De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope2022

    Hope2022 Actief lid

    18 okt 2021
    405
    496
    63
    Vrouw
    Ahhh jaa hier twijfel ik ook of er al tandjes komen. Het gat echt veeeel te snel
     
  2. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ze zijn baby tot 1 jaar oud maar het echte baby is er met een half jaar echt wel af he vinden jullie ook niet? Gaat indd zo rap allemaal
     
  3. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Gister 7 maanden oud alweer. Ze heeft echt een mentale sprong gehad, bizar gewoon :eek: ineens heel ander kind zo mooi om te zien ♡

    Hier nu schoolvakantie van oudste 2. Gezellig! Lotje wel naar gastouder dus echt tijd om "grote kinder dingen" te doen. Ook weer eens leuk!

    Hoe gaat het met jullie?
     
    Marlena vindt dit leuk.
  4. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.715
    113
    @Zuri wat leuk zeg dat ze zo is gegroeid!! Op welke manier merk je die mentale sprong? Ook leuk dat je nu leuke dingen met je oudsten kunt doen!

    Hier gaat het goed. S is weer eens flink ziek geweest. 4 dagen lang 40 graden koorts. Hij was echt heel erg beroerd. Vandaag weer terug naar de oude drukke jongen van hoe ik hem ken. Bizar dat kindjes zo van de ene op de andere dag doodziek kunnen zijn en ook weer gewoon helemaal beter.

    Verder heeft hij een vriendinnetje op de opvang, zo leuk!!! Is een meisje van anderhalf. Haar moeder vroeg aan mij: is dat baby S? Dus ik: ja.... Zegt ze: ohh mijn dochtertje heeft het thuis de hele dag over S, ze wil zo graag met hem spelen steeds! Haha ik smolt helemaal toen ik dat hoorde. Echt een cute meisje en ook leuk om te horen dat ze mijn baby zo geweldig vindt terwijl er ook honderd andere baby's op de opvang zijn;)

    Verder kan S nu een heeeeel klein beetje tijgeren wat zijn eigen leven een heel stuk leuker en makkelijker maakt. Hij vermaakt zich nu een stuk beter! Ook in bed ligt hij vrijwel nooit meer op zijn achterhoofd, maar wel in alle andere denkbare houdingen. Kan ik dat ook weer los laten! Ook kan hij eindelijk zijn eigen speentjes in bed opzoeken en indoen, ideaal.

    En inderdaad, hoe gaat het met de anderen?
     
    Zuri vindt dit leuk.
  5. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ach wat rot zeg alweer ziek! Maar vaak hoor je dat ook wel ja, dan is de weerstand wat verzwakt van de eerste keer ziek en dan blijven ze gaan... tijd voor lente! Weg met de ziektebeestjes. En leuk zeg dat hij een "grote zus" erbij heeft! Wat mooi zeg dan vindt hij haar vast ook heel leuk als het zo naar elkaar trekt ♡ en leuk zeg dat hij nu kan tijgeren!! Echt een mijlpaal vind ik dat ♡

    Lotje kan dus motorisch nog niks zoals jullie weten, al doet ze nu wel echt haar best met poging tot rollen maar lukt haar nog niet. Maar ze geeft dus ineens bewust kusjes echt veel te schattig ♡ ze pakt echt je gezicht beet ervoor haha. En ze schudt nee als ze iets niet wil! En ze roept nu echt heel erg duidelijk Ma-ma. Eerst was het meer mahmmahmmahmmahm en nu mahm maaaa zeg maar. Beetje lastig uit te leggen in geschreven taal maar de articulatie is veel beter nu. Dus daarin heeft zij haar sprongetje gemaakt!

    Hoe gaan de slaapjes overdag trouwens bij jullie? Hier zijn we nu echt over naar 2 slaapjes. Die in de late middag wil ze niet meer. Ik vind wel dat ze kort slaapt hoor. Meestal 2x 45 min max. Vaak zelfs korter. Maar 's nachts slaapt ze echt heel erg goed dus we klagen niet. Nog wel minsten 3 droomvoedingen maar ze slaapt wel van 19 tot 7 verder.
     
  6. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Zuri wat leuk die sprong op dat gebied! Lijkt me zo mooi als ze mama gaan zeggen! Verder was ik heel benieuwd of het spreid broekje al bijna af mag

    @Marlena wat zielig dat hij alweer ziek is geweest. Gelukkig wordt het nu ook alweer een stuk beter weer en gaan we richting het voorjaar! Zo lekker vind ik dat! Hopelijk gaan inderdaad al die ziektebeestjes dan ook weer weg. En fijn dat hij zich ook wat verder kan voortbewegen, hoef je niet meer telkens rond te lopen met hem haha.

    hier gaat ook alles goed! E. Is echt een rustige baby en vindt alles eigenlijk wel prima. Ook heeft ze zichzelf de afgelopen periode veel ontwikkelt op sociaal en motorisch gebied. Ze geeft zichzelf nu te eten (slikt het dan niet echt door nog maar brengt alles wel zelf naar haar mond en gaat op groentes zuigen), geeft ook kusjes alleen dan met open mond en rolt nu op buik en rug. Ook blijft ze zelfstandig recht zitten zonder steuntje als we haar laten zitten. Maar doen we niet heel veel want weten niet of dat heel goed is. Verder slaapt ze hier nog 3 keer en dat heeft ze ook echt wel nodig nog, anders chagrijnig en huilen.
     
