijn inbakerverhaal.. ;))
    Bij Carlijn heeft het echt geholpen. Af en toe is ze nog wel onrustig, maar een heel stuk minder. Vorige week had ze net haar inbakerdoek ondergespuugd toen ze moest gaan slapen. Gelijk maar in de was gedaan, maar toen kon ze dus echt niet slapen. Toen de doek weer schoon en droog was bakerde ik haar gelijk weer in en ze sliep binnen een minuut!
    Ik ga er van de week maar 1 namaken, ik heb geen zin om er weer 50 euro aan uit te geven.

Carlijn was trouwens wel goed gegroeid op het buro, 545 gr in 4 weken. Gelijk langs de lactatiekundige geweest en wat blijkt nou, Carlijn hapt niet goed aan, vandaar dat ik elke keer kloven heb. Helaas was ze te moe om echt te gaan drinken, dus konden we niet even 'oefenen'. Donderdag dus terug op een tijdstip dat ze goed hongerig is.
    Dat ze goed gegroeid is geeft mij wel de stimulans om bv te blijven geven, soms heb ik er even genoeg van....:(

18. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hou vol met de nachten!
    Bij mij was het afgelopen nacht voor het eerst doorslapen ;) vond het zo raar toen ik vanochtend op de klok keek!
    We hadden hem om 21.00 uur al in bed gedaan en hij is pas wakker geworden om 6.00 uur. En normaal leggen we hem rond 22/23 uur in bed en komtie standaard tussen 4 en 5, dus heel verrassend dat hij nu ineens zoveel sliep!

Hoop voor jullie dat het bij jullie ook snel gebeurd, maar ik hoop ook dat hij het nu blijft doen ;) hoop niet dat het eenmalig is geweest!

Ik gebruik ook pampers, komt omdat je in die dozen ook pampers krijgt en daarom heb ik gewoon dezelfde gekocht, en het bevalt me prima, heb idd ook de aanbieding van de etos gehaald :D

19. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heee happygirl!!:D Hoe is het met jou? Ben ff benieuwd of je kv of bv geeft... ivm doorslapen;)

Eliza; Wat vervelend dat Carlijn niet goed hapt:( En dat je er soms even genoeg van hebt! Kom op doorzetten meis! Als iemand het kan dan ben jij het zeker wel:D;)
    Ik moet ook zeggen dat ik het soms ook echt niet meer leuk vindt. Is Lisa zo druk.. aan me tepel trekken slaan trappen los laten enz enz. Zit dan totaal geen rust in. En een kliederboel dat het dan is:( Maar gelukkig is dat meestal maar 1 keer op een dag.

Luiers; Ik ga ook weer aan de kruidvat. Scheelt zoveel! Ik vindt de pampers ook zo vies stinken! Ik heb trouwens ook bij kruidvat lotiondoekjes gekocht maar dan van pampers. Zijn ook fijn:D

Poppedop en Roos; Hebben jullie nog kunnen koken;) Ik ben daar echt niet van:) Ik kan gelukkig een beetje koken maar vindt het alles behalve leuk;)

Eveline; Jij ook al een spook! Hahaha. Lisa ligt nu naast me te slapen. Maar ben bang als ik haar naar boven til dat ze weer klaar wakker is.. Vindt het soms wel moeilijk..

Gebruiken jullie trouwens al snoetepoetsers? Soms is Lisa haar gezicht zo vies en haar handjes dat ik niet elke keer zin heb om een washandje/spuugdoekje te pakken.. Maar durf niet zo goed van die doekjes te gebruiken omdat ze haar handjes de hele tijd in haar mond stopt.. Lijkt me niet echt lekker smaken;)

Lisa had de hele ochtend/middag geen poepluiers.. Maar einde van de middag is ze helemaal los gegaan hahaha. Begon het al een beetje raar te vinden want normaal heeft ze er 9-10 op een dag..

Nou hier staat voetbal weer eens aan:( En mannetje ligt gewoon te pitten op de bank! MANNEN!!

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Nou ik zei het al!! Had Lisa in een diepe slaap naar boven gebracht.. Gaan der oogjes open! Leg haar in bed en een kwartier later is ze gewoon klaar wakker.. Huilen. Ga ik kijken. Kijkt ze me aan en begint ze te lachen. hahaha. Nou dan smelt ik (heel dom jaja;)) En heb haarn maar naar beneden genomen. Beter nu wakker dan vanacht denk ik dan maar:p

Deel Deze Pagina