Hmm twink... Een twinkie is een schattig lief (minderjarig!) homootje.. Ik zou mn zoon om meerdere redenen toch anders noemen. Al was het maar omdat ik toch hoop dat ie niet zn hele leven minderjarig blijft
Queeniesja (moet steeds denken aan een niesende koningin ) Jip (voor een meisje. Naar mijn weten was jip het jochie en janneke het meisje) Beer, Storm, enzovoort. Wat ik WEL heel gaaf vond was iemand op een forum die haar dochter Mink Ziver had genoemd. Ook apart, maar wel gaaf. Apart hoeft echt niet altijd lelijk te betekenen. Net als nu Vesper voorbij kwam bij geboren
toch lees ik een paar namen ertussen die ik niet echt heel gek vind, ze zijn gewoon erg oud: Wiedewij, Mensje, Adelheid etc. Niet mijn smaak, maar niet echt heel gek. gekste hier is niet de naam op zich, maar de combi: Het zoontje van een van mijn broers heet Rudolph, vind dat zelf niet echt geweldig, maar goed. Het ergste vind ik alleen dat hij op eerste kerstdag geboren is Toen de nieuwbakken papa aan mijn andere broer vroeg wat hij van de naam vond, kon broerlief alleen maar stamelen: Heet het rendier van de kerstman ook niet zo? Vind het eigenlijk best zielig voor mijn neefje
Volgens het SVB: Jeetje, ik dacht: hij zal wel op plaatsje 34 staan of zo Nou ja, wij zijn er erg blij mee Adelheid heb ik inderdaad ook nog gekend; uit Duitsland.
Ik ken een gezin met 5 kids freedom , hope , joy , lovely , future maak der altijd een zin van om t te onthouden i hope for joy and freedom in the lovely future .... tette , jongen pippi , meisje bella-boa , meisje mijn kids hebben trouwens ook vrij aparte namen , maar ze zijn toch normaal . mijn jongste is de enige tot hiertoe van 2004 tot nu met die naam , zoon idem ditto , oudste zijn er 23 van
Geweldig topic dit! Mijn dochter heeft ook een niet vaak voorkomende naam, 9x gegeven vorig jaar, maar wel een die je niet verkeerd kan uitspreken, die in het Engels hetzelfde klinkt, die ook nog mooi is voor een volwassen vrouw.. Mensen zeggen vaak: Oh wat mooi, in plaats van: Oh wat apart hihi, dus daar ben ik wel blij mee Via via kende ik vroeger iemand (jongen) die heette Rimmer.. Dat vond ik ook altijd een beetje zielig.. Hij is inmiddels volwassen, maar kan me niet voorstellen dat je daar blij mee bent
Ik kende vroeger 2 zusjes queenie en princess. Oud collegatje van mij die had haar zoon Jojo genoemd (spreek uit sjoosjoo maar zo leest niemand het natuurlijk)
Wat grappig! Dan zal Leven in het Nederlands toch eigenlijk ook niet zo heel gek moeten zijn, eigenlijk. In het Heebreeuws is het nl een vrij normale naam. Is dat met de Griekse versie ook zo?
Weet je, ik heb wel eens het idee dat in andere landen een naam ook vaker een betekenis van een woord heeft dan in Nederland. Als je hier je kind Sterre of Vlinder noemt vinden mensen dat toch vaak een beetje apart, terwijl dat naar mijn idee in andere landen iets vrij normaals is. (al kan ik het fout hebben) De namen van mijn andere kinderen hebben ook een betekenis (uiteraard) maar zijn bij mijn weten geen woorden in een ander land.
Zag op tlc een koppel dat hun kinderen Kiki en coco had genoemd, aparte combi. En ik heb ook een paar keer nevaeh gehoord, heaven omgedraaid. Zag bij een tv programma op MTV 2 "gangsta boys" die de top 10 meiden namen daar opnoemde zoals: shaniqua, bon qui qui, la tisha enz. Was erg grappig om te horen hahaha! Sommige nam van bekende (buitenlandse) sterren vind ik erg apart, zoals Apple, Jesus, north, Madonna, mensje, enz