  7. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    Ohja, nog een vraagje! Grommen jullie baby’s ook zo? E. gromt echt om alles, niet omdat ze boos is of moet poepen ofzo maar gewoon met lachen, spelen, drinken etc. Herkennen jullie dat?
     
  8. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.715
    113
    @Zuri ach wat schattig zeg! Wat super leuk dat ze mama zegt en nee begrijpt!!! Die kusjes ook, die zijn echt te cute he!! S doet dat ook, dan pakt hij je gezicht beet en gaat hij met zn mondje open zo je gezicht aflebberen soort van haha. Hij houdt er ook van om mn neus op te eten. Die tandjes worden alleen steeds groter en scherper dus is wel soms oppassen geblazen;)
    Wat betreft de slaapjes gaan die hier af en aan. Hij heeft eigenlijk nog wel behoefte aan 3 slaapjes, maar die derde lukt vaker niet dan wel. Met als gevolg dat hij vanaf half 6 niet meer te genieten is. Hij slaapt al vanaf het begin heel kort, maximaal een uurtje maar meestal nog wel korter. De nachten gaan wel heel goed nu. We hebben een tijdje de laatste fles gegeven om 19 uur, en dan sliep hij bijna door tot de volgende ochtend. Maar de laatste tijd wordt hij toch weer hongerig wakker rond 4/5 uur dus nu geven we toch gewoon weer een laatste fles om 23, met als gevolg dat hij heeeeerlijk doorslaapt tot de volgende ochtend.

    @annavdx wat heerlijk dat E zo rustig is! Kan ze zichzelf nu ook beter vermaken? S kan zich sinds afgelopen dagen weer totaal niet vermaken. Hij wil alles wat hij nog niet kan. Hij wil alleen maar staan en springen. Aan tafel zitten vind hij ook heel leuk, dan kan hij lekker hard met al zijn speelgoed op tafel slaan enzo. Hij kan alleen nog totaal niet zelfstandig zitten, zelfs niet met behulp van kussentjes, dus alles wat hij leuk vindt heeft hij hulp bij nodig van ons haha. En alles wat hij wel zelfstandig kan vindt hij voor even leuk, maar al snel saai en niet leuk genoeg.

    Dat grommen is hier meer gillen. S heeft echt een harde schelle stem:roflmao: Als ik andere babytjes om mij heen hoor hebben die allemaal zo een lage stem. Zowel met brabbelen als huilen. S zijn stem is echt niveau oprah qua hoogte. Mijn broertje heeft tot zijn 12e ook een hele hoge piepstem gehad, zou mij niet verbazen als S dat ook gaat krijgen haha!
     
    annavdx vindt dit leuk.
  9. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena haha wat grappig! Of eigenlijk niet, maar E. kan zich op dit moment nog steeds niet zelf vermaken en daar moeten wij nog steeds mee helpen. Heb jij nog tips voor nieuwe dingen? Misschien kan ik dat nog uitproberen haha. Vermoeiend is het soms wel maar er zal vast ooit een eind aan komen.

    Verder is ze Afgelopen dagen ook weer heel humeurig wat ik herken van vorige sprongen dus ik denk dat er weer een aan komt.

    Oh en dat gillen lijkt me helemaal erg haha! Helemaal als het zo hoog is!
     
  10. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.715
    113
    @annavdx lastig is dat he. Ik ben wel heel erg benieuwd naar wat jij allemaal doet met E, qua nieuwe dingen. Ik heb nauwelijks tips.... Wat wij doen is de hele dag met hem rondlopen en alles laten zien. Dat is niet per se een aanrader;) Daarnaast vindt hij het geweldig om bijvoorbeeld op alle knopjes van de magnetron en oven te slaan, aan kastjes te trekken... Dus niet echt tips om zelf even tot rust te komen terwijl de baby zich zelf vermaakt hahaha. Wat hij trouwens laatst wel heel leuk vond was een ballon met helium, en dan daar beetje aan trekken en mee spelen (was leuk voor 1 dag). Daarnaast is hij inmiddels gek op tv.... als ik het even niet meer weet dan zet ik m ook regelmatig even 10 minuten voor de tv. Oh ja en in zn stoeltje voor het raam kan hij zich ook wel even mee vermaken! Dan kijkt hij gewoon beetje naar buiten naar de auto's en de huizen enzo!
     
