De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Jammer dat het stil wordt hier, want het is juist zo leuk om alle ontwikkelingen te volgen..

    Maar ik snap het ook wel...ben zelf ook de hele dag bezig met achter E aan hollen :) Hij kruipt en trekt zich overal aan op sinds hij 7 maanden is. Hij wil sindsdien niks anders dan staan, maar dat levert dus de hele dag gevaarlijke situaties op..veel vallen..gelukkig leert hij nu dat hij ook weer op zijn billen terecht kan komen ipv op zijn hoofd.

    Praten doet hij nog helemaal niet...het blijft bij oerkreten. Zeggen jullie kindjes inmiddels al iets?
     
  2. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik lees nog mee op het forum! Maar heb gewoon niet altijd wat te melden haha. Leuk dat jullie kindjes motorisch al zo lekker op dreef zijn zeg! Hier moet het echt helemaal van opnieuw komen zo zonder sprijdbroek. We oefenen dagelijks maar je merkt dat ze geen spierkracht meer heeft. Van het weekend kon ze zich met hulp iets vooruit duwen, maar dan houden wij de voetjes laag en tegen. Rollen begint ze ook een beetje door te krijgen maar ook hier mist ze de kracht en behendigheid echt nog.

    Praten doet ze indd wel, ze kent aantal woorden, maar favoriet is gewoon mama, hi mama of hawoo mama. Wil ze eten zegt ze hamhamham. Lijkt wat op boterham (wat wij ook zeggen) maar zou ook ham ham ham kunnen zijn geen idee. Verder nog papa oma opa en Anna (zus). Broer noemt ze blablabla. :roflmao: omdat hij vaak naar haar komt en zegt dan "Ja lotje blablabla" dus hij heet blablabla volgens haar :roflmao::roflmao::roflmao: ik vind hem leuk.

    Ik ben de afgelopen weken wel erg moe door mn nieuwe werk en wat dingen met de oudste 2. Veel geregel. Nog 2 weken en dan hebben we 2 weken mei vakantie. Zou eerst 1w opnemen maar ga 2 weken doen. Heb al opvang voor alle kids dus dan kan ik ff 2 hele dagen dat ik dus niet werk bijtanken. Ff niks. Heb het nodig.:oops:

    Hoe is het verder met jullie zelf? Dus niet met de kids, maar met jullie?
     
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.564
    1.711
    113
    @Mangoeste wauw wat sterk zeg dat hij zich al sinds 7 maanden optrekt!! Gelukkig leert hij steeds beter op zn billen vallen ;)

    @Zuri nou die van jou ontwikkelt zich wel bijzonder snel qua taal enzo zeg!!! Alles wat ze motorisch nog niet kan compenseert ze dus goed met andere kunstjes haha! Logisch dat ze nog niet zo sterk is na zo lang een spreidbroekje te hebben gedragen... Maak je je daar zorgen over? Uiteindelijk haalt ze het natuurlijk wel weer in:)

    Hier kan S ook echt totaal nog niks zeggen hoor! Nog niet eens babababa of dadadada. Hier zijn het ook gewoon gilletjes en random geluiden. Als hij boos is doet hij nu wel 'mehmehmeh'. Dat is zn enige klinker/medeklinker woordje haha. Maar dat tijgeren gaat heel goed! Echt super fijn, ik hoef hem echt helemaal niet meer de hele dag te vermaken. Ik leg m neer en hij gaat op avontuur uit.

    We zitten wel echt al lang te klooien met allemaal stomme kwaaltjes. Hij is altijd verkouden, is al 6 maanden aan het hoesten en erg veel slijm in zijn longen en moet daardoor ook dagelijks overgeven. Kinderarts zegt dat hij er wel overheen groeit maar het is wel heel vervelend. Eten lukt ook nog niet echt. Altijd kokhalzen/hoesten/overgeven. Hij is altijd goed gegroeid maar stagneert nu wel. Weegt al 2 maanden zo rond de 8 kg. Nouja hij is natuurlijk ook mega beweeglijk en actief dus daar zal het ook wel aan liggen. Gelukkig is hij meestal wel heel vrolijk, blij en zeer actief. Dat is he belangrijkste!:)
     
