O ja ik dacht dus dat we in sprong 4 zaten maar moet zeggen dat ik er nog weinig van merk. K sliep 2 of 3 nachten onrustig maar nu al 3 nachten weer in 1 keer door en ze lijkt overdag ook niet anders ofzo. Op de opvang merkte ze geloof ik ook niks anders op aan haar, behalve dat ze zo hard groeit en een pretletter is
@FreeRose heerlijk zo’n gezellige baby en fijn dat ze het zo goed doet daar! E. Zit wel echt in haar vierde sprong (denk) ik. Ze (en dus ik ook) slaapt echt heel slecht, ze komt ‘s nachts wel tien keer om om een voeding en dan ook heel veel drinken. Doordat ze zoveel drinkt dacht ik, ik ga haar even wegen vanmorgen maar ze is in een week dus 350 gram gegroeid. 8 kilo dus bijna, gaat veel te hard hahaha. Verder nog niet heel erg humeurig maar wel echt eenkennig. We waren gisteren op bezoek en opa hield haar heel even vast. Nou dat was na 1 minuut huilen en meteen terug maar mij, en dan troost zoeken aan de borst. Dit was eerder niet zo erg als dat het nu was. Maar ook heel logisch voor dat kleine popje, er veranderd al zoveel in dat koppie.
Hier denk ik net uit de sprong. Ze had echt een paar hele lastige dagen met in slaap komen enzo. Maar nu is ze weer een zonnestraaltje en doet ze weer nieuwe dingen.
@annavdx wauw 8 kilo!! Groeit echt hard zeg. Ik ga maandag weer even wegen bij consultatiebureau. Hij woog 3 weken terug 6,0 kilo maar hij drinkt ook echt mega veel nu. Hij zit aan de maximale hoeveelheid flesvoeding en soms is het echt gillen als het flesje op is Ik heb nog een hele vriezer vol bv dus vaak geef ik m daar dan nog wat extra van. Kan niet anders dan dat hij ook echt veel gegroeid is haha. Hier ook drie dramatische nachten gehad met elk anderhalf uur wakker en nu al drie topnachten met 10 uur achter elkaar slapen was dus een klein sprongetje tot nu toe
Hoeveel setjes kleding per maat hebben jullie trouwens? Ik zie echt veel te veel leuke kleertjes, maar heb al tot en met maat 68 ongeveer 6 setjes per maat. Van 74 heb ik nog niks dus ben daar nu voor aan het shoppen, maar ja ze groeien er zo snel uit! En ik krijg ook altijd kleertjes van mn moeder cadeau en van een vriendin die een zoontje heeft van een paar maanden ouder. Maar zelf shoppen is ook gewoon zo leuk want dan kun je precies kopen wat je zelf leuk vindt
Ik kolf ook niet genoeg op het werk gebruik s nachts haakaa tijdens voeden en vang ik zo nog 50-60 op dan red ik prima gaat zelfs nog 1 flesje per week de vriezer in. Heb meer dan 2liter in de vriezer liggen maar zonder haakaa s nachts kan ik niet dan fiet borst waar hij niet aan drinkt echt pijn s ochtends en dan wil het drinken aan die borst ook niet Net uitslag van kinder fysio Viel best wel tegen is van 112%-110% gegaan in 2 maand en we doen zo ons best. Dat zou betekenen dat we nog 6 maand bezig zijn als zo langzaam gaat Net weer ff babyzwemmen gedaan hij vind het super leuk en is ook best sterk al kan al zelf aan mijn vingers hangen in water
Hoeveel bv geven jullie per fles Hier is groei niet zo goed weegt nu 5.1 kilo Krijgt 3x120 bv mee naar opvang Moest meer geven maar dan spuugt hij dus meer en komt de extra voeding plus nog meer weer uit. Mijn zoontje groeide ook niet goed deze volgt het zelfde lijntje als zijn broer. Dus echt zorgen maak ik me ook niet middelste zit nu boven gemiddeld.
Oh van 112 naar 110 vind ik hartstikke goed!! Het is in elk geval echt goed verbeterd ipv verslechterd wat ook had gekund. Van 'zeer ernstig' zit je nu gewoon in het midden van de 'ernstig' categorie en voor je het weet, onder de 108, zit je dan alweer in de 'mild'! En nu moet je hard je best doen, op een gegeven moment gaat je kleintje zelf ook meer bewegen, draaien van rug naar buik, misschien zelfs buikslapen(?) en dan gaat het sowieso allemaal wat meer vanzelf en waarschijnlijk ook sneller. Ik denk echt dat het helemaal goed komt zo bij jullie! Ik hoop echt op eenzelfde soort resultaat over 2 maanden, maar dan mbt zijn CPI. Wat betreft de borstvoeding in fles, ik gaf dit tot twee weken geleden nog mee aan de opvang, en dan ook 3x 120ml. Meer spuugde hij ook uit. Nu ineens kan hij veel meer drinken zonder te spugen en drinkt hij standaard 200ml (kunstvoeding) per fles.
Ik gebruik vooral kleertjes van zijn broer moet alleen ff rompers bij kopen aantal zijn slobberig Heb ook iets van 6 setjes
@Marlena ik heb t/m maat 68 heel veel, ook veel gehad van een kennis. Toevallig vorige week weer een tas met kleding gehad van een collega (waarvan ik weet dat ze haar dochtertje leuk aankleed ) en daar zit vanaf 62 naar boven in maar moet nog kijken of er wat tussen zit. Heb het idee dat K alweer bijna richting 68 gaat. Volgens mij ben ik ook een beetje te laat naar 62 gegaan. Maar inderdaad zelf shoppen is wel het leukst. Neemt niet weg dat ik heel blij ben met de kleertjes van bekenden omdat ze dus zo hard groeit. K drinkt op de opvang 3x 170 cc gekolfde melk. Dat reken ik uit via deze site (volgens mij een keer hier voorbij zien komen): https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles
Klinkt prima toch. Waarom denken ze dat hij meer moet? Je kunt wel de flesjes gaan geven op basis qat je kolft. Dan is de ochtend het meest, middag minder, sinds dag minst. Dat sluit beter aan op hoe hij ook drinkt bij jou. Wellicht is hij dan meer tevreden, maar wel met zelfde totaal hoeveelheid.
