Daarom vind ik het dus juist helemaal geen leuke naam. Ik moet gelijk aan mijn mans gitaar denken (zijn 3e kindje ).
Volgens mij is dat toch van alle tijden. Mijn opa heette bijvoorbeeld Bruin (als voornaam dus). En hij is ergens in de jaren 20 geboren. Ik zie in dit topic trouwens ook namen voorbij komen die volgens mij vroeger vrij normaal waren (adelheid, welmoed etc) of namen die gewoon uit een andere taal komen. Ik vind namen vooral raar als ze vreemd geschreven zijn of allemaal rare leestekens hebben D'estiny oid Ik vind de namenlijst van de svb wel grappig om te lezen ook, wat je daar tegen komt... Swea-sheenthaney bijvoorbeeld.... of Sixjahfayrah of Shurivienshely (meisjes namen btw). Voelt een beetje alsof die mensen dachten bij het bedenken... ach er kan nog wel een letter bij... Wat ik echt echt vreselijk vind zijn dit soort namen: Praisegod, Heavenly-Joy (serieus gegeven vorig jaar) En met het meisje dat Ze is genoemd heb ik ook wel medelijden.
mijn dochter heeft een jongen genaamd rokker in de groep en een meisje sunlight bij mij vroeger in de klas zat een meisje wintoe
Mijn vriend heet Juneau (spreek uit als Zjunnoo), hoor je ook niet vaak (hier tenminste niet). Hij moet hem ook vaak twee keer zeggen en 10x spellen. Hij is overigens oer-Hollands. Juneau is de hoofdstad van Alaska. Mijn buurjongetje heet Fender. Vind dat juist echt een gave naam! En recent de naam Minthe voor het eerst gehoord. Vind ik prachtig!!
Die is echt heel erg zielig. Aparte namen niks mis mee maar dit slaat echt alles, die naam hadden ze moeten verbieden.
Ja, en als ze het dan toch verkeerd uitspreken ga je het ook niet steeds verbeteren... Helemaal niet als er letters in zitten die moeilijk uit te spreken zijn.
Mijn neefje heet Quan. Ander neefje heet Xyam. Vriendin haar twin heet Rayana en Homayra (perzische namen).
Ik las een keer Queenie. Tja, ik, dommig, las natuurlijk "Kweenie". Mijn man lag in een deuk. "Neehee...Queen/koningin!!" Oh...nou ja, niks voor mij dus. Ik ken ook echt iemand die zijn namen uitzoekt met de boggleset. Ik wil ze hier niet noemen (ik denk dat er van die namen maar 2 kindjes rondlopen en ik wil echt niet dat dit dan gegoogled wordt) maar a la scrabble is er ook nog gelet op de letterwaarde zeg maar. Veel Q, Y en X gebruik. Wij hebben 13 in een dozijn namen en dat vind ik juist leuk. Het hoeft geen naam te zijn die 4 keer in 1 klas voorkomt en toen we onze oudste haar naam gaven stond die tussen de 20 en 30 in de toplijstjes dus geen idee, maar inmiddels in ons dorp verschillende meisjes met een gelijk-klinkende naam. Niet precies hetzelfde maar lijkt erop. Onze tweede stond toen dat jaar zelfs op 7. Gedurft. Onze jongste hoor je bijna nooit eigenlijk. En het is zo'n leuke naam!
Bonita Conchita. En dat is dan een typische Hollandse meid, lekker uit de klei getrokken om het zo te zeggen. Haar zusje heet Mercedes, dus tja...
Kick is trouwens een oud-Hollandse naam, vind ik wel wat hebben. Dijk, Bruin en Gras, en Zee, allemaal jongensnamen, daar heb ik toch ook wel medelijden mee.