  4. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    He wat rot dat dat zo lang nog aanhoudt. Als hij rond de 1 jaar is en het blijft, ondanks de zomer, of het begint in de herfst direct weer, zou ik toch eens doorverwijzing naar kno vragen hoor. Misschien moet er een amandel uit of buisjes ofzo om hem te helpen de bacteriën er voortaan sneller uit te werken. Klinkt indd alsof het maar blijft sudderen bij hem bah. Maarja zo jong doe je er vaak niet zoveel aan volgens mij. Narcose doen ze in principe niet voor 1j oud. Dus uitzingen... gelukkig is hij zelf meestal vrolijk maar lijkt me als ouders ook vervelend je maakt je toch beetje zorgen denk ik?:(


    En grappig he, nu 3 kindjes gehad en elk kind was wel ergens goed in (voorkeur hebben) op zon jonge leeftijd. Maar ik denk wel dat meiden gewoon eerder geneigd zijn te praten en jongens eerder geneigd zijn motorisch te ontwikkelen. De oudste kon ook met haar eerste verjaardag al zo'n 20 woorden en vlak erna al kleuren benoemen. Best vlot. Maar m'n zoon beperkte zich tot "ETUH!" En zelfs een mama of papa kwam er niet uit. Maar hij ging wel met 11m lopen. Richting de keukenla. Om eten te stelen. :roflmao: m'n dochter is nu onwijs creatief. Knutselt en tekent elke dag van opstaan tot naar bed gaan. Ze was dol op voorgelezen worden en verslindt nu boeken. En zoon is nog steeds altijd hongerig :roflmao: en heel behendig.

    Ik vind het echt zo mooi om te zien dat een karakter er echt al meteen is. Het groeit, maar de basis is nu al aanwezig.

    Als ik zo beoordeel gok ik dat dit 3e kind een muzikale is eigenlijk. Ze "zingt" vaak en klapt regelmatig mee en doet dit dam ritmisch met het zingen combineren. Zou leuk zijn want die andere 2 weigeren op pianoles te gaan terwijl we een hele mooi piano hebben :roflmao::roflmao::roflmao: mag toch wel hopen dat 1 van de 3 het leuk gaat vinden toch :roflmao::roflmao:
     
    Mangoeste vindt dit leuk.
  5. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Zo leuk om al die verschillen in de ontwikkeling te lezen en inderdaad die basis van het karakter zit er nu al in.

    De baby hier in huis zit er mooi tussenin denk ik. Er wordt er sinds een week of 2 ineens flink getijgerd en ook het eten gaat ineens veel beter. Het kost wel allemaal veel energie, hij zat net op 2 slaapjes maar met al dat tijgeren weer terug naar 3 slaapjes.
    Kletsen is nog beperkt tot mamamama wat wel gericht wordt gebruikt als ik niet in beeld ben. En ik dacht gisteren ook te merken dat hij hamham gebruikt voor meer eten maar moet nog even zien of dat gericht was of toeval.

    Ik loop momenteel als een halve zombie rond, mijn energie is gedaald tot een nulpunt. Deels veroorzaakt door de jaarlijkse winterkou en flinke griep daarbovenop. Gelukkig komt het echte lenteweer eraan.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  6. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.564
    1.711
    113
    @Zuri ik maak me niet heel veel zorgen, aangezien we bij een kinderarts lopen en die het niet zorgwekkend vindt (voordat we daar heen gingen maakte ik me inderdaad wel zorgen). Maar vervelend en zielig is het wel. Hij is al zo ontzettend lang zoveel aan het hoesten, en elke verkoudheid die er komt moet hij veel overgeven van het hoesten. Heel zielig om te zien. Kinderarts dacht wel dat er toch misschien een sluimerende lichte infectie is dus mogelijk krijgt hij een antibioticakuur van 2 weken, maar volgens mij was ze daar niet helemaal een voorstander van en hoopt ze dat het vanzelf met de tijd verdwijnt. Toen S longontsteking had en antibiotica had gekregen waren zijn longen wel voor het eerst in maaaanden weer 'normaal'. Hij heeft toen 2 weken lang geen hoest gehad en geen zwaar rochelende ademhaling. Helaas is het toch weer teruggekomen dus of antibiotica op de lange termijn gaat werken weet ik ook niet.

    En heel leuk om het karakter nu al te kunnen zien inderdaad, en bij jou dan ook het verschil tussen de drie kids!

