Net zoals een Ahmed zal zeggen dat je het als Agmed uitspreekt (wat dus ook niet klopt)... Denk eerder dat ze het als onbegonnen werk zien om het correct te laten uitspreken.
Alle namen die eindigen op Y/ie raar? Mijn dochter heet Nathalie, is dat dan ook raar? Is toch geen verkleinwoord?
Ik vind namen als Sterre, Bloem, Zomer, Winter en Lent(h)e apart. (En dan vooral als een "Winter" in de herfst geboren wordt of een Zomer in de winter ) Of Mercedes, Kia, etc.
Jamiroquai. Ik vind het best raar om je kind naar een band te vernoemen En een blond meisje met blauwe ogen die Beyoncé heet vind ik ook wel apart. Maar er zijn ongetwijfeld ook mensen die de naam van onze dochter apart of niet mooi vinden, terwijl het toch een normale Nederlandse naam is.
Mercedes vond ik inderdaad eerst ook een gekke naam. Maar toen ik op een kdv stage liep, kwam daar een Spaans meisje, die heette Mercedes. Is een normale Spaanse naam.
Als alle namen die eindigen op y of ie raar zijn ben je nog wel even bezig Geen idee waarom het eigenlijk raar zou moeten zijn? Dan is mijn naam ook raar (Debbie) en die kun je zelfs nog op allebei de manieren schrijven -lol-
Ik hou niet van namen als: Puk, Mik, Pom enz. Net of je het over een kaboutertje hebt. Zeker als je ook nog lang wordt, en dan heet je Puk.. Of een arts of advocaat of voor mijn part een beer van een vent en dan heet je Jip.. Je schaamt je dan toch een ongeluk.
Haha ja inderdaad. Elke keer als ik die naam hoor, dan denk ik: zo noem je je kind toch niet? De zus van een vriend van ons, heeft een dochtertje en die heet: Lotus Mercedes. Ik vind dat verschrikkelijk!
Ik kwam op fb vandaag een olivia coco tegen, net geboren. Olivia prima naam...coco dan heb je gelijk een hekel aan je kind lijkt mij.
Daar is toen een hele rel over geweest. Dat ze. In bijstand zaten en niet wilden werken volgens velen hiero. Niet iedereen in bijstand is dom ( mijn schoonzusje/schoonbroer zijn geoloog en archeoloog en in bijstand) maar zij en haar man wel. Geen helder licht.