Heeft een van jullie nog een zwangerschaps/voedingskussen als aanrader? Ik ben opzoek naar een nieuwe. Heb deze gehad van een collega en heel veel plezier van gehad maar de vulling rolt helemaal uit elkaar dus elke keer als ik een schone hoes eromheen doe dan ben ik echt lang bezig om het er weer een beetje fatsoenlijk in te doen
Zo ik heb trouwens eindelijk vaste tijden voor het voeden gevonden. Het is eigenlijk een beetje vanzelf zo ervan gekomen: 8u - 11u - 14u - 17u - 19u (fles) en half 9. Niet dat vaste tijden per de nodig is (denk ik) maar het werkt zo wel gewoon goed. Nu zou ik nog graag willen dat ze ‘s middags in dr bedje slaapt ipv op de bank dus dat is de volgende uitdaging
Oe ik heb geen idee, heb er best wat gehad tijdens de zwangerschappen en vond geen enkele fantastisch... Hier besloten dat ik straks 3 dagen ga werken ipv 4. Heb 1 dag ouderschapsverlof opgenomen per week. M'n man gaat 4u werken op z'n papadag, tot 13u en dan heeft hij nog 2u voor zichzelf kids zijn om 15u uit. Tis voor mij niet iets wat ik voor mezelf wilde. Ik vind werken echt heel leuk, ik heb van ons twee het beste salaris en k ben een stuk meer ambitieus en heb ook zat doorgroeimogelijkheden. Helaas is mijn man gewoon in niks echt te motiveren en merk dat me dat nu met de baby toch opvreet. Ik wilde hem denk ik ook graag geloven hoor, want ik wilde zelf graag een 3e . Maar hij zou echt meer gaan doen enzo. Punt is dat hij nog altijd bijna niks uitvoert. Ik moet blij zijn als hij op z'n papadag beneden gezogen heeft uit zichzelf. Als ik erom zeur doet hij de wc ook nog wel. Verder kijkt hij de hele tijd tv of gaat hobbyen. Hij toont geen enkel intuïtief en als ik hem de baby geef gaat hij tv kijken met de baby. Als ze dan begint te jengelen gaat hij wat schudden met haar maar blijft tv kijken. Verder moet ik hem echt flesje geven en is het nog vaak "Ja maar", en flesje afwassen is echt teveel moeite Oftewel.. ik brak 2w terug en heb gezegd ik ben zo ontzettend klaar met je, ga jij maar 5d werken. Eerst was hij wat boos maar hij gaf wel snel toe gelukkig. Alleen ergers baal ik dus ook heel erg. Ik wilde dit dus helemaal niet en moet dat ideale plaatje van gelijkwaardige relatie vader moeder loslaten. Vind dat zo lastig he... maargoed. Ik wil gewoon de tijd met kids echt met kids zijn en niet alleen maar bezig zijn met het huishouden dus dan maar 3d werken zaten ik in die andere 2d zat huishouden kan doen (als de baby slaapt dus). Nahja heel geklaag. Voor meer herkenbaar dat het huishouden en de kids ongevraagd en tegen alle afspraken en beloftes in toch op jouw schouders gedumpt worden?
@FreeRose wat fijn zeg zo een ritme! Ik heb gewoon voedingskussen van de Hema, die vind ik zelf heel fijn! Heb er een zachte okergele ribfluwelen hoes van de prenatal omheen. Hier totaal geen ritme. Enige ritme is dat hij nu rond 22 uur naar bed gaat, 3 uur nog een flesje en dan om 7 uur weer. Overdag slaapt hij elke keer anders op verschillende plekken in huis (kinderwagen is wel favoriet) en flesjes krijgt hij ook elke keer anders. Ligt eraan wanneer hij wakker is en honger heeft. Hij heeft wel extreem laat van obstipatie, poept 1x per week (ondanks nu gebruik lactulose) en de laatste twee dagen voor de grote boodschap zijn echt D R A M A. Gewoon twee nachtenlang elk uur wakker en huilen, en overdag dan ook veel krampen en hem de hele dag vasthouden en wiegen. Gisteren weer eindelijk 3 mega volle poepluiers en gelijk een heel ander kind (vrolijk, veel lachen, heel rustig). Hopelijk gaat deze fase snel voorbij zeg! Verder begint hij een behoorlijk plat achterhoofd te krijgen. Maak me er best wel zorgen om. Consultatiebureau vond het totaal niet zorgwekkend, maar veel vertrouwen heb ik niet in hen. Ze hadden me ook doorgestuurd met spoed naar de kinder cardioloog omdat ze zn hartslag niet goed vonden (te snel). Cardioloog snapte totaal niet waarom we er waren, heeft allerlei testen gedaan en zei dat hij kerngezond is en zn hartslag ook helemaal niet te hoog. Dus ja in zoverre mijn vertrouwen in consultatiebureau (al is het natuurlijk goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen en beter te snel dan te weinig doorverwijzen). Anyway, heb nu voor maandag een afspraak bij de fysio gemaakt. Hoop echt dat zn platte hoofd nog wegtrekt.... Iemand hier ervaringen mee? Ik probeer hem overdag wel zoveel mogelijk op zijn zij te leggen, maar ja de lange nachten ligt hij natuurlijk gewoon op zijn rug
