Wij noemen dat hier de crunch haha, ook als die ligt spant hij de buikspieren aan om naar voren te komen. Ziet er grappig uit. Rollen doet hij alleen niet.
@annavdx haha hier doet hij ook zoets, maar dan met staan. Hij is echt sterk joh. Als ik allen zn handjes ondersteun (zonder verder iets te doen) gaat hij gewoon staan en springen. Dat is echt alles wat hij nu de hele dag wil doen, lekker jumpen. S rolt juist bijna van rug naar buik. Hij komt heel ver, pakt dan mn vinger en trekt er dan zo hard aan dat hij het laatste stukje nog goed omrolt van buik naar rug doet hij ook maar dan per ongeluk haha. En inderdaad als ik m niet help lukt het niet en wordt hij boos
Ja klopt ik las laatst dat dit dus niets met "willen zitten" te maken heeft, ik dacht dit dus altijd he... maar nope. @Marlena wat fijn dat er wat verbetering in zit zeg! Fijn voor jullie. En grappig dat springen. Neem aan dat je door knieën zakken bedoelt toch of komt hij echt los van de vloer? Lot had dus als ze op haar zij gelegd werd dan ze wel naar buik kon rollen. Pakte dan haar polsen beet en hop. Maar ze kwam vanuit rug niet op zij, niet eens een klein beetje. Nu snappen we gelukkig waarom Eerste nacht was echt verrot maar overdag ging goed vandaag. Vannacht moest ze zo huilen op ten duur dat ding afgedaan hoor was er klaar mee. Ze sliep toen vredig binnen een minuut.
@Zuri hoe gaat het inmiddels met die broek aan? Gaat het al iets beter en hoe gaat het slapen? Hopelijk 'went' het snel voor haar... Zo hee iedereen is hier ziek geweest. Begon dus met overgeven van S en gisteren en vandaag waren mijn vriend en ik aan de beurt. Nu pas snap ik hoe het is als mensen zeggen: heel het gezin is ziek, zooo zwaar je voelt je helemaal verrot maar moet dan toch voor de kleine blijven zorgen. Niet te doen joh als je meerdere kinderen hebt Verder een grote mijlpaal voor S. Hij is gewoon van rug naar buik gedraaid! Hij probeerde het al dagen, en vandaag is het gewoon gelukt! Eenmaal op zijn buik gaat hij heel hard lachen, maar komt hij er ook weer achter dat hij helemaal niks kan op zn buik en raakt hij gefrustreerd en moet hij huilen en moet ik m weer terugdraaien @annavdx dankjewel! Inderdaad fijne feestdagen voor iedereen!
Zo ik ben even een tijdje uit de running geweest. Ben goed ziek geweest. Afgelopen vrijdag de doktor gebeld want ik had al 5 dagen achter elkaar de maximale hoeveelheid paracetamol op en meer mag niet als je bv geeft maar ik voelde me echt alleen maar slechter. Toen wilde de dokter me toch zien want ze dachten aan een longontsteking. Nou dat was het gelukkig net niet maar wel een antibioticakuur gehad. Die sloeg gelukkig op de tweede dag goed aan en zo heb ik toch nog een beetje van kerst kunnen genieten. Nu nog steeds veel hoesten, snot en hoofdpijn. Hoe was jullie kerst? Hier dus wel gezellig maar voelde er minder voor dan voorgaande jaren gek genoeg. Met m'n verjaardag had ik dat ook al dit jaar in november dat ik me totaal niet jarig voelde. Lijkt alsof het moeder zijn dat veranderd heeft Ik geniet alleen nog maar als K geniet en ze vond het volgens mij heel gezellig dus dat was leuk om te zien. Ze was iets langer wakker gebleven beide kerstdagen en dat ging goed.
Oef heftig joh! Ik hoor het heel erg veel om me heen mensen die echt enorm ziek worden van een aanvankelijke verkoudheid of griepje. Gelukkig sloeg de ab zo snel aan.
Ooh wat vervelend @FreeRose! Lijkt me echt heel zwaar om je zo slecht te voelen. Gelukkig gaat het nu weer beter! Hier hele leuke kerst gehad. Hele familie (van mijn kant) bij elkaar. S genoot enorm van alle aandacht. Hij slaapt gelukkig overal gewoon in de kinderwagen en in de auto in de maxicosi dus dat was wel even makkelijk. Verder wil hij de hele dag alleen nog maar omrollen. Overal waar je hem op zn rug neerlegt, ligt hij 5 seconden later op zn buik hij kan zn hoofdje ineens ook veel beter omhoog houden, hij heeft goed getraind de afgelopen drie dagen haha. Grappig hoe hard dat gaat allemaal. We moeten nu wel extra opletten want ook als je m op de commode of op de bank legt, waar dan ook, hij wil alleen nog maar rollen. Hopelijk kan hij ook snel tijgeren want hij wil zo graag alles zien en ontdekken, en dan kan hij zelf wat meer zijn gang gaan. Nu zijn we de hele dag bezig met alles aan hem laten zien anders verveeld hij zich. Hopelijk hebben de anderen ook fijne feestdagen gehad! Het is hier erg stilletjes geweest, hopelijk een goed teken!
Oooo morgen gaat Lotje wennen bij de gastouder boooooeeeeeeeeeee.... moeilijk mee Zelf druk aan het solliciteren voor nieuwe opdracht. Heb nu 3 hele leuke vacatures gevonden, nu duimen op een uitnodiging
@Zuri woeeee spannend zeg! Een fase die dan na al die tijd toch voorbij gaat. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden! Succes met het solliciteren! Hoe gaat het nu verder met L en haar heupjes ? En hoe gaat het met alle andere mamas?
Rustig hier hoor. Was bijna vergeten hoe het is om mama te zijn van enkel 2 oudere kids. Net rustig was opgehangen en gezogen. Wilde nog meer doen en ineens denk ik mens je bent gek ga ff lekker zitten en chillen. kreeg al schattige fotootjes door volgens mij vermaakt ze zich wel. Voor nu is het 24/7 die spreider om en dan pas na 3 maanden maken ze weer een röntgenfoto. Ze heeft er iig geen last van. Ik ben haar wel fors meer gaan dragen, dan mag ze zonder. Maar tis ook gewoon irritant eerst tilde ik die mc eruit zo op onderstel en ging ik overal heen maarja dat gaat dus niet meer en wagenbak vindt ze niet altijd meer leuk. Achja.
@Zuri oh wat lijkt me dat lastig zeg! Je kleintje wegbrengen voor het eerst, vreselijk haha. Kun je het een beetje loslaten? @Marlena alles goed hier! Drukke dagen achter de rug maar ben nu blij dat alle feestdagen weer achter de rug zijn. E. is nu ook weer een stuk relaxter aangezien ze snel overprikkeld/oververmoeid raakt op andere plekken. Verder is E. echt een luie zeester haha. Zo dacht ik dat ze vorige week probeerde te rollen. Nou niet dus. Hoeft ook niet natuurlijk, allemaal op eigen tempo. Ze pakt de speeltjes gewoon bij haar in de buurt en lijkt het allemaal wel prima te vinden. Wel gaat ze als een soort zeehond bewegen als ik een grijpballetje voor haar langs rol, echt heel grappig. En hoe is het bij jou?
Rollen hoeft indd echt nog niet hoor. Motorische ontwikkeling valt gewoon heel erg op, maar vaak zie je dat de kindjes die motorisch niet vlot zijn, juist op andere gebieden zich vlot ontwikkelen. Het heeft ook gewoon met karakter te maken. En hetzelfde geldt voor moment van leren lopen. Het is niet zo dat als een kind snel rolt en kruipt het dan ook snel loopt. Vaker zie je ook precies het tegenovergestelde. Dan vindt het kind kruipen wel best en duurt het nog meer dan een half jaar voordat de eerste stapjes gezet worden. Dus relax, komt goed, zolang ze zich maar ontwikkelt mag je je schouders ophalen voor dat nog niet rollen
@Zuri zo denk ik inderdaad ook! Overal staat namelijk in de boekjes en op internet dat ze dingen moeten kunnen voor een bepaalde leeftijd want anders vallen ze erbuiten. Ik denk zelf dat ieder kindje zich ontwikkelt op z’n eigen tempo en dat het niet binnen een aantal maand of sprongetje (zoals in dat boek) valt ze plaatsen. Het gaat allemaal al zo snel. vind het alleen wel grappig dat E. alleen actief wordt als ik haar wat nieuws in handen geef. Wanneer ze een speelgoed krijgt die ze al wat vaker heeft gehad kijkt ze er niet meer naar om en gaat dan wat verveelt om haar heen zitten kijken (tenminste zo lijkt het haha). Ik gaf haar gisteren een plastic zakje (bleef er natuurlijk wel bij) en een plastic fles van Spa rood. Nou dat vond ze helemaal fantastisch maar vandaag is het al niet interessant genoeg meer haha.
