De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Wauw wat heerlijk als K zo op de klok is en je precies weet wanneer ze wat wil. Al maakt dat het met tijdverschil wel weer lastig. Hier komt S overdag eigenlijk nooit, dus bied ik zelf random wel aan wanneer ik denk dat het tijd is. Soms drinkt hij dan in heeeel weinig, dan bied ik later weer wat aan, en soms drinkt hij zijn buikje rond. Ook avond is heel verschillend. Ene dag 9 uur laatste fles en is hij niet te genieten en uitgeput en dan leggen we hem gewoon in bed. Natuurlijk komt hij dan ook eerder in de ochtend. Andere keer is hij klaarwakker totdat wij naar bed gaan en dan krijgt hij dan nog zijn laatste voeding. Meestal verwachten we niks van de nachten en zien we vanzelf wel of en wanneer hij wakker wordt:roflmao:

FreeRose vindt dit leuk.
  2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @Zuri hier hetzelfde sinds ongeveer 1 a 2 weken. Vanaf uurtje of 20 echt krijsen krijsen krijsen. Als we dan grapjes over hem maken gaat hij heeeel boos kijken, en vervolgens nog harder krijsen :roflmao: Voorheen was het de hele avond krijsen van de krampjes dus dit krijsen om 'niks' vind ik echt veel beter haha. Meestal duurt het een uurtje en dan valt hij uitgeput in slaap in onze armen. Vervolgens brengen we hem naar bed waar hij direct weer wakker wordt, maar dan vervolgens wel gewoon gelijk weer in slaap valt

Zuri en annavdx vinden dit leuk.
  3. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @FreeRose hier ook heel herkenbaar!! Echt geen zin in veel fysiek contact nog met vriend. Denk soms wel, je hebt even een knuffel nodig. Deden dit eerst heel veel maar nu E. er is gaat ook al mijn aandacht naar haar.

Verder heb ik 3 weken geleden een koperspiraal laten plaatsen door de verloskundige. Bij mij deed het helemaal geen zeer, vond alleen de eendenbek wat vervelend maar was prima te doen.

@Zuri hier ook Savonds een huiluurtje vlak voor het slapen gaan, bij mij helpt de borst geven heel goed daartegen. Ze drinkt dan wel maar echt honger heeft ze niet, ze sabbelt wat met af en toe een slok. En na ongeveer een half uurtje valt ze tijdens het drinken in een diepe slaap.

Zuri en FreeRose vinden dit leuk.
  4. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is verrassend goed gegaan. Klein slaapkopje heeft in de ochtend een uur langer geslapen waardoor we gelijk weer op de juiste tijd liepen. ‘s Avonds ging ook goed. Ben heel benieuwd of ze zo wakker wordt of over een uur.

annavdx en Zuri vinden dit leuk.
  5. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @annavdx was dat de eerste keer dat je een spiraal hebt laten plaatsen of had je die voor je zwangerschap ook?

@Zuri moet zeggen dat het meevalt de “herrie” voor het slapen gaan. Ik ga wel nog steeds een uur/anderhalf uur voor dat K uiteindelijk slaapt met haar naar boven want daar is het rustig. Het hangt wel van de dag af hoe ze is. Wat ik wel merk is dat ze anders huilt, meer “aanstellerig” :roflmao: En dat stopt echt alleen als ik haar oppak/overneem.

Sowieso als ze erg huilt wil ik haar gewoon troosten. Wil niet dat iemand anders dat doet :p meestal lukt het ook niet bij een ander. Kom maar gewoon lekker bij mama haha

annavdx vindt dit leuk.
  6. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @FreeRose het was voor mij de eerste keer, voor de zwangerschap eerst aan de pil maar neem nu liever iets zonder hormonen :)

7. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hier wel blij dat m'n man een knip heeft laten zetten. Al begon hij gister wéér over een 4e en dat we die nog snel konden maken. Haha.. nee. No way :roflmao: denk dat hij het toch allemaal wat lastiger vindt dan ik het besluit :roflmao:

Hier niks gemerkt van de klok gelukkig. Lotje werd gewoon wakker toen die andere 2 uit bed kwamen voor school. As usual. :thumup: gelukkig maar haha

FreeRose en annavdx vinden dit leuk.
  8. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Trots op mijn kleine man vandaag bij wen ochtend 80 cc gedronken. Hoop dat hij zo door gaat komende maandag weer aan het werk.

