Hahahahaha, een vriendin van mij heeft een hond die Beike heet en ze heeft een zoon die Rune heet. Ik vind Rune een hele mooie naam!
Ik sprak een oudere dame die trots vertelde dat ze voor de derde keer oma was geworden. Toen ik vroeg naar hoe de jonge spruit heette, schaamde ze zich er voor om het te moeten zeggen: haar kleinzoon heette Dub. Broertje van Bliss en nog zo'n aparte naam, maar die derde ben ik vergeten.
even over adelheid . Dat is een heel oude naam al en heidi ( van de tekenfilm) heette in het echt ook zo. Even tussen door. Die tekenfilmserie was op de tv toen ik 6 of 7 was ( heeeel lang geleden ) er werd gezongen Heidi uit het alpenlied maar ik dacht en zong altijd keihard Heidi uit het apenland. Zag ook ergens Kommer langskomen. Is volgens mij een vlaamse naam. Ken meerdere Kommer's
Die zag ik juist vandaag bij de dr hangen, een geboortekaartje van Wijntje! Gelukkig was dit de doopnaam en niet haar roepnaam, maar die was ook niet mooi, weet alleen niet meer precies hoe ze heette.
haha trouwens de doopnaam van mijn man is Blaas. Twee neven van hem heet ook Blaas maar dan met hun roepnaam. Een heeft zich zelf omgedoopt tot Ben
Bij ons op school zat een meisje Fockelien. Met een stel pubers om je heen, is dat niet altijd een prettige naam. Ze stond wel sterk in dr schoenen dus niemand zei er te veel over; maar als ze niet in de buurt was werd er wel vaak over "gesproken/ geroddeld". Verder weet ik dat Popke een Friese jongensnaam is; maar ik blijf het raar vinden. Bij popke denk ik meer aan een koosnaampje of aan een pop om mee te spelen. Geen uit de kluiten gewassen kerel Ik weet dat het een heeele gangbare naam is op het moment; maar Mees; nee dat vind ik ook niet mooi. Koolmees; pimpelmees.. en zoals vaak genoemd; Vlinder, Storm, Splinter, Bloem, enz.. en nog wel meer Ik ben wel iets van de tijdloze namen.
Cibella hoorde ik laatst. Vind het persoonlijk niet zo mooi.. En er is hier iemand in de buurt die heeft hun zoon Bertus genoemd. Dat vind ik wel een beetje zielig eigenlijk. Zo'n ouwe lullen naam voor zo'n mooi klein mensje. Maar goed smaken verschillen.
Ik had vroeger een klasgenootje die als doopnaam Apolonia had. Hebben we (samen met haar) erg om gelachen. Maar eigenlijk vind ik 'm nu best leuk . Een collega van mij heet Godelieve, aparte naam maar ik vind het wel mooi. Lieve vind ik een gewone naam, grappig dat mensen het echt een hele rare naam vinden.
Ons buurjongetje heet trouwens Tony. Vind het geen naam voor een klein jongetje, terwijl het wel een gewone naam is. Een vriend van mijn ouders heet zo en ik vind het daardoor een ouwe lullen naam denk ik.
geweldige (belachelijke) namen komen er voorbij hier geen rare naam ofzo maar komt gewoon niet veel voor bij meisjes, wel bij jongens. mijn moeder was dan er ook zeker van dat we een zoontje hadden gekregen toen ik na de geboorte belde dat ze een kleindochter erbij had. onze meid van ruim 2 heeft kort wit haar en als ze dus een spijkerbroek aan heeft met simpel shirt, dan vind iedereen haar een 'hij'. Helemaal als ze de naam erbij horen.
godelieve en adelheid , briek komt bij ons (belgie) wel vaak voor meest aparte naam die ik al gehoord heb is (weet niet of ik het juist schrijf) ceoxy (seeoksie uitgesproken), trouwens ik vind dat ze in nederland vaak rare namen hebben
oja oude klasgenoot van mij heeft zoontje D.elay (engels voor Vertraging). Iemand die ik van online spel ken heeft zijn dochter Benthe genoemd. opzich niks mis mee alleen heten ze van hun achternaam Koop. (get it? Benthe Koop...) o en mijn neefje heet E.nzo. en nog een neefje heet M.elle. (ik zet er ff punt tussen anders vinden mijn familieleden de namen van hun kinderen hier terug via google gaan ze mij niet in dank afnemen gok ik)