Ik heb weer een lange slungel gebakken dus geen spekrolletjes. Lekker actief mannetje is het. Schuift momenteel de hele box door op zijn rug door flink te spartelen met de benen. Mocht het erger worden, de otrivin aspirator werkt nog veel beter dan een neuspeer.
Ik weet niet wat E. Vandaag heeft maar ze drinkt echt om het half uur/ drie kwartier. Zo kom ik echt nergens meer aan toe haha! Vraag mezelf af of ik nu dan te weinig heb omdat het toch nooit weer zo snel bijgevuld kan zijn. Normaal heeft ze altijd genoeg aan één borst maar nu moeten ze allebei echt helemaal leeg.
Het is stil hier! Zijn de meeste dames inmiddels weer aan het werk? Ik ben al helemaal gewend aan het werken en het geregel eromheen met K. Komende week nog werken en dan twee weken vakantie lekker kerst shows afgaan in verschillende tuincentra. Dus als een van jullie nog een leuke kerstshow weet, let me know!
Jaaa zeker stil hier!! @annavdx jeetje klinkt zwaar voor je dat ze zoveel komt! Hopelijk is het weer wat rustiger. S drinkt ook ineens echt mega veel. Niet per se vaak maar wel echt veeeeel. Dan geef ik m een flesje van 150ml (wat normaal altijd echt teveel was) en nu heeft hij dat gelijk op en gaat keihard gillen dat ie meer wilt. Dat is dan wel weer het gemak van flesjes, je geeft ze gewoon in 1x een lading en dan zijn ze weer een paar uur zoet @FreeRose hier nu 2 werkweken erop en ook helemaal gewend! Wel heel fijn om maar 28 uur te werken vind ik. Werk jij fulltime of parttime? Ik ben niet echt bekend met kerstshows bij tuincentra, wat houdt dat precies in?
Ik ben donderdag begonnen, poeh ben dood op nu! Was spannend of ik het lichamelijk ging trekken omdat mn herstel zo langzaam ging… maat gelukkig geen bekkenpijn of urine verlies! @Zuri lekker joh nog twee maanden! Ben zelf wel blij dat ik weer mag, ben niet zo goed in thuis zitten.
F gaat drie dagen per week naar kdv en die foto’s en verhaaltjes zijn altijd zo leuk! Hij doet het ook zo goed… ze vinden het alleen jammer dat hij in slaap gewiegd moet worden, zoals thuis.
@FreeRose Lief dat je dat vraagt. Gisteren overleefd gelukkig, wel heel weinig voor mezelf kunnen doen Maarja, gelukkig was het vandaag ietsje beter maar aangezien ik elke dag 100 cc kolf voor een kindje van een andere moeder was ik echt de gehele dag bezig met bv. Nu nog steeds voelen m’n borsten leeg. @Marlena haha ze denken vast dat de melk straks uitverkocht zal zijn, even snel alles naar binnen tanken voordat het te laat is.
@Marlena lekker hè dat ritme weer. Ik ben van 40 uur naar 32 uur gegaan. Mijn brein in overigens niet meer wat het was vergeet echt veel als ik het niet gelijk noteer. Dus dat laatste moet ik gewoon doen. Je hebt vanaf oktober ong. kerstshows in verschillende tuincentra. Bijvoorbeeld Intratuin doet het. Dan is alles versierd voor kerst en heb je een hele afdeling waar je doorheen loopt met alleen maar kerst. Allemaal kerstbomen versierd en van die kerstdorpjes uitgestald. Ik ben gek op kerst dus sinds een paar jaar ga ik een paar kerstshows af. @annavdx gelukkig maar. Ik heb ook wel eens een dag dat ik denk nou kom nergens aan toe maar dan dwing ik mezelf ook om dat los te laten. Het huishouden of iets opruimen kan later ook. Dat is al heel wat dat ik dat tegen mezelf kan zeggen Maar wat goed dat jij voor een andere mama kolft zeg, wauw echt heel mooi respect voor jou! Lijkt me dan best pittig ja. Hoe ben je erop gekomen om dat te gaan doen?
Ja leuk hè! Ik krijg in de app van de opvang niet echt verhaaltjes maar wel wat ze doen en een foto. Laatste dagen kreeg ik bijna geen foto’s meer, zo jammer maar dan hebben ze het zo druk dus is niet anders. Ja Naja over dat wiegen, wat doe je eraan? Je hebt denk ik al van alles geprobeerd of niet?
Ik heb veel contact met m’n lactatiekundige gehad in het begin aangezien ik telkens vast liep in m’n overproductie. En laatst belde ze me op met de vraag of ik een andere moeder wilde helpen aangezien zij bijna geen productie heeft (vanwege een ziekte) en hij ook geen flesvoeding kan verdragen. Dus vandaar haha
Helaas heeft Lotje heupdysplasie moet van de week op gesprek om te horen hoe erg de afwijking is en wat nu verder. Ik hoop nog altijd op meest gunstige scenario. Zo'n heel harnas aan lijkt me mega onhandig. Ook enorm frustrerend voor kind wat zich niet verder kan ontwikkelen. En dan nog al die extra kosten die we zullen gaan maken.... maar ook praktisch, wij slapen samen. Zij in een slaapzak (past dat nog wel?) En ik voed haar zij aan zij, maar straks kan ze niet meer op zij. Moet ik dan 5x eruit?? Want we zitten nog aan 5 voedingen. Nu slaap ik gewoon door de voedingen heen maar ik weet niet hoe ik dat ga trekken... nouja eerst aanzien wat er uit gesprek komt maar maak me er wel zorgen over.
Tja, hij houd niet van stil liggen dan is die gewoon wakker. Hij wilt ook heel graag die nabijheid en knuffelen. Slapen in de kinderwagen doet hij dan ook zelden omdat die dan alleen ligt. Jij nog tips?
@Zuri oh bah! Kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt.. ook omdat je straks misschien dingen heel anders moet doen dan dat je het eigenlijk zou willen. Ik hoop echt voor je dat alles mee gaat vallen
Pff ik snap dat je je zorgen maakt. Spannend ook hoe nu verder. Kan het nog meevallen dat het weer over gaat? Ik heb geen idee wat het precies is dus misschien domme vraag. Sterkte en succes ermee in ieder geval!
K slaapt vanaf het begin heel goed maar in de maxi cosi of kinderwagen ook alleen als er beweging in zit. Helaas heb ik geen tips voor je. Ik zou wel denken dat het vanzelf goed komt.
Wat vervelend ik krijg volgende week de verwijsbrief zit ook bij ons in de familie mijn broertje moest in het gips zelfs ook meerdere neefjes nichtjes die spreidbroekje hebben gehad Nog geen 1 van de kinderen van mij en mijn broertje heeft het tot nu toe wel eens bang dat deze het straks heeft. Sterkte komende week hopenlijk valt het mee en je vindt vast wel een oplossing voor de nacht voedingen.