De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    #321 Sugarsnap, 27 sep 2022
    Laatst bewerkt: 27 sep 2022
    Ik gebruik huggies. Vind kruidvat persoonlijk 10x niks ik kom met mijn handen niet overweg met die luiers. Pampers ging ook wel maar sinds Huggies wil ik niks anders meer. Die hebben ook erg fijne tussenmaten en M heeft altijd serieuze plasluiers, vangen ze prima op. (En qua sluiting vind ik dus het makkelijkste)

M gaat verder goed hier. Ik zit nog steeds met mijn rug en moet echt nog bijkomen mentaal. (Hier dus wel een trauma van de bevalling en met name van de complicaties erna en de gevolgen) Er zijn eindelijk minder zorgverlener afspraken dus probeer nu veel te slapen en tot rust te komen in de hoop dat mijn rug dan herstelt.

Ik wist dat ik een moeder met beperkingen ging zijn, maar die verkeerd gezette ruggenprik heeft dat veel erger gemaakt dan nodig waardoor ik ook ontzettend bijgestuurd moet worden in het falen als moeder gevoel. (Omdat ik nog altijd niet zoveel kan en dus vanzelf ga twijfelen of ik niet een egoistische beslissing heb gemaakt de baby te houden..onzin ik weet, het was een fout van anesthesie.. maar toch.. mijn man en M zitten nu wel er maar mee)

@Marlena sterkte met je moeilijke beslissing

2. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena heel erg veel sterkte met het verlies van je hondje! Een liefdevolle maar hele moeilijke beslissing

@Sugarsnap heel erg moeilijk jou situatie lijkt me zoals ik hem inschat na het lezen.. ik hoop dat je je snel wat beter mag gaan voelen zowel mentaal als lichamelijk. Ik snap ook wel je gedachte maar ik denk dat M. echt geen mama liever had willen hebben dan jou

Hier gaat het ook goed met ons meisje. Ze groeit echt snel! Probeer er ook dubbel zoveel van te genieten. Ze blijft gelukkig ook niet meer hangen op 5400 gram, ze is nu 5800 gram en 61 cm. Vind het wel jammer dat alles zo snel gaat, aan de ene kant zou ik haar graag nog even zo klein willen zien als bij de geboorte maar kan ook niet wachten tot ze weer wat nieuws kan.

Hier verder geen trauma’s van de bevalling gelukkig, heb er eigenlijk alleen positieve gevoelens bij.

3. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Marlena heftig hoor, heel veel sterkte met het verlies

@Sugarsnap hoe zit dat eigenlijk met jouw honden? Jij had er 7 toch? Hoe valt dat allemaal nog te combineren met deze situatie? En was M ongepland dan dat je zit zo zegt heb het allemaal niet onthouden mocht je het al eens gezegd hebben.

Onze dame was 5.7kg en 57cm lang, leuke overeenkomst zo. Kilo gegroeid in een maand tijd :D

4. Sugarsnap

Sugarsnap Actief lid

8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw

Ik hoop dat je het niet zo bedoeld, maar je vragen komen nogal heftig op me over.. ik heb er in de augustus lijst heel open over geschreven en uitgebreid ook.. zowel over de honden als over hoe de zwangerschap tot stand is gekomen... ook icm ziekte en onze overwegingen daarin.. schrik hier een beetje (erg) van je vragen nu en heb nu al spijt dat ik dit hier zo open neerzette.. ik kan helemaal niks aan mijn complicaties doen en ben keihard aan het vechten een schuldgevoel los te laten.. en nu vraag je me dit terwijl ik zo'n open boek ben geweest de hele lijst lang.... :(

Ik snap dat je niet alles kunt onthouden maar hier ben ik echt heel uitgebreid open over geweest.. en nu duw je me eigenlijk exact mn schuldgevoel hoek in waar ik net uit probeerde te komen... en nee hij was dus niet ongepland de miskraam hiervoor de cyclus voor hem kwam als totale verraassing na 10+ jaar onvruchtbaarheidsgedoe eerdere miskramen en vruchtsbaarheid traject en ineens werd ik zwanger na de covid vaccinaties. Voor M zijn we na veel overleg met artsen en hulpverleners wel bewust gegaan maar niemand kon voorspellen dat ik zoveel pech nà mijn bevalling extra zou hebben.. en ik worstel daar al mee sinds het hele drama begonnen is.. maar dat heeft totaal niks met mijn ziekte of honden te maken en ik heb daarnaast ook nog een partner.. mijn roedel bestaat grotendeels uit kleinere honden en regelt zichzelf dan ook grotendeels

En nu stop ik even met schrijven want het komt echt even rauw op mn dak vallen dat ik me hier ineens voor moet uitleggen en verdedigen.. waar ik eigenlijk al niet reageerde meer in de lijst omdat ik al eerder aangaf niet de boel in het negatieve te willen trekken doordat het hier prut met peren bleef.. en dat kon allemaal volgens jullie.. maar blijkbaar dus niet..

