De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Even van me afschrijven hoor. Zit er echt doorheen. De nachten zijn zoooo zwaar. Weer elk uur wakker. Weet niet wat hij dan wil. Hij krijgt elke 3 uur al een flesje van me maar ok tussendoor elk uur wakker en huilen. Lijkt wel alsof hij gewoon na elke slaapcyclus wakker wordt en pas weer wil slapen als een van ons even langskomt voor een aai over zijn bol. Hij is gelukkig gelijk weer rustig wanneer we bij hem zijn en slaapt dan direct door, maar die gebroken nachten breken me echt op. Wanneer komt er eindelijk eens een goede nacht?? Soms denk ik dat het twee nachten beter gaat omdat hij dan 'maar' 3x wakker is maar de volgende nacht is het weer feest. Ik lees alleen maar mensen bij wie de kleine zo goed slaapt, zijn wij dan de enige met een wakkere baby in de nacht? Ik kijk er echt naar uit dat ik straks in elk geval 5 uur achter elkaar kan gaan slapen, maar wanneer:(

annavdx vindt dit leuk.
  2. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lska en Zuri vinden dit leuk.
  3. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena deels herkenbaar, hier komt de kleine soms 6 keer snachts voor een voeding al slaapt ze wel half door. Ze is dan alleen onrustig in haar slaap en daar word ik wakker van. Kan dan gewoon voeden terwijl zij doorslaapt. Dit betekent soms wel dat ik snachts in uiterste gevallen een uurtje kan slapen en ze dan weer komt. Hierdoor ben ik ook moe maar daar heb ik niet echt moeite mee omdat het natuurlijk is dat ze dat doet. Zo slaap ik overdag nog wat bij wanneer zij ook slaapt. Wel heb ik het geluk dat ik tot februari vrij ben.

Ze hoeft dus niet te huilen wat bij jou wel het geval is.. maar ondanks dat het heel zwaar is denk ik dat het heel normaal is. Denk dat je kleintje op zoek is naar geborgenheid op dat moment. Slaapt hij bij je op de kamer of op z’n eigen kamertje ?

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    @annavdx Wat fijn zeg herkenning haha! Klinkt wel beetje hetzelfde als hier. Hier begint het ook met gewoon wat gekreun en gejengel, wat dan ook de reden is dat hij niet meer bij ons slaapt maar in zijn eigen kamertje. Deze geluidjes gaan alleen uiteindelijk altijd over in huilen wat we dan wel altijd horen in onze kamer. Als we hem in onze kamer zouden hebben zou ik echt nog vaker wakker worden. Ik geef geen borstvoeding meer maar de fles nu, dus ik kan zien dat hij echt genoeg drinkt elke 3 uur en de keren dat hij daar tussendoor nog wakker wordt is gewoon dat hij ons even wil zien. Ergens heel lief en schattig, maar ook dodelijk vermoeiend. Ik ga echt met alle liefde steeds naar hem toe, en zodra ik zijn lieve hoofdje zie en merk dat hij gelijk gerust is wanneer ik kom, word ik ook weer helemaal blij, maar toch slaap ik de nachten veeeeel liever door haha;) Overdag slapen vind ik heel lastig. Laatst was mijn vriend een dagje met hem weg en toen heb ik even 4 uur overdag ingehaald. Maar als S hier thuis is dan lukt het mij echt niet om te slapen omdat ik constant alert ben op zijn geluidjes...

annavdx vindt dit leuk.
  5. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena lastig hè, bij mij is het wel iets anders want ze slaapt naast me in bed, ook smiddags wanneer we even een dutje gaan doen. Als m’n vriend haar overdag in de woonkamer heeft en ik even wil slapen lukt het mij ook niet te slapen want ben dan ook veel alerter op bepaalde geluidjes. Vind het ook wel ergens heel lief dat je kleintje je graag wil zien, ook al is het op een heel beroerd tijdstip haha. Hopelijk wordt het straks beter en kun je weer wat meer doorslapen.

Verder nog een vraagje aan de mama’s hier. Merken jullie al nieuwe dingetjes bij jullie kleintje? E. Kijkt sinds gister ineens veel naar haar handjes en stopt ze dan ook in haar mond, dacht eerst dat dit honger was maar dat is het dus niet. Ze deed dit eerder nooit.

6. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    @Marlena
    Afgelopen nacht elke 2 uur een voeding gehad. Echt niet alle baby's slapen goed en bedenk ook dat er een groot verschil tussen wat mensen goed noemen. De ene noemt 3 a 4 uur tussen de boedingen al een goede nacht en een ander bij 8 uur om maar iets te noemen.

