Mijn vriend heet Taco. Schoonouders kwamen pas na de bevalling er achter dat het ook een Mexicaanse maaltijd is svader liep door de supermarkt en zag daar opeens een pak met taco's liggen. de rest van de familie vond het al zo'n aparte keuze. Onze dochter heet trouwens Nori, normale Japanse naam maar ook de naam voor zeewier, nori-vellen. Wat dus ook om de sushi zit
Kreeg laatst een geboortekaartje met de naam Pippijn. Vind dat ook wel een rare naam, moest samen met vriend ook echt wel lachen haha.
Op zich geen rare namen, maar de combinatie vind ik erg inspiratieloos.. Een tweeling Lisa en Elisa. Zitten op school bij mijn oudste.
Haha nee niet die ik ken, hij woont in de regio waar ik vandaan kom (noordwest Nederland). Zou best kunnen dat er ook een in UZ Leuven werkt, zon rare naam is het nou ook niet...
Ja weet ik(Fries dacht ik).Maar zijn ouders wisten niet dat er Taco's bestonden en dat was toen een vrij hip gerecht. Vandaar de vreemde blikken blikken bij zijn geboorte. En veel mensen moeten ook lachen als ik Zijn naam uitspreek.
Ik ken iemand die heet Paco. Had er nog nooit eerder van gehoord alleen van de winkel die hier ergens zo heet.. haha
Paco is een heel normale, zeer veel voorkomende naam in spaanstalige landen. Het komt van Francisco, oftewel Franciscus.
Dat zal vast Nuri of Nouri zijn (afgeleid van het Arabische Nur, Nour of Noor: licht). Dat spreek je toch anders uit dan het Japanse Nori (leuke naam trouwens!) Rare naam: Temptress. Bleek het ook nog een spelfout te zijn van de ouders, het arme kind had Tempest moeten heten.
Volgens mij interpreteer ik als 1 van de weinige apart als in speciaal ipv raar Aparte naam; In mijn kindertijd heette een vriendinnetje: Soulaika of Soelaika (schrijfwijze). Ik kon de naam niet en het had voor de ouders een hele speciale betekenis.
Precious en Messiah. Beide meisjesnamen. Precious doet mij denken aan LOTR. Niet aan een meisje. En Messiah, tja. vind het persoonlijk gewoon een lelijke naam.
Mijn oudoom heette ook kick dus voor mij niets vreemds aan deze naam. Het was overigens een hele lieve en gezellige Amsterdammer