Ik herken wel meer van al je post in mn zoon haha. Niet alleen de laatste. Ze lijken zo te lezen echt op elkaar. Ik zette het tussen haakjes erbij zodat je erop kunt googelen. Al is hij nog jong dus het zal de komende jaren blijken maar het is soms echt een zoektocht hoe hem uit te dagen. Indd continu nieuwe prikkels aanbieden maar dat gaat verder dan standaard speeltjes. Vraagt veel van je eigen creativiteit soms he
@Marlena wat lastig, maar wat @Zuri zegt krijg je er straks wel iets heel moois voor terug. Al hoewel je nu ook al iets prachtigs hebt! verder pas ik eigenlijk al m’n kleren weer die ik voor m’n zwangerschap ook paste, al een maand na de bevalling alweer. Deed er niks voor en eet gewoon elke dag een brok oranje Tony Chocolonely. Verder probeer ik wel bewust te leven. Topjes pas ik wel minder want dat past minder aan de bovenkant maar heb ik weer een excuus om wat te kopen
@Lska jaa zou wel kunnen inderdaad dat dat er ook nog eens bijkomt. Hij wil in elk geval altijd wel ons om hem heen hebben ook! @Zuri, hoe was je eerste dagje? Ja herkenbaar hoor, ik lette best wel op mn eten en wandelde heel veel, maar was allemaal zinloos. Afgelopen maand nergens meer op gelet, alleen dus gestopt met borstvoeding en heb gewoon weer al mn buikspieren terug en vetjes zijn ineens opgelost ofzo. Bizar hoe die hormonen werken. Wel logisch want met borstvoeding hou je natuurlijk ook gewoon wat slappere gewrichten en spieren. En blijkbaar van die hormonen soms ook vetophoping op de buik @annavdx haha ja wat jij schreef: op een gegeven moment ben je overal doorheen en weet je dus gewoon echt niks nieuws meer te verzinnen. Ik las eerder dat E ook snel overprikkeld raakt van activiteiten, hoe gaat dat nu? Lijkt me heel lastig zeg. S kan ik juist heel goed vermaken door maar ergens heen te gaan. Hij vindt andere omgevingen geweldig. En hoe meer verschillende mensen hoe beter. Liefst zit hij bij iedereen op schoot en hoe wilder en gekker hoe beter Dus heb in elk geval wel 1 ding waar hij gelukkig nooit op uitgekeken raakt: uitjes... Dat is dan ook wat ik zoveel mogelijk doe op de 'mama' dagen. Hier thuis ben ik ook een beetje door het speelgoed en de boekjes heen hahaha
@Marlena o is dat zo ja ook slappe spieren!?! Nou ik bootcamp dus alweer een poosje maar tis echt drama. Ik heb weinig energie en houd het vaak gewoon niet meer vol. Zou dat het zijn? toen ik hoogzwanger was ging het vaak nog beter dan nu joh Werk was leuk! Fijn om weer te doen O ennuh ik zou er niet voor schomen soms tv aan te zetten hoor... met eten koken oid. Hij houdt er heus niks aan over. Maar das mijn bescheiden mening
@Marlena E. Is inderdaad snel overprikkeld maar dat gaat nu wel steeds beter nu ze ouder wordt. Ze heeft nog steeds niet veel met het op schoot zitten bij andere mensen (vanaf het begin al niet) en moet dan snel huilen. Alles ontdekken vanaf mijn schoot is wel goed. Kan ook wat eenkennigheid zijn maar misschien vindt ze het ook wel gewoon spannend. Echt de drukte in heeft ze ook meer moeite mee, ze wil dan alles zien en blijft maar om haar heenkijken, drinken en slapen wil ze dan ook echt niet. Ook als er visite is en mensen praten luid, is ze er na een twintig minuten ook echt klaar mee en wil dan aan de borst om even te ontprikkelen?. Verder ben ik zelf ook niet iemand die snel de drukte in gaat want hou zelf ook veel meer van rustige omgevingen. Kan ook zijn dat ze die drukte ook gewoon niet gewend is. Ach ja, het gaat nu wel steeds beter en zijn nu een weekendje weg en ze doet het super! Ohja en slaap-wakkertijd hou ik nu ook echt veel beter in de gaten dan eerst. Dan is er een betere balans tussen activiteit en rust.
Aahhh nou zeg. Lot lag altijd gewoon met benen plat. Vanochtend kwam ze spontaan tot de ontdekking dat ze het ook kan bewegen. Gevolg: hele dag benen draaien tillen doen en einde middag lag ze op haar buik! Met campspreider en al! Zooo ongelooflijk trots op die kleine meid!!! Dit moest ik gewoon ff zeggen, want ik had dit echt nog in geen maanden zien aankomen ♡♡♡
Aahww!!! Super fijn. Geeft denk ik weer heel veel vertrouwen en neemt een boel zorgen weg. Je hebt gewoon een kleine strijder haha!