FreeRose vindt dit leuk.
  9. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Woowww echt ineens kan S op buikligging zijn hoofd helemaal recht omhoog houden, echt minuten lang. Tot gisteren kon hij nog helemaal niks met zijn hoofd en ineens dus wel. En hij heeft zich dus ook al een paar keer omgerold van buik naar rugligging. Wat gaat het hard zeg en wat wordt hij ineens sterk!:eek:

FreeRose, annavdx en Zuri vinden dit leuk.
  10. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Jeeeejjj wat fijn zeg! Langzaam gaat het steeds beter!

11. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hij had voldoende punten om vannacht te evolueren :roflmao: bizar he hoe baby's zich ontwikkelen. Ineens doen ze het

annavdx en Marlena vinden dit leuk.
  12. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @annavdx precies hetzelfde hier, wil die rommel ook liever niet meer in m’n lijst.

@Angelmom1 wat goed! Hopelijk blijft dit zo dan! Mag je inderdaad trots op zijn.

@Marlena bizar hè! Gaat zo hard met al die kleintjes maar zo leuk.

K. gister haar eerste prikjes gehad. Ik vond het vreselijk, ze moest zo huilen! Ik ook huilen natuurlijk. In elk (spek)beentje een prik. Gelukkig (voor haar) was ze daarna vrij snel rustig. Gelijk heel veel slapen en af en toe wat huilerig maar alsnog te doen want zij huilt verder bijna nooit. Zit nu in haar kamertje te wachten tot ze in slaap valt, voor het eerst sinds tijden dat ze midden in de nacht wakker is. Nadat ik haar wakker maakte twijfelde ik wel of ze nou toch in haar slaap huilde, met ogen open, of niet. Maar ja toen was ze al wakker dus TE LAAT :roflmao: Naja ze wilde in ieder geval wat bv en dat is ook prima. Vooralsnog heeft ze in ieder geval geen verhoging of koorts gehad van de prikjes.

Angelmom1 vindt dit leuk.
  13. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Zuri aangezien jij al een wat ervaren moeder ben, even een vraag aan jou. Slapen/sliepen jouw kindjes als baby in een slaapzak? En zo ja, legde je er dan in de winter nog een (wollen) dekentje overheen? Mijn moeder vindt dat ik een wollen dekentje moet kopen voor de winter maar ik lees nergens dat dat nu nog echt gebruikelijk is en dat een warme slaapzak voldoende is.

14. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Ik ben geen Zuri maar toch even een reactie van mij;) ik heb in de winter gewoon een winterslaapzakje. Hij draagt nu alleen een romper eronder, maar je kunt dan ook nog voor een romper kiezen met lange mouwen en eventueel nog een pyjamaatje eroverheen. Zo kun je met laagjes spelen. Hoe warm is het bij jou? Hier is het wel altijd mega warm in huis dus zal het daarom ook niet te koud worden. bij mijn ouders is het echt maar 17/18 graden in de nacht en S had echt bevroren handjes snachts, zal daarom de volgende keer een mutsje en wantjes bij hem aandoen snachts. Zou zelf niet per se nog een wollen dekentje gebruiken. S beweegt zich in zijn slaap door alle hoeken van het bedje, weet niet of K ook beweegt in haar slaap? Maar dan hebben ze het dekentje zo weggetrapt;)

Wat goed dat K het zo goed heeft gedaan met de prikjes! S moet woensdag. Vandaag gaat hij voor het eerst een hele dag (10 uur lang!!) Naar de opvang. Ik vind het toch wel spannend hoor... Mijn lieve kleine mannetje bij wildvreemden... Zelf vindt hij het alleen maar leuk en gezellig gelukkig. Als hij maar aandacht krijgt en het maakt hem absoluut niet uit van wie:roflmao:

