De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena fijn dat het zo goed gaat daar! Op ‘s nachts na dan. Je wordt lekker bezig gehouden op die manier.

    hier ook een baby die niet gaat slapen nu, ookal is ze heel moe. Ze denken vast allemaal: slapen is voor kleine baby’s.
     
  2. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hier gaat slapen ook niet meer soepel, zal de leeftijd wel zijn. Continu jammerend wakker worden indd. Fijn dat hij verder gezellig us overdag en naar jullie brakke gezichten kan lachen :p

    Pff ik word wel beetje sip kreeg vorige week nieuwe prijsopgave bso. Gastouder had ik al naar bureaucraten stijgen ook fors krijg ik vandaag in de mail. Daarna krijg ik een mail van het zwembad met dat ze niet anders kunnen dan deze verhoging doorzetten en moet nu 150 euro per maand gaan betalen voor zwemles!!! Val zowat van de bank af wat een ellende al die kosten verhoging.
     
  3. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Zuri wat een geld hè! Hoe duur was zwemmen voorheen dan? Ja je wil toch dat je kind zwemdiploma’s haalt maar er zullen voldoende ouders zijn die dat echt niet kunnen betalen en het dan maar niet doen.
     
  4. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    48 euro per maand in 2021... toen naar 65 dit jaar en 2023 naar 75......
     
  5. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier trekt hij speen er ook uit maar krijgt hem er soms zelf weer in zit aan speendoekje laatst had hij hem in eens zelf gevonden ideaal
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  6. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Sliep jullie oudste dan in haar eigen bed of bij jullie? En had je dan een speciale matras? Ik blijf het wel een beetje spannend vinden. Ben het ook helemaal niet gewend van mijn dochter. Zij bleef gewoon netjes op haar zij liggen na de borstvoeding. E draait zich echt bewust op zijn buik (en wordt boos als je hem weer terug draait).

    Had geloof ik eerder moeten klagen, want hij ligt nu sinds anderhalve week weer in zijn eigen wieg te slapen, op zijn rug. Zijn oorontsteking lijkt gelukkig over nu..
     
    Zuri vindt dit leuk.
  7. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ze sliep op een andere kamer op een aerosleepmatras. Toen dachten we nog dat dat wel gewoon veilig was omdat het ademde enzo. :oops: inmiddels blijkt dat gewoon markering te zijn en niet waar, maargoed. Gelukkig is wr nooit wat gebeurd.

    Lotje sliep de laatste week ook zoooo slecht. Heel onrustig ik moest continu sussen. Heb nu sinds 3 nachten een muts op en ze slaapt echt voorbeeldig. :eek: ik dacht aan de post van @Marlena dus dacht laat ik proberen haar warmer te houden. Tis 17 graden dus niet echt koud maargoed wat een verschil!

    Ben met Lotje ook druk bezig oefenen rollen. Als we oefenen rolt ze van rug naar buik. Buik naar rug snapt ze nog niet. Alleen... ik merk dat er verder bij haar geen enkele noodzaak zit om te gaan rollen / bewegen. Hoe is dit bij jullie? Als ik haar neerleg met speelgoed buiten handbereik gaat ze gewoon blèren. Zeker als grote broer en zus er zijn wordt het probleem dan altijd opgelost voor haar :roflmao::roflmao::roflmao: maar ik moet zeggen doe het zelf ook haha. Liefste ligt ze onder de speelboog dan kan ze overal bij.
     
    annavdx en Mangoeste vinden dit leuk.
  8. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Dan hoef ik niet naar een ander matras te kijken. Bedankt voor de tip!

    E rolt nog niet van rug naar buik. Wel van zijn zij naar buik en van buik naar rug.
    Hij komt ook nog niet echt voor- of achteruit hoor. Wel vindt hij het juist leuk om op zijn buik te liggen en gewoon wat rond te kijken. Sinds deze week heeft hij ontdekt dat hij zijn handen dan kan gebruiken om iets te pakken (ipv alleen te steunen).
    Ook probeert hij als hij op zijn buik ligt, zijn knieen onder zich te trekken (met z'n billen de lucht in).
     