@Zuri jeetje wat vervelend zeg dat het zo loopt. Kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent en het liever anders had gezien. Wel knap van je dat je het toch op een bepaalde manier kunt accepteren en er het beste van maakt. Hier wel deels herkenbaar. Mijn vriend is super zorgzaam en wil zelf alles gelijkwaardig hebben. Toch merk ik in de praktijk dat ik gewoon veel meer doe met S. Heb het idee dat hij dat gewoon ook veel minder aanvoelt/kan ofzo? Als huilt, legt ie m neer en geeft m een speen, wat dan ook helemaal niet helpt. Dan pak ik S maar weer op om hem weer rustig te krijgen. Ik moet steeds tegen hem zeggen: wil je een flesje geven? Wil je hem verschonen? Zou je de was willen opvouwen? Het komt heel weinig vanuit hemzelf. Zelfs op papadag zijn er altijd wel andere belangrijke zaken die hij ook moet doen (naar fysio, naar huisarts, tennisen). Ik zou S altijd meenemen als ik voor hem zorg, maar hij laat m dan liever bij mij achter. Dus ja, ondanks dat mijn vriend altijd wel alles doet wat ik vraag en hij zelf alles gelijkwaardig wil, herken ik dus wel dat het in de praktijk toch anders werkt.
Hier 1 die voorkeur voor links heeft merk nu sinds een week dat het langzaam vaker recht ligt of naar rechts maar s nachts nog steeds links draaien heeft geen zin fysio zei probeer overdag zo veel mogenlijk rechts te houden
@Zuri heel herkenbaar hoor. Ik moet mijn vriend soms ook echt vragen om iets te doen in het huishouden. Tot grote ergernis van mezelf want ik heb ook geen zin om erom te hoeven vragen telkens. Heb nu wel de duidelijke afspraak dat de avonden voor hem zijn met K. Dat is overigens ook maar van 18:00 - 20:30 uur want dan ga ik met haar naar boven, hij heeft dan ook de fles om 19:00 uur. Dat gaat nu wel goed. Ik heb sowieso hectische weken achter de rug met m’n vriend. We stonden bijna op het punt dat hij een paar nachten naar z’n moeder zou gaan. Nou zo ver is het nooit eerder gekomen hier. We hebben het gelukkig bijgelegd en ik heb m’n onzekerheden en zorgen geuit (hij was lange tijd werkloos). Nu afgelopen maandag heeft hij een nieuwe en hele leuke baan dus ik hoop echt dat hij dit volhoud.
@Marlena wat zielig voor zo’n kleintje dat hij zo’n last heeft van obstipatie. Vind ik voor mezelf al super vervelend, laat staan voor zo’n hummeltje. Kan me goed voorstellen dat hij daarna echt veel vrolijker is. Maar gelukkig was het allemaal niet nodig bij de cardioloog. Je zal je wel zorgen hebben gemaakt ook. Heb geen ervaring met plat hoofd (gelukkig). Hopelijk valt het uiteindelijk mee!
Ja en nee. Mijn man werkt fulltime en ik doe het meeste met de kinderen en in huis. Dit werkt voor ons meestal goed. Ding is wel dat ik 24/7 "aan" sta en hij de nijging heeft om er na een werkdag klaar mee te zijn. Tja, zo werkt dat niet als je kinderen hebt.
Lieve reacties dames ♡ fijn dat ik even ook ventileren en fijn en geruststellend dat het bij meer mensen "soort van gelijk" verloopt. @FreeRose och wel fijn dat het bijgelegd is dan zeg. ♡ @Lska nou dit was echt waar ons laaste gesprek over ging. Dat hij dan "even rust wil na een drukke werkweek" en dan 4u aaneengesloten op zolder gaat zitten om rustig tv te kijken/hobbyen in het weekend. En dan zeggen "jij hebt zat vrije tijd nu jij werkt nog niet". Heb gezegd dat ik dondersgoed weet hoe het is om 32u te werken en dat mijn leven duizend maal relaxter was toen ik nog werkte. Thuis zitten met een baby is gewoon druk. Je staat altijd aan ook als de baby slaapt. Want stel de baby wordt wakker je moet gelijk ernaartoe. Altijd in de starthouding. Zoveel dingen om aan te denken. Was die doorgaat. En je wordt elke dag geconfronteerd met bijv vieze ramen, vieze keukenkastjes etc. Dingen die je normaal niet zou zien.... nahja jullie herkennen het vast. Het leven bestaat voor een heel groot deel nu uit zorgen en boenen haha. Ik probeer overigens wel echt elke dag te wandelen en ik spreek de meeste dagen met iemand af. Kan ook gewoon cb afspraak ofzo zijn hoor. Maar merk dat ik me dan wel echt beter voel.
