kan een cyste van 21mm binnen 2 dagen verdwijnen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maybe3, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Zoals de naam al zegt.. is dat mogelijk?

Dinsdag ei/cycste van 21mm gezien op de echo.. mooi rond blaasje. Vandaag was er echter niks meer te zien.. Maar aangezien mn lijf en ovu testen geen overduidelijke eisprong hebben layen zien (geen eislijm en baarmoedermond dicht) en de arts het ook allemaal maar raar vond vraag ik me af of het een ei was of een custe. En of zn grote cyste dus in 2 dagen verdwenen kan zijn.

Liefs Maybe

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Lijkt mij niet als je in de tussentijd niet ongesteld bent geweest. Kan het toch geen eisprong zijn geweest? Ik zou vragen of je over een week je progesteron mag laten meten. Dan weet je het zeker.

3. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@jippie: bedankt voor je reactie. Ik krijg zowieso maandag een echo om te kijken of er dan wel een ander eitje aan het groeien is. En als dat niet het geval is ismhet waarschijnlijk toch m,n ei geweest.. En daar zou ik heel blij mee zijn..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waarom heb je dan dinsdag geen Ovitrelle of Pregnyl gekregen? Je kunt toch aan de buitenkant niet zien of het een cyste is, dus een follikel was toch het meest logische?

Het lijkt mij een eisprong. Slijm merkte ik hier ook niet altijd aan de buitenkant op, met een dagelijkse ovulatietest kun je een korte LH-piek missen en ik voelde de eisprong soms ook helemaal niet. Vandaar mijn advies om je progesteron 5-7 dagen na de vermoedelijke eisprong te meten door middel van een bloedonderzoek.

5. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Ik heb toen inderdaad ook om ovitrelle of pregnyl gevraagd maar volgens de arts was dit niet nodig en woensdag hebben ze dus een inseminatie gedaan.. Nu had ik gister met 2e urine een positieve ovu test maar 5 uur later zonder iets te drinken al weer negatief.. En vandaag weer bijna positief.. Nu is er vandaag nog een inseminatie gedaan en heeft de arts gezegd dat ze vanaf volgende ronde wel ovitrelle gaan gebruiken omdat ze er anders zelf ook niet uitkomen. Ik hoop in ieder geval van harte dat 1 deze dagen m,n temp omhoog gaat en we duidelijkheid hebben. Bedankt voor je reactie

Deel Deze Pagina