Ik ben dan niet in maart bevallen maar blijf voor mijn gevoel wel een maart mama omdat ik mn maatjes van t zwangere clubje niet kan missen dus meiden ik blijf natuurlijk lekker bij jullie mee kletsen!!!!
Jazeker, jullie mógen niet eens eraan dénken om niet bij ons te blijven kletsen!!! Nu nog wachten op alle maart-mama's!
Zo is het hoor!! We blijven samen!! We hebben al die maanden zo met elkaar meegeleefd!!! Ik zeg, tot over een tijdje, dat alle maart mama´s bevallen zijn, en OOK die in april bevallen, hahahaha! Liefsss
Ik zie dit topic nu pas, wordt ook nog niet echt wat geschreven! Maar ook ik een Februari mama, die toch echt in hart en nieren een maart mama blijft
Lijkt me wel. Als ze online is geweest in het topic vermelden dat we hier verder gaan kletsen met een link erbij, zodat de meiden die niet iedere dag online zijn ook weten waar we zijn. Anders snappen ze er niks van als er daar niet meer gekletst word.
Goedemorgen, Ik post ook ff wat zodat ik 'm altijd terug kan vinden.. Ik lees jullie snel weer... shez...
Mijn verhaaltje even opnieuw was tegelijk met stroopie aan het posten: boomer: een spuugdoekje door het ringetje doen? misschien gaat het wat makkelijker dan die luier, hier werkt het perfect. Eliesah: wat een mooie meid!!! Lekker genieten!! Gwen: ik was me helemaal de pleures soms wel drie wassen op een dag. Dames ff een vraag: ik bakker thom in. De eerste paar dagen geslapen als een blok. Nu verzet hij zich hevig tegen het inbakeren als hij na een aantal uren krijsen door heeft dat hij er niet uit kan geeft hij over aan zijn slaap. Nou weet ik dat het normaal is dat hij ronde de derde dag een dip krijgt maar hoe lang mag dat aan houden??? weet iemand dit? Voor de rest groeid ie goed, hij spuugd veel dus had ik van het weekend even de weegschaal geleend van me buurvrouw 4100 gram!!! wauw. Morgen naar het cb ben benieuwd.
@ Boomer: Dacht dat het zweten al aan mij lag. Zeker met de BV geven, gutsten het onder de oksels vandaag. Trok regelmatig een schoon shirt aan, en mijn oksels wassen met nieuwe deo. @ Lynette: BV moet geen pijn gaan doen, en zeker niet tegen de voedingen op gaan zien. Op FV word Rowan ook groot. Fijn dat het genieten nu eindelijk kan gaan beginnen. Joënna is ook heel bewegelijk. Die heeft de eerste 2 weken in een baby nomade gelegen in bed, en daarna meteen de slaapzak in gegaan. Ook heb ik het bedje opgemaakt als een matrozenbedje en dan hoog opgemaakt. Die laat je echt niet vallen, dat is je moeder instinct Hahahahaha, jij hebt het verschil inderdaad niet. Ik moet de weekenden "omschakelen". Tuurlijk redden we het!!!!!! Wat een goede beslissing heb je genomen door meer rust te nemen. Zwak? Welnee, juist heel sterk door voor jezelf op te durven komen. Waarom ben je dan een muts? Heb jij bij Stan een handleiding gekregen hoe hij "werkt"? Het kost tijd voordat je weet hoe je baby werkt. Dat leer je alleen maar met vallen en opstaan. Weet je wat daar het "leuke" van is? Later herinneren ze het zich toch niet meer Stan voelt mams heel goed aan. Als ik gestrest ben, of het huilen staat me nader bij als het lachen, dan reageert Joënna er ook op door veel huileriger te zijn. @ Eliesah: Wat een knappe meid! Heftige bevalling heb je achter de rug. Rust maar goed uit!! @ Marye: Strijken???? Wat is dat? Hier strijk ik alleen het hoog nodigen, en voor de rest vouw ik het netjes op. Gefeliciteerd met je kleindochter. Raar idee om op je 23 al oma te zijn. Ik vind het wel heel vervelend voor jullie hoe het loopt. @ Johannal: Dat prikken is het toeschietreflex. Zodra Joënna begint te huilen, prikt het hier ook enorm, en ben ik blij met de zoogcompressen in mijn BH @ Anoniempjuh: Jeetje wat slaapt Neomi goed. @ Germini: Ik hoop zo voor je dat andere voeding de oplossing is voor Kai. Geniet van je wandeling!!! @ Mamzie: Dat komt vast nog wel bij Owen. @ Lindavnr: Fijne middag!! @ Naatje80: Ben er al mee naar de huisarts geweest, die wist het niet. Vandaag het probleem bij het CB voorgelegd, en de arts zegt ook reflux. Daar ik er al mee naar de huisarts ben geweest, moet ik er daar meer achteraan gaan zitten. Wassen: Wassen jullie je ook helemaal het ongans? Ik heb in de 2de week van mijn kraamweek een nieuwe wasmachine aangeschaft, omdat de oude het echt had begeven. Meteen 1 met een 7 kilo trommel, maar hij staat om de dag stamp vol te draaien. @ Gipsafdruk: Dat herinnert me eraan dat ik 2 van die blikken heb gekregen. Deze week maar eens gaan maken van haar handen en voeten.
