De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Hahaha ik ben echt zoo blij om dit allemaal van iedereen te lezen moet ik eerlijk zeggen. Ik word er zelf namelijk echt moedeloos van. Dan heeft hij eindelijk een goede nacht na 3 nachtenlang elk uur/elke 2 uur wakker, begint het weer opnieuw.... Ook 's avonds heeft hij heel erg veel moeite om in slaap te vallen, we zijn echt 2 uur lang bezig. En maar met zn hoofd draaien, huilen, proberen te slapen, lukt niet.... pfffff toch fijn om die herkenning te lezen van iedereen, uiteindelijk komt het dan ook vast wel weer goed haha

2. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    Eens! Gelukkig hier niet de enige dus haha! Hier s’ nachts ook vaker wakker, zelfs soms uit het niets heel hard huilen. Zielig maar gelukkig ligt ze warm tegen me aan.

Sannetijd vindt dit leuk.
  3. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja, die herkenning is toch wel fijn. Hier ook nog in sprong 4. Ene dag merken we er meer van dan de andere dag. Merk het vooral met overdag slaapjes, K komt echt met moeite in slaap. Eigenlijk alleen in m’n armen met een liedje neuriën.
    Heb K vanochtend te enthousiast uit haar bedje gehaald waardoor ik nu echt mega last van m’n schouders/rug heb. Kan bijna niet normaal zitten en naar links en rechts kijken gaat gewoon niet o_O

4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @FreeRose ah vervelend zeg! Hopelijk knapt je schouder snel weer op...

Hier drinkt S ineens heel erg slecht sinds afgelopen vrijdag. Hoe hij eerst nog de maximale hoeveelheid dronk op een dag (en ik bang was dat hij aan die maximale hoeveelheid niet genoeg zou hebben) zo laat hij nu de helft van zijn flesjes staan. Ipv 5x200 drinkt hij nu 5x100/140

Herkent iemand het slechte drinken ineens? Zou dat met deze sprong te maken kunnen hebben? Ik maak me niet echt zorgen want hij oogt verder happy en gezond, maar vind het wel vreemd

5. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Marlena ja ik herken het wel inderdaad. Heb ook het idee dat K minder drinkt. Aan de borst sowieso super afgeleid en dan stopt ze gewoon en wil ze ook niet meer. Kreeg net een update van de opvang dat ze ook maar 150 cc had gedronken i.p.v. 180. Maar wat jij zegt heb ik ook, maak me er niet druk om want ze doet het goed en lijkt geen extra honger te hebben.

6. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kwam dit tegen en dit raakte mij zo diep. Werd er echt emotioneel van (zie foto’s). Hoop dat het leesbaar is. Staat als het goed is op volgorde

Bijgevoegde bestanden:

Sannetijd, Zuri, annavdx en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @FreeRose heee haha!! Die had ik ook gelezen op Facebook. Het ontroerde me ook echt ontzettend! Zo mooi geschreven!

FreeRose vindt dit leuk.
  8. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Wat is het hier stilletjes zeg!

Ik vroeg mij af, zijn voor jullie sinds het moederschap vriendschappen veranderd? Bij mij over het algemeen niet, maar ik had 1 vriendin die ik nu eigenlijk nooit meer spreek. Eigenlijk al sinds ik zwanger was deed ze al 'raar'. Constant aantrekken/afstoten. Dan was ik haar bestie, en dan reageerde ze weer weken niet op mijn berichten. Na de geboorte van S wilde ze ineens gelijk de volgende dag op kraamvisite komen. Sindsdien echter nooit meer wat van haar gehoord. Ik heb echt mijn best gedaan om in contact te blijven. Haar vaak gevraagd hoe het met haar ging. Ik kreeg alleen nauwelijks respons en totaal geen enkele interesse in mijn leven en baby. Heel jammer vind ik dat want we waren altijd mega close. Herkent iemand dit? Dat bepaalde vrienden je een soort van laten vallen tijdens zwangerschap/na bevalling? Ik heb niet echt het idee dat ik anders ben gaan doen of alleen maar over babys kan praten haha. Volgens mij ligt het echt voornamelijk bij haar...