Ik heb wel meer dan 6 setjes per maat hoor hihi. Denk iets van 5 boxpakjes en dan nog 10 setjes ofzo?
Van maat 62 heb ik kleding moeten kopen want toen de oudste in de maat zat was er een hittegolf dus die heeft amper kleding gedragen. Met 6 setjes/pakjes kwam ik wel rond maar dat ligt ook aan hoe snel de kleding vies wordt en hoe vaak je wast. Voor maat 68 en 74 hoef ik niets te kopen, daarvan genoeg kleding van de oudste en tassen kleding van een vriendin. Daarna wordt het even kijken of de seizoenen gelijk lopen.
Hoe ziet de curve eruit als je lengte uitzet tegen gewicht? Leeftijd gewicht zegt minder dan lengte gewicht. Vind het wel een lastige altijd hoor. Weet ook niet of dit lengte gewicht is of leeftijd gewicht. Maakt ook uit. Soms wijkt het gewicht op leeftijd enorm af maar is lengte gewicht wel normaal. Dan heb je een kind wat langzaam groeit en dat ligt eerder in bijv de genen. In ieder geval vind ik de afzwakken wel dermate groot dat ik betwijfel of dat nou echt van die paar flesjes op een dag komt. 120ml is ook niet super weinig ofzo. Maargoed ik ben geen deskundige ik kan alleen m'n (op ervaring gebaseerde) gevoelens uiten. Bij twijfel zou ik zeker even goed advies vragen. ♡
@Angelmom1 ik kan je helaas ook niet helpen.. ik heb er namelijk ook geen verstand van. Ze zeggen wel altijd, als je kindje genoeg plasluiers heeft, tevreden oogt, de ontlasting goed is, etc. het vast wel goed zit. Alleen die afzwakking is inderdaad dan wel vreemd, maar zoals @Zuri al zegt zou ik bij twijfels eens goed advies gaan navragen. @Marlena ik heb eigenlijk al heel veel kleding ingeslagen, al tot maat 86.. oeps haha! Maar ik denk 10 setjes per maat zoiets. Al draagt ze wel echt alleen de setjes die ik het mooiste vind. verder een vraagje aan jullie. E. Is na een activiteit altijd mega overprikkeld, zelfs al tijdens de activiteit waardoor ze alleen maar moet huilen en dan ook de borst gaat weigeren ook al heeft ze wel echt honger. Ik ga dan altijd proberen een rustig plekje te zoeken waar minder prikkels zijn maar zelfs dan wil ze soms niet drinken.. zelfs als we dan thuis zijn gaat het huilen en borstweigeren nog even door totdat ze weer wat rustiger is. ik vind het zo zielig voor haar dat ze dan zo verdrietig is en voel me dan echt een slechte mama omdat ik haar dan meeneem naar die activiteit. Misschien onterechte schuldgevoelens maar zo voel ik het wel. Ik probeer al zo weinig mogelijk (drukke activiteiten) te ondernemen want ik denk dat het vanzelf rechttrekt mocht ze iets ouder worden. Wandelen in de draagdoek door de bossen vindt ze heerlijk maar op drukke visites gaan of lunchen werkt gewoon niet. Denk dat het heel erg terecht gedrag is van een baby aangezien er in zo’n korte tijd zoveel veranderd, het veilige gevoel van de buik weg is, etc. Maar zijn er meer mama’s met zo’n kindje? Ikzelf vind het helemaal niet erg alleen vind het zo zielig voor haar als ik haar dan wel eens ergens mee heen neem.
@annavdx hmm klinkt lastig inderdaad. Ik heb dat niet met K dus kan je helaas geen advies geven. Wat ik wel doe na een drukke dag is een dag rust. Anders heb ik ook geen gezellig kind en geef ze eens ongelijk inderdaad want het is nogal wat voor die kleintjes. Gister vierde ik mijn verjaardag (ben morgen jarig) dus was de eerste verjaardag met K. Mega druk wel en ze was zoooo overprikkeld, vandaag nog steeds trouwens. Ze valt alleen in slaap vandaag (overdag) als ik of mijn vriend haar in slaap wiegt lopend. En dan slaapt ze een half uur ach ja zulke dagen heb je wel eens. Ik snap het ook wel na zo’n drukke dag gister.
Hij is tevreden na de voeding Plast en poept goed Geen idee hoe ik lengte en gewicht tegen elkaar zet Me zoontje had precies hetzelfde
Wat vervelend dat ze zo snel overprikkeld is Hier gelukkig geen last van Gister druk dagje gehad 10 uur sint op werk partner tot 12.30 toen naar huis eten en om 14.45 nog weer sint in dorpshuis tot 17.00 Hij heeft heerlijk geslapen en gedronken bij eerste uitje 2e uitje net voor die tijd gedronken daar eerst wakker in wandelwagen om vervolgens toch heerlijk in slaap te vallen in alle drukte. Hier wil hij overdag niet in bedje slapen maar wel in babynestje beneden.
Ik gok dan de ho grafiek. Tenzij dat hoofd is. Dan is het gewoon een rot app Hier bij die van mij kan het gewoon. Die met 3 lijnen is groei app van CJG. Kan ook maar is met TNO curve. Wel leuk om ze alle 3 samen te zien.