7. Hope2022

Hope2022 Bekend lid

18 okt 2021
    500
    612
    93
    Vrouw
    @Marlena helaas vind ze alles nog veel te interessant en ligt ze lekker alert om zich heen te kijken. Met een beetje geluk valt ze in slaap in de draagzak als we gaan wandelen maar zodra we de sleutel thuis in het slot steken is ze weer klaar wakker haha
    Het lijkt wel alsof ze een alarmpje heeft haha

8. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Het is stilletjes hier. Hoe gaat het met iedereen?

Hier twee super goede nachten gehad :eek: om 22 uur lag hij in bed en alleen een droomvoeding om 4 uur waarna hij doorsliep tot 7 uur. Maakte me echt bijna zorgen haha, ging steeds op de camera kijken of hij nog ademde:o:

Heb op aanraden van een vriendin een winterslaapzakje aangedaan, wat dus lijkt te helpen. Hij droeg al: romper, pyjama, zomeslaapzak met lange mouwen (en het is 22 graden op zijn slaapkamer). Nu dus hetzelfde maar dan met een dikker slaapzakje. Lijkt mij wat veel maar hij slaapt er dus echt heerlijk in.

Hoeveel laagjes dragen jullie kindjes en hoe warm is het in huis?

Zuri vindt dit leuk.
  9. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hii hier gaat het nog altijd stroef tussen man en mij. Weekend voorbij en hij heeft weer werkelijk waar geen poot uitgestoken. Werd zelfs kwaad op zoon die wat met hem wilde doen gistermiddag want hij wilde tv kijken (deed hij al sinds 8u) en dat m'n zoon hem met rust moet laten. M'n man heeft na geboorte van zoon een pnd gehad en vrees er echt voor... herken m'n man haast niet neer, maar herken wel veeeeeel van wat er toen ook gaande was. :( dus ik voel mezelf ook niet echt top op het moment. Alles komt op mijn schouders nu en dan een man die iedereen afsnauwd en niks wil en doet bah. Uiteraard al tig gesprekken gevoerd hoor maar "hij weet het niet"

@Marlena wat goed dat je iets gevonden hebt wat werkt voor betere slaapjes!! Hier overdag thuis gewoon rompertje en truitje maar wel van wat dikker, niet tricot.

10. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Zuri pfff wat vervelend joh. Ik snap dat jij je ook niet goed voelt dan, je wil niet dat het zo gaat natuurlijk. Ook niet leuk voor je zoon. Ik hoop dat jullie er gauw uitkomen!

Hier alles goed. Mijn laatste week verlof is aangebroken :$ heb wel weer iets meer zin om te werken maar als ze zouden zeggen je hoeft niet dan zou het beter zijn. Maar ja is gewoon weer even wennen.
    a.s. Woensdag hebben K. en ik intake op de opvang en daarna blijft zij daar om 2 uurtjes te wennen. Vre-se-lijk! Maar ik weet dat het goed komt. Ik hoop in die twee uurtjes even naar de kapper te kunnen of in ieder geval iets te doen want het ik heb wel afleiding nodig. Verder zit ik heel erg in m’n hoofd met hoe ik het straks ga doen als ik weer aan het werk moet. En dan doel ik op het klaarmaken ‘s ochtends, bv geven etc. Maar ik denk dat ik niets anders kan doen dan op tijd m’n wekker zetten en kijken hoe het gaat. Heb nu vaste voedingstijden en die moeten wel aangepast worden als ik weer werk dus dat vind ik wel jammer eigenlijk.
    O ja K. was net weer ineens helemaal over de toeren. Ze moest wel voeding krijgen maar normaal huilt ze dan niet zo hysterisch. Vond zo zielig maar ze ligt nu lekker op m’n borst te slapen na voeding dus het is weer goed gelukkig <3

11. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    F. Is vandaag voor tveerst een halve dag gaan wennen op de kdv. Ging heel goed, droom van een baby!
    Vannacht voor het eerst heel de nacht niet gevoed (van 10u tot 6u) hij was wel wakker maar niet gehuild dus hem laten liggen. Ben benieuwd of we dit erin kunnen houden.

Nog 3,5 week verlof en dan moet ik weer aan de slag. Heb nog heel veel last van mn bekkenbodem… ben benieuwd of ik het aankan tegen die tijd.

12. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Fles gaat hier nog steeds heel moeizaam
    Mijn vriend lukt het nog steeds niet wordt gewoon boos. Als ik hem eerst de borst geef en als hij dan wat weg zakt kan ik wisselen met de fles. En dan drinkt hij 30-60 ml op.
    Heeft iemand een tip want over 2 week gaat hij al ochtend wennen.
    En over 3 weken moet ik weet werken.

13. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moet even wat kwijt hier. Vanavond belde mijn leidinggevende mij om te vertellen dat een andere collega van mijn team afgelopen weekend met 25 weken zwanger bevallen is en dat het baby’tje na een half uur overleden is. Ik ben helemaal ontdaan hiervan. Wat kan het leven toch oneerlijk zijn soms :( voel me nu nog meer gezegend met mijn kleine meisje. Pff ik zit echt met een brok in m’n keel.

14. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Jeetje wat enorm heftig zeg!!! Zelfs ik zit hier met een brok in mijn keel terwijl ik haar natuurlijk niet eens ken. Bah wat vreselijk. En inderdaad bijzonder hoe jij/wij wel het geluk mogen ervaren van ons wondertje

15. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja hè, echt heftig. Ik denk er veel aan, intens verdrietig.

16. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is (nog steeds) rustig hier. Hoop dat alles goed gaat met iedereen. Hier alles goed in ieder geval. Nog een paar dagen en dan ga ik weer aan het werk voor 32 uur. Heb wel begrepen dat ik gemist wordt op werk en niet omdat het chaos is maar gewoon door hoe ik ben/werk. Dat is wel heel fijn om te weten, zo ga ik toch met steeds meer zin weer aan het werk.
    K. heeft gister twee uur gewend op de opvang, ging hartstikke goed. Vooral ik moest wennen dus ben naar de kapper geweest en verder thuis rustig gezeten. Waar ik wel tegenop zie is dat ik straks minder bv kan geven aan haar. Ik vind het zo fijn om dat momentje samen te hebben. Nu hebben we dat momentje 5x per dag en straks maar 2x op de dagen dat ik werk :(

17. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier gaat hij donderdag voor eerst wennen vind dit best lastig maar komt meer doordat hij nog steeds de fles weigert ben bang dat hij ook daar gaat weigeren en dus niet genoeg drinkt en daardoor ook niet genoeg groeit (oudste zoontje groeide ook niet goed echter kwam dit door de reflux).
    7 november moet ik weer werken komt zo dicht bij.
    Heb wel zin om te werken.
    Weet ff niet hoe moet als hij ook daar blijft weigeren. Ga niet lekker te werken als ik weet dat bij kdv drama is met drinken.

FreeRose vindt dit leuk.
  18. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik hoop morgen de MAM fles te ontvangen hopelijk is dat een succes maar ik denk dat ze gewoon niks anders wil dan mijn tepels :roflmao: vandaag 30cc op, krijsen krijsen... nahja. Aan de andere kant als ze hele dag bij de gastouder is moet ze wel.

Het gaat na veel praten wel wat beter weer hier maar zie wel tegen het weekend op. Iedereen bij elkaar... mahja we gaan het zien. De afgelopen dagen wel enorm genoten van de kids. Heel erg om te zeggen maar was heerlijk zo zonder m'n man en al die spanning. :|:roflmao:

Ik vind Lotje wel ineens zo newborn af zeg hebben jullie dat nou ook. Ik kijk naar haar en ze oogt echt al zo wijs en zoveel groter dan toen ze er net uit was. Ineens is de kersverse baby poef foetsie weg. o_O

Hope2022, Lska en FreeRose vinden dit leuk.
  19. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Leuk om van iedereen weer te horen!

Hier staat het even in het teken van.... S zijn ontlasting haha. Hij heeft al 10(!!!) Dagen niet gepoept en niks werkt (lactulose, olijfolie door fles, thermometer met vaseline, extra water bij de fles...) Alles geprobeerd. Het is zo zielig! Hij heeft vet veel krampjes en is constant aan het persen maar er komt maar niks. Huisarts zegt alleen maar: uiteindelijk komt het wel goed. Ja dat is leuk en aardig maar ondertussen is mijn mannetje aan het lijden:( naja dat is dus wat mij nu bezig houdt haha

Ja hier ook echt newborn af!! Is echt een klein mannetje geworden al!

20. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Ohja en ik maak me dus ook vet veel zorgen om S zn platte hoofd. Het is echt heel plots heel plat geworden. Ga nu naar fysio en osteopaat en leg hem alleen nog maar (overdag) In zijlig kussen. Iedereen zegt komt goed, maar ja het ziet er gewoon echt niet uit en ik voel me super schuldig. Het is niet een beetje plat, nee als je Googled op plat achterhoofd baby dan is dat dus hoe het er nu uit ziet.... Nou goed ik moet blij zijn dat hij verder gezond is, goed groeit en het zo goed doet denk ik dan maar..

Zuri vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina