De mama's uit 1 tm 15 aug 2022

Discussie in 'De mama's' gestart door Zuri, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lska

    Lska Actief lid

    24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    We zitten hier weer op 2 slaapjes. Wel alleen als het goede slaapjes zijn, gisteren was het middagslaapje maar een half uur en dan is de energie eerder op dus komen we uit op 3 slaapjes en wat later de nacht in.

    De 2 ondertandjes zijn nu wel door en daarmee kan hij eten als bootwerker.
    Het tijgeren gaat steeds meer op kruipen lijken en zitten gaat ook goed dus we kunnen fietsen. Heerlijk!
    Fijne motoriek gaat ook lekker. Ballen in de ballenbaan en torens netjes afbreken zijn favoriet (stapelen lukt nog net niet als doet hij goede pogingen. )
    Kletsen doet hij ook graag. Mamama en dada hadden we al een tijdje maar hij lijkt nu woorden te herhalen. Ik vraag me nog een beetje af of ik me dat verbeeld of niet. De oudste sprak nog amper toen hij 2 jaar was maar die was fysiek weer veel sneller.
     
  2. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.714
    113
    Leuk leuk al die updates! En hoe elk kindje zich zo op de eigen manier ontwikkelt. En @Mangoeste wow hee! Die van jou is motorisch wel heeel erg vlot! @Zuri leuk dat ze zo leuk kan spelen met haar handjes! Hier wordt dat ook steeds meer. Eerst was het alleen maar alles kapot slaan en nu ook wel echt meer met de handjes wat fijnere motoriek. Al blijft slopen toch wel echt zijn favoriet...:roflmao:
    @Lska leuk zeg dat je kunt fietsen! Kijk ik ook erg naar uit. Mijn schoonzus zette S op de grond er vanuit gaande dat hij wel bleef zitten. Nou mooi niet, had totaal geen balans en viel binnen 1 seconde weer om haha! Gaat helaas nog wel even duren dus denk ik ;)

    Hier nu 2 slaapjes overdag van beiden ongeveer 1,5 uur. Soms iets korter soms langer. En snachts van 19 tot 7 ongeveer, ideaal. Hij slaapt nu volgens mij meer dan toen hij een kleine baby was haha, veel meer ritme nu wat erg fijn is!
     
    Zuri vindt dit leuk.
  3. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met de kindjes? Alweer 11 maanden zeg. Bijna een jaar voorbij! Is echt voorbij gevlogen poe
     
  4. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.714
    113
    @Zuri ja joh niet normaal, al bijna een jaar!!!
    Hoe gaat het bij jullie? Heeft de fysio een beetje geholpen qua motoriek? En hoe gaat het voor de rest met haar? Waarschijnlijk spreekt ze inmiddels volzinnen gebaseerd op dat ze een half jaar geleden al mama zei haha :roflmao:

    Met S gaat ie goed!! Eindelijk komen er soort van woordjes uit zn mond in de vorm van dadada bababa gigigigi gaga. Hele verhalen gewoon! Verder kruipt hij binnen no time van de ene kant van het huis naar de andere en is het echt een ontdekkingsreiziger geworden. 1 seconde niet opletten en hij heeft alles al uit de voorraadkast getrokken. Hij staat en loopt nu ook langs de tafels en banken. En trots dat ie is:rolleyes: echt heel schattig allemaal!

    Benieuwd naar de andere kindjes!
     
    Zuri vindt dit leuk.
  5. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    S klinkt echt als zo'n heerlijk ventje! Wat een knapperd al zo vlot. Hoe staat het inmiddels met z'n temperament? Ons zonnestraaltje is tevens een enorme donderwolk geworden als ze haar zin niet krijgt. Gebalde vuisten en krijsen.... poe :roflmao: tis me er 1. En nee gelukkig word ik nog niet met volzinnen uitgescholden op zo'n moment :roflmao:

    Gister foto gehad en de HD is helemaal over!!! Zo fijn! Ze kan nu tijgeren en trekt zichzelf op. Cruisen vindt ze nog wat spannend maar aan onze handen loopt ze wel mee. Gaat goed!!