    Zo hier zit S echt in een mega sprong ofzo. Hij is echt zo niet gezellig! Hele dag zeuren, ontevreden, niks is goed. Hij krijgt ook steeds meer een eigen willetje en als hij iets niet wil dan laat hij dat zeer duidelijk weten:roflmao: Hij is ook echt weer mega wild. Kan niet eens stil zitten voor een fles of eten. Hij probeert alleen maar uit de stoel te klimmen. Hij wil wel heel graag eten, maar zodra hij zijn mond open doet is hij alweer afgeleid en doet weer allerlei andere dingen. Enige wat helpt is hem speelgoed geven tijdens het eten en dan al spelend (en niet rustig, nee echt al slaande en springend) wat geven. Hopelijk gaat dat makkelijker worden want is echt geen doen haha.
    Verder is het in slaap komen weer draaaama. Hij valt wel om 19 uur uitgeput in slaap, om vervolgens een uur later krijsend wakker te worden. Hij wil dan alleen maar vastgehouden worden en zodra je hem weer neerlegt is het krijsen. Ik denk verlatingsangst. Meestal na een aantal pogingen en uren verder slaapt hij dan toch;)
    Grappige is dat hij overdag dus juist totaal niet geknuffeld wil worden. Hij kruipt wel naar je toe om opgepakt te worden, maar zodra je hem oppakt slaat hij in je gezicht, en wil alleen maar ontsnappen en verder met spelen. Kortom: hij weet totaal niet meer wat hij wil en is de hele dag ontevreden. Maar goed ik lees overal dat deze fase er rond 8 maanden bij hoort, er gaat zoveel om in dat koppie en leert nu zoveel, dat hij het soms gewoon even een beetje moeilijk heeft.

    Verder zo leuk om continue die veranderingen te blijven zien. Zijn karakter en temperament blijft wel een beetje hetzelfde, dus ik vrees dat we hele drukke jaren tegemoet gaan:roflmao: Maar toch is dat ook wel weer heel grappig en leuk om te zien. Ik zie ook steeds meer van mezelf terug in hem wat ik stiekem ook wel eeerrug leuk vind om te zien. En ondanks dat hij even wat lastiger is bijft het wel een schatje hoor!

    Anderen die dit ook herkennen? Een wat moeilijkere fase op het moment?
     
    annavdx vindt dit leuk.
  7. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hij klinkt echt als een heerlijk ventje met indd een flinke dosis pittige en uitdagende momenten wat het ouderschap gelijk zo lekker intens en zinvol maakt hehehe. Ik blijf erbij dat dit hele leuke kindjes worden. Ondanks het hevige temperament wat ze ook bezitten. Wel fijn dat je je zelf niet onnodig ongerust maakt verder over z'n verkoudheid.

    Hier vooral slechte nachten omdat de eerste 2 tandjes doorkomen. Pittige fase herken ik niet echt maar moet zeggen dat ze gewoon altijd lacht en vrolijk is. Nu met die tandjes wordt ze dus wel echt wakker in de nacht maar ze gaat spelen en het is goed.

    Morgenochtend komt hier de fysio om te kijken hoe we haar kunnen helpen. Het gaat ineens hard. Ze zat dus al een hele tijd maar kan ineens billenschuiven en begint zich op te trekken. Omdat ze bepaalde spieren echt helemaal niet gebruikt heeft wil ik liever die stimuleren, lijkt ons allen beter. Maar vrees ervoor dat zij gewoon wil gaan lopen. Dus wie weet kunnen we haar nog leren tijgeren en kruipen.

    O en vandaag is ze langer uit de buik dan erin!

    @Lska en pittig voor jou dat je zo futloos bent. Wel herkenbaar maar pff. Gelukkig komt de zon door. Hopelijk laden we weer op
     
    Mangoeste en Marlena vinden dit leuk.
  8. annavdx

    annavdx Actief lid

    24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Marlena hier dus precies hetzelfde maar dat wist je al haha!

    wat leuk dat er weer wat gepraat wordt op dit forum!