  11. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena wat een leuk idee van die ballon! Dat ga ik ook proberen!

    En ja wat ik doe op een dag met E: ik loop heel veel met haar in de draagdoek buiten en binnen, haar op de buik laten spelen met van alles en nog wat zoals keukenpapier, kattenspeeltjes van de Action, houten blokjes, etc. Koekjes bakken terwijl zij in de kinderstoel zit en wat zit te kijken, voor haar of met haar wat dom dansen, bellen blazen maar daar snapt ze niks van nog, haar elke dag douchen of in een badje (emmer met badeend) zodat ze daar wat mee kan spelen of op het water kan slaan. Elke dag douchen is niet heel goed voor het huidje maar ze vindt het zo fijn dat ik het wel prima vind

    Ohja en pianospelen terwijl ze in de draagdoek zit en boekje lezen. Maar met lezen luistert ze totaal niet naar mijn verhaal en trekt alleen maar de bladzijden stuk haha! Eigenlijk probeer ik ook gewoon veel dingen te ondernemen buitenshuis want dat vindt ze heel leuk. Verder zou ik het echt niet weten. Probeer vooral heel veel af te wisselen en dingen die ik doe waarbij zij meekijkt vind ik ook al een activiteit voor haar. Heb jij nog aanvullingen?
     
  12. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.715
    113
    Even een grappig momentje delen hier hoor! Ik had toch verteld dat S een vriendinnetje had op de opvang die helemaal gek van m is?

    Nou, ik bracht vanmorgen S naar de opvang. Onderweg naar huis hoor ik ineens heel ver weg een baby/kinder stem: 'S.achaaaaaa', 'S.achaaaaaaa'. Ik dacht echt: huh? Waar komt dat ineens vandaan? Hoor ik dat goed? Zie ik ineens dat schattige meisje de hoek omkomen in de buggy. Ze was onderweg naar de opvang. Ze had mij nog niet eens gezien maar had er dus erg veel zin in om naar de opvang te gaan en met mijn S te spelen. Ik lag helemaal dubbel!:roflmao:
     
    Zuri en annavdx vinden dit leuk.
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hier moet ik de baby ook continu vermaken pff. Soms vermoeiend. Ik heb wat speelgoed van vinted gehaald dat vindt ze leuk. Een spiraal toren waar ze de bal op kan leggen, een stapeltoren ze haalt de ringen eraf en een vormenstoof die ramt ze graag kapot. Voorlezen vindt ze ook leuk. Ze rolt nu goed en wil kruipen maar wordt kwaad vanwege dat broekje.

    Slapen gaat steeds slechter. Ze slaapt nog 1x overdag 45 min en zelfs een keer helemaal niet. Maargoed ze is vrolijk, lijkt er zelf geen problemen mee te hebben. Wel vermoeiend voor ons, want je hebt hele dag met haar bezig. :roflmao:
     
    annavdx vindt dit leuk.
  14. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Dames super nieuws! We mogen het uur zonder spreidbroekje gaan uitbreiden naar 12u per dag! Yeah! Ik ben zoooooo blij hiermee!!
     
    Mangoeste, Marlena en Lska vinden dit leuk.
  15. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    wooh vrijheid!
    Kan ze goed met het spreidbroekje slapen dat die 12uur dragen snachts kan?
     
    Zuri vindt dit leuk.
  16. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.715
    113
    @Zuri wauw wat fantastisch zeg!!! Zal jullie beiden veel meer vrijheid geven!! En inderdaad, kan dat dan gewoon alleen in de nacht gedragen worden? Zou heel fijn zijn!
     
    Zuri vindt dit leuk.
  17. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja klopt de nacht is voldoende echt fijn! Ze had er een hobby van gemaakt zich uit het broekje te wurmen dus gelukkig heeft het alsnog wel z'n werk gedaan. Als we nog 3m moesten had ik om een ander broekje gevraagd maar dan ga je meer richting een harnas of gips dis gelukkig is dat niet aan de orde.
     
    Marlena vindt dit leuk.
  18. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.715
    113
    Zo hee jij was vroeg wakker;)
     
  19. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hahaha, ik was ongi geworden vet irritant. Lekkere tmi
     
    Marlena vindt dit leuk.
  20. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.715
    113
    Hoe gaat het hier met iedereen? En met alle babys? Het is stilletjes hier zeg!!

    Hier tijgert hij erop los nu, zoooooo leuk!! Krijgt het steeds beter onder de knie. Hij vindt het zelf ook geweldig en kan nu overal zelf bij:roflmao: gaat zo hard ineens! Wil alle plantenpotten omtrekken, dus wel oppassen geblazen nu haha
     
    Zuri en Mangoeste vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina