Nee werkt echt voor geen meter. Hij kijkt nu al twee weken naar de muur Heb wel het idee dat hij overdag vaker zijn hoofd naar de andere kant draait omdat ik hem constant in de zijligkussen heb en hij dat nu ook meer 'gewend' is. Hij ligt veel op een voedingskussen in de huiskamer en dan vindt hij het geloof ik wel gezelliger om naar ons te kijken ipv de muur. Maar goed het is wel een lastig ding zeg. De uren snachts, wat toch het grootste gedeelte is, ligt hij op zijn afplatting. Woensdag ook naar osteopaat ben benieuwd wat die zeggen! Verder vandaag zelfs nog een betere nacht gehad dan gisteren. Gewoon van 22:30 tot 7:30 zonder voor een voeding te komen of te huilen. Kan bijna niet geloven dat ik dit schrijf na de dramatische nachten van afgelopen 3 maanden
Heb precies zelfde de langste tijd ligt hij op voorkant zijlig is sinds weekend ook drama wil hij ook niet echt meer alleen als we wandelen maar daar niet echt weer voor Gister gewandeld bij indoorspeel plaats oudste lekker spelen ik rondjes wandelen daar zodat hij mooi in zij kon liggen Half november 2e meeting zo bang dat het niks verbeterd is terwijl we steeds hem van niet voorkant benaderen op speelkleed en box wou dat we iets konden vinden wat voor de nacht werkt.
Vandaag met 2 kids naar cb Baby 59 cm en 4950 gram gewicht buigt af in groei maar deden mijn andere 2 kids ook en omdat hij ook erg verkouden is maken ze zich niet gelijk zorgen. Zoontje van 3 is 96 cm en 14.85 kilo lengte buigt wat af en gewicht netje op gemiddeld is wat mollig en dan te bedenken dat hij met 3 maanden onder alle lijntjes zat. Moest oog test vader heeft een lui oog, 1 oog is minder ontwikkeld willen hem over 4 week nog eens testen als ik met jongste kom. Als dan weer afwijkt worden we door verwezen.
Even snel tussendoor een berichtje. Ben sinds gister weer aan het werk. Gister paste m’n schoonmoeder op bij ons thuis, vandaag voor het eerste hele dag opvang. Kreeg allemaal leuke foto’s en berichtjes via de app van de opvang, heel leuk om mee te krijgen. Mis m’n kleine meid wel echt en is nog wennen voor mij weer aan het werk maar ben blij dat ze zo’n tevreden baby is, waar ze dan ook is. Ik hoop snel weer hier bij te lezen en mee te kletsen maar voor nu even rustig aan want was gister ook heel moe na werk en gelijk bijna een migraine aanval te pakken :’)
@FreeRose oe pittig hoor weer werken! Die eerste weken zijn zooooo vermoeiend altijd he alsof alle energie uit je lichaam getrokken wordt... Nu we het er toch over hebben zijn jullie ook zo snel overprikkeld? Ik merk nog altijd dat ik niet zoveel kan hebben. Zal ook wel door die gebroken nachten komen weer hoor maar poe.
Zo ik denk dat we hier weer een sprongetje doormaken. Ze kan wat nieuwe dingetjes hartstikke leuk. Bewust pakken en naar haar mond brengen, schaterlachen (omg ik smelt ♡♡♡♡) maar helaas heeft ze ook huilen ontdekt. Of beter gezegd krijzen. Dan komt mama lekker snel. en als je er dan bent om te kijken wat er is, uitgebreid gaan lachen want joehoe mama is er het werkte!!! nog meer kindjes die dat ontdekt hebben? Altijd beetje jammerlijk deze ontwikkeling
Zo herkenbaar! Vooral dat harde huilen. Af en toe kijk ik haar ook aan van: wat denk je nou zelf tante tet , ik zie gelijk dat het dan gewoon expres is. Maar ja je gaat er toch gelijk op reageren haha! Hier tot nu toe maar een paar keer een ''echt'' lachje gehad, ik wacht met smart op de schaterlachjes en ik weet nu al dat ik dan waarschijnlijk gelijk emotioneel ervan word
Ja, best pittig. Vooral even kijken welk ritme echt werkt. Maar vanmorgen werd K. zelf al wakker op het tijdstip dat ik haar wakker wilde maken om te voeden dus dat is wel een goed teken. Alles is nu een uurtje vervroegd namelijk t.o.v. toen ik nog verlof had. Hier geen last van overprikkeld zijn maar tot nu toe slaap ik heel goed omdat K. ook goed slaapt.
O ja en ik ben dus aan het kolven op werk, 3x op een werkdag. Gaat goed. Ik moet alleen even een handig tasje zien te vinden voor in de koelkast waar ik dan de flesjes melk in kan zetten. Gebruik nu een koeltasje maar die moet dus open blijven anders komt de kou niet bij de melk Heb ook geen zin om elke keer met koelelementen te klieren dus daar moet ik nog iets op zien te vinden. Als iemand tips heeft, let me know!
hahaha! Wat grappig je berichtje, heel herkenbaar! echt schaterlachen doet ze hier niet echt maar wel een gilletje van blijdschap tijdens het lachen, heel lief.