Ik trek me dan ook omdat ik sowieso veel te emotioneel ben nu ook wederom terug. Dit was en ook al bedoelde je het waarschijnlijk niet zo, exact wat ik er vandaag en deze week niet ook nog bij kon hebben..

Mijn kind was niet ongepland. Alle complicaties tijdens en na de zwangerschap waren wel ongepland.

5. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik reageerde op je post boven mij waar je zegt dat je je afvraagt of het egoïstisch was om M te houden. Ik snapte die opmerking niet. Voor mij is die best heftig en wilde dat graag begrijpen. Schoot me ineens te binnen dat je ook 7 honden hebt. Ik dacht, lijkt me heftig als het al zoveel zorgen met jezelf, met M en dan óók nog 7 honden. Gewoon veel allemaal. Ik zou persoonlijk dan totaal niet weten waarom ik jou zo moeten en willen veroordelen over de situatie, nog had ik niet door dat je schuldgevoel hebt richting M. Dat is wat ik probeerde te begrijpen. Ik snap ook wel dat je niks kunt doen aan bijwerkingen van een ruggenprik.

Maargoed ik weet het gewoon oprecht allemaal niet meer. Sorry als ik je gekwetst heb doordat ik je verhaal niet meer voor de geest kan halen en daardoor nu de verkeerde vragen stel. Was niet m'n bedoeling. Je hoeft je zeker niet weg te laten jagen van een topic omdat ik me je verhaal niet herinner hoor... als je mij vervelend vindt daardoor kan je mij toch gewoon negeren, er zijn toch nog zat andere lieve meiden hier met wie je nog wel kunt kletsen? Iig nogmaals sorry voor wat het nog waard is

6. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nog even toevoeging want zit er toch nog over na te denken. Ik vroeg me gewoon nog wat dingen af en denk voordat ik goed kan reageren heb ik nog deze info nodig. Ofzo. Wist even niet wat te zeggen maar wilde wel een serieuze reactie geven dieper dan "ach wat rot". Voelt zo nietszeggend ofzo. Maargoed ik heb dat niet handig aangepakt en je gekwetst dat was niet de bedoeling.

7. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Hoi allemaal, hoe gaat het met iedereen?

Hier gaan de dagen door. Ben er echt helemaal kapot van dat ons hondje er niet meer is. Had ik toch onderschat. Ik dacht van tevoren: hij is helemaal op, het is goed zo. Maar man wat een stilte in huis en leegte in mn hart. Hij is toch de afgelopen 6 jaar mn allerbeste maatje geweest die ik echt overal mee naartoe nam. (Heb hem op 10-jarige leeftijd geadopteerd). Afgelopen dagen stonden echt in het teken van janken en rouwen... Hopelijk gaat het snel beter want wat een vreselijk naar gevoel is het.

Verder vroeg ik me af hoe het naar bed brengen/nachten bij jullie gaan? Ik kan wel wat tips gebruiken haha. S is echt drama in de avond. Hoe vroeg we m ook naar bed brengen, het duurt dus echt minimaal 2 a 3 uur voordat hij slaapt. We hebben al allerlei rituelen en dingetjes maar niks helpt. We doen altijd: verschonen, voeden, in bedje leggen en muziekdoosje aan. Natuurlijk slaapt hij dan nog niet dus vervolgens zijn we 2 uur lang bezig met wiegen, strelen over zn buikje/hoofdje, 20 keer speen opnieuw indoen (zonder wil hij niet slapen en met spuugt hij m steeds uit). En tegen de tijd dat hij echt bijna slaapt gaat hij weer schreeuwen omdat het opnieuw voedertijd is. Hij slaapt om 0:00 uur met geluk, en om 4 uur is hij wakker met honger en begint het riedeltje 50% van de tijd weer opnieuw (als we geluk hebben slaapt hij dan wel weer gelijk) en dan is het 7 uur.... Klaarwakker, niks meer mee te beginnen :roflmao:
    Dus ja, tips zijn meer dan welkom want dit is echt een inbreuk op onze nachtrust haha!

Sannetijd, Din, Zuri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Marlena kan me goed voorstellen dat je je hondje mist. Het beestje was gewoon je maatje en die kan je enorm missen. Sterkte ermee!