annavdx vindt dit leuk.
  9. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Marlena Ik herken het zelf niet maar ik lees het wel vaak van anderen die inderdaad ook zoiets meemaken, dat vriendinnen ineens niks meer laten horen enzo. Hoe je het omschrijft klinkt het inderdaad alsof het eerder aan haar kant ligt dan aan de jouwe. Jammer hoor… je zou er eens naar kunnen vragen gewoon uit het niets. Wie weet veranderd dat iets. Of juist niets maar dan weet je ook genoeg denk ik zo?!
    Mijn zus is eigenlijk mijn allerbeste vriendin, ja die relatie veranderd niet zomaar. Alleen zien we elkaar wel een stuk minder, vooral doordeweeks. Verder twee hele goede vriendinnen maar dat zit sowieso goed.

Nu ik hier over nadenk… Ik heb juist dat ik af en toe een vriendin mis en dan vooral iemand die ook een baby heeft eigenlijk. Om het daarover te hebben, dingen te delen enzo. Dat doe ik natuurlijk hier wel maar is toch anders :p A.s. Vrijdag komt dan wel een meid langs met ook een (eerste) dochtertje die twee weken ouder is dan K. Met haar ging ik in het verleden ook wel om dus ik hoop dat daar weer leuk contact van komt eindelijk, en dus af en toe “baby/play dates” :D

10. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mocht iemand hier morgen de weg op moeten in de ochtend- en/of avondspits, schijnt onwijs takke weer te worden en er wordt een zware spits verwacht zowel ‘s ochtends als ‘s middags o_O ik heb gelijk geregeld dat ik thuis kan werken gelukkig.

11. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @FreeRose ik ga zelf 2x per week naar Mom in Balance. Voor het sportieve gedeelte hoef ik het niet te doen (stelt vrij weinig voor haha) maar ik zie dat echt als mijn sociale uurtjes even weg van huis. Heerlijk! Ook super gezellig, allemaal meiden/vrouwen van mijn leeftijd met meestal een eerste kindje (soms ook wel tweede of derde). Ik heb er al een aantal vriendinnen aan overgehouden. Buiten dit groepje om heb ik ook bijna alleen vrienden zonder kinderen, dus daar probeer ik dan ook niet teveel over mijn baby te praten want dat is niet zo interessant voor hen;) Met mijn Mom in Balance vriendinnen gaat het juist alleen maar over baby's en zwanger zijn enzo haha!

Verder heb ik eigenlijk het afgelopen jaar al heel vaak aan die vriendin gevraagd of er iets was, of er iets was wat ik heb gedaan, etc. Enige antwoord wat ik dan kreeg was: heb het mega druk, ligt niet aan jou, jij kan echt niks verkeerd doeno_O Daarom super raar hoe ze toch zo blijft doen (niet reageren, heel kortaf, niet kunnen afspreken want oh wat heeft ze het druk). Afgelopen augustus toen ze op kraamvisite kwam had ze pas weer tijd na de winter, terwijl ik haar voor mijn zwangerschap dus dagelijks sprak en wekelijks zag. Daarnaast ben ik ook gewoon klaar met haar. Ze heeft immers nooit naar S gevraagd, nooit naar mij gevraagd. Toen mijn hondje overleed (wat zij wist), ook niks van haar gehoord. En dat terwijl ik er echt helemaal kapot van was en ze weet hoe dierbaar mijn hondje voor mij was. Ze heeft zelf ook honden waar ze voor door het vuur zou gaan dus ze weet wel hoe veel verdriet ik ervan had. Nou goed, moest het even van mij afschrijven want het kwetst mij toch wel dat ze zo met me om durft te gaan.... Aan de andere kant ben ik inmiddels zo kwaad dat ik haar eigenlijk ook nooit meer hoef te zien:p

12. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena ik herken wel wat je zegt, maar ik ben eigenlijk tijdens mijn zwangerschap zelf heel erg veranderd en merk dat ik gewoon minder behoefte heb aan mensen die nog leven zoals iemand dat anders zou doen van 22 (ik ben zelf namelijk 22). Hierdoor is het contact gewoon verwaterd omdat we in hele andere fases staan in het leven op dit moment. M’n zusje is altijd m’n beste vriendin geweest en nog steeds alleen dat is nu ook anders geworden sinds dat ik moeder ben. Wel heb ik een andere beste vriendin die nu ook een dochtertje heeft van net een jaar dus ik kan dagelijks met haar over van alles kletsen.

