Wat een rare namen komen voorbij. Je vraagt je af hoe mensen erbij komen. Sommige namen is puur smaak gebonden. Maar sommige namen denk ik jeeeeeeeezus! Ik ken een man met de naam Kolla... vind ik gewoon niet leuk klinken.
Mijn tante wordt Mietz genoemd, is hier een beetje raar maar in Oostenrijk een vrij gebruikelijke afkorting van Maria (zoals ik altijd heb begrepen ), haar moeder kwam uit oostenrijk.
Godelieve Rovalinio Balthazar Mjon (mejon) Pippi Twee broertjes Jarvey en Jarvin erg handig haha Papi Hestia Ik heb ook in de kinderopvang gewerkt.
Zoontje heeft een meisje in de klas dat Keys Love heet ... is ook niet echt wat in me op zou komen als we eventueel een tweede krijgen
Wijntje , zo' n naam waarbij je denkt oké je ouders hadden op een avond geen inspiratie pa dronk een biertje ma wilde graag een wijntje maar ivm de zwangerschap mocht dat niet dus noemde ze hun dochter zo zodat ze toch een wijntje had.
Ik vind zelf de Nederlandse verbasteringen van Engelse namen echt niet mooi (Maik, Djowie e.d.) Ik vind dat echt overkomen of je een naam hebt gehoord die je leuk vindt klinken, maar zelf niet weet hoe je het schrijft.
Ja, dat heb ik ook. Djayson, nog zo een, of Djayden. Ook weleens gezien: Djeeden. Te lelijk voor woorden.
Pfoe, geen idee. Een zoon van Jakob, da's het enige wat ik weet Kan best hoor! Ik heb weinig verstand van de Bijbel.
En het wordt er ook niet altijd duidelijker op qua uitspraak. Zo ken ik een Rayen. Dat zou ik dus uitspreken al rà-jen. Maar het wordt dus uitgesproken als Ryan. Dan denk ik: schrijf het dan ook zo.
Ik zie hier ook wel leuke namen voorbij komen maar idd ook namen die ik afschuwelijk vind. Verder vind ik de naam Joes echt afschuwelijk. Het is echt een doodnormale naam maar toen ik deze voor het eerst hoorde dacht ik: Neej wat erg Dan denk ik aan sjoes... haha...
Ik weet ook van iemand dat ze Liefke heet. Ze een hoge universitaire leidinggevende functie. Ik kijk er nog altijd raar van op. Voor een klein meisje leuk, maar voor een boomlange strenge slimme dame..... Ze is gelukkig wel heel lief
Pommelientje en appelonia... Mijn moeder had me pommelientje willen noemen. Gelukkig stak mn vader er een stokje voor!! En een meisje vroeger op school heette appelonia. Vind het allebei niks
Een collega van mij heet Lief ... Ik vind het zelf een doodnormale naam. Officieel is 't overigens "Godelieve", maar zelf gebruikt ze dus al 55 jaar de afkorting daarvan. Mijn voorgangster op 't werk (diegene die ik vervangen heb) heette overigens ook Lief . Ik zou er zelf dan wel geen verkleinwoord meer van maken.
Ik vind de naam Teun trouwens ook vreemd voor een meisje. Ik kende vroeger waar ik ben opgegroeid een meisje dat zo heet. Apolonia wordt vaak afgekort naar "Pleun", vind ik ook niks