Mijn opa heeft het er nog vaak over hoe bang hij was voor een bepaalde dokter. Hij werd namelijk gesteriliseerd door dr. Zwartkruis.
Op mijn werk komt regelmatig een man genaamd Adelborst... Helemaal een aparte naam omdat de man in kwestie de grootste pervert is in de zaak
Ja dat dacht ik ook, maar waarom dan twee verschillend gespelde g-klanken? Dus misschien wel mag-sjeltje?
Wij hadden heel veel moeite om een naam te vinden voor onze tweede meid, komt mijn broer steeds aan met: Precious of Destiny Uiteraard niet serieus bedoeld Bij sommige kindjes kan zo'n naam echt passen en leuk zijn, maar bij ons... en dan in combinatie met de naam van onze oudste. Ik ken ook een Tyrique, die naam past echt bij hem dus dan vind ik het wel leuk. Handig ook dat de ouders op het geboortekaartje de fonetische schrijfwijze hebben toegevoegd. Zo van: dan is er nooit meer onzekerheid over de uitspraak en je hoeft de naam ook niet 'fout' te schrijven.
Geen idee, toch klinkt het als Maggeltje beter hahaha, ik denk dus dat het dat is, misschien een zeer ouderwetse spelling? (200 jaar geleden hadden ze hele andere spelling dan nu, en is de naam van moeder op moeder doorgegeven? Ik roep maar wat, voor hetzelfde geld is het Mag-sjeltje)
op de basisschool hadden we ook een jongen.. die heette Jawar (nog wat) maar naderhand was er iets met zijn naam.. en heette hij eigenlijk Jawar Jawar.. dus hebben ze zijn voornaam naar Ibrahim veranderd... ik was toen een jaar of 10.. dus hoe dat precies zat dat hij opeens een dubbele naam had weet ik niet meer, of dat ze er laat achter gekomen zijn? ben ik nog best benieuwd naar
Ik ken een gezin waarbij zo'n beetje alle kinderen de meest vreemde namen hebben, echt namen die je eerder aan je cavia zou geven, zal ze maar niet noemen, wil nog een beetje anoniem blijven. Verder, rare namen die ik voorbij heb zien komen: Des'ray (op een geboortebord in de tuin), Bommel, Zus, Splinter en Bink. Oh ja, en een Scandinavische jongen met de naam Wanker, was ook best sneu, aangezien hij door Australië reisde. Nog eentje, ik werkte bij een internationaal bedrijf en kreeg regelmatig Herr Nöker aan de telefoon, was ook altijd leuk om die door te verbinden.
Veel gewerkt met Afrikaanse vrouwen met bijzondere namen, o.a. Queen, Precious, Friday, Beauty.. Het is effe wennen. En van de kinderopvang ook veel rara namen gehoord, zoals Ids, Pacs, Faas, Beer.. Ben daar niet zo van
Oh en ik zat op school met een meisje die Matsje heet. Ik bedenk me steeds meer ( vooral Friese ) namen die voor mij redelijk normaal zijn maar voor de rest van NL tamelijk bijzonder.
Ah ja, dialect Daar had ik even niet aan gedacht. Had het kunnen weten, want mijn roots liggen in Salland Maar Veere is ook een leuke naam, vind ik, dus mooi gevonden zo
Meisje dat Vos heet. Jongedame met de naam Viledy, doet me erg denken aan de dweil van mijn schoonmoeder (Vileda). Verder wel eens een naam voorbij zien komen voor een jongen; Dylarius. Dat vind ik echt zo'n slechteriken naam uit een tekenfilm.
Ooit eens gehoord van een jongen die bij zijn geboorte M.aureen werd genoemd, maar toen de ouders er achter kwamen dat het een meisjesnaam is, hebben ze hem voortaan M.aurice genoemd.
de ouders van mijn beste vriendin wilden een heiligennaam voor haar. Was gelukt, maar de zuster in het zh, zei dat het toch echt een jongensnaam was (is ook zo, en nog vrij bekende ook) Dat ze haar dan beter de vrouwelijke vorm konden geven.....(die toch ook echt heel bekend is....Snap nog steeds niet hoe haar ouders bij die jongensnaam kwamen????