  9. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Zuri hier rolt baby nog helemaal niet van buik naar rug of andersom, maak me er niet druk om eigenlijk. Ze zal het vanzelf wel eens door gaan krijgen. Ze moet ook 8 kilo omrollen, dat valt ook niet mee :roflmao:
     
  10. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.489
    1.649
    113
    Wat zijn jullie babys snel zeg! S rolt echt nog niet. Deed wel laatst zn best van rug naar buik, maar lukte m nog totaal niet. Andersom gebeurt soms per ongeluk als hij zn hoofd laat vallen (dacht een paar weken geleden echt wauw wat goed van hem! Maar kwam er al snel achter dat het gewoon onhandigheid was haha)
    Verder vindt hij op zn buik nog steeds echt stom. Als ik m afleid dan houdt hij het hooguit 4 minuten vol. Hij wil vooral heeeeeel graag op zn rug liggen lekker op zn platte achterhoofdje:confused:

    @Zuri wat fijn dat je de oplossing hebt! Hier werkte warmer kleden in de nacht inderdaad ook heel goed!
     
    Zuri en annavdx vinden dit leuk.
  11. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo dat is aardig snel gestegen zeg jeetje!
     
  12. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    K rolt ook nog niet maar het zit er denk ik wel aan te komen. Ze ligt zo te duwen met dat kontje dat ze in ieder geval al elke keer van rug op haar zij komt.
    Verder heb ik nu drie ochtenden op rij kleine hapjes banaan laten proeven en vanochtend nam ze voor het eerst echt hapjes ervan. Wel met een heel vies smoeltje :roflmao:
     
    Marlena vindt dit leuk.
  13. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Jullie kleden de baby warmer aan… ik ga vanavond proberen met wat minder aan. :roflmao: Slaapt nu ook slecht, vaak wakker en brabbelen en nu ook heel vaak om de borst vragen.
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  14. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook baby die vaker wil drinken maar zit nu in sprong 4
    Net draaide hij van buik naar rug andersom lukt nog niet
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  15. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Is het proberen waard toch! Is het beter gegaan?
     
  16. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Ja! Hij is 1 keer wakker geworden, even speentje gegeven en toen doorgeslapen tot zes uur!
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  17. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.489
    1.649
    113
    @Angelmom1 hoe gaat het bij jou met de voorkeurshouding? Ik begin nu gewoon een lichte bolling te zien op het hoofdje van S! Zijn eigen voorkeurshouding is totaal nog niet verbeterd, maar leg hem eigenlijk de hele dag op zijn zij als het even kan, dus dat lijkt nu wel eindelijk na al die weken zn vruchten af te werpen!! Nog een lange weg te gaan maar het begin is er
     
  18. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even een vraagje hier voor jullie: doen jullie je kleintjes een pyjama aan in een slaapzak? Ik heb een slaapzak van 3 TOG momenteel en ze draagt ook een pyjama en daaronder een romper zonder of met korte mouwen. Ik heb niet het idee dat ze het te koud of te warm heeft hoor maar ben gewoon benieuwd.
     
  19. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.489
    1.649
    113
    Hier precies hetzelfde aan! Als ik minder deed dan werd hij vaak wakker snachts. Volgens mij is het prima zo. Al vind ik het ook heel lastig want het is hier thuis best warm en als ik de richtlijnen op internet zou moeten volgen dan is het dus echt te veel... Maar als ik naar S kijk lijkt hij dit een goede hoeveelheid laagjes te vinden.
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  20. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja het is natuurlijk net wat werkt voor jouw kindje want dat is ook bij iedereen anders denk ik. Hier is K haar slaapkamer dus best koud. Meestal maar 17 graden en laatst zelfs een keer 16 graden o_O heb alleen niet het idee dat ze het te koud heeft dus dat scheelt.
     

Deel Deze Pagina