Vind het inderdaad wel vreemd dat jou vriendin zo anders is gaan doen, misschien zit er iets onderliggends waardoor ze zo doet. Misschien zou je dit kunnen vragen, al snap ik ook heel goed dat je er klaar mee bent (dat zou ik ook zijn geweest namelijk) :roflmao:

Marlena vindt dit leuk.
  13. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Marlena dat klinkt inderdaad wel leuk. Ik heb toen in mijn zwangerschap een paar keer zwangerschapsgym gedaan en daar waren ook een aantal dames die zwanger waren en ook een paar die al een kindje hadden maar eerlijk gezegd voelde ik met geen van hen een klik. Vond ik wel jammer omdat je dus best vaak hoort dat hier leuke contacten uit voortkomen. Ik had toen de eerste 'les' een leuke klik met iemand maar zij was al 40 weken zwanger en beviel diezelfde avond nog van haar kindje dus die heb ik de lessen daarna niet meer gezien :roflmao: zal je net zien. Maar ik had ook zoiets gezien als https://mommyfriends.nl/ alleen ik heb die stap nog niet gezet (iets houdt me tegen).

Anyway over jouw zogenaamde vriendin. Ik snap dat je er klaar mee bent en ik zou daar dan ook geen aandacht meer aan schenken. Is toch ook vervelend om dan maar dat uit iemand te moeten trekken. Het is graag of niet!

Marlena vindt dit leuk.
  14. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Marlena herken het wel van de eerste ja. Niks aan te doen. Soms ligt het ook gewoon echt niet aan jou. Ik had toen ook een vriendenclub al jaren, 1 vriendin die werd depressief en belde vooral vaak mij om te praten. Ik kwam er toentertijd achter dat je telefoon na 3u vanzelf de verbinding verbreekt. Toen ik vertelde dat ik zwanger was werd ze echt enorm kwaad. Na maanden toen weer proberen contact te herstellen maar ze bleef zo afstandelijk doen en enkel over haarzelf praten. Ondertussen had ze de vriendenclub opgestoken en de "regel" bedacht dat ik niet over de baby mocht praten. Ik was de eerste met kind uiteraard. Ik heb toen uiteindelijk ook gedacht waar the fuck ben ik mee bezig met deze mensen. Het was ff eenzaam, ik miste ineens een bubs vriendinnen, maar de band die we ooit hadden was vergaan.

Ik heb toen ook echt actief vriendinnen gezocht op fb geboorte in de buurt, sport, etc. Maar kwam er toen achter dat ik niet gemaakt ben voor babypraat. Merk het nu ook bij babyzwemmen. Ik kan zooo niet met al die meiden levellen he?! Ik ben juist blij dat ik er ff op uit ben, moet ik nog over m'n baby praten. :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: m'n beste vriendinnen zijn inmiddels bijna allemaal met kinderen maar das meer de leeftijd ook ik ben 34. Maar heb er ook een aantal zonder. In ieder geval geen van allen leren kennen via baby dingen. Dat is het bij mij nooit geworden haha. Maarrrr ik vind een forum als dit juist wel heel gezellig. Dit gekletst is meer mijn ding :D

FreeRose, annavdx en Marlena vinden dit leuk.
  15. Sannetijd

Sannetijd Actief lid

12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Helaas ken ik het ook maar al te goed dat vriendschappen verloren gaan als je mama wordt… alleen was het bij mij mn zus. Ze kon het niet hebben dat ik eerder zwanger was dan haar, heb haar toen de ruimte gegeven om het te verwerken en duidelijk gemaakt dat ik graag wilde dat ze betrokken was… maar ze heeft me mijn hele zwangerschap genegeerd. Op kraambezoek heeft ze me niet eens aangekeken en zodra ik de baby overnam omdat hij honger had was ze alweer de deur uit. Sindsdien neemt ze geen contact op en vraagt nooit naar mij of F. Nu is ze zelf zwanger en heb ik nog geprobeerd om interesse te tonen, maar is gewoon niet wederzijds. Nu heb ik sowieso een rare familie die nauwelijks contact met mij opnam tijdens mn zwangerschap en na de bevalling heb ik niet eens een kaartje of kraamcadeautje ontvangen. Ben er soms nog heel boos en verdrietig om, maar je kan mensen niet dwingen om geïnteresseerd te zijn als ze dat gewoon niet zijn. En nu im F heb is hij het aller belangrijkste in mijn leven en kunnen hun de plee op, haha:roflmao:

annavdx vindt dit leuk.
  16. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Sannetijd zo, best heftig hoor! Klinkt echt niet leuk, je eigen zus gewoon wauw… Maar wat je zegt dat je nu F hebt en hij alles is, is dan maar goed ook. Maar kan me ook voorstellen dat je het liever anders had gezien.