    Echt een mega sprong hier ook en dus ook een erge slaapregressie. Niet willen drinken, alleen maar jammeren, slecht slapen en het liefst niet voor 21:00. Gisteravond sliepen we pas om 22:00 en vannacht om 02:30 dacht ze dat het al dag was en ging echt niet meer slapen. Dus van 02:30 tot 05:30 wakker gezeten en toen weer eventjes in slaap gevallen. Ze gromt ook bij ieder oogcontact, alsof ze op een grommende manier met je wil praten. Ben benieuwd wat er na dit sprongetje weer komt. Ze praat nu al wel veel met babbababa en dadada en probeert telkens op haar knieën te komen. In ieder geval hoop ik dat ze snel weer de oude is want gezelliger worden we er niet van.
     
    Zuri en Marlena vinden dit leuk.
  9. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    E heeft ook moeite met slapen en eten op dit moment. Drinken wil hij overdag eigenlijk alleen voor een slaapje.

    Heb het idee dat E ook wel snel moe is. Hij heeft echt overdag nog 3 dutjes nodig (soms zelfs 4 als ze kort waren). Na 2 uur wakker is hij echt op (ogen wrijven en jengelen). Misschien komt het ook wel omdat hij constant kruipt of staat of de trap op probeert te komen etc. Maar het zou ook wel fijn zijn als hij naar 2 dutjes over zou kunnen,,

    In de nacht wordt hij dan wel weer vaak wakker (meestal om een beetje te drinken).

    E is trouwens ook vaak verkouden (van de laatste 5 maanden is hij wel 4 maanden snotterig geweest), maar hij heeft er gelukkig wat minder last van dan jouw zoontje.

    Nu is hij wel echt ziek trouwens...zesde ziekte denk ik...koorts en vlekken.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  10. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hier gaat dat inderdaad ook op: mijn dochter kon op deze leeftijd al lang papa en mama zeggen, terwijl E alleen maar kan brullen. Motorisch was ze echter een stuk langzamer dan E.

    Wat leuk dat je nu hopelijk eindelijk een muzikaal kindje hebt :)
     
    Zuri vindt dit leuk.
  11. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Mangoeste zo motorisch is hij echt al snel zeg, kan me er zo niks bij voorstellen! Hier zijn we nu gestart met fysio omdat ze na maandje zonder spreiden nog steeds hetzelfde gedrag laat zien maar vanuit daar verder wil. Dus billenschuiven en optrekken ipv op buik gaan liggen en tijgeren. Dus echt nog de absolute basis.

    Ik vond het zelf ook altijd heel vermoeiend als de baby de kamer door kon tijgeren/kruipen haha. Kan me voorstellen dat het voor E ook vermoeiend is. :roflmao:

    Overigens hier nog altijd een flink stevige dame. Dat wil wel als je weinig kunt bewegen maar dat maakt het bewegen nu juist weer lastiger. :o: zeker die bovenbenen zijn nogal Michelin :p
     
  12. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Hoe is het bij jullie baby's met tandjes? Hier zitten er al een tijdje 2 ondertandjes zichtbaar onder het tandvlees maar daar blijft het bij.

    En door het mooie lenteweer zit ik stiekem te wachten op zelfstandig kunnen zitten. De oudste was motorisch haantje de voorste, dat heeft zo zijn nadelen maar hij kon daardoor al snel in het voorzitje mee op de fiets. Nu is daar eigenlijk helemaal geen noodzaak voor want ik heb een fietskar maar voorop is zo gezellig.
     
  13. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.564
    1.711
    113
    Leuk al die verhalen weer!!

    Hier begint S nu met kruipen. Gaat ineens hard joh! Hij probeert zich ook op te trekken maar dat lukt nog niet helemaal. Kruipen wisselt hij nu af met tijgeren. Hij gaat heel het huis door en heeft alle kastjes al ontdekt. Hij kan zich ozo extreem goed vermaken nu, heerlijk! Sprongetje lijkt ook voorbij. Hij is mega chill nu en slaapt weer fantastisch. Heb er een heel leuk grappig mannetje weer voor terug gekregen dus dat was de sprong wel waard. Hij blijft een tenger mannetje. Zit nog steeds in 68/74. Hij heeft gewoon niet heel veel interesse in eten en drinken en wil alleen maar spelen en op avontuur uit gaan. Maar ja ik probeer het nu maar wat meer los te laten. We zijn beiden ook vrij klein en tenger dus een grote spekkige baby was misschien ook niet realistisch geweest.

    Hier heeft hij al sinds hij 6 maanden is 2 ondertandjes. Nu 4 tanden boven die tegen zn tandvlees drukken en bijna door zijn. Lijkt me echt een schattig gezicht ala die straks echt door zijn. Ineens een heel ander kind met al die tandjes!!!

    Hoe ik een half jaar geleden dacht nooit meer zwanger te willen zijn en nooit meer door de baby tijd te willen gaan en dacht dat S echt enigst kind zou blijven, fantaseer ik er nu op los om alweer voor een tweede te gaan:oops: zal ook wel iets hormonaals nog zijn ofzo haha, want hij is nog zo jong en makkelijk is het nog altijd niet. Maar lijkt me zo leuk als hij er nog een broertje of zusje bij zou krijgen op de niet al te lange termijn. Mn vriend heeft wat minder haast en is wat rationeler, wat ook niet verkeerd is haha. Maar goed wie weet wil hij binnenkort ook wel weer :thumup:
     
  14. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.564
    1.711
    113
    @Lska ja dat fietsen lijkt me ook echt leuk!! S zit nog niet stevig genoeg, maar heb wel een fietsstoeltje gekocht via marktplaats afgelopen weekend. Was echt een mooie deal haha! Lijkt me heerlijk om deze zomer lekker samen te fietsen

    @Zuri wanneer komt de fysio? Ben benieuwd wat ze zegt/voor oefeningen geeft! Hier met S naar fysio geweest vanwege zn voorkeurshouding en vond het best fijn. Ze gaf echt goede oefeningen en het leek ook echt wel te werken! Kan die van jullie trouwens echt al zo stevig zitten dat ze ook zelfstandig goed zit en speelt? Lijkt me ook erg cute!
     
  15. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ze was van de week geweest. We moeten haar vanuit zit naar buiklig uitdagen te komen. Dit omdat ze dan meer ontspannen erin gaat en bewust wordt van haar eigen kunnen. Vanuit buikligging oefenen met pivoteren zodat ze ook hier echt bewust van wordt en oefenen met rollen buik naar rug. We hebben het idee dat stap 1 nu redelijk bewust lukt en stap 2 nog niet echt en 3 al helemaal niet. Dus ze rolt echt nog niet bewust.

    Ze zit al heel lang heel stevig ja. Hebben we ook wel zo gestimuleerd vanwege die spreidbroek. Dan is de buikligging heel naar omdat de beide benen dan loskomen van de vloer, dus geen fijne houding. En enkel op rug complete dag is ook niet ok.

    Hier juist precies weer dat ik denk lijkt me zo leuk een kruipende baby haha. We hebben echt tegenovergesteldes van elkaar :roflmao:
     
  16. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.564
    1.711
    113
    Wat fijn dat de fysio zo snel is geweest en ze met allerlei oefeningen is gekomen. Gelukkig gaat de eerste stap nu. De rest zal wel volgen als je blijft oefenen:) Ze is in elk geval sterk genoeg om zelfstandig te zitten, de rest is ze natuurlijk ook helemaal niet gewend om te doen, hopelijk helpt het oefenen!

    Vandaag zijn we weer voor controle bij de kinderarts geweest. Eerlijk gezegd maak ik me nu toch best wel zorgen. Ze heeft wederom naar zijn longen geluisterd maar dit keer vond ik haar iets minder positief. Vorige keer gaf ze aan: misschien een virusje, groeit hij wel overheen. Nu vond ze het wel opvallend hoe hij zat te piepen, zonder dat hij verkouden is. Zelfs na medicatie die zou moeten helpen bij astma of een virale infectie (salbutamol) was er geen verschil te merken, het piepen van zijn longen nam juist toe. We hebben een longfoto moeten maken en volgende week worden we gebeld hierover. Ze wilde ook nog overleggen met een arts van het AMC. Ze gaf zelf aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken en ze gewoon alles goed willen bekijken, maar ja als moeder zijnde doe je (ik in elk geval) dat toch. Wat als er toch iets aan de hand is... Nou goed volgens mijn vriend moet ik het loslaten en is er niks aan de hand tot het tegendeel bewezen is:o: En waarschijnlijk is er ook gewoon niks, maar goed.
     
  17. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Marlena kan me voorstellen ja ik zou als moeder dan ook niet lekker slapen... inmiddels al meer nieuws?

    Hier alles z'n gangetje. Ze is nog steeds lief en inmiddels alweer 9m jeetje wat gaat de tijd toch snel
     
  18. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.564
    1.711
    113
    Wat is het stil!