Zo te lezen is je kleintje zwaar overprikkeld ‘s avonds. Dat hebben wij ook met K. Ik ga nu proberen om echt beter te kijken naar haar en hoe moe ze al is. We deden voorheen 19.00 uur fles, dan 20:30 uur ging ik met haar naar boven; verschonen, pyjama aan, borstvoeding, slapen. Ze valt dan op mij in slaap en na een kwartier slapen op mij leg ik haar in dr slaapzak en slaapt ze door tot 7:30 - 8:00 uur ‘s ochtends (echt een slaapkop). Maar laatst merkte ik dus dat ze al zo mega moe was na de fles dat ik haar een uur eerder al op bed legde zonder nog een keer bv. Dat werkte ook maar toen viel ze alleen in slaap met de speen. Dit ging overigens wel tegen m’n gevoel in want ik vind het heerlijk om haar voor het slapen gaan nog bv te geven en ik miste dat momentje nu. Speen flopte ze na een paar uur slapen uit en sliep gewoon door. Ik ga dus proberen te kijken naar haar vermoeidheidssignalen en dan kijken wat lukt.
    Hoe laat we ook naar boven gaan voor het “slaapritueel” we zijn al gauw een uur bezig voordat ze ligt, soms ook langer. Het ritueel duurde ook even voordat het werkte maar nu kent ze het wel.
    Kortom: ik kijk ook nog even wat het beste is maar K is gelukkig een hele goede slaapster.

Sannetijd vindt dit leuk.
  9. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Marlena heb je trouwens wel een white noise muziekjes geprobeerd? Heeft K ook wel eens geholpen. En slaapt S op zijn eigen kamertje of nog bij jullie?

10. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    @Marlena bij de middelste had ik hartbeat knuffel van zazu dat hielp hem.
    Jongste tot nu toe nog geen probleem 20.00 schone luier nog ff voeden en naar boven soms kreunt hij nog beetje in bed maar slaspt meestal erg snel.

11. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena bij ons ook een vast bedritueel maar ik denk wel anders dan jullie aangezien ze bij ons in bed ligt. Rond 19:00 maak ik haar al voor een gedeelte klaar voor bed, heel vroeg maar dan kleed ik haar al uit en laat haar in een romper met lange mouwen en doe ik haar een dik kleed van koeka om zodat ze niet koud wordt. Dit doe ik bewust aangezien ik denk dat opnieuw aan en uitkleden haar weer uit de vermoeidheid haalt als ik dat nog later op de avond doe. Dan neem ik haar op de bank bij me op schoot en wanneer ik merk dat ze gaat gapen of een voeding wil na 21:00 ga ik naar de slaapkamer en hoef dan alleen nog maar haar luier opnieuw te verschonen en ga haar dan voeden. Meestal valt ze dan direct in slaap. Ik ga dan zelf ook slapen omdat ik iemand ben die zelf ook veel slaap nodig heeft en de nachten heel erg uiteenlopen dus dan al wat heb geslapen. Ach ja, bewuste keuze maar vind het belangrijker dat ze naast me ligt. Slaap dan overdag wel wat bij.

soms zijn er ook avonden dat ze heel onrustig is, dat begint meestal om 18:00 en duurt dan tot 21:00 ongeveer. zelf heb ik maar ingevuld dat dit het tijdstip is dat ze haar dag aan het verwerken is. Ze wil dan ook veel zuigen naast de voedingen en bied haar dan het speentje aan omdat (als ze uit de borst drinkt) ze boos wordt dat er melk uit komt haha. Dat speentje pakt ze dan wel maar na 1 minuut spuugt ze hem weer uit en gaat dan huilen dat ze hem opnieuw wil. Dus dan doe ik hem weer in haar mond en is het weer goed :roflmao:

FreeRose vindt dit leuk.
  12. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Marlena ja ik moet er ook niet aan denken onze hond te verliezen. Lijkt mij ook een immens gemis... pittige tijden hoor zo. Sterkte ♡

Over het naar bed gaan wil ik je wel graag gerust stellen.... hier 3 kids gehad en ik ben nog steeds dezelfde mama alleen ze hadden alle 3 totaal andere behoeftes en slaapritmes. De eerste had een mooie strak ritme en ik dacht toen ook (heel fout) als ik een post zoals die van jou las "wat zit die moeder te prutten met haar baby zeg". Alleen dankzij nr2 besef ik mij heel goed dat we onwijs geneigd zijn onszelf dingen te verwijten terwijl het vaak bij de baby ligt. Maar waar ik dus heen wil: dat S slecht in slaap komt heeft naar mijn verwachting bar weinig te maken met hoe jij het aanpakt. Als ik het nu zo lees denk ik goh wat doe je het al gestructureerd en wat heb jij toch een engelengeduld dat je dit 2 tot 3 uur volhoudt. Enige wat ik nog kan verzinnen is, wat gebeurt er als je er zelf gewoon naast gaat liggen? Weet niet of hij bij jullie slaapt. Soms is de overgang naar een kamer heel eng en roept dat angsten op en willen ze vooral nabijheid. Voor sommige kinderen werkt een nachtlampje ook. En voor anderen White noise. Eventueel kan je nog eens stoeien met minder of meer laagjes aan. Te warm of net niet warm genoeg kan ook verschil maken.

Maar bovenal denk ik dat S gewoon lastig in slaap komt en dat je er helaas weinig aan kunt doen.

13. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Speaking of, de dame hier gaat dus rond had 7 naar bed en vandaag ga ik voor het eerst om 19u weg, naar de bios! Wil vanaf volgende week ook weer s avonds gaan bootcampen (doe nu overdag maar avondgroep vind ik leuker). Hopelijk lukt het allemaal. Ze slaapt eigenlijk altijd van 19 tot uur of 2 zonder wakker te worden dus hopelijk vandaag niet ineens feest. :roflmao:

14. Din

Din Actief lid

28 okt 2020
    452
    547
    93
    Vrouw
    @Marlena wat verschrikkelijk van je hond! :( Kan het me zo goed voorstellen dat het nu stil in huis is. Sterkte hoor!

Hier gaat alles prima, al heeft Fleur al 2 weken last van buikkrampjes waarbij ze erg winderig is. Volgens het consultatiebureau is dit normaal maar vind het zo ontzettend zielig! We geven haar nu Infacol, maar hebben niet het idee dat het helpt.

Wij brengen haar rond 22:00 uur naar boven, ik geef dan nog een laatste keer borstvoeding en dan gaat ze meestal direct slapen. Of ze slaapt tot een uur of 06:00 door of ze wordt nog 1 keer wakker :).

15. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Nou. Het was feest. Volgens m'n man heeft ze vanaf het moment dat ik wegging anderhalf uur lang gekrijst. Ze huilt normaal dus eigenlijk nooit en nu 1.5u poe...

Maar was wel ff lekker om naar de bios te gaan:roflmao:

16. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    #336 Sannetijd, 30 sep 2022
    Laatst bewerkt: 30 sep 2022
    @Marlena Ik begrijp je gevoel compleet. Wij hebben ons hondje moeten herplaatsen omdat hij niet samen ging met onze F. Alleen maar gehuild ook al weet je dat het het beste was. Nu nog blijft het moeilijk.

F is ook vaak overprikkeld. Wij beginnen ons ritueel om 17:00. Lichten uit, gordijnen dicht en rode bedlampje aan. We doen niet meer praten of spelen alleen verschonen en pyjama aan dan aan de borst. Als hij klaar is een boertje en inbakeren. Dan gaan we wiegen met white noise aan, soms is die snel weg soms heeft die even nodig en soms wilt die helemaal niet gewiegd worden. Vaak doet hij hier even uithuilen, en dat mag. Dan rond 18:00/18:30 in slaap, soms wordt hij daarna nog even wakker en moeten we wat langer wiegen of speentje indoen. En dan slaapt hij tot 22:00 dan maken we hem vaak wakker voor verschoning en laatste voeding voor de nacht. S nachts wordt hij regelmatig wakker voor de borst. Heb ik een klein bedlampje die aangaat en ook hier doen we niet praten of spelen gewoon voeden en hup terug bedje in. Tot nu toe werkt dit prima voor ons…. Overdag slaapt die alleen wat minder makkelijk. :roflmao:

17. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Leuk al die verschillende naar bed gaan verhalen. Verschilt dus heel erg per baby. @Zuri, dat is wel duidelijk bij jou te lezen ook! Ik ben bang dat wij gewoon gezegend zijn met een baby die niet van slapen houdt haha!
    Gisteren wel voor het eerst een betere nacht gehad. We hebben een nieuw bedje gekocht (ledikantje ipv wiegje) welke er ook veel knusser uitziet. Matrasje is iets dikker/zachter en hij heeft veel meer ruimte voor zijn armpjes die hij in het wiegje steeds tegen de spijlen aansloeg. Het duurde dit keer 'maar' anderhalf uur voordat hij sliep, en vervolgens gewoon van 22 tot 4 uur aan een stuk door geslapen, we konden het niet geloven! Vervolgens na het voeden neergelegd en hij was gewoon gelijk weer weg tot 7 uur. Kan een gelukstreffer zijn, maar ik hoop stiekem dat het aan het nieuwe bedje ligt en dit het nieuwe normaal gaat worden;)