Hier wel een mega actief jongetje die nu met gemak omrolt en zelfs al bijna vooruit komt inmiddels maar ik weet nu al dat hij qua praten zwaar achter gaat lopen. Is zo bij iedereen in de familie haha. Met 3 jaar pas eerste woordjes enzo. Dus inderdaad, elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier! Ene motorisch sneller en andere qua taal. En ook kan het zomaar zijn dat het even stagneert! Ik baal er wel van dat hij nog steeds in zijn slaap alleen maar plat op zijn achterhoofd wil liggen, ondanks dat hij nu dus prima in alle houdingen kan liggen... Ik zie wel goede verbetering met zijn hoofdje maar de afvlakking is nog lang niet weg. En de verbetering komt alleen maar om dat ik m van 7 uur sochtends tot 23 uur savonds obsessief op zn zij leg als hij ligt te slapen. Hopelijk is dat toch een volgende stap: andere houdingen in zijn slaap. Hopelijk zelfs op een gegeven moment buikslapen als hij dat zelf doet/wil... Vandaag bij consultatiebureau gaven ze het ook aan dat we er echt op moeten letten. Terwijl het 2 maanden geleden veel erger was en toen vonden ze het totaal niet boeiend. Beetje vreemd dat consultatiebureau soms. Ohja hij groeit super goed, naar van p55 naar p45 en nu zeggen ze dat we mss moeten bijvoeden als het volgende keer weer minder is Hallo wij zijn beiden klein (ik 160 en vriend 176). Lijkt mij echt prima groei dan! Hij heeft altijd zo rond p55 gezeten namelijk... @Zuri hoe ging het bij de gastouder?
@annavdx haha herkenbaar van dat alles nieuw moet zijn! Hier gaat hij alleen niet gewoon rustig om zich heen kijken als hij het saai vindt, nee hij gaat schreeuwen dat hij het niet leuk vindt en wil het liefst de hele dag rondgedragen worden om alles te kunnen zien. Ben er wel achter dat S echt geen rustig kindje is die het op zich af laat komen. Hij heeft een temperament zeg, en druk dat ie is! Wel heel grappig maar soms ook echt vermoeiend. Mn moeder zei dat ik ook zo was dus ik krijg het nu gewoon terug
Hier is het druk, we zijn flink bezig in huis. We hebben besloten dat F zn eigen kamertje miet gaan slapen. Hij wordt te vaak wakker van ons als we vroeg op moeten staan… dus dat betekent kinderkamertje maken! Super leuk om te doen! Lekker veel vrolijke kleuren. Verder zijn we begonnen aan fruithapjes proberen, hij is absoluut geen fan haha! Omrollen doet hij nog niet, maar dat komt vanzelf weer. Hij is alweer bijna vijf maanden!
@Marlena wat lastig zeg met dat hoofdje. Het lijkt me echt vermoeiend om daar zoveel mee bezig te zijn. Hoe doe je dat de hele dag haha? Moet je hem elke keer draaien? En wordt hij daar niet wakker van? Verder zou ik me ook niet zo druk maken om die groei (behalve als het natuurlijk een mega afwijking is ofzo). Je moedergevoel volgen zegt vaak al wel genoeg en elk kindje is anders dus ook de groei. Haha en wat grappig om te lezen dat E. Niet de enige is die zich dan zo verveelt ofzo. Is natuurlijk wat ik denk te observeren maar is misschien wel helemaal niet zo. Gelukkig wordt ze dan niet zo onrustig dat ik haar echt moet vasthouden en alles laat zien. Als ze dat doet ga ik gewoon dom liedjes zingen of dansen voor haar neus en geef een random object in handen die wel veilig is. @Sannetijd leuk!! Welke kleuren ga je gebruiken? En ben ook benieuwd hoe E. Reageert op de eerste happen alleen ik wacht daar nog wel even mee. verder een vraagje aan alle mama’s die ook rapley/kleintjes methode willen toepassen. Beginnen jullie daarmee als je kleintje zelfstandig rechtop kan zitten of ook al met ondersteuning. En wanneer beginnen jullie daar echt mee? (Na 6 maanden of pas echt wanneer je kindje er interesse in begint te krijgen)