Wauw wat een mooie vooruitgang zeg!!! Super knap ook, dan moet ze wel heel sterk zijn dat ze dat gewoon met zo een broekje aan kan
Hoeveel slapen jullie kleintjes eigenlijk? S slaapt de laatste tijd echt super weinig, maar heb ook niet het idee dat hij moe is. Hij slaapt met moeite 3x per dag een half uurtje (echt maximaal) en dan 's nachts van 19/20 tot 7 uur. Misschien is het wel normaal, maar dacht dat babys meer slaap nodig hadden haha. Hij is verder gewoon heel actief en vrolijk en wrijft ook niet in zn oogjes ofzo. Een klein beetje meer tijd voor mezelf zou soms alleen fijn zijn
Nog even van me afschrijven hoor. We hebben zn hoofdmeting binnen en valt me zwaar vies tegen. Zijkant van 105.1 naar 101.0, top dus, maar dat boeide me niet zoveel want dat viel reuze mee. Achterkant van 94.5 naar 94.2!! Terwijl de achterkant zoo aanwezig is en we nu al 3 maanden er bovenop zitten met oefeningen en op zn zij liggen pffff... Fysio zegt dat t goed komt maar ik vraag het me af als er nu zo weinig verschil is niet dat iemand hier iets mee kan deze post maar moest het ff kwijt
@Marlena wat goed dat je je verhaalt deelt! Vind het zeker niet vervelend hoor! En ik kan me voorstellen dat je er flink van baalt.. je bent er volgens mij altijd heel druk mee bezig. Ik heb er alleen niet veel verstand van want zou je graag gerust willen stellen. Zou de fysio al niet vele extremere gevallen hebben gezien en vanuit ervaring kan zeggen dat het wel goed komt? Jou kleintje is nu ook heel veel aan het rollen en beweegt veel meer dan eerst dus zal steeds minder op die kant liggen (denk ik). Misschien dat de fysio daarom wel zegt dat het goed komt. Nogmaals ik weet het ook niet maar vind het wel mooi dat je je gevoel van je afschrijft op dit forum. verder slaapt de kleine hier wel vier keer op een dag en dan dutjes van drie kwartier. Deze slaapjes heeft ze ook echt nodig want anders is ze super humeurig. Ze geeft ook heel goed aan dat ze moe is. Elk kindje is anders en die van jou heeft schijnbaar gewoon minder nodig, niks mis mee. Je kleintje vindt de wereld gewoon veel te interessant haha!
Ben bij cb geweest, krampjes zijn waarschijnlijk van de oefenhapjes. Wat hij binnen krijgt en het veranderende speeksel. Klinkt logisch, ben blij dat het geen allergie is ofzo. Ik moet blijven oefenen van hun en dan went het vanzelf. Doen echt niet elke dag een hapje, hij vindt het toch niet lekker, haha! kwa gewicht, ben tijdens de zwangerschap 20+ kilo aangekomen. Zit nu nog op de +7 kilo, gaat langzaam eraf maar denk dat mn lichaam echt het vasthoud voor de borstvoeding. Heb er niet zo een haast mee, heb twee nieuwe broeken gekocht en vindt mn mama lijf prachtig zoals die is! sporten is echt een no go nog… was altijd een hardloper, ben twee keer gegaan en nu al lopersknie aan beiden benen!! Verschrikkelijk! Slapen is F niet zo goed in, moeten er s nachts vaak uit om hem op nieuw in te stoppen en te sussen. Hebben een lakentje van feddekees gekocht (duur! Mijn hemel) en hopelijk voelt hij zich dan wat geborgen. Dutjes overdag doen we ook steeds vaker in zijn eigen bedje op zn kamertje. Blijf het leuk vinden om zo mee te lezen en jullie kindjes te ‘lezen’ opgroeien!
