Naar wat is hij vernoemd dan? Het is in sommige landen in het Midden-Oosten een heel vaak voorkomende naam, ofwel Kaveh ofwel Kawa.
Bij ons op school zitten en paar Rehabs en Yahyas...vrij gangbare Arabische namen. Wat ik altijd apart vind zijn namen waarbij de voornaam en de achternaam hetzelfde zijn, zoals Mubarak Mubarak en Mohammed Mohammed. Ik vraag me altijd af hoe dat zit. Yahya vind ik trouwens erg leuk
Ik heb ook op een kdv gewerkt en kwamen ook bijzondere voorbij. Een paar voorbeelden; Semmyboy Disney Spijker Mercedes en Porsche (tweeling) En m'n baas heeft 4 kids geloof ik die bij elkaar iets als ment to be with you . Ik en mijn zusjes hebben ook "aparte namen" die niet iedereen even mooi zal vinden.
Gelukkig, oef, naam van mijn jongste nog niet langs zien komen denk ik Dat was voor veel mensen ook wennen, er zijn in NL 2 mensen die zo heten zover ik heb kunnen achterhalen, mijn dochter en de zus van mijn alias oma, rond de 80 jaar en een vroeger meisje uit mijn moeder's kleuterklas, maar zover ik weet leeft zij niet meer. Tesselschade ook langs zien komen, dat wordt meestal Tessel he, ik vind die naam geweldig maar ben bang dat ik die er niet door ga krijgen bij manlief
Gerardine, vernoemd naar vader van het meisje gerard. Namen die je schrijft zoals je het zegt, djeemy bv Vroeger had ik een meisje in de klas, jedidja, vond in toen ook wel 'raar'
Johnnieboy (zo schreef je het ook).. De roepnaam van een client van vroeger... Verder vind ik die vreemde engelse namen met een alternatieve schrijfwijze 3x niks..
Ik heb zo hekel aan namen waar ze een D voor zetten zodat ze zogenaamd hip en uniek zijn. En dan moet er het liefst ook nog een y in.. Brr Djonny Djayden Dijano Djaily Brr!!
Vorig jaar heeft een meisje voornaam A gekregen. Dat is me echt bijgebleven, samen met de vraag hoe broers/zussen heten
Laatst hoorde ik ook een Dieudonnee, voor een meisje (volgens mij is het meer een jongensnaam?), maar de moeder noemde haar vervolgens "Dieutje".
Ze zijn niet echt apart, maar ik heb bij de namen Damien en Luzy altijd wat 'nare' associaties: Damien/Damian -> demon Lucy/Luzy -> lucifer Ik hoop niet dat ik nu iemand voor het hoofd stoot aangezien het vrij gangbare namen zijn, maar ik kan me niet helpen dat ik daar altijd aan moet denken als ik de namen hoor.
Dank je wel... 1 van onze zoons heeft zon naam.. Wij hebben juist de D ervoor gezet omdat wij het irritant zouden vinden als mensen het verkeerd uitspreken..
Is toch geen persoonlijke aanval? Zoveel mensen vinden de namen van mijn kinderen spuuglelijk, boeiend...
Misschien niet heel raar, maar ik heb echt iets tegen Engelse namen die heel erg vernederlandst zijn geschreven, zoals Tayler. Ik irriteer me er gewoon aan denk ik haha.
Maar dat voorkom je daar toch sowieso niet door? Mensen die de Engelse uitspraak niet zien in zo'n naam, kunnen er nu nog steeds 'Djai-den' van maken Dan moet je er, zoals eerder in dit topic werd geschreven, 'Djeeden' van maken (en dan krijg je weer te maken met mensen die zulke namen wél op z'n Engels uitspreken en het over 'Djie-den' hebben ). Maar goed, ik denk ook niet dat het een persoonlijke aanval was. Er zijn ook zat mensen die de naam van onze zoon afgrijselijk vinden (zie een paar reacties hierboven, bijvoorbeeld ). Dat mag toch?
Ieder zo zijn mening toch? Ik vind het persoonlijk ook niet mooi, maar jij zal dan de namen van mijn toekomstige kinderen wel vreselijk vinden. En dat is maar goed ook, anders zou iedereen hetzelfde heten.
Ik snap het idee wel maar ik ben het eens met degene die het schreef....ik kan het vrees ik niet netjes verwoorden, maar het staat zo dommig alsof je niet fatsoenlijk nederlands kan schrijven. Maar ik vind jayden op deze manier ook lelijk
Ik heb mijn zoons naam nog nergens voorbij zien komen, maar er zullen heus wel mensen zijn die het helemaal niks vinden. Gelukkig maar, we hoeven niet allemaal piet en marietje te heten toch?