Hier eerste 2 werkdagen er weer op zitten kleine drinkt nu zeer goed heeft eindelijk de smaak te pakken Drinkt vandaag zelfs meer dan ik gekolft heb vanacht lekschaal weer ff gebruiken om laatste 40 cc bij elkaar te krijgen.
@Marlena hoe gaat met jou voorkeurshouding Heb het idee dat hier al iets beter wordt volgende week gaan ze weer meten
Hey! Grappig dat je ermee komt, dat idee heb ik hier dus ook! Had ik het toevallig net ook met mijn vriend over. Bij mij gaan ze morgen helaas pas de eerste meting doen dus kan helaas niet vergelijken met vorige maand. Maar als ik nu naar zn hoofdje kijk en dat vergelijk met fotos van toen dan lijkt het ietsje verbeterd. Hij heeft nog wel duidelijk zijn voorkeur, maar denk dat het dan ook vooral verbeterd zou zijn omdat ik hem de hele dag gedwongen op zijn zij leg. In de nacht gebruik ik zo een kussentje met gat erin, dus wellicht dat dat ook ietsje helpt. Hij wordt wel iets beweeglijker met zijn hoofdje, maar in zijn slaap draait hij uit zichzelf nog altijd zijn favoriete kant op...
Nee is niet goed gekomen met S, was echt niet leuk! Nu gelukkig wel weer zichzelf. Vandaag haalde ik hem op van de opvang en hij was mega cute aan het chillen in de wipstoel, kijkend en lachend aar de spelende kindjes terwijl hij op zijn eigen vuistjes sabbelde. Werd weer instant verliefd. Hoe is het gegaan bij je schoonmoeder? Lijkt me heel moeilijk inderdaad om je kleintje echt een nachtje achter te laten! Ik breng S ook om de week op zondagavond naar mn moeder maar dan blijf ik zelf ook gelijk een nachtje en werk ik de maandag vanuit haar huis. Maar ja dat kan natuurlijk alleen als je ook echt vanuit huis kunt werken... Hopelijk is het allemaal goed gegaan!
Ahh te cute! Fijn he als je kindje zo vrolijk is op de opvang. Dat heb ik ook en dat stelt me zo gerust. Het is uiteindelijk hartstikke goed gegaan met logeren. Alleen ze had de hele dag niet gepoept en K is wel echt een baby die elke dag poept anders heeft ze er last van. Dus in de avond was ze meeeeega overprikkeld en niet happy (snap ik ook wel). Volgende ochtend bracht ik haar bij de opvang en had ik al gewaarschuwd voor een poepexplosie en ik was net aan de deur uit bij de opvang of ze had al haar luier volgepoept. Daarna gelijk weer super vrolijk gelukkig
Vandaag de eerste prikjes gehad, morgen 15w. Ze woog 7.1kg en 60cm. Je ziet het er ook wel vanaf zeg maar haha. M'n eerste Michelin baby. Volgende afspraak, de "5 maanden afspraak" staat met 6.5m... dan nog ovb want er is geen personeel nog. Beetje vreemd gedoe allemaal bij ons hoor. Volgens hun maakte het niet uit qua vaccineren. Ga het nog wel checken anders huisarts vragen of die het kan overnemen. Je vaccineert toch niet voor niks. Die van vandaag was ook al te laat. Verder is ze helemaal goedgekeurd door de arts vandaag.
Hier eerste prikjes ook pas met 15+5 wk kon niet eerder. Ze hebben maar 1 keer in de maand op vrijdag anders moet ik vrij vragen van werk en dan hele ochtend want afspraak beschikbaar om uur of 10-11.
Ja precies hier dus ook zo. Ze konden wel op dinsdag ergens een keer in januari, maar dan moet ik weer werken dus tja.
Wauw wat goed!! Ligt hij dan echt plat met zijn hoofdje zowel naar links als rechts? Dat doet S echt nog niet! Hij kijkt vooral naar boven met een lichte knik naar rechts... @Zuri jeetje wat een flinke meid! Krijgt genoeg voeding binnen dus en groeit goed, dat is een goed teken! Die van mij is ook 60 cm en weegt 6 kilo haha. En wat gek weer van dat consultatiebureau, al kunnen zij er natuurlijk ook weinig aan doen dat er personeels tekort is. S is trouwens enorm hangerig en huilerig de laatste dagen en drinkt mega veel. Misschien komt er weer een sprongetje aan? Anderen die dit toevallig ook doormaken?
Zo dat is een lekkere grote baby, nou prima toch! Michelin baby's zijn het schattigst Ik zou als ik jou was ook even e.e.a. uitzoeken hierover wat betreft CB. Huisarts vragen, online research doen misschien of andere CB bellen om te vragen?
