De meest aparte naam die je tot nu toe hebt gehoord.

Discussie in 'De lounge' gestart door TempusFugit, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik zie hier trouwens veel leuke namen voorbij komen, die gaan op het lijstje :D

2. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Bruin, liefde en zinedine (inderdaad vernoemd naar die ene voetballer), kan er trouwens nog wel meer opnoemen, kom er genoeg tegen :D

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Lemmy vind ik ook geen mooie naam, sorry. Ik vind dat die naam niet bij een volwassen man past.

4. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Sorry, niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon mijn mening. Ik vind het 0 toevoeging hebben en als er een d voor staat ga ik de naam echt niet anders uitspreken dan zonder die d er voor. En anders is het 1 keer verbeteren en dan weten mensen het ook. Ik vind het het echt zo dom uit zien en ook een beetje sneu voor het kind. Die moet altijd zijn naam verbeteren en later uitleggen waarom er een D voor staat. Als mijn ouders dit hadden gedaan had ik later mooi die d eraf laten halen ;)

Maar goed dat is persoonlijk. Ik vind D J Y namen echt verschrikkelijk.

Laatst hoorde ik trouwens iemand hier zijn kind noemen wat ook echt te erg was. Maar die kan ik hier niet noemen ;)

5. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Trouwens nu ik toch bezig ben ik zag net deze naam (in dezelfde categorie en deze spant dan voor mij de kroon)

Djaydenn

Djaydenn dus met een d er voor en dubbel nn... Why mensen why?

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vaak heeft dat met vernoemen te maken. Als ik naar mijn man zijn naam kijk, hij heeft 1 voornaam en een hele reeks achternamen waarin dus zijn voornaam ook weer voorkomt, de achternaam is afkomstig van naam vader, opa, overgrootvader enz. Even een voorbeeld: Ibrahim Ahmed Ibrahim ahmad Ali :). Zo kan het dus ook zijn dat je inderdaad Mohammed Mohammed hebt.

Yahya staat hier op de namenlijst als we ooit een jongen krijgen :)! Vind het ook een hele leuke naam.

Onze jongste heet N.ana hoor je niet veel het is een Afrikaanse naam.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tja, dat is mijn mening en echt niet persoonlijk bedoeld. Ik vind het zelf 0 toevoeging hebben, een Engelse naam zo 'vernederlandsen' en ook een beetje, sorry, dommig staan. Daarbij kennen de meeste mensen Jayden onderhand wel, Engelse namen zijn toch behoorlijk ingeburgerd. En anders is het 1 keer verbeteren en dan is het ook klaar.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Welke?! :p

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +1 ;)

10. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Mijn oma heette Asseltje :D

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik heb een L.eya. Heb ik nu een award gewonnen? Ghihi.

Ik houd persoonlijk ook niet zo van Dj.... namen. Maar schaar ze niet onder de noemer vreemd.

Vreemd vind ik namen als Fokje Modder, Albert Nus (t.a.v de heer A. Nus). Bloem Pot etc.

12. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Aha, ik snap het! Dat klinkt eigenlijk wel logisch, bedankt :)

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahahah je vergeet Djayson:$ ver-schrik-kelijk echt waar!
    Oh ik zag dat iemand anders hem genoemd had.
    Geen persoonlijke aanval verder, maar op mij komt het ook niet heel ehm 'slim' over sorry:)
    Mijn naam is ook geen typische naam en hoe vaak ik die al heb moeten spellen of opnieuw heb moeten zeggen omdat mensen het fout hebben..
    Ach je went er aan hoor. Dus ja als het om uitspraak is snap ik het niet zo:)

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik las net over iemand die Puella heet. Ook niet bepaald mijn smaak :)

15. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Nou ik ben er doorheen! Heb ze allemaal gelezen en van sommigen denk ik echt serieus? Kan toch haast niet waar zijn..Echt heel sneu! Mijn dochter heeft ook een minder bekende naam en staat maar 2x in het namenregister 2013.

De Namen die ik apart vind zijn;
    Gum
    Dorsten = Noors, moest er even aan wennen
    Sijtje = Fries, bij deze naam dacht ik echt huh wat? Nu vind ik het een leuke naam en past ook gewoon bij het meisje. Alleen als ze later volwassen is lijkt het me toch raar.

16. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Jedidja is een hebreeuwse/bijbelse naam. Mooi? Tjsa weet niet;)

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb ook echt veel moeite met spelfout-namen. Geef je kind een Engelse (of Franse, Griekse of wat dan ook) naam of niet. Ik vind het zo vreemd overkomen om er een spelfout in te zetten zodat mensen het niet verkeerd uitspreken.
    Kan me herinneren dat er op de lijst van 2013 een Pip-Djo stond. Die stond toen ook in zo'n lijst van 100 vreemdste namen. Daar had de moeder op gereageerd. Pip was een familie manier om Peter te verhaspelen en daar wilden ze Joe achter zetten. Maar omdat ze inderdaad bang waren dat mensen het helemaal Nederlands zouden uitspreken hadden ze er Djo van gemaakt. Leuk uitgelegd, nog steeds een vreselijke naam.

De moeder van een onspelbare, onuitspreekbare naam die op het lijstje stond had ook gereageerd. Wat er dan wel mis mee was, zij vonden het een hele leuke naam. Ze had de naam in haar bericht 2 of 3 keer geschreven, maar telkens anders dan de SVB hem geregistreerd had staan. En ook 2 of 3 keer anders in het bericht. Zij kon dus zelf de naam al niet foutloos schrijven, hoe lang duurt het dan voordat het arme kind het kan?

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Erg oude naam hoor:D

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat vind ik wel héél erg! Geef op zijn minst je kind een naam die je zelf fatsoenlijk kan schrijven! Belachelijk dit! :(

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dank je :)

Deel Deze Pagina