    Hier nu bijna zomer vakantie. Volgende week laatste week. Ben er zelf ook wel echt aan toe hoor ben moe! Kids zijn ook behoorlijk prikkelbaar zo einde jaar. Sport gaat bij beide de hele zomer door en zwemles stopt pas eind juli vanwege inhaallessen. Wel fijn.

    Gaan jullie nog op vakantie? Of buiten zomer om nu het nog kan?
     
    Mangoeste vindt dit leuk.
  6. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Hallo! ik dacht log ook weer eens in! We zitten midden in een verbouwing van de beneden verdieping, erg pittig.

    Als ik terug lees deden al jullie kindjes al snel kruipen staan etc. F. is nu net begonnen met af en toe de knietjes onder zich te trekken en hij is bijna 11 maanden. Maak me dan toch zorgen of hij niet achterloopt op motorisch gebied, maar de opvang zegt dat het allemaal normaal is en dat ze zich geen zorgen maken. Verder doet hij wel kletsen, de G klank en de Nee en de die/daa, maar hij bedoelt er niks mee gewoon gezellig babbelen. Hij kan sinds afgelopen dagen een beetje in zijn handjes klappen, dus dat doet hij nu de hele dag echt vet schattig.

    Nu hij wat groter wordt heb ik ook echt wel weer zin in een tweede kindje haha, iedereen om mij heen is zwanger of net bevallen dus daar komt het waarschijnlijk van.:D
     
  7. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Goedemiddag!

    Hoe is het met iedereen? Laatste maand dat we een baby hebben...Weten jullie al wat jullie gaan geven voor de 1e verjaardag? Hier hebben we al zoveel speelgoed van zijn zus, dat ik het echt nog niet weet. Favoriet zijn het keukentje en de poppenwagen.

    Wat fijn dat de HD over is Zuri! En super dat ze nu motorisch ook lekker verder kan ontwikkelen.

    Leuk om ook weer iets van jou te lezen, Sanne. Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo. E is een stuk vlotter dan mijn dochter was (E loopt zelfs al los nu), maar uiteindelijk gaan ze allemaal lopen en maakt het later helemaal niks uit of dat een maand eerder of later was. Belangrijker is dat ze opgroeien tot stabiele, sociale wezens (al heb je daar ook maar beperkt invloed op natuurlijk).
     
  8. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.714
    113
    @Zuri Jaaa wat fijn zeg dat de HD over is, zal een hele opluchting zijn! Wat betreft zijn temperament gaat het wel wat rustiger! Is nog steeds wel echt een druktemaker maar hij kan nu zoveel zelf, dat hij alles gewoon een stuk leuker vindt nu. Had echt het idee dat hij eerst gewoon zoveel wilde wat hij allemaal nog niet kon. Nu komt hij in elke hoek van de kamer en ook met zijn speelgoed kan hij heel lief spelen. Heeft wel nog altijd heel veel prikkels nodig en veel is al snel 'saai', maar goed dat hoort misschien ook een beetje bij kinderen haha.

    @Mangoeste wauw zelf al los lopen! E is wel echt een hele snelle zeg. S probeert dat soms maar valt dan gelijk om:roflmao:

    @Sannetijd zoals hierboven gezegd ontwikkelt elk kindje zich op zn eigen manier! Zo kan S wel lopen langs meubels, maar nog steeds niet goed stevig zitten. Daarnaast zijn zijn geluidjes ook nog erg beperkt, al wordt het nu wel iets gevarieerder gelukkig. Uiteindelijk kunnen ze straks allemaal hetzelfde!

    En jaa joh de eerste babys worden al bijna 1!! Niet normaal hoe snel het is gegaan. Wij gaan met de familie hier ergens in een parkje gewoon lekker eten, en spelletjes doen. Cadeau vind ik ook heel lastig, hij vindt alles even leuk maar is ook zo snel uitgekeken dus dacht aan een keukentje, maar is dan wel zo een groot ding waar hij misschien maar een paar keer mee speelt. Dacht zelf misschien aan een loopfietsje/loopauto, denk dat hij dat wel heel leuk zou vinden. Maar keuken is misschien toch ook wel leuk. Anderen misschien nog tips?
     