    Hoe gaat het met alle augustus mama's en baby's?

    Hier goed! Waar blijft de tijd pfffffff........... Hij kruipt nu het hele huis door, klimt overal op, trekt alles uit de kasten en is volop aan het ontdekken hihi. Wat is hij schattig zeg. Dat ondeugende koppie ook. Alles wordt ook zoveel makkelijker. Ik leg hem op de grond en hij kan zich uren vermaken. Hoe ik eerst de hele dag bezig was met hem van alles laten zien, doet hij dit nu allemaal zelf. Hij trekt zich overal aan op alleen is zijn rug nog niet zo sterk en kan hij zelfs nog niet zitten. Al kruipend en optrekkend valt hij dus regelmatig op zijn hoofd. Beetje zielig maar hoort er bij haha. Wel veel opletten geblazen dat hij niet op gekke gevaarlijke plekken terecht komt.

    Verder gaat het met zijn gezondheid zoooo goed. Hij had dus al zolang ik mij kan herinneren hoesten/slijm/overgeven/piepende en zagende ademhaling. Afgelopen dinsdag gestart met antibiotica en wat een verschil!!! Was dan toch een sluimerende bacteriele infectie(?) Hij is zo ontzettend opgeknapt. Geen enkele keer meer overgegeven, helemaal niet hoesten, eet als een bouwvakker en je hoort hem gewoon niet meer ademen. Normaal hoorde je hem ook wanneer hij sliep, aan de andere kant van het huis nog snurken. Nu kijk ik regelmatig of hij nog ademt aangezien je niks meer hoort, ben ik helemaal niet gewend haha!
    Zooooooo heerlijk en fijn om hem zo gezond te zien. Kan me niet meer herinneren wanneer hij er zo goed bij zat, denk dat dat echt alleen de eerste 1 a 2 maanden van zijn leven zo goed ging als nu. Volop genieten dus!
     
    Zuri vindt dit leuk.
  19. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! Hopelijk blijft het ook goed gaan als de antibiotica straks klaar is.

    Hier gaat het eigenlijk ook best goed. Motorisch gaat E nog steeds als een speer. Hij loopt langs de bank en achter de poppenwagen van zijn zus. De trap op klimmen vindt hij ook heel leuk (onder begeleiding uiteraard). Zelf zitten gaat ook al een tijd prima en het brabbelen begint nu sinds een paar dagen ook.

    Tandjes heeft hij nog steeds niet en verder heeft hij overdag nog best veel slaap nodig. Meestal zit hij nog op 3 slaapjes. Na 2 uur wakker te zijn, is hij echt moe. In de ochtend is hij dan wel weer altijd rond 6 uur wakker (of hij nu vroeg of laat naar bed gaat). Hoeveel slaapjes doen jullie kindjes?
     
    Zuri en Marlena vinden dit leuk.
  20. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Leuke updates dames. @Marlena wat fijn om te lezen, je klinkt indd heel gelukkig en optimistisch over hem nu. Fijn zeg dat je zoveel verschil ziet en eindelijk een vrolijk gezond kind!

    @Mangoeste nou die is indd vlot motorisch haha! Trap op, toe maar. Wel lekker scheelt weer tillen haha! Hier slaapt ze al tijdje nog maar 1x op de dag, tussen de middag. Meestal 1.5u.

    Hier ook alles z'n gangetje! Tis nog steeds genieten met elkaar, het is echt zo'n heerlijk meisje. De oudste 2 vragen wel wat aandacht met school enzo, ik geniet extra hard van de 2 (halve)dagen dat ik alleen met haar ben.

    Grof motorisch is niet haar gebied. Ze kan nog niet tijgeren/kruipen. Ze is wel snel fijn motorisch. Ze speelt nu met vormenstoof, spiraaltoren en knikkerbaan enzo. Inmiddels bouwt ze ook met grote blokken van grimms. Ze stapelt echt, heel grappig om te zien dat ze dit zo leuk vindt. Ze eet overigens dus ook met een vork. Prik en hap. Heel bijzonder hoe elk kind je blijft verbazen met zijn/haar eigen specialisatie :roflmao: wat zou ze later worden als ze handig is met haar handjes? Kunstenaar? Kapper? Chirurg? :D
     

Deel Deze Pagina