@Angelmom1 nog geen meting gehad bij fysio, gaan ze volgende keer pas doen. Ben benieuwd. Ik heb nu voor de nacht zo een kussen met gat erin, alleen heeft dit totaal geen nut want hij is zo beweeglijk in zijn slaap dat hij er steeds naast ligt. Ik had nu een slaapwikkel van Snoozz gezien, denk erover om dat te kopen maar het ziet er alleen niet zo gezellig uit. Maar ja heeft wel goede reviews en als het helpt.... alles om zijn hoofdje weer mooi rond te krijgen haha. Jij was ook naar osteopaat geweest toch? Ik ook vandaag. Vond het eerlijk gezegd wel enorm zweverig zeg. Kan ook aan die vrouw liggen. Maar ze was echt allemaal rare geluiden aan het maken en aan het doen alsof ze soort van paranormaal was ofzo Weet niet of alle osteopaten zo zijn? Of is het bij jullie anders? @Zuri en de rest, zoooo leuk he die sprongetjes!!! Heb dus ook al even het idee dat hij om aandacht krijst en dan keihard begint te lachen zodra een van ons komt. Dacht dat dat nog niet kon op deze leeftijd en ik het me dus verbeelde, maar blijkbaar herkenbaar voor anderen! Hij lacht ook mega veel, naar iedereen, zooooo leuk! Kan niet wachten op de eerste schaterlachjes. S is ook zo blij onder zijn babygym, zo schattig. Hij kan ook steeds meer met zijn handjes. Hij kan daar gewoon serieus meer dan een half uur onder liggen en spelen en lachen. Als hij krijst leg ik hem daar soms gewoon onder en dan is hij weer helemaal gelukkig. Verder is hij dinsdag naar de opvang geweest voor zijn eerste wendag. Vond het heel spannend omdat hij nogal huilerig en kramperig is de laatste tijd. Nou hij heeft zich voorbeeeeeeldig gedragen. Alleen maar gelachen naar de leidsters, gechilled in zijn wipstoeltje en gekeken naar de andere spelende kindjes. Hij zag er zo mega schattig uit! En toen ik hem ophaalde wilde hij geloof ik blijven want hij begon gewoon te huilen toen ik m meenam haha. Ze gaven mij in elk geval echt een goed en vertrouwd gevoel en zo blij dat het zo goed ging met S! Volgende week weer werken bleggghhhhh zo geen zin in. Maar wel weer goed om wat anders te gaan doen ook denk ik. Ik word nu soms wel een beetje chagrijnig van alleen maar thuis zijn en baby dingen doen. Al maakt hij mij wel mega gelukkig, toch lijkt het me fijn om ook weer wat anders te gaan doen 3 daagjes in de week. Ohja en het onmogelijke lijkt dus waarheid te zijn geworden, hij slaapt nu al DRIE dagen door!!! Het is echt totaal niet geleidelijk gegaan. Echt van elke paar uur wakker, slaapt hij dus ineens fantastisch, nu al 3 nachten 9 uur achter elkaar slapen.
Heeft er iemand trouwens tips tegen obstipatie? Hij poept nu 1x per 7 a 10 dagen. Het wordt dus steeds erger ipv minder erg. Sinds ik kv geintroduceerd heb is dit feest begonnen. Echt vanaf het eerste flesje 7 weken geleden. Hij krijgt nog maar 1 a 2 flesjes kv per dag, en de rest kolf ik. Word echt doodmoe van dat kolven en vind het ook een beetje naar omdat ik dan constant geconfronteerd word met dat aan de borst drinken niet gelukt is. Ik kolf nu 4x 200ml per dag, echt om moe van te worden.... Maar ja een baby met obstipatie die niet tegen kv lijkt te kunnen vind ik nog erger. Hij heeft nutrilon 1 geprobeerd, toen Hero nutrasense, nu Nutrilon Omneo, maar niks werkt. Ook nog tegen mijn gevoel in een theelepel olijfolie en sinasappelsap gegeven op advies van mijn omgeving. Zelfs dat helpt niet. Ben er echt een beetje radeloos van. Edit: consultatiebureau zegt dus dat dit erbij hoort en normaal is. Nou volgens mij is dit echt niet normaal en hij heeft er toch last van, voel me echt niet serieus genomen. Hij heeft trouwens ook lactulose geprobeerd. Ook dit hielp niet en kreeg hij alleen maar nog meer gasvorming en krampen van...
@Marlena hier niet zweverig doet allemaal oefeningen met hem rugje draaien heupen draaien enz. Ook aan zo'n kussen gedacht maar helpt dus niks als je gouden tip hebt hoor ik het graag
Kleine is hier vandaag voor het eerst wennen bij opvang benieuwd of ze daar wel de fles gaat drinken thuis lukt het ons nog niet.
@Marlena kleine heeft vanacht op niet voorkeurskant geslapen gedeeltelijk zo blij om Hopelijk niet eenmalig Hij vanochtend 3 uurtjes wezen wennen hebben fles aangeboden was nog geen succes uiteindelijk in slaap gevallen en heeft in slaap nog 30 cc gedronken net heeft hij wel 35 min aan de borst gedronken moest dit duidelijk inhalen Maak me toch wel zorgen 7 nov moet ik weer werken en ben dan 9.5 uur weg dan is 3 x 30 wel erg weinig.
Nou @Angelmom1 ik heb een manier gevonden om hem op zijn niet voorkeurskant te laten liggen, of het echt goed is voor zijn verdere ontwikkeling is alleen de vraag