@ Hier: Vandaag voor de eerste keer bij het CB geweest. Joënna is echt hard gegroeid 06-03: 3080 gr / 46 cm 13-04: 4280 gr / 52,5 cm Meteen gevraagd of ze goed haar heupen na wilden kijken, daar ik zelf bijna een half jaar in een spreidluier heb gelegen. Ook haar rechtervoetje houd ze nog steeds helemaal scheef. Haar eerste verbaasde reactie was, of er nog geen echo van haar heupen is gemaakt (ivm mijn achtergrond). Ze voelden wel iets bij haar rechter heup, maar niet om direct actie op te ondernemen. Over 4 weken moet ik weer. Dan zou ik eigenlijk naar de verpleegkundige gaan, maar zij wil dat ik bij haar kom, ivm haar heupen. Voelt ze dan geen verbetering/verandering krijg ik een verwijzing voor een echo. Haar voetje mag nog scheef staan, dit moet de volgende keer wel recht getrokken zijn, of verbetering in zitten. Zou eventueel ook met haar heup te maken kunnen hebben, maar dit vond ze nog te vroeg om deze conclusie te trekken. Ook verteld dat ik met BV gestopt ben, en over ben gegaan op hypo allergene FV met johannesbroodpitmeel. Ondanks dat ze vind dat BV de beste voeding is, vond ze het wel een verstandige beslissing. Joënna is qua gedrag een stuk rustiger geworden, maar naar mijn idee kan dit nog beter. Ook omdat ze benauwd klinkt. Verteld van al mijn allergieën, astma, dat mijn zusje dit ook heeft, en waarschijnlijk een koemelkallergie heeft gehad als baby zijnde. Ze vond het beter als ik zou overschakelen op de Pepti. Over 4 weken, als ik dan weer bij haar ben, gaan we evalueren. Ook vermoed ze dat Joënna reflux heeft. Daar ik hiervoor al bij de huisarts ben geweest, moet ik hem op zijn huid gaan zitten om actie te ondernemen. Meteen verteld dat Joënna graag op haar buik en zij ligt. Verteld dat dit niet volgens het protocol is ivm risico op wiegendood, maar zij ze: Moeders instinct werkt vaak wel het best Ook vond ze Joënna erg sterk. Ze had haar op de buik neer gelegd, en ze kwam naar mij toe getijgerd. Zo vreselijk lief. Al met al een hele prettige eerste ervaring op het CB. Gisteren nieuwe fles gekocht. Heb 2 kleine difrax s flessen. Ik word niet goed van deze flessen. Continu of lekken, maar vooral vacuüm zuigen. Ventiel is open, draai niks te strak aan. Van de winkel al 2x nieuwe ventielen gekregen, maar het blijft 1 groot drama. Over 150 ml (met 2 schepjes johannesbroodpitmeel erin) kon ze wel een uur doen (met de 3 standen speen erop, stand 3). Geen klontertjes in de speen. Nu heb ik een Nuby fles. Joënna kan hier ook veel beter op aanhappen (beetje het idee als aanhappen op mijn borst). Gisteren wel 1x vacuüm gezogen, maar daarna niet meer.
@eliesah, wat een mooi meisje zeg & wat een lengte heeft ze zeg!! ben benieuwd in welke maat ze zit? geniet er maar van en laat je lekker verwennen, je hebt het verdiend! dus lekker rustig aan doen zo, ook ik laat me hier even zien heb weer heerlijk gewandeld vanmiddag en Sem doet het de hele dag zo goed echt super fijn gewoon! Ik heb in de laatste 2 wk van de zwangerschap wat striemen gekregen, net boven mn heupen.. heb nu bij de winkel bio-oil gehaald, schijnt te helpen? Iemand hier ervaring mee? Ik smeer het gewoon netjes in en ik zie wel haha anders hoop ik er vd zomer niks meer van te zien met een bruin kleurtje ga even een wasje ophangen! en ook maar even strijken denk ik.. babywas is echter zo gestreken, al die kleine kleertjes