  9. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Jeetje volgende week wordt ze 1!! Wat is dit bizar snel gegaan zeg... echt bizar. Herleven jullie ook alles zo van een jaar geleden? Ik kijk nu vaak foto's terug en denk oja oja. Wat ik vooral zie is dat ik echt nog geen bevalling met 38w zwangerschap had verwacht haha. Echt grappig om te zien, jaar geleden hadden we net kamertje beetje af enzo.

    @Sannetijd maar knietjes eronder met 11m is toch juist heel normale motorische ontwikkeling voor de leeftijd? Waarom denk je dat hij achterloopt dan? Zegt iemand dat? Volgens mij ontwikkelt hij zich juist helemaal prima. Misschien ben je al bij cb geweest dan hebben hun vast hetzelfde vertelt.

    @Mangoeste nee ik had dat probleem ook. Wij geven een geluidboekje van usborne hartstikke leuk ze heeft er al 2 en is er weg van. Geluid uit het bos krijgt ze. Ben nog aan het kijken voor iets erbij. Maar als ik niks tegenkom doe ik nog een 2e boekje heb ik 30 euro en dat vind ik voor een baby prima. En leuk zeg dattie al loopt! Dan istie eigenlijk al baby-af he Hahaha.

    @Marlena leuk idee voor een verjaardagsfeestje eigenlijk! Zet me aan het denken wellicht doe ik dat ook maar. Er komt bij ons vrijwel helemaal niemand. Iedereen is met vakantie.... vind dat nu totaal niet erg, wel lekker zelfs. Maar ik zou het wel sneu vinden als dat in de toekomst ook zo is als ze ouder is. Ik had serieus het hele jaar nog niet echt stilgestaan bij 't feit dat dus de weekenden ervoor en erna óók familie jarig is (en op haar verjaardag ook). Dus dat wordt sowieso even puzzelen haha. Achja. Voor nu dus lekker in klein comité, prima zo.

    Dames ik ga nog even een weekje wegzwijmelen op oude foto's!
     
  10. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Bijna 1 jaar en de tijd gaat zo snel!

    Hij kan intussen van zitten naar liggen etc. Ik zeg altijd dat als ik me druk begin te maken dan gaat hij het doen.

    volgende week op kampeer vakantie naar Italie. Spannend zo een lange reis en een hoop dingen om te ontdekken.
    Wel fijn, vorige zomer zijn niet op vakantie geweest. denk dat niemand vorige zomer weg is geweest met de pasgebore babies.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  11. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.714
    113
    Hoe gaat het met alle inmiddels niet meer baby's? Ik denk dat iedereen inmiddels 1 jaar is geworden? Hoe waren de eerste verjaardagen?

    Hier gaat het goed! Verjaardag was erg leuk. Uiteindelijk heeft hij van ons een keukentje gekregen waar hij helemaal gek van is. Deurtje open, deurtje dicht, met pannen slaan, etc. Van mijn ouders een loopwagentje gekregen waar hij zijn blokken in kan verzamelen. Zo schattig! Hij loopt ook de halve dag achter zijn wagentje. Ook boekjes zijn erg interessant geworden. Voorlezen is hij niet zo van, maar zelf alle bladzijdes omslaan en plaatjes kijken vindt hij fantastisch. En hij krijgt steeds meer haar, oranje haar! Ziet er heeeeel leuk uit. Niemand in onze familie is rood, maar ik denk dat hij wel echt rood gaat blijven, het is niet een beetje rossig maar echt knaloranje;)

    Verder nog steeds wel vaak luchtweginfecties. Eigenlijk altijd. Enige keren dat hij dat niet heeft is wanneer hij antibiotica krijgt. Nu daarom een langdurige onderhoudsdosering gekregen van een aantal maanden. Misschien niet heel goed, maar het is een beetje kiezen tussen twee kwaden want altijd ziek zijn/hoesten/overgeven is ook echt heel zielig en niet goed voor hem. Ze gaan binnenkort onderzoeken starten waar het vandaan komt (speelt al sinds hij 3/4 maanden oud is en is nooit weggeweest). Ik verwacht er zelf eigenlijk niks van en denk dat hij er gewoon overheen zal groeien, maar goed om dingen uit te sluiten.

    Hoe gaat het met de andere kindjes?
     
  12. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik wilde echt exact hetzelfde komen vragen haha!

    Wat ontzettend leuk en sexy zeg dat oranje haar! Ik vind dat zoo cute! Hier toevallig een paar ook echt knal oranje buurjongens, zo leuk en mooi om te zien.

    Leuke cadeautjes! Hier is het keukentje na al die jaren ook nog altijd een succes. Is echt leuk om dat te geven aan je kind.

    Indd wel erg lang zeg die luchtweginfecties. Zijn de amandelen al verwijderd? En buisjes? Of is dat juist iets wat ze nu gaan onderzoeken? Is toch apart dat het zo lang aanhoudt. Wel goed dat je er voor de zekerheid maar even naar laat kijken lijkt me.

    Hier zijn we net terug van vakantie gekomen. Nog 1 weekje dan weer school. Vakantie was echt heeeeerlijk, echt genoten van alle kids. De verjaardag was ook tijdens onze vakantie en echt vrijwel iedereen was weg. Vrienden en buren hadden we met 1j nog niet zo'n behoefte aan dus we waren met m'n baby neefje, broer&schoonzus en ouders. Ik vond het super gezellig en de kids ook. Ze heeft van ons een usborne geluidsboekje gehad. Bij de 3e raak je inspiratieloos maar ze vindt lezen super leuk. Indd zelf bladeren en dan de vakjes indrukken voor geluid.

    Hier wordt ook nog niet los gelopen, wel aan 1 hand. Ook is de trap ontdekt dus als je niet oplet zit ze op zolder. Ze is ook gek van glijbanen, maar ze gaat op haar buik hoofd eerst gezien ze er wel op klimt maar dan niet snapt hoe ze op billen moet gaan zitten. Dus ook dat is ff opletten haha. Al zijn er een paar zoals bij kinderboerderij die een langer stukje hebben van trap naar glij waar het dan wel lukt.

    Verder ontwikkelt ze zich lekker door wat gaat het hard he?! Vind het soms moeilijk hoor!
     
    Marlena vindt dit leuk.
  13. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.714
    113
    Hoi allemaal! Jammer dat het zo stilletjes is hier! Ben heel benieuwd naar de andere kindjes en hun ontwikkeling!

    Hier is een soort dreumespuberteit gaande(?) geen idee of dat bestaat haha! Heb wel gehoord van de nee fase maar lijkt wel of dat nu al begonnen is, maar dan zonder praten want dat kan hij dan weer niet;) Echt alles wat 'moet' of nodig is wil hij niet. Eten wil hij ook niet, behalve als je wegloopt en niet naar hem kijkt, dan ineens vindt hij zijn boterham heerlijk. Zodra ik hem een stukje brood geeft houdt hij zijn mond strak op elkaar, of spuugt gewoon zn eten op de grond. Zodra hij het idee heeft dat ik wil dat hij iets doet, draait hij zijn hoofd weg of kruipt de andere kant op:roflmao:

    Verder gaat het heel goed! Ik dacht dat hij wel wat rustiger is geworden, maar als ik mijn omgeving mag geloven is hij nog behoorlijk luidruchtig en theatraal. Hij maakt met iedereen een praatje en grapje, zelfs in de tram of metro. Hij kletst er echt op los en rent de hele dag het hele huis door achter zijn karretje. Wel grappig want ik en mijn vriend waren als kind zijnde super verlegen, maar verlegeheid kent S echt totaal niet. Hoe meer aandacht hij krijgt hoe drukker en luidruchtiger hij wordt.

