Genoeg voorraad?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angie85, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik twijfel heel erg of ik wel genoeg voorraad afgekolfde melk in de vriezer heb staan.

Op dit moment heb ik 8 avent bekers van 120 cc en 1 beker van 60 cc. En op 17 november gaat ze hele dagen naar de creche (4 dagen in de week )

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik neem aan dat je gaat kolven als je dochter op de creche is. Die gekolvde melk kan je de dag erop dan mee geven. Afgekolvde melk is in de koelkast 5 dagen te bewaren. Als je dus genoeg kolfd hoef je geen grote vriezer voorraad te hebben. In het begin zal je wat minder kolven en soms wat van je voorraad moeten gebruiken. Als het kolven goed verloopt heb je genoeg hoor.

3. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Als je straks gaat kolven kolf je op de tijden dat je anders voeding zou geven dus kolf je meer dan wanneer je kolft tussen voedingen door. Waarschijnlijk kolf je de eerste paar weken niet genoeg om mee te geven de volgende dag. Ga een voorraadje opbouwen in ijsblokjes zakjes. Dan kan je eenvoudig je afgekolfde melk van de ene dag mee geven de volgende dag en aanvullen tot de gewenste hoeveelheid met de melkijsblokjes. Dan is de stress ook niet zo hoog als je een keer niet genoeg kolft. Als je 'sochtend bijvoorbeeld een borst leeg laat drineken en de andere afkolft kan je wat opbouwen.

Deel Deze Pagina