K. was de laatste keer bij CB (31-10) 6,5 kg en 61,3 cm. Ook best een flinke meid dan denk ik? Geen idee maar ze zit nu in maat 62 in ieder geval, heel leuk weer die kleertjes zien. En natuurlijk weer nieuwe kleertjes kopen ik was al koopziek voor mezelf, nu voor haar! @Marlena ik zit nu te kijken in de app van Oei ik groei en volgens die app zit er een sprong aan te komen vandaag maar ik merk er nog niks van. Ik volg die app eigenlijk niet maar vind het wel grappig om te kijken wat die sprongetjes dan betekenen. Er staat nu o.a. dit: Sprong 4 (lastige fase, nog 35 dagen -takke lang trouwens-): Bij de vierde sprong betreedt K. de wereld van Gebeurtenissen... Een enorme sprong en een sprong die door veel ouders als een van de moeilijkste sprongen wordt ervaren. Dus.... Bereid je maar voor ik ben heel benieuwd wanneer K echt in de sprong zal zitten. Met sprong 3 klopte die app wel toevalling heel precies dus wie weet.
@Angelmom1 en @Marlena lastig zeg lijken mij die voorkeurshoudingen! Elke keer zoeken hoe die toch op de andere kant gaat liggen. @Zuri hoe was je vakantie? Heb je je uiteindelijk toch nog wat beter gevoeld? En inderdaad flinke dame! Hier ook een Michelin poppetje, nu 14 weken en 7,4 kilo. Maar ze drinkt overdag ook wel echt elk anderhalf uur. Schattig hè die vetjes! @FreeRose haha ik ben benieuwd hoe de vierde sprong gaat zijn en wanneer die gaat beginnen bij je. Ik zelf volg het boek niet echt maar lees wel dat de vierde sprong het ergst is? Ik heb er verder nog geen ervaring mee maar we gaan het wel meemaken.
@annavdx lief dat je het vraagt. Ik had uiteindelijk ober de 40 graden koorts en hele dag op bed gelegen zondag... was niet erg gedenkwaardig voor mij maar de kids vonden het leuk dus ach. Flinke griep te pakken corona testen negatief. Ja hier drinkt ze dus ook zo vaak! M'n eerste Michelin baby'tje heeft ook wel echt wat dit hoor. Ze past alleen niet alle kleding hehehe. @FreeRose oja das ook een lekker stevig popje dan haha. Officieel zou ze zelfs al in 68 zitten dan, maar tis ook wel beetje smaak en merken zoals h&m vallen super ruim. Maar de maten lees je als "tot lichaamslengte .. " en dan op de .. d maat. Dus 62 is "tot lichaamslengte 62cm" als ze 61.5cm is zou ze naar 68 kunnen zeg maar. Ik had hier eigenlijk al wat eerder 68 eruit. Combinatie wasbare luier en spekjes... paste al snel niet meer in 62 haha. En rompers nu dus alweer 74 eruit vanwege die luiers. De sprong tussen 1.5 jaar naar 2.5 jaar vond ik altijd heel pittig. Echt zo'n jaar dat niks goed is en alles nee is
@Zuri oh bah! Jammer dat je zelf niet echt hebt kunnen genieten ondanks dat de kinderen dat wel konden.. Inderdaad vallen de kleertjes van de h&m best ruim! Die van de Hema zijn daarentegen weer vreselijk klein haha. Had een leuk jurkje maat 74 gekocht, nou daar passen haar armen al niet eens meer doorheen terwijl de kleertjes van de H&M maat 68 nog wel net passen
@Zuri wat balen zeg dat je zo ziek was...gelukkig hebben de kinderen kunnen genieten! 40 graden koorts klinkt echt niet leuk @FreeRose ah oohh 4e sprongetje klinkt heftig haha, hopelijk is hij er snel doorheen en niet die 35 dagen! Het begon hier na vaccinaties vorige week, da het dat het daardoor kwam maar het is er nog steeds. Volgens de opvang lacht hij alleen maar de hele dag naar iedereen. Ben op zich super blij om dat te horen, maar waarom is het thuis dan alleen maar zeuren jammeren en af en toe zelfs een krijsbui? Hij slaapt wel echt top nu en sochtends is het een zonnetje, dus daar probeer ik extra van te genieten: @Zuri ik dacht dat die maten was: rondom 62cm. Dus dacht dat S met zijn 60 cm nog heeeel lang in maat 62 zou moeten passen. Maar zo werkt het dus niet. Vond het ook gek want 62 begint nu ook echt al een beetje krap te zitten, terwijl hij dus wel 'maar' 6 kilo weegt. Al vind ik ook mijn baby een behoorlijk vol mannetje haha. Hij heeft echt veel spek aan zijn lijfje. Misschien hebben die van jullie wel gewoon zware botten
Ja K heeft ook echt rolletjes spek, love it ahh wat zijn verkouden baby’s toch zielig. Ze komt niet in slaap nu door al haar gesnotter. Net wel uit beide neusgaten twee mega snottebellen weggezogen met de neuspeer (super ranzig maar werkt als een tiet)
Bijna plat maar precies zoals het moet helemaal plat helpt niet volgens osteopaat bij onze zoon dan moet scheef naar rechts liggen