Moet ik het lezen als dat het in afvlakking is toegenomen? Of als te weinig verbetering? Ik heb er helaas ook geen verstand van maar wil je wel begrijpen in je zorgen ♡ Hier gaat ze denk ik over van 3 naar 2 slaapjes. Ze slaapt wel graag uit tot een uur of 8 maar wil dan pas na 11u weer naar bed. Als ik haar toch eerder doe is het echt zo'n hazenslaapje van nog geen 30 min. En dan slaapt ze tussen de middag wel ene uurtje en einde middag nog een uurtje. Dat was het eigenlijk. Maar ze is altijd wel super vrolijk en redt het tot in de avond 18u dus prima. Tussen 18/18.30 ga ik naar boven met haar en dan slaapt ze tot uurtje of 7. En ja @Sannetijd leuk he om iedereen zo te volgen vind ik ook! Maar balen zeg van je knie. Is er geen lichtere sport? Hardlopen is ook wel pittig. Of heb je sowieso neit zo'n zin om te sporten? Mag ook hoor natuurlijk tis geen verplichting gelukkig
Oohja als ik het zo lees slapen alle kindjes niet per se heel veel. Ik weet nog in de new born fase dat het meer slapen overdag dan wakker was. Maar nu is hij eigenlijk bijna de hele dag wakker met een paar kleine slaapjes overdag. Moet er misschien gewoon even aan wennen haha. Denk inderdaad dat 2 slaapjes misschien beter is, dat die dan iets langer zijn ofzo. En wat vervelend @Sannetijd van je knie! Hopelijk herstelt dat snel weer. Is toch weer lekker om een beetje te bewegen/sporten. Niet dat ik daar zelf aan doe hahaha maar ik weet dat sporten fijn kan zijn @Zuri oh ja sorry ik zit er zo in dat ik er gelijk vanuit ga dat iedereen die waarden snapt hahaha. Maar is natuurlijk beetje vaag zo zonder uitleg. Beiden zijn wel verbeterd, ODDI (scheefheid) moet zo tussen de 100 en 104 zitten, is verhouding links rechts en (daar mag dus 4 procent verschil in zitten, vandaar 100-104). Die is dus helemaal mooi weggetrokken van 105 naar 101, dus gewoon vrijwel symmetrisch nu. Andere waarde CPI (achterkant) is de verhouding lengte-breedte. Als die 100 zou zijn is het hoofdje dus net zo breed als rond. Hij zat op 94,5 en dit is dus maar met 0.3 gezakt naar 94.2, terwijl deze waarde tussen 70 en 90 moet zitten. 90 is normaal te noemen, maar eigenlijk zitten kindjes gemiddeld op de 80 (dus breedte is 80 procent van de lengte). Weet niet of het duidelijk is zo haha, maar dat betekenen die waarden dus. Dus ja zijn hoofdje is nog behoorlijk breed en plat
@Marlena, zelf geen ervaring mee maar een vriendin wel en zij zegt dat het vormen ineens harder kan gaan als ze gaan rollen/tijgeren/kruipen. Geen verdere achteruitgang en zelfs een kleine verbetering is met 5 maand al heel mooi.
@Marlena ah oké ik hoop maar gewoon voor jullie dat wat de fysio zegt klopt en het alsnog kan veranderen. Lot heeft heel veel haar maar achterop zo'n kale plek van al het liggen. Dat gaat ook over zodra ze meer bewegen. Dus dan liggen ze er minder op. In die trant kan ik wel geloven dat wat @Lska zegt dat hij er straks vanzelf minder op gaat liggen. Toch wel maf he hoe zo'n afvlakking dan ineens zo hard kan ontstaan. Overigens ligt lot dus wel heel veel op haar rug. Eerste rugslaper en nu dus dat stomme broekje. Ik vind haar hoofd ook echt veel vlakker dan die van de andere 2 waren maar cb maakt zich ook geen zorgen. Ze zeiden wal van oja is wat vlakker. Ik denk dat het ook gewoon een beetje bij mens-zijn hoort ofzo dat al onze hoofden zich anders vormen nav voorkeuren ofzo?
@Lska thanks voor je positieve bericht. Eigenlijk is met 5 maanden verbetering al positief ja, maar had zelf gewoon gehoopt op meer... Maar goed moet er maar vertrouwen in hebben... S doet het verder ook hartstikke goed en gaat motorisch top, dus meer kunnen we ook niet doen. Hij ligt nu in deze fase nou eenmaal nog vaak op zn rug, hopelijk inderdaad sneller verbetering in de kruipfase! @Zuri haha ja S dus echt compleet kaal. Daarom is het misschien ook zo opvallend. Mss als hij een bos haar had gehad dat het me ook minder was opgevallen maar het is ook gewoon zo dat de meeste babys in hun slaap (ook op de rug) naar links en naar rechts kijken, S niet. Die kijkt recht naar boven, altijd Nou goed. Het zal wel uiteindelijk goedkomen haha.
Ja klopt de hoofdjes vallen meestal wel opzij. Is ook handiger met eventueel spugen dan valt het eruit S blijft wel beetje eigenwijs daarin dan ja haha. Ik heb trouwens weer werk. Snel gegaan. Had ook niet echt verwacht dat het lang zou duren maar toch fijn. maandag weer starten. uiteindelijk dus 6 dagen zitten "niksen". het spannendste aan de eerste werkdag vind ik altijd de surprise die ik maak als ik aangeef te willen kolven. Maar durf dat nooit vooraf aan te geven, veel te bang dat ze dan daarop afhaken omdat ze denken dat ik dan 2u per dag niet inzetbaar ben ofzo.
Ja baal enorm van mn knie. Ga misschien wat low inpack sport doen… yoga ofzo. Komt allemaal wel weer als ik stop met borstvoeding. volgens mijn schoonmoeder gaan alle kindjes beter slapen als ze beginnen met kruipen.