@Zuri wat vervelend zeg! En ik snap je frustratie heel goed. Ik denk dat ik echt over geluk mag spreken over mijn vriend want die pakt veel taken na zijn fulltime baan in de zorg nog op zich zonder dat ik dat moet vragen. Wel voelt hij E. minder goed aan dus daar moet ik hem soms wat bij helpen maar denk dat zoiets wel normaal is haha.
Nou het is niet helemaal eerlijk om te zeggen dat jij altijd vrije tijd hebt. Dat heb je echt niet met een baby inderdaad, daar ben ik wel inmiddels achter. Als moeder sta je gewoon altijd aan, je hebt weinig andere keuze. Hopelijk wordt het beter voor je hoor!
Kletsen jullie kleintjes ook al zoveel trouwens? K. maakt alweer zoveel nieuw geluidjes en “kletst” wat af
onze kleine meid heeft soms ook last van maagzuur en na overleg met cb en huisarts enzo krijgt ze nu 10ml kamille thee als ze echt heel erg last van het zuur heeft maar dat is pas 2 keer gebeurt nu
Hier ook even afwezig geweest maar ben weer helemaal bijgelezen! ik moet zeggen dat mijn vriend wel een hoop uit zichzelf doet, en ik heb soms last van opruim en schoonmaakwoede dus dan is hij met die kleine bezig en laat hij mij lekker uitrazen haha. Ik moest eigenlijk 26 oktober weer werken maar ik heb m’n baan opgezegd en ga dalijk lekker thuiswerken zodat ik bij die kleine ben en op dinsdag is ze dan bij m’n moeder en op woensdag is m’n vriend vrij. Verder gaat het slapen s nachts echt top, gisteren avond om 21:00 op bed gelegd en ze werd vanmorgen om 06:30 wakker. Alleen overdag is een dramaaaa. Zodra ik haar een minuut neerleg is het drama en schreeuwen. Alles al geprobeerd maar alleen de draagzak werkt. Heel soms valt ze in bed in slaap en dan geniet ik er ook maar even van. Dus als iemand nog tips heeft
@Zuri Jaaa snap precies wat je bedoelt. Ik kijk er bijna naar uit om over 2 weken weer te gaan werken zodat ik eindelijk wat dagen 'rust' heb. Even niet constant aan staan. Je kunt inderdaad altijd wel wat andere dingen doen als de baby slaapt, maar toch altijd in de startblokken voor als hij/zij huilt dus echt ontspanning is er niet bij. Dan vind ik werken voor mijn hoofd een stuk relaxter @FreeRose Jaaa zo leuk al die geluidjes!! Hij is ook echt tegen zijn muziekmobiel en babygym aan het praten. Zooo schattig. Ook veel lachen naar zijn speelgoed en naar ons. De gekke bekken van papa vind hij ook helemaal geweldig. @Hope2022 wat fijn zeg dat ze snachts zo goed slaapt! Hier nog steeds niet zo goed. 1 keer een voeding snachts maar tussendoor ook wel paar keer wakker wat gepaard gaat met gehuil. Speen erin werkt meestal wel, maarja het is toch onrustig dan voor ons om toch steeds wakker te worden. Vervelend wel van overdag slapen! Werkt wandelen met de wandelwagen niet? Hier kan S echt uren in de wagen slapen nadat ik zelf even een halfuurtje buiten ben geweest. Vervolgens parkeer ik de wagen 3 uur in de huiskamer en is hij helemaal weg
Weet een van jullie dit: Ik geef K elke ochtend vitamine K en vitamine D in de vorm van 3 druppeltjes. Maar over een paar dagen mogen we stoppen met vitamine K maar dan ga je volgens mij door met vitamine D. Kan het kwaad als ik dit flesje gewoon opmaak? Dus dat ze wat langer vitamine K en D samen krijgt?
@Zuri precies dat ja. Al gaat mijn man niet 4 uur gamen maar de opmerkingen zijn er wel. Of bijvoorbeeld over uitslapen, dat ik doordeweeks langer kan slapen. Mijn wekker gaat inderdaad iets later maar ik doe nog alle nachtvoedingen. Daar wordt hij ook wakker van zegt hij maar dat toch iets anders dan wakker worden, actie moeten ondernemen en in geval van een voeding een tijdje wakker blijven.