@Sannetijd wat heftig voor je zeg dat je je hondje hebt moeten herplaatsen. Uiteindelijk is dat natuurlijk voor zowel jullie als voor het hondje het beste, hij zal ook veel stress gehad hebben wat hij nu dan hopelijk niet meer heeft. Lijkt me echt een verschrikkelijk besluit wat jullie hebben moeten nemen, wel super knap dat je het toch gedaan hebt!
    Mijn hondje was ook een herplaatser. Vorige gezin was hij ook niet op zijn plek. Ben zelf echt heel gelukkig dat hij bij ons uiteindelijk oud heeft mogen worden. Hij heeft echt een geweldig leven nog gehad bij ons (hoop ik, heb er echt mijn best voor gedaan haha), dus uiteindelijk kan herplaatsen echt heel goed uitpakken. Ik mis hem vreselijk, elke dag weer, maar langzaam begint de leegte iets minder te worden. Het was gewoon zo een aandoenlijk beestje. Echt een hondje met een handleiding, maar die ik door en door kende. Pfff wat hield ik van m....
    Ohja @Sannetijd overdag slapen is hier ook drama. Hij slaapt alleen in de wandelwagen of auto. Als ik hele dag thuis blijf is S ook hele dag wakker, waar hij ook niet gezelliger op wordt!

Gisteren bij consultatiebureau geweest. S weegt nu exact 5.3 kg en groeit precies volgens zijn eigen p70 lijntje door. Heeft wel een voorkeurshouding wat ik al gezien dacht te hebben, dus nu moeten we hem zoveel mogelijk op zijn linkerkant leggen. Was nog minimaal zei ze, maar zelf vind ik het best duidelijk zichtbaar dus ga er werk van maken haha.
    Verder heeft hij flinke obstipatie, zo sneu om te zien! Hij poept sinds de introductie van kunstvoeding gewoon nog maar 1x per week. Na het poepen voelt hij zich een paar dagen goed, maar vanaf dag 5 begint hij echt mega krampen te krijgen, zo ook nu (we zitten op dag 6 pffffff). Hopelijk komt er binnenkort een poepexplosie aan.

Sannetijd vindt dit leuk.
  18. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Haha doet S ook altijd bij mijn vriend. Om de een of andere reden is het altijd krijsavond wanneer ik weg ben. Ergens wel cute dat hij zo graag bij mama op schoot ligt, maar ook wel beetje jammer voor mijn vriend;)

19. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    @Marlena de mensen waar hij naartoe is gegaan zijn dol blij met hem, maar je blijft denken ‘had ik niet meer mn best moeten doen’ mis vooral het knuffelen s avonds op de bank. Maar je moet de beste keuze maken voor zo een beessie.

ik denk dat kwa slapen we echt dezelfde baby’s hebben haha. Ik dwing hem overdag om minimaal twee keer te slapen en gaan nu de avonden wat makkelijker dan paar weken terug. Maar wel rot dat die van jou echt alleen in de wagen of auto wilt slapen! Hopelijk is het nieuwe bedje de oplossing! …. Als ze nou eens gewoon konden vertellen wat ze nodig hebben. :roflmao:

20. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    Is al sinds gisteren stil hier, hoe is het bij jullie?

Ondanks dat de sprongetjes nooit wetenschappelijk zijn bewezen is ze nu sinds een paar dagen heel erg onrustig op haar wakkere momenten en dan met name Savonds. Ik denk zelf een sprongetje, veel hangen en snel huilen. Dat deed ze eerder nooit en was heel tevreden. Ook wil ze nu alleen maar mij en niet m’n vriend. Dat geeft verder niet maar dat resulteert er wel in dat ik Savonds vanaf 18:00 met haar ga lopen tot 21:00 en hij haar niet kan overnemen omdat ze dan heel overstuur raakt. Heb haar eigenlijk de hele dag bij me op schoot of in de draagdoek, daar wordt ze het rustigst van en voel ik me dan ook het fijnst bij. Ze maakt in ieder geval een groei door want ze is nu 6 kilo en nog niet eens 2 maand en past sommige pakjes van 68 al niet eens meer. Met BV kan dit geen kwaad toch?

Vind het wel zwaar maar bedenk me wel telkens dat het maar een fase is en het straks beter gaat worden.

meer moeders met onrustige kindjes?

Deel Deze Pagina