Angelmom1 vindt dit leuk.
  15. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Marlena ik vind een goed zuri achtig antwoord goor dankjewel :roflmao:

Ik gebruik de wollen dekentjes meer voor in de wagen. Met deze tempen vind ik ze heel erg fijn. Straks in de winter doen we natuurlijk zo'n dikke trappelzak aan. Maar dan alsnog gebruik ik de wollen dekens in de auto. Een dikke winterjas is namelijk niet veilig in een maxi cosi.

Voor slapen gaan gebruik ik zoals marlena zegt een dikke slaapzak. Als het echt koud is omdat ik het raam open heb gehad ofzo doe ik alsof een dekentje erop leggen dat wel.

Onze zoon was een rare die wilde niet in slaapzakjes en heeft altijd onder dekens geslapen. Voordeel is dat wollen dekens veilig zijn mocht je kind eronder komen. Als je meer montessori wil opvoeden is het ook geen verkeerde investering want vanaf grondbed (vaak met 1j al) liggen ze dan onder een wollen dekentje ipv slaapzak.

Nou volgens mij is dit alles wat ik de afgelopen 6 jaar heb opgepikt aan info :o::roflmao:

Mijn conclusie als jij er geen nut in ziet zou ik ze niet kopen. Zonde van je geld. :D

FreeRose en annavdx vinden dit leuk.
  16. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    ik gebruik snachts naast een slaapzak wel een dekentje om lekker in te stoppen. Dan slaapt S net wat beter, blijft netjes in de cosleeper liggen en blijven de handjes lekker warm.

Voor de kinderwagen inderdaad ook een dekentje. Voor de maxi-cosi een voetenzak want daarbij worden de dekentjes nu al afgeschopt.

FreeRose vindt dit leuk.
  17. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Momenteel is het 18/19 graden op haar kamertje. Ik denk dat dat nog wel kouder kan worden van de winter. Ze ligt nu in een romper + pyjama + sokken + slaapzak zonder mouwen. Maar dan zou ik dus inderdaad een dikkere slaapzak kunnen kopen voor de koudere dagen en dan natuurlijk met mouwen en een warmere pyjama. In haar slaapzak kan ze niet echt een kant op. Toen ze nog niet in een slaapzak lag, trappelde ze zichzelf zo boven de deken, schiet ook niet op dus :roflmao:

18. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo dat is lang trouwens, 10 uur bij de opvang. Spannend inderdaad, vond ik ook. Maar over het algemeen zijn de mensen van de opvang zo lief voor kindjes. Ik kreeg vandaag ook weer twee zulke vrolijke foto's van K. moest er bijna van huilen van geluk. Ik ben echt een jankerd en nu helemaal met al die hormonen :roflmao: als het op een baby of K aankomt kan ik binnen 3 seconden met tranen in mijn ogen zitten :oops:

19. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Ja super lang.... Heb het er wel moeilijk mee zo een eerste dag! Net wat fotos gekregen en moest me ook echt inhouden joh. Mis hem zo vreselijk erg!!! Zie steeds voor me hoe hij daar sit als iniminie tussen al die kindjes. De leidsters zijn inderdaad super lief en hij kijkt ook super blij op de fotos. Toen ik hem afgaf vanmorgen was hij ook helemaal aan het kletsen en lachen naar de leidsters

annavdx vindt dit leuk.
  20. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ahh nou super fijn toch! Zo ging het ook bij K en dat voelde wel heel goed. Vanmorgen toen ik haar bracht zette ik even de maxi cosi op de bank, alle kindjes die al konden lopen rende gelijk naar de maxi cosi toe omdat ze blij waren haar te zien :oops: zoooo cute, dan weet je ook dat het goed zit. In welke groep zit S qua leeftijd? Verticaal of horizontaal heet het geloof ik.

Deel Deze Pagina