    Echt een leuke fase is dit wel, niet normaal wat ze binnen een jaar allemaal kunnen en leren. Echt een klein mini mensje is het nu.
     
  14. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik krijg ook geen meldingen meer van dit topic. Echt al heel erg lang niet meer. Van andere ook niet overigens hoor. Sommige wel sommige niet... dus moet telkens kijken. Maar volg nog wel sommige mensen dus dan kijk ik hier ook weer ff.

    Maar indd jammer dat het wat stil valt al is dat natuurlijk nu eenmaal vaker zo.

    Lekker temperamentvol die S haha. Heerlijk hoor ♡ hier ook zoveel temperament. Ja t gaat hard he in een jaar tijd, haast niet te geloven dat ze vorig jaar pas op de wereld zijn gekomen als je ze nu zo ziet.

    Hier alles z'n gangetje. Wel druk nu school en sport weer is begonnen en alles in het ritme moet komen.
     
  15. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dag lieve mama’s! Ik bedacht me ineens weer eens in te loggen hier. Hoe gaat het met jullie? En met de kleine draakjes? Er vanuitgaande dat jullie net zo’n draakje thuis hebben als ik :p wel een heel lief draakje hoor!
    K. doet het echt zo goed. Inmiddels alweer ruim 13 maanden. Ze kakelt, brabbelt en kletst wat af, staat inmiddels uit zichzelf los en stapt wat af achter haar loopwagentje. Is een heel lief, gezellig en altijd vrolijk meisje, gek op andere kindjes en vindt (de meeste) volwassenen ook leuk. Daarnaast is ze suuuuuper ondeugend! Ik lach me soms rot en soms moet ik mijn lach inhouden want ze test alles uit natuurlijk.
    Ik geef nog steeds borstvoeding, ‘s ochtends als ze wakker is en ‘s avonds voor het slapen gaan. Ben ik ook erg blij mee dat dat nog goed gaat.
     
    Din vindt dit leuk.
  16. Din

    Din Actief lid

    28 okt 2020
    452
    546
    93
    Vrouw
    Hi!! Ik dacht ook ineens weer, laat ik eens even inloggen! Heb al zo lang niks meer van jullie gelezen en zelf wat gepost :oops:.

    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jouw kleine meid! Zo leuk hè, al die ontwikkelingen. Mijn vriend en ik genieten ook zo onwijs van onze dochter en merken het gelijk als ze een 'upgrade' (zo noemen wij dat) heeft gehad. Ineens kan ze nieuwe dingen en doet ze ons bijvoorbeeld na. Het is zo'n lief meisje ❤️.

    Wow! Wat mooi dat je nog steeds borstvoeding geeft. Ik ben met 6 maanden gestopt en vond dat onwijs moeilijk. Ben je van plan om nog lang door te gaan? :)

    Volgende week gaan mijn vriend en ik trouwen. Waaaaa zo spannend. Ben ook enorm benieuwd hoe dat gaat met F. We hebben de oma's babyduty gegeven :D.

    Hoe gaat het met de rest??
     
  17. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.569
    1.714
    113
    Hoi allemaal! Volgens mij leest hier bijna niemand meer, maar wilde toch even laten weten dat (als alles goed gaat), onze kleine S er een broertje of zusje bij krijgt in juni:D zooo leukkk, ik kijk er echt naar uit!

    Hopelijk met jullie allemaal ook alles goed!
     
    Din en Zuri vinden dit leuk.
  18. Sannetijd

    Sannetijd Actief lid

    12 okt 2021
    178
    302
    63
    Vrouw
    Oh wat leuk! Gefeliciteerd!!!
    Hier kriebelt het ook al… volgende week een afspraak bij de bekkenfysio om even een check te doen voor we eraan gaan beginnen wel .

    Met F. Gaat het goed, ontwikkeling gaat zoals het gaat. Begint kleine woordjes na te zeggen en is gewoon echt een lief zoet kind.
     
    Zuri en Marlena vinden dit leuk.
  19. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Leuk gefeliciteerd!
     
    Marlena vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina