De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Welke app heb jij
     
  2. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Heb die van cb gevonden

    Ook leuk om alle 3 er in te zetten paars dochter roze oudste zoon en andere is jongste
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou hier toch nog vol in sprong 4. Slapen overdag ho maar, soms als we haar in slaap wiegen. Naja ik laat het gewoon maar, forceren helpt sowieso niet dat is zeker.
     
    annavdx vindt dit leuk.
  4. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    hetzelfde hier! Ook volop in sprong 4. Vandaar ook borstweigeren en gillen bij het aanbieden, zelfde als sprong 3 bedacht ik me gisteren. Ga ook niks forceren. Ze drinkt alsnog om de 1,5/2 uur nu dus prima. Slapen doet ze hier wel beter.
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  5. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Dubbele post
     
  6. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    @annavdx wat lastig zeg! Heb je het meer op bepaalde tijdstippen dan andere? S is niet per se snel overprikkeld, maar ik merk wel dat hij in de avond minder kan hebben en dan ook overstuur kan zijn als hij oververmoeid is en ik m niet op tijd laat slapen. Dan is het ook gillen krijsen niks werkt. De laatste tijd zorg ik dat hij tussen 18 en 19 uur gaat slapen en nu nergens last meer van. Verder denk ik dat je het hartstikke goed doet! Je kunt moeilijk niks meer ondernemen, ook goed om voor jezelf dingen te blijven doen en ook voor E denk ik, dat ze wel aan die activiteiten gaat wennen. Goed ook dat je het probeert met mate te doen, klinkt als een goede balans en misschien is het ook gewoon even een fase nu.

    @Angelmom1 als het mijn eerste was dan zou ik me wel zorgen maken, maar aangezien J exact gelijk loopt met zijn broer denk ik dat het vast gewoon prima is zo en hij waarschijnlijk ook wat later een groeispurt gaat maken.

    Even een vraag nog, hoe doen jullie het in de nacht met luiers en doorlekken? S gaat om 19 uur ongeveer slapen, dan geven we hem rond 22 uur nog een fles plus schone luier. Tegen de ochtend (7 uur) is zijn luier mega vol. Af en toe zelfs zo vol dat het aan het doorlekken is. We hebben gewoon pampers 2. Ik vind het ook weer zoeits om hem wakker te maken voor het verschonen van een luier... Hoe doen jullie dat?
     
    annavdx vindt dit leuk.
  7. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena ik denk dus dat het ook met de sprong te maken heeft aangezien ze dit dus ook met de derde sprong liet zien. En de ene dag gaat het ook beter dan de andere maar dat hebben wij volwassenen ook. En inderdaad wat jij zegt helpt hier ook heel goed! Tussen 18:00 en 19:00 op bed, dan heeft ze ook geen huiluurtje en ik ga dan lekker naast haar liggen met een boek.

    Lief dat je zegt dat ik het goed doe, ik probeer in ieder geval m’n best te doen om de juiste balans te vinden maar wil ook niet helemaal vereenzamen haha.

    Verder slaapt E. Hier ook met luiers van pampers maat 4, eigenlijk verschonen we haar ‘s avonds voor het slapen gaan en doen dan wat bio kokosolie op haar billen. Dan verschonen we haar pas s’ ochtends weer. Inderdaad een hele volle luier maar ze lekt eigenlijk nooit door. Ik vind het namelijk zielig om haar in de nacht wakker te maken voor zoiets en ze lijkt er zelf geen last van te hebben. Tenzij ik zeker weet dat ze gepoept heeft, dan verschoon ik haar wel. Ik word daar namelijk wakker van want het is dan net storm zo’n hard geluid haha.
     
  8. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier gaat hij tussen 19-20 op bed en komt dan tussen 1-2 weer krijgt dan schone luier en dan tussen 6-7 lekt niet door wel vol. Ook maat 2 bij oudere kindjes deed ik s nachts ook wel eens 1 maat groter.
     
  9. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Als je zo die lijntjes tegelijk ziet gaan zou ik me indd geen zorgen meer maken. Ze lijken wel een kopie van elkaar
     
  10. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja in heel veel opzichten uiterlijk innerlijk groei.
     
  11. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Maak mij ook niet heel veel zorgen nog
    Maar was vooral benieuwd hoeveel jullie kindjes uit de fles drinken
    Vandaag heeft hij 380 gedronken bij kdv zelf kolfde ik 340 op werk.
    Met haakaa haal die tekorten nog wel in s nachts.
    En heb nog meer dan 2 liter in vriezer liggen dus te kort heb ik voorlopig niet.
     
  12. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    K wordt (normaal gesproken) ‘s nachts niet wakker dus ze slaapt de hele nacht met dezelfde luier, maat 3 van Kruidvat. Ze lekt eigenlijk nooit door maar wel een mega zware luier dan vaak.
     
  13. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Vannacht maar een pampers maat 3 geprobeerd ipv 2 en hij was lang niet vol! Had er helemaal niet over nagedacht dat een grotere maat ook meer plas zou kunnen tegen houden;)

    Zo die slaapregressie is echt toch nog volop aanwezig. Het ging drie dagen dramatisch, toen een aantal dagen super goed, maar de afgelopen 3 nachten waren weer vreselijk. Na elke slaapcyclus weet hij gewoon niet meer hoe hij in slaap moet komen. Hij probeert het wel en is met zijn hoofd aan het draaien maar raakt dan gefrustreerd omdat het niet meer lukt. Hem vannacht maar lekker tussen ons in gelegd. Ik merk dat hij dan veel rustiger is. Ook al wordt hij dan net zo vaak wakker, hij blijft rustig. In zn eigen bedje raakt hij een soort van in paniek, zooo sneu om te zien. En stiekem ook wel heel knus en gezellig zo bij ons:). Hopelijk gaat ie snel wel wat langer doorslapen want wij slapen nu dus ook al een paar nachten amper haha.
     
    Angelmom1, annavdx en FreeRose vinden dit leuk.
  14. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier regendagen gister 10 voedingen en kom ik denk ik vandaag ook weer op
    Gister dagje kdv
    1 uur 5 uur 6.30
    8.15 fles 120 11.30 fles 110 14.30 fles 120
    17 uur 18 uur 19 uur 23 uur
    Vandaag thuis
    2 uur 3 uur 6 uur 7 uur 10 uur 12 uur 13 uur 16 uur 17 30
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  15. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje wat pittig!
     
  16. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier weer wat rustiger. Ik merk dat deze sprong met pieken en dalen gaat. Gister was qua slapen een goede dag en vandaag ook. Heb lekker vakantie 2 weken dus geniet enorm van m’n lieve meisje :oops: na de vroege voeding van ong. 7 uur slapen we samen nog 2 tot 3 uur, heerlijk!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  17. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.520
    1.676
    113
    Zijn jullie ook zo benieuwd naar hoe de babys in deze groep eruit zien? Ik ben zoo benieuwd! Ik zou zelf nooit fotos hier plaatsen dus begrijp ook helemaal dat anderen dat niet doen;) maar je gaat na al die maanden/jaar toch een beeld vormen haha
     
    annavdx en FreeRose vinden dit leuk.
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hahaha ja dat heb ik ook, maar vind het lastige met een forum dat de foto er over 100 jaar nog op staat :roflmao:
     
    annavdx en FreeRose vinden dit leuk.
  19. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Haha ja zeker!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  20. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Je het een foto in pm!:D
     
    annavdx en Marlena vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina