Fieve doet mij juist meer denken aan het Franse woord 'vive' en daarom vind ik het wel een leuke naam
Had ook ooit een klant aan de lijn met de naam Kutschrüter (misschien ook nog een umlaut op de eerste u, dat weet ik niet meer), het was een Duitse meneer maar ik moest toch even twee keer kijken
Mwah, Kiki is niet mijn smaak, maar ik vind het geen aparte naam. Mijn oma heette Hinke. Dat vond ze zelf echt een vreselijke naam en toen ze een jaar of 20 was heeft ze haar naam veranderd in Henny. Pffff, nou dan vind ik Hinke echt vele malen beter. En de moeder van mijn oma heette Meinsje. Is Fries geloof ik, net als Hinke. Een vriendin van mij heet Petronella. Daar moest ik op het begin ook wel even aan wennen. Oh en Tonco, ook een hele aparte naam.
Link. Ik ken iemand die zijn zoon Link genoemd heeft. Kijk, daar word ik nou bloedlink van. Waarom zou je dat doen?
Ben verder gaan denken, en ik ken een Dieuwke ( spreek uit, Djoeke ), Gepkje, Hiske, Bouwe, Sjoerdtje Hahaha, allemaal van die aparte namen.
Ted (meisje) en Dijn (Poppedijn??) en Fionnuala (waarvan ik nog steeds niet weet hoe ik het uitspreek...)
Ik ken een stel die een kyan en keano hebben in klank bij hun hetzelfde (Kian/kiano) mmmmm ook niet mijn ding.