Sannetijd vindt dit leuk.
  17. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Sannetijd heftig zeg! en dat inderdaad van je eigen familie. Lijkt me heel erg kwetsend aangezien dat de mensen zijn die normaal gesproken het dichtst bij je staan en je hoopt dat je samen met hun dat geluk kunt delen.

18. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Sannetijd ach wat verdrietig zeg..! En nu je zus zwanger.. had zo mooi kunnen zijn, twee kindjes die samen opgroeien.. wat zonde dat ze dat jullie ontneemt. Maar ook haar eigen kind. En indd wel gekke familie dan maar helaas heb je die teveel he... :| lees en hoor zo vaak gekke familie verhalen. Een familie js geen familie zonder teminste 1 gek ofzo :roflmao:

Hier m'n broer die wel lastig doet altijd. Had het ook moeilijk met onze eerste was bang dat ik dan teveel aandacht zou krijgen. En nu krijgt hij een kind is hij bang dat we die van mij leuker vinden en die van hem achter gesteld raakt. Zegt degene die zelf met een flesje als kraamcadeau aan kwam kakken. :roflmao: achja. Bijzondere mensen heb je echt overal zullen we maar zeggen. Maar heb dan verder wel redelijk contact. Lijkt me pittig zoals bij jou als het contact er nagenoeg niet is . :(

19. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @Zuri jeetje wat een rare vriendin zeg! Hoe haalde ze het in haar hoofd dat jij niet over je babytje mag praten, terwijl dat op dat moment zo een bijzondere fase in je leven is. Echt een weirdo hoor. Achteraf maar beter ook dat die vriendengroep verleden tijd is. Maar toch onbegrijpelijk hoe mensen zoiets moois dan zo negatief kunnen maken. Ik heb het idee dat die vriendin van mij ook gewoon jaloers is. Ze heeft eerder best vaak gezegd dat ze het lastig vond dat ik een vriend kreeg omdat dan niet meer alle aandacht naar haar ging (maar dan in andere woorden;)). Dus weet bijna zeker dat het hebben van een baby hier ook mee te maken heeft. Maar ja dat maakt ze er wel zelf van. Ik had echt nog alle aandacht en interesse in haar, maar ja als zij mij zo negeert dan houdt het inderdaad een keer op.

@Sannetijd wauw wat enorm heftig zeg. Je familie zou toch een beetje je veilige haven moeten zijn en dan doen ze zo. Ik vind dat zelf echt onbegrijpelijk waarom mensen zo kunnen doen... Gelukkig heb je F nu en hij is zooooveel belangrijker dan alle rare mensen in je omgeving. Al blijft het natuurlijk wel echt veel pijn doen...

Hier gelukkig wel een hele fijne familie van mijn kant. Staan altijd voor me klaar, doen alles voor me en ze houden echt mega veel van S. S heeft gewoon een heel fan team aan mijn familie haha. Mijn vriend zijn familie is daarentegen compleet anders. Hij heeft ook allemaal complexe familieverhoudingen en ruzies en weet ik veel wat. Vind ik ook echt sneu om te zien voor hem ....

Sannetijd en Zuri vinden dit leuk.
  20. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Marlena o ja zeker als ze dat eens gezegd heeft zal dat wel kloppen! Dat was bij die vriendin van mij ook. Die kon het gewoon nieg handelen dat ik "zomaar" een baby ging maken terwijl zij mijn tijd en beschikbaarheid nodig had want hallo zij had mij nodig. Eigenlijk zijn dit soort vriendinnen gewoon enorm egoïstisch. Ze zoeken maar een ander die ze kunnen gebruiken ;)

annavdx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina